Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Mrt 2014 18:29

Re: Naai topic

Welke naaimachine hebben jullie, wat heeft die ongeveer gekost en welke functies zitten er op? Ik heb een Bernette 92 C, was ongeveer 650 euro. http://www.douma.nl/detailm.php?t=N&a=5020206876
Is het een aanrader? Ja, erg fijne naaimachine, ik kan er alles mee wat ik wil.
Welke functies gebruiken jullie veel en kan ik echt niet missen? Automatische afhechten kan ik echt niet missen. Verder vind ik het heel fijn dat er een automatische naaldstoppositie in zit, dat ie meteen of helemaal boven de stof is of helemaal erin. Automatische knoopsgat is ook handig, de vele steken die erop zitten zijn fijn.
Welke functies gebruik je minder maar zijn wel héél fijn om te hebben? Snelheid instellen is handig. Je kan ook naaien zonder pedaal, dat vind ik vooral handig met spoeltje opwinden, verder gebruik ik vrijwel altijd gewoon het pedaal.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Mrt 2014 07:59

Re: Naai topic

Ik heb een pfaff.
Dat ik kan instellen dat de naald in de stof blijft zitten vind ik handig.
Automatisch knoopsgat.
Er zitten heel veel steken op.
Ik heb hem nog niet zo lang dus ben zelf alles nog aan het uit proberen maar ik ben er erg blij mee!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2014 13:38

Re: Naai topic

OK ik heb m'n naaimachine in huis nu. Ik ben een beetje een oenemeloen, ik kon niet starten met oefenen want ik heb natuurlijk nog geen garen/draad etc.

Ik heb even zitten kijken maar een fourniturenwinkel zit me op dit moment iets te ver, kan ik ook bij de Hema terecht voor garen? En wat moet ik eigenlijk kopen? Ik ben echt een n00b op dit gebied!
#teammaple🍁
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Mrt 2014 13:55

Re: Naai topic

UN: Ja, Hema heeft ook garen en daar ben ik ook tevreden over. Verder is om te beginnen een goede stofschaar handig, en krijt of verdwijnstift om iets af te tekenen. En een meetlint /lineaal, en spelden natuurlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2014 14:00

Re: Naai topic

Lookie schreef:UN: Ja, Hema heeft ook garen en daar ben ik ook tevreden over. Verder is om te beginnen een goede stofschaar handig, en krijt of verdwijnstift om iets af te tekenen. En een meetlint /lineaal, en spelden natuurlijk.
Kijk daar heb ik iets aan. En dat kan ik allemaal bij de Hema kopen? En hoeveel garen moet ik dan hebben? Is het maar 1 soort wat ze hebben, en moet dat dan in zowel de bovenkant als de onderkant van de machine?

Ik ga vanavond nog een keer m'n handleiding doorlezen, maar daar staat dit allemaal niet in :(
#teammaple🍁
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 28 Mrt 2014 14:07

Re: Naai topic

Ik koop garen altijd bij de stof, zo heb je de goede kleur en heb je geen klosjes die je toch nooit gebruikt. Zwart en wit is trouwens wel handig on te hebben. Verder zou ik even kijken of er een torn mesje en spoeltjes( voor de onderdraad) bij je machine zitten, meestal zit dat er wel bij maar je hebt het sowieso nodig. De basisdingen kun je prima bij de hema halen, licht er wel aan hoe groot je hema is.
<<

Anoniem124

Bericht 28 Mrt 2014 14:09

Re: Naai topic

Ik vind garen eigenlijk bestwel duur. En die klosjes van de hema zijn ok, alleen altijd nét te weinig voor een project. Ik heb bij de ikea echt fijne klossen gekocht voor weinig geld en met veel garen eraan.

Hier heb ik bergen stof en inspiratie maar ineens mislukt alles waardoor ik bang ben m'n mooie stof te verpesten en over alles avond na avond twijfel en niet de juiste combinaties bij elkaar krijg. :cry:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Mrt 2014 14:17

Re: Naai topic

Bij de hema kan je wel een heleboel basisspullen halen. Ik haal verder de meeste spullen bij een fourniturenkraam op de markt hier.
Tornmesje, meetlint, spelden en een stofschaar zou ik ook even halen.

M-train, had je de patronen een tijdje terug ontvangen op je mail? Jammer dat het de laatste tijd niet zo lekker gaat. Ik heb ook moeite met goede combinaties vinden de laatste tijd.

Ik heb deze week deze 2 als cadeautje gemaakt:
Afbeelding

En pasgeleden dit jurkje nog:
Afbeelding

En deze slaapzak voor de knuffel van mijn zoon:
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2014 14:19

Re: Naai topic

Afbeelding

Dit zit er bij. Het tornmesje herken ik, en die drie dingetjes zijn de spoeltjes denk ik :)
Ik heb een messenslijper naast de Hema zitten en die verkoopt stofscharen zie ik.
Zodra m'n zoontje wakker is ga ik een schaar kopen, en garen, en spelden.
En stof heb ik niet maar ik pak wel iets ouds wat stuk mag om in de beginnen, dan ga ik volgende week wel naar de Albert Cuyp.
#teammaple🍁
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Mrt 2014 14:34

Re: Naai topic

Ja, dat zijn spoeltjes. Dat lange witte ding is een knoopsgatslede, dat zilveren dingetje is ook een voetje voor de naaimachine maar weet zo niet wat je ermee kunt (zo ervaren ben ik niet..). Heb je in die envelopjes gekeken? Ik vermoed dat er reservenaalden in zitten. En dat rondige zilveren dingetje lijkt me gereedschap voor het onderhoud maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

De boven- en onderdraad doe ik altijd van hetzelfde klosje, en dat is ook belangrijk (vanwege de draadspanning, en het staat mooier). Zwart en wit garen heb ik altijd wel, en verder koop ik het inderdaad vaak ook bij de stof.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2014 14:40

Re: Naai topic

Tnx!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2014 22:01

Re: Naai topic

Tadaaaaaaa
Afbeelding
Zo dat ging niet vanzelf zeg. Wat een geeikelmet dat onderste spoeltje, er zat draad in gedraaid en hij moest uit elkaar zodat ik het met een pincet weg kon trekken. En ik kreeg m'n duim onder een stamper naast de naald.
Maar ik heb nu wel mooi een oranje lapje met een letter, BAM.
#teammaple🍁
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 29 Mrt 2014 09:18

Re: Naai topic

Uurban naked, het begin is gemaakt. Wat wil jij allemaal zelf gaan maken?

Liada, jij bent echt crea zeg, echt leuk
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Mrt 2014 09:34

Re: Naai topic

kijk, het begin is er!!

M-train, irritant he als alles mislukt! Je moet je maar bedenken dat die stofjes natuurlijk best vervangbaar zijn, het is wel zonde, maar het is niet alsof je 100 euro weggooit als er iets mislukt. En vaak kun je het ook nog wel uit elkaar halen en gebruiken voor iets anders. Misschien helpt dat om de druk er een beetje af te halen :wink:.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mrt 2014 14:02

Re: Naai topic

Yesssss

Wat ik wil gaan maken.. Ik vind die hoodies van een paar pagina's terug erg tof maar dat zal nog wel even duren. Ik wil dekens gaan maken, en wat simpele dingen zoals wat ik op pinterest vond gisteren:
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Mrt 2014 14:04

Re: Naai topic

Ohh Liadan, dat jurkje :love:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Mrt 2014 21:06

Re: Naai topic

Wat een leuke/mooie dingen komen er hier voorbij!

Ik heb sinds dit weekend ook een naaimachine :). Mijn eerste project is net af, een nieuw hoesje voor mijn telefoon. Ik zie tig verbeterpunten, maar ben toch ook wel heel trots op hoe het gelukt is!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem151

Bericht 31 Mrt 2014 22:01

Re: Naai topic

Ziet er al heel netjes uit Rebecca! En ook meteen een knoopsgat, dat heb ik nog niet aangedurfd.. ;)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 31 Mrt 2014 23:01

Re: Naai topic

Ik dacht precies hetzelfde Blue Phone. Ik heb nog geen knoopsgat gemaakt.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 01 Apr 2014 06:31

Re: Naai topic

Leuke projecten hoor urban n.

Knap hoor Rebecca

Ik ben aan een tas voor mijn oudste zoon begonnen, ben benieuwd of het gaat lukken of dat ik spijt ga krijgen.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Apr 2014 10:08

Re: Naai topic

Weet iemand een mooi naaipatroon voor een niet te ingewikkeld veloursvest, het liefst met tricotvoering?
Of nog beter, hééft iemand toevallig een mooi naaipatroon daarvoor?

Heb ongeveer maat 86 nodig.

Of een mooie sweater kan ook natuurlijk, maar ik doe liever een vest.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Apr 2014 12:52

Re: Naai topic

Rebecca, knap hoor! En een leuk stofje ook!

UN: Goed begin! Ik dacht eerst dat de letter een soort kroontje was, misschien vanwege de oranje stof? De voorbeelden die je laat zien moeten te doen zijn, vooral recht stikwerk zo te zien.

Ik heb nu trouwens het boek 'Allemaal rokjes' van de bibliotheek. Zoals de titel al zegt, er staan allemaal patronen in van verschillende rokjes. Makkelijk en iets moeilijker maar de meeste zijn heel goed te doen zo te zien. Misschien ook een tip voor jullie? (zeker ook voor beginnende naaisters!)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Apr 2014 13:12

Re: Naai topic

Zal L. leuk vinden, dat hij allemaal rokjes mag dragen :smile: .
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Apr 2014 13:33

Re: Naai topic

Ik heb een Brother naaimachine gekocht voor 135,-. Ik vind hem echt super fijn werken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Apr 2014 19:06

Re: Naai topic

Pompoen schreef:Zal L. leuk vinden, dat hij allemaal rokjes mag dragen :smile: .


Ook rokjes voor volwassenen hoor, of draag je nooit een rokje?
Ik heb geen patroon voor een vest, misschien staat er iets in de Knippie? (die heb ik ook altijd van de bieb trouwens) Of eens zoeken op Pinterest (engelse zoekterm), daar kom je ook vanalles tegen aan patronen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers