Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geraffineerde suikers

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Jan 2014 14:43

Re: Geraffineerde suikers

Butterfly schreef:Chips zonder suiker? Welke is dat? Die zoek ik al een tijdje namelijk. Ik eet ook suikervrij en het bevalt me prima. Ik vind het ook niet moeilijk ofzo, en ben al heel wat afgevallen. Natuurlijk zondig ik wel eens. Hallo, ik ben niet perfect. Onlangs proefde ik een chocoladeletter en ik vond het vies!!! Bah wat zoet.
Op internet staan best veel opties voor chips zonder suiker. Ik heb nu zelf Sodiro's bananenchips (alleen bananen, olie, knoflook en zout als ingrediënten). Ik haal het waar ik ook roti haal, maar lijkt me dat je het ook wel bij de toko kunt vinden.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Jan 2014 18:22

Re: Geraffineerde suikers

Ik eet gewoon naturel chips. Aardappels, zonnebloemolie en zout. Dat is het enige wat er in zit.
Lekker met guacamole. :)

Edit: niet dat zonnebloemolie nou zo gezond is, i know. Maar in naturel chips zit wel de minste troep tov andere smaken.
<<

Anoniem36

Bericht 05 Jan 2014 21:45

Re: Geraffineerde suikers

Maak je de guacamole zelf jans? Mijn stiefmoeder wel, die vindt het anders niet lekker.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Jan 2014 21:54

Re: Geraffineerde suikers

Ja, die maak ik zelf. Heel simpel. Nooit uit een potje gegeten eigenlijk.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Jan 2014 00:06

Re: Geraffineerde suikers

Hoe gaat het suikervrije leven bij jullie?
Ik moet zeggen dat het mij 100% meevalt en het mij goed afgaat.

Alleen lunch vind ik lastig. Ik lunch in de stad of op kantoor. Ik haal meestal een brood (spelt brood ah) en beleg of salade.
Alleen het broodbeleg is redelijk beperkt geworden, aangezien bijna alle vleeswaren afvallen! Tot nu toe alleen carpaccio gevonden :/
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 10 Jan 2014 07:34

Re: Geraffineerde suikers

Jorja, de yorkham van de Aldi en het runderrookvlees van de (Super)Coop bevatten geen suiker. Ik eet ook graag kaas op brood en verse kaas (bakje à la Philadelphia) van de Aldi. Notenpasta's uit de natuurwinkel zijn ook een goede optie.

Verder gaat het hier wel redelijk, alleen buiten de deur is het wel lastig. Gisteren verlangend naar de bonbonnetjes en koekjes gekeken toen ik met een vriendin koffie ging drinken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Jan 2014 21:25

Re: Geraffineerde suikers

En, iedereen alweer opgegeven? :P Bij mij gaat het niet zo denderend, op zich qua geraffineerde suikers wel, maar ik snaai echt veel te veel van de dingen die wel 'mogen'.
<<

Anoniem156

Bericht 30 Mrt 2014 18:21

Re: Geraffineerde suikers

Ik up dit topic weer omdat ik vanaf 1 april mee doe aan de online cursus van ikeetsuikervrij.nl. In 12 dagen suikervrij!
Nog meer mensen die mee gaan doen?
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 30 Mrt 2014 22:42

Re: Geraffineerde suikers

Vind an sich qua gezond eten het boek van de Voedselzandloper een aanrader. Een heldere, overzichtelijke maar ook motiverende uitleg!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Mrt 2014 22:46

Re: Geraffineerde suikers

Poubelle schreef:Ik up dit topic weer omdat ik vanaf 1 april mee doe aan de online cursus van ikeetsuikervrij.nl. In 12 dagen suikervrij!
Nog meer mensen die mee gaan doen?


Leuk dat je de cursus gaat doen! Ik heb het in januari gedaan en eet sindsdien suikervrij. In het begin was het erg zoeken van wat wel en niet mag (en kwam ik na een paar weken even in een dipje omdat ik ook teveel snaaide van slechte dingen die wel mogen, maar dat is weer goed gekomen).
Nu gaat het eigenlijk vanzelf, even snel op de verpakking kijken of iets wel of niet mag. Ook leuk om in de supermarkt weer iets nieuws te ontdekken dat suikervrij blijkt te zijn.
<<

Anoniem156

Bericht 31 Mrt 2014 22:51

Re: Geraffineerde suikers

Jorja schreef:
Poubelle schreef:Ik up dit topic weer omdat ik vanaf 1 april mee doe aan de online cursus van ikeetsuikervrij.nl. In 12 dagen suikervrij!
Nog meer mensen die mee gaan doen?


Leuk dat je de cursus gaat doen! Ik heb het in januari gedaan en eet sindsdien suikervrij. In het begin was het erg zoeken van wat wel en niet mag (en kwam ik na een paar weken even in een dipje omdat ik ook teveel snaaide van slechte dingen die wel mogen, maar dat is weer goed gekomen).
Nu gaat het eigenlijk vanzelf, even snel op de verpakking kijken of iets wel of niet mag. Ook leuk om in de supermarkt weer iets nieuws te ontdekken dat suikervrij blijkt te zijn.


Heb je misschien tips voor mij?
Ik heb vandaag boodschappen gedaan en van de halve winkel de etiketten gelezen haha.
Heb gerookte ham qua vleeswaren meegenomen want in de rest zat allemaal suiker. Ik wilde gewoon kipfilet, maar dat was niet te doen.
Gerookte kip ging ook al niet. Chorizo ook niet. Nu moet ik m'n eetlijstje voor deze week aanpassen, donderdag wilde ik wraps met gerookte kip eten en vrijdag quesadilla met chorizo.
Wat vind jij nog meer aanraders? Ik eet al vrij veel dingen suikervrij, maak veel tussendoortjes zelf. Heb het kookboek van de Voedselzandloper en van Amber Albarda. Het gaat voor mij dus echt vooral om van die kleine dingen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Mrt 2014 23:13

Re: Geraffineerde suikers

Pff ja het is echt ontdekken. Liep in het begin een uur in de supermarkt en ging met 1 ding naar huis:s
Vleeswaren is een hel, eigenlijk zit overal suiker in (al dan niet herkenbaar, want er zijn veel verschillende benamingen), ik lust geen ham, dus daar zit wellicht wel wat bij. Verder Carpaccio, maar zonder de dressing die er bij zit. Ter vervang doe ik er dan soms pesto bij (biologische van ah is suikervrij).

Sausjes ben ik ook vanaf gestapt. Er is wel suikervrije mayo bij de natuurwinkel, maar dat vond ik niet nodig. Ik heb Aioli in huis (dat is suiervrij) om heel af en toe ergens bij te nemen (doe al 2 maanden met een bakje) en ik heb zelf ketchup gemaakt in zo'n flesje met beugeldop(xenos). Er bestaan hele recepten voor, maar ik doe gewoon tomatensaus (wat uit alleen tomaat bestaat, meestal huismerk) en doe daar allerlei kruiden doorheen en klaar.

Wilde je die wraps als avondeten, dan zou ik gewoon zelf kip klaarmaken. Overigens leer je in de cursus ook dat je beter ook geen witmeel en witte rijst en zo kan eten, omdat dat hetzelfde effect heeft als geraffineerde suiker.
Wraps vallen dan helaas ook af.....volkoren wraps heb ik. Og niet gevonden, maar bij de Xenos heb je wel maiswraps.

Verder vlees allemaal zelf marineren, in vrijwel alle vooraf gemarineerde producten zit suiker.

Verder kan er veel verschil zitten in merken, dus als er in het ene merk suiker zit betekent het niet dat hetzelfde product van een ander merk ook zit.
Zo kan je wel shoarma van de lidl nemen, maar niet van de c1000.
Paprikachips heeft vrijwel altijd zuiker, behalve de stapelchips van de lidl.

Pff dit is al een waslijst, maar mochten er vragen zijn laat maar weten! Ben benieuwd wat je van de cursus vind en wat jij dan weer tegenkomt!
<<

Anoniem156

Bericht 31 Mrt 2014 23:40

Re: Geraffineerde suikers

Thanks voor je tipd! Vrijwel alles wat je zegt doe ik al haha.
volkoren wraps heb je van de jumbo (met suiker) maar ook van Santa Maria (zobder suiker).
Nu ik jouw tips lees weet ik niet of ik heel veel aan de cursus zal hebben, omdat ik alles al zelf marineer, geen pakjes en zakjesgebruik en wel redelijk weet wat ik beter wel en niet kan eten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Mrt 2014 23:56

Re: Geraffineerde suikers

Oh haha wat goed, dat scheelt al een hoop dan. Maar ja de cursus is gratis, dus of je er nu of niet iets aan hebt merk je vanzelf! Wellicht dat er toch nog iets nuttigs staat uitgelegd.

Voor mij was het nuttig omdat ik gewoon slechte eetgewoontes had en nooit langdurig lukte dit te veranderen. En ook altijd ernstig overgewicht heb gehad. Herkende ook wel veel in de symtomen van verslaafd zijn aan suiker.
Door suikervrij te eten wordt mij keuze beperkt en is het makkelijker afwegen of iets wel of niet kan. Ik heb nu last van mijn darmen als ik suiker binnen krijg (niet als ik bij iemand eet die toevallig uit een pakje kookt, maar wel van bijvoorbeeld een appelflap), dus dat maakt de afweging van wel of niet nemen makkelijker.
Tot nu toe is er 10 kg af, dus ik ga nog even door :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Apr 2014 00:00

Re: Geraffineerde suikers

Overigens Santa Maria ken ik niet, is dat ook bij de Jumbo?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers