Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 26 Mrt 2014 15:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat verdrietig zeg! Ik zou je broertje dan inderdaad laten afdwingen om ze mogen te erkennen en zéker het AMK bellen. Hoe erg is het voor een kind dat anderen het wél gezien hebben, maar nooit wat mee gedaan hebben. En inderdaad foto van maken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 26 Mrt 2014 20:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Inderdaad voor bewijs zorgen, foto's maken. Kom alsjeblieft op voor die kindjes zelf kunnen ze dat niet, maak een melding. En inderdaad je broertje moetb stappen onder gaan nemen om ze te erkennen.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 27 Mrt 2014 21:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik was net na het plaatsen van je bericht al begonnen met een reactie, maar heb nu pas de tijd om mijn reactie af te maken en te plaatsen.

Ik zou in overleg met je broer een melding maken. Ook al is een eerdere melding ongegrond verklaard. Wanneer er meerdere komen, moeten ze het onderzoeken.
Dit kan ook niet zo doorgaan, voor de kinderen niet en je broer niet. Het is niet eenmalig, maar het gebeurt vaker neem ik uit je bericht waar. Zolang je broer dit toeziet omdat hij anders zijn kinderen niet kan zien, doet hij er eigenlijk een soort van aan mee.
Belangrijk bij de melding is dat je objectief benoemd wat je ziet, merkt en hoort. Je ziet de blauwe plekken, waar, hoe vaak, reacties van kinderen en wat er gezegd wordt bij navraag.
Daarnaast zou ik als ik je broer was, dit via de rechterlijke macht laten spelen qua erkennen van de kinderen.
Wellicht kan iemand wel met de vriendin met je broer praten over de opvoeding, iemand slaat niet voor niets, het komt ergens vandaan.

Veel succes! Het lijkt mij erg moeilijk!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2014 17:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn dochtertje is 6 weken, en ik geef borstvoeding.
En eigenlijk voel ik me erg ongelukkig. Inmiddels voel ik me vaker down, kan mijn partner soms absoluut niet waarderen (terwijl de schat zo zijn best doet) en zit vast in een spiraal naar beneden.

Al die tijd doet iedere voeding mij pijn.
Vorige week heb ik een borstontsteking gehad waar ik heel erg ziek van ben geweest. Gelukkig hielp de antibiotica van dr huisarts al snel, en is er een lactatiekundige op bezoek geweest. Het bleek dat ik haar niet goed liet aanhappen. Met de LK geoefend en dat ging goed, maar zodra zij weg was lukt het aanleggen niet meer zo goed als bij haar ( hetzelfde als de kapper je haar doet, zelf krijg je het nooit meer zo...) Met als gevolg dat er nu letterlijk vellen aan mijn tepels hangen.
Ik gebruik nu constant paracetamol om de ergste pijn weg te nemen. Daarbij heb ik na de voeding regelmatig vaatspasme in mijn tepels wat erg pijnlijk is.

Maar ik ben het zo zat. Iedere keer weer die pijn. Iedere keer weer die frustratie dat het aanleggen niet lukt. Regelmatig zit ik huilend te voeden. En ik wilde dit zo graag, borstvoeding geven is voor mij ivm gezondheid zo belangrijk voor mijn dochter... Maar inmiddels zie ik voornamelijk alleen nog voordelen aan FV :(

en voel ik me een slechte moeder omdat ik soms zo gefrustreerd ben, een slechte partner omdat ik alleen maar alles zie en benoem wat minder gaat.

ik krijg helaas niets vergoed wbt de lactatiekundige, ik twijfel enorm om haar weer te laten komen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Mrt 2014 17:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vervelend biechtje. Waarschijnlijk heeft jullie kindje er meer last van dat jij niet goed in je veel zit als gevolg van de borstvoeding dan dat ze er last van zal hebben dat jullie kiezen voor flesvoeding. Borstvoeding is prachtig maar mag niet ten koste gaan van alles. Je zou moet genieten in plaats van je steeds neerslachtiger te gaan voelen. Mijn advies zou zijn om de knoop door te hakken en over te gaan op flesvoeding.

Ik heb een jaar als verpleegkundige op de kraamafdeling en ben er daar wel achter gekomen dat, ondanks dat het tegenovergestelde beweerd wordt door de bv-goeroes, borstvoeding gewoon niet voor iedereen weggelegd is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2014 17:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

hier BV biechtje

Als ze nou ook niet goed zou groeien, vrolijk zijn of slapen zou de keuze voor FV snel zijn gemaakt..
Maar ze groeid zo goed, slaapt steeds beter door, ik was zo trots dat ze na n maand 700 gram was aangekomen.

Ik heb zelf n issue met doorzettingsvermogen, we grappen wel eens dat ik daarover niet beschik. Mijn partner zegt ook; door te oefenen gaat t echt wel beter worden! ( hij weet echt niet hoe t soms is..) LK zei dat BV meestal pas " leuk" wordt ( dat t vanzelf gaat en je alleen voordelen ervaart) vanaf 6 weken, maar door mijn borstontsteking zou ik er rekening mee moeten houden dat dit pas rond 8/9 weken zou komen.

ga ik er nog voor? nog 3 weken tandenbijten voordat t leuk wordt?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Mrt 2014 17:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wow, Biechtje, net mijn verhaal bij de eerste.

Ik heb toen voor mezelf gekozen. Ik huilde bij iedere voeding van de pijn, ik werd depri als we merkte dat ze honger had. Ik kon niet genieten. Ik ben toen fulltime beginnen kolven, dat was prima vol te houden (ben uiteindelijk gestopt om te gaan werken, daar was kolven niet mogelijk). Het was zo'n verademing!

Misschien kan je de LK nog eens laten komen en aangeven dat het echt niet lukt als zij weer weg is, laat haar je een tijdje opvolgen, als je graag nog doorgaat.

Ik zou ook niet zomaar stoppen, dat heb ik bij J wel gedaan en ik voel me er nog steeds schuldig over.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2014 17:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Slakje schreef:Wow, Biechtje, net mijn verhaal bij de eerste.

Ik heb toen voor mezelf gekozen. Ik huilde bij iedere voeding van de pijn, ik werd depri als we merkte dat ze honger had. Ik kon niet genieten. Ik ben toen fulltime beginnen kolven, dat was prima vol te houden (ben uiteindelijk gestopt om te gaan werken, daar was kolven niet mogelijk). Het was zo'n verademing!

Misschien kan je de LK nog eens laten komen en aangeven dat het echt niet lukt als zij weer weg is, laat haar je een tijdje opvolgen, als je graag nog doorgaat.

Ik zou ook niet zomaar stoppen, dat heb ik bij J wel gedaan en ik voel me er nog steeds schuldig over.




Fijn (?) dat dit herkenbaar is.
Ik kan inderdaad eerst nog gaan kolven om zo mijn tepels even rust te geven tegen het verkeerd aanhappen.
norgen anders de LK bellen voor tips en advies, en even n goed gesprek met partner. Want het voeld zo als falen en ik ervaar ligt de druk vanuit hem om door te gaan ( wat ik misschien wel verkeerd interpreteer)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2014 20:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Geen biecht, wel een anonieme vraag. Afgelopen vrijdag had ik een licht positieve test met wat middagurine nadat ik best wat thee had gedronken. Ik zou dan pas rond de 3 wkn zitten daarom heb ik nog niet weer getest. Nu wil ik morgen even een test kopen maar bij voorkeur wel testen met de eerste ochtendurine, maar de winkel is pas om 11u open. Kan ik rond 5 u bijv urine opvangen en dit in een afgesloten potje zolang bewaren voor de test?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mrt 2014 21:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zou ik niet doen, als je urine inlevert om het te laten testen op blaasontsteking mag je het volgens mij ook niet zo lang laten staan. Ik zou dan liever die test morgen kopen en overmorgen testen. Overigens hebben ze bij grotere filialen van de Albert Heijn ook wel zwangerschapstesten, Albert Heijn is wel vroeg open.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 30 Mrt 2014 21:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Volgens mij wel, alleen moet je het gekoeld bewaren, zo is het bij de huisarts met blaasontsteking. Ook bij de controles van de verloskundige moest ik altijd ochtend urine meenemen en als de afspraak s avonds was dus al die tijd in de koelkast bewaren.

Overgings hebben ze bij de ah en C1000 ook testen en de kruidvat is in de meeste plaatsen ook eerder open dan andere winkels op maandagochtend.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 30 Mrt 2014 21:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Klopt, mag wel. Maar dan inderdaad in de koelkast bewaren. Dit doen ze met lab onderzoek ook.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2014 22:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jammer, koelkast gaat hem niet worden. En zus werkt bij de drogist en andere familie bij ah. Dan probeer ik het maar gewoon, haal er toch twee en dan doe ik als die toch negatief is voor ik s avonds aan de hapjes ga voor de zekerheid wel nog 1. In de middag hoef ik eigenlijk nooit naar t toilet dus dan is het na 4-6 uurtjes vast geconcentreerd genoeg.
<<

Anoniem123

Bericht 31 Mrt 2014 07:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het testen met alleen ochtendurine zo achterhaald. Maakte niet uit wanneer ik een test deed, als ik zwanger was, had ik altijd een positieve test. Of ik nu 's ochtends een test deed of eind van de middag. En testte toch telkens al heel vroeg positief. Nu zal het bij iedereen wel anders zijn, maar ik zou de test doen als je er een gehaald hebt. Grote kans dat hij gewoon positief is omdat je al een (lichte) positieve test gehad hebt. Spannend zeg!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mrt 2014 10:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vind ik normaal ook hoor SarahKey. Voorheen ook nooit met ochtend maar dacht omdat het nu nog vroeg is. Zal nu waarschijnlijk op om en nabij de 3 wkn zitten wilde ik het voor de zekerheid wel zo geconcentrreerd mogelijk doen omdat ik zekerheid wilde ivm een (voorverpakte) gerookte zalm hapjes avond. Dat gaat hem nu dus niet worden.

Tweede keer binnen een jaar dwars door de pil heen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2014 10:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

SarahKey schreef:Ik vind het testen met alleen ochtendurine zo achterhaald. Maakte niet uit wanneer ik een test deed, als ik zwanger was, had ik altijd een positieve test. Of ik nu 's ochtends een test deed of eind van de middag. En testte toch telkens al heel vroeg positief. Nu zal het bij iedereen wel anders zijn, maar ik zou de test doen als je er een gehaald hebt. Grote kans dat hij gewoon positief is omdat je al een (lichte) positieve test gehad hebt. Spannend zeg!


Dat is niet achterhaald, met ochtendurine is het nog altijd het meest betrouwbaar. Als je ver genoeg bent in je zwangerschap zul je op elk moment van de dag positief testen, zeker met die moderne testen, maar als het nog erg pril is en het hCG-gehalte is (nog) niet zo hoog dan kan het echt wel schelen of je 's ochtends test of niet. Je urine is dan nog steeds het meest geconcentreerd. Dat is niet een of ander fabeltje uit de jaren 50 of zo.

Sommige vrouwen hebben al heel snel een duidelijk streepje, bij sommige vrouwen is het nog lang vaag of net niet te zien, dan scheelt het wel degelijk als je 's morgens test.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 31 Mrt 2014 16:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De testen zoals wij ze kennen hadden ze ook nog niet in de jaren 50. En ik denk echt dat ze nu een stuk beter zijn dan toen ze net bestonden. Als je in de middag 4 uur niet plast en dan wel is het ook geconcentreerd. Ik geloof niet dat je 's ochtends bij ochtendurine wel positief test en 2-3 uur later opeens niet meer. En ik testte met 3 weken en 3 dagen al positief, in de avond. Dus hoe pril wil je het hebben :smile: Het is alleen wel zo dat niet iedereen even veel hcg aanmaakt in het begin.
Maar dit denk ik he, heb er geen wetenschappelijke studie voor gevolgd, ik heb alleen eigen ervaring.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2014 17:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Testen van nu zijn veel gevoeliger, maar je kunt wel nog zo weinig hCG uitplassen dat je net wel/net niet een goed streepje ziet en dan maakt het wel uit of je urine geconcentreerder is. Ik denk dat het dan wel kan dat je in de ochtend een heel licht streepje ziet en dat het later op de dag niet meer goed te zien is als je test.

Toen ik een keer flink lang overtijd was, maar wel negatief testte, was het eerste wat de huisarts zei: 'Nog eens testen, maar dan in de ochtend.' Toen vroeg ik ook of dat met die testen van tegenwoordig nog iets uitmaakt, maar dat is dus zeker wel zo volgens hem.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Mrt 2014 19:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met het broertje waarvan de kinderen niet erkend zijn hoe is het? Heb je nog actie ondernomen?
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2014 19:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Viva schreef:Wat verdrietig zeg! Ik zou je broertje dan inderdaad laten afdwingen om ze mogen te erkennen en zéker het AMK bellen. Hoe erg is het voor een kind dat anderen het wél gezien hebben, maar nooit wat mee gedaan hebben. En inderdaad foto van maken.



Hoe zie je dat voor je, dat afdwingen?

Mijn broertje zit in hetzelfde schuitje ongeveer. Alleen zal ik niet zeggen dat zijn dochter fysiek mishandeld word. Hij heeft ook geen rechten wat betreft zijn vaderschap, en heeft een tweede op komst. Een verre van stabiele relatie, waar ruzie en geschreeuw de overhand heeft. Ik heb inmiddels al jaren geen contact meer met hem, en sinds hij niet meer in de buurt woont is er totaal geen sociale controle meer over hun gezin. Super beangstigend. Ik heb ook het AMK gebeld een aantal jaren terug, al vonden ze toen geen noodzaak om er wat mee te doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mrt 2014 19:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Hier het bloedingsbiechtje weer.


Ik heb gisteren en vannacht bijna continu krampen gehad en had vanochtend voor mijn doen ineens best veel bloedverlies. Helderrood met redelijk grote stolsels, voor mijn doen althans. Test was uiteraard negatief. Ik zie dit als mijn menstruatie maar het rare is dat ik na vanochtend eigenlijk helemaal niet meer gebloed heb. Deze menstruatie lijkt in niks op mijn normale menstruaties en ik vraag me af of ik niet misschien een vroege miskraam heb gehad. In ieder geval is mijn cyclus na tien maanden/acht rondes nog steeds niet normaal. De teleurstelling is best wel groot en mijn onzekerheid misschien nog wel groter.


Ik kom nog even terug op mijn bovenstaande post.

Een week voor mijn NOD verloor ik wat oud bloed en twee dagen lager, dus vijf dagen voor NOD, speelde bovenstaande. Daarna heb ik geen bloedverlies meer gehad. Tot mijn NOD, toen kreeg ik ineens een normale menstruatiebloeding van een aantal dagen.

Kun je een vroege miskraam/afstoting hebben en dan later alsnog ongesteld worden?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2014 20:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Tangerine schreef:
Hoe zie je dat voor je, dat afdwingen?


Via de rechter.
Vervelend dat jouw broertje in een vergelijkbare situatie zit, lijkt me heel naar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 01 Apr 2014 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het kost erg veel energie, en levert ontzettend veel verdriet op. Ik kan na verloop van jaren niet anders dan er bewust afstand van nemen, ook voor het welzijn van mijn gezin.
Ik zou niet willen weten wat zij hem aan zou doen als hij via een rechter zijn rechten wou krijgen. Helaas is het kind van hem nooit iets anders geweest dan een troef om hem op zijn plek te houden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Apr 2014 09:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat verdrietig Tangerine...:hug:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Apr 2014 15:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Hoi lieve meiden,

Even dit topic aangezien ik dit liever niet onder mijn eigen naam op het forum heb. Ik maak me namelijk behoorlijk wat zorgen sinds deze week. Ik weet ook niet zo goed waarom nu opeens, maar het overvalt me nogal. Vorig jaar april ben ik gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wilde worden, maar omdat ik klaar was met al die hormonen. In principe zou een kindje welkom zijn, maar vanwege omstandigheden willen we er volgend jaar pas echt voor gaan. Eerst nog wat dingen op de rit en we vinden het ook fijn om nog met z'n tweetjes te zijn. Mijn angst is om niet zwanger te kunnen worden. Eerlijk gezegd heb ik me nooit echt voor kunnen stellen hoe het is om zwanger te zijn. Het lijkt wel alsof ik voel dat het niet gaat lukken. Na bijna een jaar gestopt te zijn met de pil is mijn cyclus ook echt onregelmatig en lang. Gemiddeld tussen de 40 en 50 dagen. Ik heb twee keer een cyclus gehad van 35 dagen. Ik weet dat jullie geen antwoorden hebben, maar misschien ben ik gewoon op zoek naar geruststelling. Iedereen om me heen lijkt zwanger te worden, en ik betrap mezelf erop dat ik soms moeite heb om blij te zijn voor diegene. Erg toch!!

Is het raar om naar de dokter te gaan? We proberen nl. nog niet zwanger te worden, dus in principe geen probleem. Anderzijds ben ik de eerste week van januari ongesteld geweest en ben ik nu echt aan het wachten...

Bedankt voor het lezen!


Hier ben ik weer. Ik ben de laatste cyclus na 75 dagen ongesteld geworden. Ik ben naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Conclusie is PCOS. Ik moet zeggen dat ik er echt even van ondersteboven ben, terwijl ik ook echt wel weet dat dit niet betekent dat ik onvruchtbaar ben. Mijn vriend is mee geweest naar het ziekenhuis en we hebben echt een goed gesprek gehad daar. Als we voor een kindje gaan, kan ik bellen en dan wordt alles in werking gesteld om het zo maar te zeggen. Ik baal er wel heel erg van dat we niet zwanger kunnen worden zoals ik voor ogen had. Stoppen met de pil en een spannende tijd tegemoet gaan. Bij ons zal alles planmatig verlopen met controles en gesprekken in het ziekenhuis. Ik heb het nog maar net gehoord dus ik hoop wel dat ik het binnenkort allemaal wat kan relativeren. Ben echt even verdrietig en teleurgesteld. Overigens ook opgelucht, want veel klachten waar ik al behoorlijke tijd mee loop zijn gerelateerd aan PCOS.

Wie wil er ervaringen delen? Ik ben echt benieuwd naar hoe anderen met dit nieuws omgaan. Ik weet ook niet of ik er open over wil zijn bij vriendinnen en mijn ouders. Pfff :( . Wij gaan trouwens nog niet voor een kindje, omdat mijn vriend er nog niet klaar voor is. Wat mij betreft zouden we er voor gaan, maar het zal nog ongeveer een jaar duren (of eerder als mijn vriend het aangeeft).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers