Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem38

Bericht 30 Mrt 2014 18:46

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan! Het is gewoon weer even wennen dat het iets warmer is.. In de zomer klagen we dat 18/20 graden koud is ;-)

Heb je dan een shirt aan wat strak om je armen zit Siep?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Mrt 2014 19:14

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Snirp!

Jip83, wat gaaf dat je een hele triathlon gaat doen, had je dat nou vorig jaar ook gedaan of wat dat een halve?

Ik had een paar weken niet meer gelopen (ivm griep en geen zin) en daarvoor ook maar weinig gelopen. Vandaag ging het superlekker. Ik heb voor het eerst 47,5 minuut aan een stuk gelopen, ik heb bewust rustig aan gedaan en 6,8 km gelopen. Maar ik ben heel tevreden, ik liep hiervoor namelijk steeds 5 km. In mei wil ik 10 km kunnen lopen want dan ga ik meedoen aan een loop.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Mrt 2014 19:40

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net heerlijk gelopen in een shirtje en een korte broek. Ik heb ook een heel goede tijd gelopen: 8,5 km in 45 minuten.
<<

Anoniem38

Bericht 30 Mrt 2014 19:43

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig!

@L dit wordt mijn 4e hele!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Mrt 2014 19:54

Re: Het hardlooptopic

Snirp, wat goed van je!

Zonnetje: Wat een heerlijk weer he, zo fijn om weer wat minder kleren aan te kunnen.

Jip: Heb alleen de foto kunnen zien die er nu nog staat, maar dat is een mooie actiefoto hoor (en een mooie achtergrond). Je nieuwe schoenen zijn ook leuk, vrolijk kleurtje. Had je deze nieuwe nu aan waardoor je blaren hebt, of die je op de foto draagt?

Liadan: Wat knap dat je alweer zulke stukken loopt.

Ik ga morgen weer. Vrijdag ook geweest maar had toen niet veel tijd dus heb weer ongeveer 2x 10 minuten gelopen. Het ging ook niet zo lekker toen. Hopelijk wil het morgen weer wat beter! 12 april is hier een run in de buurt dus dan wil ik graag die 5 km aan een stuk lopen. Ik ga er vanuit dat dat wel lukt, heb nog 2 weken en 5 lessen van Evy te gaan.
<<

Anoniem156

Bericht 30 Mrt 2014 19:55

Re: Het hardlooptopic

Wij lopen precies gelijk van lessen van Evy, Lookie!
<<

Anoniem38

Bericht 30 Mrt 2014 20:42

Re: Het hardlooptopic

Ik had de schoen aan op de foto. De nieuwe moet ik eerst mee opbouwen. Ga binnenkort talkpoeder in mijn sokken proberen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 31 Mrt 2014 06:09

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje schreef:Ik heb net heerlijk gelopen in een shirtje en een korte broek. Ik heb ook een heel goede tijd gelopen: 8,5 km in 45 minuten.



Wauw wat een prestatie! Goed gedaan !

Lookie> succes vandaag!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Mrt 2014 07:58

Re: Het hardlooptopic

Talkpoeder kan ik ook nog wel proberen ja!

@Jip, nee de mouwen zitten niet strak maar ook niet heel los (zoals bij een gewoon Tshirt, ik heb dat ook in het dagelijks leven met korte mouwen los of strak. Het zit gewoon niet lekker.
30-04-2017
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 31 Mrt 2014 13:46

Re: Het hardlooptopic

Respect Jip! Ik vind het echt zo knap dat je een hele triatlon doet, ook omdat je er zoveel voor moet trainen.
Ik ga in augustus met ons bootcampclubje een 1/8 triatlon doen, vind ik ver genoeg! Over de blaren; ik krijg ze wanneer ik katoenen loopsokken heb. Ik moet echt synthetische hebben, was een tip van runnersworld.

Goed bezig geweest Snirp! Vandaag zware beentjes of valt het mee?

Zonnetje; lekker bezig! Mooi tempo.

Loekie; als ik het zo lees moet die 5 km straks lukken, ik loop bij loopevenementen ook altijd veel beter door de lopers om je heen en het publiek.


Ik heb vandaag weer eens gelopen, laatste keer was alweer een maand geleden... Heb vandaag 6 km gedaan op 11 km/uur. Was heerlijk ik had me alleen veel te warm aangekleed. Lange mouwen.... Ik sport normaal alleen s avonds en dan is het natuurlijk veel frisser. Dom.

Ik vraag me trouwens iets af; ik ben een jaar geleden overgestapt op een minimalistische loopschoen (Brooks pure flow) maar ik merk nu dat ik tijdens het lopen vaker kleine pijntjes heb. Dit had ik eerst niet, maar toen ging ik 3-4 keer in de week hardlopen. Nu veel minder omdat ik andere trainingen doe (bootcamp, c.l.u.s.k.) waarbij ik wel hardloop maar veel minder. Zou ik nu voor het hardlopen beter een schoen kunnen kiezen met meer demping? Ik heb tijdens het lopen soms wat last van enkels en de schenen. Iemand van jullie die hier iets nuttigs over kan zeggen?
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 31 Mrt 2014 13:59

Re: Het hardlooptopic

Wow Jip, een 4e triathlon al, knap hoor!!
Audrey, het valt mee met de zware benen, alleen ik loop het liefst zo min mogelijk de trap op en af vandaag ;)

Dames, wat een weertje he :)
En wat zijn we allemaal lekker actief aan het lopen.
<<

Anoniem38

Bericht 31 Mrt 2014 14:22

Re: Het hardlooptopic

Audrey: heb je wel de goede loopstijl bij een brooks pure flow en zijn ze niet te slap voor jouw looptechniek? De pure flow was voor mij net te instabiel en heb de pure cadance.

Heb je echt zoveel spierpijn Snirp? Dan heb je ws te weinig gedronken gisteren..
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 31 Mrt 2014 14:31

Re: Het hardlooptopic

Op zich valt de spierpijn wel mee hoor.
Maar ik voel mijn bovenbenen wel tijdens het traplopen.

Kan zomaar kloppen dat ik te weinig gedronken heb... 2x een half glaasje AA tijdens de loop en een flesje AA direct na de finish... Daarna op een terrasje nog een colaatje. Maar 's nachts werd ik ook wakker met onwijze dorst en een knalhoofd, nog helemaal warm van de zon.
Volgende keer toch maar wat meer drinken :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Mrt 2014 17:44

Re: Het hardlooptopic

Jip, superknap! Doe je 1 triathlon per jaar? En elke keer dezelfde?

Lookie, dat gaat je lukken hoor en meedoen aan een loop is zo leuk:-)

Ik heb vandaag wel wat spierpijn, maar niet heel erg. Woensdag of donderdagavond ga ik weer lopen, heb er alweer zin in!
<<

Anoniem29

Bericht 31 Mrt 2014 17:50

Re: Het hardlooptopic

Echt respect hoor een Triathlon (en dan al de 4e!)

Mij lijkt het hardlopen en zwemmen heel leuk, maar fietsen op een racefiets lijkt mij echt hel voor de rug haha. Ik ben wat dat betreft meer een recreatieve fietser :D
<<

Anoniem38

Bericht 31 Mrt 2014 17:56

Re: Het hardlooptopic

Als je last krijgt van je rug, dan doe je iets niet goed.. Of verkeerde houding of je trapt te zwaar.
Ik heb vorig jaar twee hele gedaan en veel kortere wedstrijdjes. Ik heb vorig jaar in Duitsland en in NL een hele gedaan. Dit jaar doe ik in Zwitserland een hele en daarna weet ik nog niet of ik nog een hele ga doen. Twee hele in een jaar is wel veel. Ik ga ook in een korte afstand circuit starten en dat is het hoogste niveau van NL. Dus dit jaar een mix van lange afstanden en korte afstanden.

@l heb je spierpijn van je training? Dan zou ik iets rustiger lopen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Mrt 2014 19:17

Re: Het hardlooptopic

Ja, heb spierpijn van het lopen gisteren. Maar dat komt omdat ik een paar weken niet geweest was en daarvoor ook maar weinig gelopen heb. En gisteren heb ik 1,8 km verder gelopen dan alle vorige keren. Dus de spierpijn is te verklaren:-) De volgende keren ga ik ook gewoon deze afstand nog een paar keer doen voor ik verder opbouw.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Mrt 2014 20:38

Re: Het hardlooptopic

Liadan: Maar rustig aan weer opbouwen, spierpijn is wel vervelend. Wel weer lekker om even te lopen, of niet?

Audrey: Ik vind het nu ook steeds wel moeilijk in te schatten wat ik aan moet. De ene keer is het lekker, de volgende keer is er weer zo'n frisse wind. En ik ga meestal ook 's avonds en omdat het overdag zo warm is, kleed je je 's avonds gauw te koud terwijl het dan alweer flink is afgekoeld.

Net weer lekker gelopen, les 24 van Evy: 10 en 20 minuten met 1 minuut wandelen ertussen. Ging lekker dit keer! Kwam nu echt in de welbekende flow terecht, en dat heb ik nog niet zo vaak gehad. Ik moest wel even wennen omdat het nu licht was en ik normaal altijd in het donker loop: ik kwam ineens allemaal wandelaars, fietsers en andere hardlopers tegen (normaal ziet niemand me lopen).
<<

Anoniem156

Bericht 31 Mrt 2014 20:49

Re: Het hardlooptopic

Lookie schreef:
Net weer lekker gelopen, les 24 van Evy: 10 en 20 minuten met 1 minuut wandelen ertussen. Ging lekker dit keer! Kwam nu echt in de welbekende flow terecht, en dat heb ik nog niet zo vaak gehad. Ik moest wel even wennen omdat het nu licht was en ik normaal altijd in het donker loop: ik kwam ineens allemaal wandelaars, fietsers en andere hardlopers tegen (normaal ziet niemand me lopen).


Hoe doe jij Evy? Ik heb de app en ik heb gisteren les 25 gedaan: 13 lopen, 2 wandelen, 13 lopen, 2 wandelen, 8 lopen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 31 Mrt 2014 20:54

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig dames!!

Morgenvroeg ga ik denk ik weer even. Hopelijk kan ik dan wel lekker mijn rondje rennen. Deze keer zijn er geen wielrenners in de buurt (nou ja een enkeling misschien maar niet meer zoveel als zondag haha).
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Apr 2014 12:33

Re: Het hardlooptopic

Goed hoor Poubelle & Lookie, bijna klaar met Start to Run! Gaan jullie daarna verder trainen?

Ibbel: Ben je nog geweest??

Ik ben net weer geweest, rondje van zo'n 5 km. Had een week niet gelopen ivm een stedentripje maar gelukkig is mijn conditie inmiddels prima en merkte ik er niets van. Donderdag wil ik weer gaan, en ik had het plan dit weekend eens een rondje van 10 km te gaan lopen (heb ik nog niet eerder gedaan). Zag alleen dat de weersvoorspellingen niet echt prima waren en ik ben wel zo'n laffe loper die echt niet gaat als het regent :palm:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Apr 2014 12:43

Re: Het hardlooptopic

Poubelle: Ik loop altijd met een vriendin en zij heeft het op zo'n stickje staan.

Jules: Ik twijfel nog of ik verder ga. Aan de ene kant vind ik 5 km wel prima, langere afstanden kosten weer meer tijd en als ik alleen loop vind ik het soms van die saaie lange stukken. Aan de andere kant: als die 5 km eenmaal lukt zal het wel steeds makkelijker worden en sneller gaan en ben ik misschien ook wel toe aan weer een uitdaging. Dus misschien dan toch 7,5 km.
Lekker dat je er even tussenuit geweest bent. En inderdaad, zo snel gaat je conditie dan ook weer niet achteruit. Misschien valt het mee met het weer dit weekend en kun je toch nog even lopen. Ik ga ook donderdag weer omdat mijn vriendin woensdag niet kan. Maar denk dat ik vanmiddag en morgen nog wel even ga fietsen, ook lekker voor de conditie en nu is het nog lekker weer.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 01 Apr 2014 12:46

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:Audrey: heb je wel de goede loopstijl bij een brooks pure flow en zijn ze niet te slap voor jouw looptechniek? De pure flow was voor mij net te instabiel en heb de pure cadance.
.


Ik twijfel idd aan mijn loonstijl in combi met deze Brooks, al had ik vorig jaar dus geen last maar dat kan natuurlijk komen omdat ik toen veel vaker liep en de spieren en houding er beter op aangepast waren. Ik ga binnenkort maar eens langs bij Runnersworld daar heb ik altijd goed advies gekregen. Ik zal niet meer 3-4 keer in de week trainen, maar als ik 1-2 keer in de week loop wil ik wel echt lekker lopen.


Jules; Fijn is dat hè? Ik loop niet heel regelmatig meer, maar heb nu wel een conditie dat ik altijd wel een rondje van 6-7 km kan doen.

Ibbel; lekker gelopen?
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Apr 2014 14:41

Re: Het hardlooptopic

Lookie: Ik had dat eerst ook hoor, dan ik 5 KM in eerste instantie wel prima vond. Nu vind ik het toch wel heel leuk als ik elke week/elke 2 weken toch weer een langere afstand afleg. Maar bij mij speelt het ook mee dat ik pas na een kilometer of 4/5 lekker op gang ben en dan in een flow zit dat ik nog makkelijk verder kom.

Ik zit zelfs stiekem te twijfelen of ik in plaats van de 6 EM voor de 10 EM zal gaan bij de Bridge to Bridge loop.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Apr 2014 14:55

Re: Het hardlooptopic

Knap dat je dat wilt doen Jules! Heb je al eerder de 10k gelopen?

Ik wil vanavond ook weer lekker gaan rennen, het is zulk prachtig weer! Door drukte ben ik voor het laatst op 16 maart 50 minuten wezen hardlopen. Vorige week wel een half uurtje op de crosstrainer van mijn vriend gestaan.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers