Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa niet meer welkom, harteloos?

<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 10:31

Opa niet meer welkom, harteloos?

Ik zit even met een 'probleem'. In het heel kort gezegd heeft de opa van mijn dochter, de vader van mijn ex nooit interesse getoond in onze dochter. Hij zag haar voor het eerst toen ze 9 maanden was en heeft haar in bijna drie jaar tijd nu vier keer kort gezien. Die keren bekeek hij haar amper en negeerde ons vooral. Waarvan twee keer op haar verjaardag, bij ons thuis. Hij vraagt nooit naar haar, aan mij heeft hij nog nooit wat gevraagd, en mijn ex heeft toegegeven dat zijn vader met hem ook nooit over zijn kleinkind wil praten en nergens naar vraagt. De reden dat hij haar een paar keer gezien heeft zou volgens mijn ex alleen geweest zijn om mijn ex te plezieren.

Nu heb ik vorig jaar al aangegeven bij mijn ex, na haar tweede verjaardag, dat als hij op dezelfde voet verder zou gaan, hij niet meer welkom zou zijn in ons huis. Juist, nu bijna een jaar verder hebben we niks meer van hem gehoord of gezien. Onze dochter weet ook eigenlijk niet eens wie die man is. Dat hij naar doet tegen mij (waar hij overigens geen gegronde reden toe heeft, heb die man nooit wat gedaan) is nog tot daar aan toe. Maar dat hij in ons huis onze dochter op haar verjaardag negeert en verder niet naar haar omkijkt de rest van het jaar, vind ik niet langer kunnen.

Dus, ik vind zelf dat ik het lang genoeg heb aangekeken en heb mijn ex gezegd dat hij tegen zijn vader moet zeggen dat hij niet meer bij ons welkom is, met uitleg waarom en zo omschreven dat alle 'schuld' van deze boodschap bij mij ligt, ik wil hem immers niet meer hier hebben. Mijn ex moet het wel zeggen, want berichten van mij (heb hem wel eens een heel vriendelijk bericht gestuurd met daarin uitgelegd dat onze dochter niks aan de situatie kan doen en een opa verdient) worden genegeerd. Mijn ex zal de boodschap doorgeven zei hij. Maar hij vond het niet leuk, want het is wel zijn vader zei hij. Snap ik, maar dan nodigt hij de beste man maar fijn bij hem thuis uit.

Zelf vind ik dat ik na drie jaar aankijken nu de beste keuze heb gemaakt, en heb ook aangegeven dat er altijd verandering mogelijk is wanneer zijn vader wel oprecht interesse zou gaan tonen. Toch ben ik wel benieuwd wat anderen hier van denken, ben ik nu heel harteloos dat ik voor ons kies en die man weer uit ons huis zolang hij zo doet?
<<

Zilver

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:01

Bericht 13 Sep 2013 10:36

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Je woont niet meer samen met je ex neem ik aan? Dat hij niet meer welkom is in jou huis begrijp ik en daar mag je zelf over beslissen, maar als hij bij je ex thuis wil komen en je ex vind dat prima dan heb je er naar mijn weten niets over te zeggen. Wel vervelend zeg dat hij jullie dochter zo negeert! Ik vind je niet harteloos hoor, je wil gewoon niet dat jij en je dochter nog meer gekwetst worden.
Mama van Yasemin & Mas
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 10:37

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Twee keer.
Laatst gewijzigd door Anoniem 42 op 13 Sep 2013 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 10:37

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Twellie schreef:Nee, kan er niets harteloos in ontdekken. Je wilt natuurlijk op de eerste plaats je dochter in bescherming nemen, die heeft niks aan een onbekende die geen interesse in haar toont en ook nog eens vervelend doet tegen haar moeder. En eigenlijk doe je de opa zelf ook een plezier, want hij heeft dus geen interesse en nu is de knoop ook doorgehakt dat hij dat niet meer hoeft te veinzen.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Sep 2013 10:39

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Het is je ex, maar jullie wonen nog wel bij elkaar, of hoe moet ik dat zien? Als jullie apart wonen vind ik heteigenljk wel ver gaan, het lijkt mij dat je ex prima zelf kan bepalen wie hij wel en niet bij jullie dochter in moet laten.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Sep 2013 10:41

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Los van wat jij, je ex of de opa ervan vinden. Je dochter heeft recht op een opa, dus mits hij haar niet mishandeld vind ik niet dat je haar dat recht kunt ontnemen. Ik kan wel begrijpen dat je hem niet in je huis wilt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 10:42

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Klopt, wij wonen niet samen. Ik heb ook aangegeven dat hij helemaal zelf moet weten wat hij met zijn vader doet. Als hij hem bij hem thuis uitnodigt, prima, daar heb ik niks van te vinden inderdaad. Al heb ik hem wel op het hart gedrukt dat ik het fijn zou vinden als hij wil nadenken over het gedrag van zijn vader, of hij daar onze dochter bij hem thuis wel aan bloot wil stellen. Hij heeft zelf ook al aangegeven dat hij het ook niet normaal vindt hoe het gaat, maar zijn vader is nu eenmaal een aparte man, zegt hij. En hij is een beetje bang om zijn vader tegen hem in het harnas te jagen. Vandaar dat ik de beslissing voor bij ons thuis nu heb genomen, en wat mijn ex voor zichzelf wil besluiten is aan hem.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 10:48

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Ik wil haar trouwens ook geen opa ontnemen, maar wil hem niet meer hier hebben zolang hij zich zo gedraagt. En bij mijn ex thuis kan hij komen als hij wil, alleen wil ik daar dan niet bij zijn (hoeft gelukkig ook niet). En ik heb dus aan mijn ex gevraagd of hij wil nadenken wat hij ervan vindt dat zijn vader zo doet, en of hij dat bij hem thuis wel nog wil hebben. Die keuze is dan aan hem.

Het stomme is, het had allemaal anders kunnen gaan. Ik weet dat hij me niet mag, daar heb ik me bij neergelegd. Maar ik heb hem vanaf het begin laten weten dat hij haar opa is, dat hij welkom was en dat ik het fijn voor onze dochter zou vinden als hij naar haar om zou kijken. Iets wat hij dus hooguit 1-2 keer per jaar doet, volgens mijn ex heeft hij toegegeven dat alleen te doen omdat het 'moet' en echt aandacht aan haar schenken doet hij dan niet. Hij isoleert zich dan eigenlijk van de rest, praat alleen tegen zijn zoon bijvoorbeeld wanneer ze jarig is en negeert verder iedereen, inclusief onze dochter.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Sep 2013 10:56

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Waarom zou het harteloos zijn als jij de vader van je ex niet meer over de vloer wil? Als de vader van je ex jullie dochter wil zien dan kan hij toch bij je ex aankloppen als je dochter daar is? Waarom zou jij hem moeten ontvangen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 11:53

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Susan schreef:Waarom zou het harteloos zijn als jij de vader van je ex niet meer over de vloer wil? Als de vader van je ex jullie dochter wil zien dan kan hij toch bij je ex aankloppen als je dochter daar is? Waarom zou jij hem moeten ontvangen?

Dat is precies wat ik dacht eigenlijk. Maar mijn ex gaf me wel een beetje dat gevoel, dat ik iets heel ergs deed door zijn vader niet meer te willen ontvangen. Of misschien kwam het meer omdat hij de bui al voelde hangen en de boodschap moet overbrengen namens mij (aangezien hij mij niet spreekt) en dat niet zo zag zitten. Maar gelukkig, hij geeft het door. En inderdaad, als hij toch ineens interesse toont kan hij altijd bij mijn ex langs. En mocht hij heel erg omslaan dan is hij zelfs bij mij weer welkom, maar echt alleen als hij zich ooit nog een beetje fatsoenlijk weet te gedragen.

Voel me alweer een stuk minder schuldig gelukkig. Komt denk ik ook omdat ik zelf denk ik niet gauw zoiets in mijn eigen familie zou meemaken, en ook nog nooit mensen de deur heb hoeven te wijzen. Maar nu toch voor ons gekozen, en eigenlijk voelt het wel als een opluchting. Anders ging ik al tegen haar verjaardag opzien, omdat hij ook weer zou komen en mogelijk de sfeer zou verzieken. En dat wil ik niet, haar verjaardag moet een leuke, fijne dag zijn met mensen die om haar geven.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Sep 2013 12:18

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Ohja, bij ju thuis, dat snap,ik wel. Maar ik snap sowieso niet waarom je ex-schoonfamilie nog gewoon bij jou thuis zou moeten ontvangen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Sep 2013 13:11

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Hier komt mijn ex schoonfamilie ook niet meer in huis. Dat is aan ex om die contacten te onderhouden.
In het begin toen we net uit elkaar waren heb ik ze nog wel eens gezien. Hebben toen ook nog een aantal jaar de verjaardag van zoon samen gevierd. Maar het afgelopen jaar/ 1,5 jaar zeker geen contact meer gehad met die hele familie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Sep 2013 13:16

Re: Opa niet meer welkom, harteloos?

Wat fijn dat jullie zo goed met elkaar omgaan dat een verjaardag in principe gewoon met zijn allen gevierd wordt. Maar als opa het toch niet leuk lijkt te vinden, iedereen negeert en ook niet normaal kan doen tegen jou en je dochter begrijp ik heel goed dat hij niet welkom is.
En het is ook niet zo dat je zegt dat hij zijn kleindochter niet mag zien, dat mag hij best als hij dat zou willen. Dus harteloos ben je zeker niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers