Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voedingsbh

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 29 Mrt 2014 14:47

Voedingsbh

Na de bevalling wil ik graag borstvoeding gaan geven. zowel de kraamzorg als verloskundige raadde me aan om alvast een voedingsbh voor na de bevalling te kopen. Alleen vraag ik me af of dit wel handig is? Groeien je borsten nog erg na de bevalling?

Heb nu bij prenatal twee bh's gevonden die erg lekker zitten en met de mama
Mazzeldagen samen 35 euro kosten. Geen enorm bedrag maar vind het ook zonde om ze straks niet te kunnen gebruiken..

Hoe hebben jullie dit gedaan?
2014 2016 2019
<<

Anoniem180

Bericht 29 Mrt 2014 15:16

Re: Voedingsbh

Mijn borsten groeiden na de bevalling alleen nog door de stuwing. Op zo'n moment is er eigenlijk geen enkele BH die lekker zit, maar dit trekt vanzelf weer bij wanneer je kindje goed drinkt. Als je borsten vol zijn, zijn ze uiteraard groter dan als ze net zijn leeggedronken, dus dit fluctueert de hele dag door. Na verloop van tijd is dit allemaal een stuk stabieler.

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen al de voedings-BH's gekocht, omdat ik mijn gewone BH's niet meer paste. Heb er een paar tweedehands gekocht, maar ook van de Prenatal, Noppies (ben niet erg tevreden over de kwaliteit) en H&M (prima kwaliteit en prijs). Heb ook zo'n vormloze van de Hema voor tijdens de stuwing en 's nachts. Ik kan even niet zien hoe ver je zwanger bent, maar als je al tegen het einde bent zou ik er gewoon nu een paar kopen die nu goed passen. Waarschijnlijk is dit gewoon goed.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Mrt 2014 17:36

Re: Voedingsbh

Ik heb ze met 36 weken gekocht en dat ging prima. Een paar maanden na de bevalling heb ik nog een echt mooie voedingsbh gekocht met zachte beugel. Dat zou ik voor het begin nog niet doen, maar toen de borstvoeding eenmaal goed verliep vond ik het ook jammer om altijd naar die vormloze dingen aan te doen. Bovendien kwamen ze boven mijn shirtjes uit en dat kan niet op het werk. Ik had de bh's van Hunkemöller.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 29 Mrt 2014 20:46

Re: Voedingsbh

Hema verkoopt ze ook voor volgens mij 12 euro. Ik vind die erg fijn zitten.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem28

Bericht 29 Mrt 2014 20:55

Re: Voedingsbh

Ik heb ze in de laatste weken van mijn zwangerschap gekocht en dan gewoon mijn normale bh-maat. Ging prima, ik kon ze direct na de stuwingsdagen aan.

(als je niet zo'n grote maat hebt, dan heb ik er drie te koop staan in vraag en aanbod voor een klein prijsje)
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 29 Mrt 2014 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Mrt 2014 21:09

Re: Voedingsbh

Ik heb alleen die van Hema, zijn niet de mooiste maar ze zitten prima. Hier geen andere maat dan normaal.
M:21072011
J :08012014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Mrt 2014 21:32

Re: Voedingsbh

Je kan ook een meegroeibh kopen. Maar die zijn volgens mij vrij duur.
Ik heb een paar weken geleden een voedingsbh gekocht, mijn oude bh's paste niet meer. En wil er van de week nog een bij halen. Volgens mij maakt het als je een niet voorgevormde bh zonder beugels koopt weinig uit.

Bij de prenatal vertelde de verkoopster dat je beter eerst drie weken borstvoeding kan geven voor je een voedingsbh koopt. Maar toen ik het aan de lactatiekundige vroeg, was haar antwoord: 'en in die tussentijd dan?'
Zij raadde een beugelbh trouwens af, als de beugel verkeer zit kan hij knellen, melkkanaatjes verstoppen en borstontsteking veroorzaken.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 29 Mrt 2014 22:03

Re: Voedingsbh

Ik heb ze geloof ik met 37 weken zwangerschap gekocht. Ik had er een paar van Noppies met beugel en van de Hema zonder beugel. Die van de Hema vond ik 's nachts ook wel fijn zitten tijdens het slapen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Mrt 2014 08:29

Re: Voedingsbh

De eerste 3 dagen droeg ik geen beha. Vond ik vervelend zitten. Daarna droeg ik bvbeha's zonder beugel.

Een beugel kan vervelend zitten, melkkanaaltjes gaan verstoppen, ...

Ik zou pas een echte bvbeha kopen (merk Mammae en soorten) wanneer de productie stabiel is en je zeker bent dat je nog een lange tijd bv gaat geven.
AfbeeldingAfbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 30 Mrt 2014 10:46

Re: Voedingsbh

Slakje schreef:De eerste 3 dagen droeg ik geen beha. Vond ik vervelend zitten. Daarna droeg ik bvbeha's zonder beugel.

Een beugel kan vervelend zitten, melkkanaaltjes gaan verstoppen, ...

Ik zou pas een echte bvbeha kopen (merk Mammae en soorten) wanneer de productie stabiel is en je zeker bent dat je nog een lange tijd bv gaat geven.


Als je de juiste maat koopt niet, dan zit de beugel achter je borst en niet op je borst.

Evt. kan je na de bevalling een bh met beugel aanschaffen als je dat fijn vind. Dan kan je maat ook worden opgenomen en evt iemand meekijken of het goed zit.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 30 Mrt 2014 12:11

Re: Voedingsbh

Bedankt voor alle reacties! Heb er nu eentje van Prenatal zonder beugel (10 euro) en van Noppies met zachtere beugel (20 euro). Ze zitten op dit moment heerlijk, dus ik kan ze in ieder geval nu al dragen, hopelijk na de bevalling ook nog eventjes. En mocht de borstvoeding goed gaan, ga ik tegen die tijd wel kijken voor een goede bh!
2014 2016 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Mrt 2014 14:25

Re: Voedingsbh

CCC schreef:
Slakje schreef:De eerste 3 dagen droeg ik geen beha. Vond ik vervelend zitten. Daarna droeg ik bvbeha's zonder beugel.

Een beugel kan vervelend zitten, melkkanaaltjes gaan verstoppen, ...

Ik zou pas een echte bvbeha kopen (merk Mammae en soorten) wanneer de productie stabiel is en je zeker bent dat je nog een lange tijd bv gaat geven.


Als je de juiste maat koopt niet, dan zit de beugel achter je borst en niet op je borst.

Evt. kan je na de bevalling een bh met beugel aanschaffen als je dat fijn vind. Dan kan je maat ook worden opgenomen en evt iemand meekijken of het goed zit.

Ja, maar je kan in de eerste maanden geen juiste maat vinden omdat (vaak) de borsten gedurende de dag verschillende maten aannemen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Mrt 2014 19:56

Re: Voedingsbh

Ik heb nog steeds geen voedingsbh en geef al een maand borstvoeding. Van de week ga ik er voor kijken. Ik ben blij dat ik besloten heb te wachten, want tijdens de zwangerschap is mijn maat niet veranderd. Dus als ik in de laatste weken van de zwangerschap een bh had gekocht, zou die nu niet meer passen. Waar mijn maat tijdens de zwangerschap niet veranderde, heb ik nu ineens minstens een cup groter (misschien zelfs wel 2). Dus met mijn ervaring zou ik zeggen dat als je iets gaat kopen, ik er persoonlijk nog niet te veel en niet te dure zou kopen. En dan als de BV goed loopt verder kijken.

Ik draag tot nu toe zachte 'bh'tops, van die tops zonder beugels en zonder duidelijk aparte cups. Zit op zich wel fijn en rekt mee, maar met de BV niet enorm handig met voeden. Maar het is aardig gelukt, en nu mijn maat stabieler lijkt ga ik van de week wel even bh's shoppen, want het lijkt me wel een stuk handiger.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Mrt 2014 21:02

Re: Voedingsbh

Meestal zit er vrij veel rek in die voedingsbeha's. Je borsten veranderen natuurlijk ook gedurende de dag en daar zijn ze wel op gebouwd. Dus ze hebben wel enige speling qua maatvoering.
Ik heb bij L toen tijdens mijn zwangerschap 1 goedkope bh gekocht bij de Hema voor de eerste weken na de bevalling, want het is wel echt handig om te hebben vanaf het eerste moment. Toen borstvoeding echt liep gewoon goede (en mooie) gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers