Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


jézus ik baal van die belastingzooi

<<

Anoniem91

Bericht 28 Mrt 2014 10:22

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Dat mag niet ivm digi-D en hij kan geen machtiging geven.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 10:36

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Weetjewel schreef:Dat mag niet ivm digi-D en hij kan geen machtiging geven.

Als de digi-d van de overledene nog werkt mag je daarmee digitaal aangifte doen. Dan kan je aangeven dat de overledene 'zelf' ondertekent. Wij hebben het speciaal nagevraagd omdat het zo`n enorm pak papier was terwijl alles al digitaal erin stond en nog werkte.

Als het digi-d niet meer werkt (dat gaat automatisch na het overlijden, maar kan soms lang duren) dan kan het inderdaad niet.
<<

Anoniem91

Bericht 28 Mrt 2014 10:42

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Dit staat op de site van de Belastingdienst.

U kunt het aangifteprogramma wel gebruiken om vast te stellen wat de gunstigste verdeling is van de inkomsten en aftrekposten. U kunt de aangifte van de overledene alleen niet ondertekenen en verzenden.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 10:44

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Klopt dat staat op de site, dus toen hebben wij het nagevraagd en dan geeft de Belastingdienst aan dat je het in de meeste gevallen niet kunt ondertekenen omdat de digi-d niet meer werkt van de overledene. Als de digi-d van de overledene nog gewoon werkt, mag en kan dat wel.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Mrt 2014 11:43

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Poppy schreef:
Highway schreef:
Poppy schreef:Kut zeg!!

Ik wou dat ik aangifte kon doen. Wordt een beetje lastig zonder jaaropgaaf....en mijn ex werkgever komt maar niet over de brug. Ben dus ook echt woedend.


je kunt dan toch gewoon alles optellen ahv je loonstrookjes?


Laatste loonstrook heb ik ook niet gekregen....


Maar heb je al dat programma gedownlad om aangifte te doen? Daar staan alle gegevens automatisch in, dus wie weet staat het daar gewoon wel en kan je wel aangifte doen.
En anders zou ik het gokken, als je wel je een na lastste loonstrook hebt en je weet welk salaris je daarna nog hebt gehad (als je het niet hebt gehad of je het ook niet in te vullen), kun je het wel ongeveer uitrekenen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 14:01

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Cotton schreef:Pompoen, je hoeft niet persee papieren aangifte te doen voor je man toch? Mijn moeder had die papieren ook gekregen al vlak naar m`n vaders overlijden, maar ze kon ook gewoon m`n vaders gegevens downloaden in de vooraf ingevulde aangifte. Onze belastingadviseur wilde helemaal niets van al dat papierwerk weten. Omdat ze er ook voor gekozen heeft om over heel 2013 fiscaal partner te zijn én samen aangifte te doen, kon er ook nog wat geschoven worden.


Jawel, dat moet wel, het moet naar een andere afdeling dan de normale aangifte vandaar die papieren aangifte. Ik kan ook alles in de vooringevulde aangifte invullen en dat kun je dan wel gebruiken als hulpmiddel, maar je moet uiteindelijk wel de papieren aangifte indienen in principe.
En wij zijn ook over heel 2013 fiscaal partner en doen samen aangifte. Samen apart in dit geval dus.
Ik heb het wel nagevraagd bij experts, het is wel zo dat er verschillende dingen over gezegd worden wat het niet duidelijker maakt, maar in principe wordt een papieren aangifte verlangd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 14:02

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Cotton schreef:Klopt dat staat op de site, dus toen hebben wij het nagevraagd en dan geeft de Belastingdienst aan dat je het in de meeste gevallen niet kunt ondertekenen omdat de digi-d niet meer werkt van de overledene. Als de digi-d van de overledene nog gewoon werkt, mag en kan dat wel.


Bij de belastingdienst weten ze het zelf ook niet altijd goed hoor. Maar goed er is inderdaad veel onduidelijkheid over. De ene zegt het moet wel op papier, de ander zegt als het met de digiD kan hoeft het niet.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 14:06

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Vervelend die onduidelijkheid inderdaad. Ik snap dat je dan voor 'safe' kiest, dan hoef je in ieder geval geen 2x als het digitaal wel mis zou lopen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 20:04

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Cotton schreef:Vervelend die onduidelijkheid inderdaad. Ik snap dat je dan voor 'safe' kiest, dan hoef je in ieder geval geen 2x als het digitaal wel mis zou lopen.


Nee precies, eigenlijk is dat het voornaamste. Ook omdat ik er niet echt op zit te wachten dat het niet zo mag bijvoorbeeld en ze gelijk de hele mikmak een 'bewijzen' en gegevens gaan opvragen. Dat kan allemaal wel, maar dat is zo'n gedoe, het is namelijk een enorme berg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2014 20:09

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Gedoe zeg Pompoen. Kan me voorstellen dat je deze klus ook zelf wilt klaren. Moet er persoonlijk niet aan denken, dat zou ik niet kunnen.

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en hebben dit jaar de belasting laten doen door m'n broertje die Fiscaal Recht gestudeerd heeft. Echt relaxed, hij snapt alles perfect en we krijgen ook flink geld terug.
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 20:33

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Urban Naked schreef:Gedoe zeg Pompoen. Kan me voorstellen dat je deze klus ook zelf wilt klaren. Moet er persoonlijk niet aan denken, dat zou ik niet kunnen.

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en hebben dit jaar de belasting laten doen door m'n broertje die Fiscaal Recht gestudeerd heeft. Echt relaxed, hij snapt alles perfect en we krijgen ook flink geld terug.


Ja, op zich heb ik gelukkig hulp van mijn moeder, die ook als vrijwilliger belastingaangiften invult voor de FNV en daar trainingen voor volgt en bovendien dus ook vragen kan stellen aan de trainers. Maar het blijft een enorm gepiel. Maar goed ik heb nu eindelijk de hele papierwinkel compleet ('t was hier een soort himalaya papier gebergte geworden afgelopen jaar), nu is het eigenlijk een kwestie van alles op de juiste plek invullen en klaar. Ik heb nu alleen even ernstig ruzie met het aangifte programma.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 21:54

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Yeah...klaar! En ik krijg genoeg terug om het al het gedoe de moeite waard te laten zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2014 23:04

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Goed man. Ik vind het heel knap van je, well played!
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2014 23:29

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Urban Naked schreef:Goed man. Ik vind het heel knap van je, well played!


Haha, ja ik ben ook trots op mezelf!
<<

Anoniem29

Bericht 29 Mrt 2014 10:53

Re: jézus ik baal van die belastingzooi

Jeej ik krijg ook wat geld terug. Altijd leuk :D

Heb een periode afgelopen jaar 52% belasting betaald ipv 33%.

Het is niet veel, maar wel fijn :)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers