Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

<<

Anoniem51

Bericht 28 Mrt 2014 17:18

Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Ik pas om de week op vrijdag op twee kinderen, een jongen van 8 en een meisje van 11. Op m'n werk heb ik een babygroep en dat gaat me van een leien dakje, maar dit is toch echt hele andere koek. Ik vind het lastig om leuke activiteiten te verzinnen, maar het zijn wel kinderen die graag geëntertaind worden. Als.ik dat niet doe duikt de jongste al gauw urenlang achter de computer en heeft de oudste (begint te puberen) vaak commentaar op wat hij doet. Soms gaat ze ook wel knutselen. Het liefst hebben ze beiden een vriendje/vriendinnetje mee zodat ze daarmee kunnen spelen. Het liefst reik ik gewoon activiteiten aan maar ergens is mijn inspiratie (en budget) ook een keer op. Sowieso vind ik het reuze makkelijk om activiteiten voor baby's en dreumesen uit m'n duim te zuigen, maar dit... Elke week koekjes bakken zie ik ook niet zitten.

Wie helpt een oppas die graag de coolste van het land wil zijn?
<<

Anoniem255

Bericht 28 Mrt 2014 17:29

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Kun je ergens aan pallet dozen komen?
Dat zijn hele grote dozen waar ze een huis van kunnen maken.
Voor de 11 jarige misschien iets minder leuk hoewel ik ze toen gebruikte om barbiehuizen van te maken.
Met lappen stof en restjes verf erbij zijn ze wel een tijdje zoet.

Van die mega puzzels maken. Van 1000 of meer stukjes.

Zelf stempels maken van allerlei dingen zoals aardappelen, kurken etc.
Op de kurk kun je van die foam stickers plakken bijvoorbeeld.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de 11 jarige is. Ik vond dit erg leuk om te doen maar een vriendin van mij zou er niks aan hebben gevonden.
<<

Anoniem51

Bericht 28 Mrt 2014 17:32

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Ik zie hier alvast al wel leuke ideeën tussen staan! het meisje is echt al een dametje. Van knutselen houdt ze nog wel, maar poppen/barbies zijn echt al passé. Spelletjes en dansen vindt ze wel erg leuk.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Mrt 2014 18:38

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Je zou een keer proefjes met ze kunnen doen, is via google wel te vinden hoe en wat (effect van drijfvermogen van verschillende materialen in verschillende vloeistoffen)

Chocolaatjes maken is ook altijd een succes- reep chocolade smelten en in vormpjes gieten of pindarotjes maken

Lekker naar buiten gaan, vast iets leuks in de buurt te doen

Met het meisje van elf is het misschien leuk om te tutten, make up vinden de ouders misschien nog niks, maar nagels lakken en haren doen moet wel kunnen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Mrt 2014 18:41

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Oh en er zijn een hoop spellen natuurlijk om samen te doen, monopoly, kolonisten, cluedo, picturnary, uno etc. misschien is er bij jullie een speel-o-theek waar de ouders lid van willen worden? Kunnen jullie samen leuke dingen uitzoeken.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2014 18:45

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Het wordt nu zo`n mooi weer. Zijn er geen buitenactiviteiten die je kan ondernemen? Misschien leuk (maar daar moet jij/je oppaskinderen maar net een type voor zijn) is naar een boer gaan en vragen of ze daar een dagje mogen helpen. Tractor rijden, koeien melken, helpen met voeren, ...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2014 19:24

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Mijn oppaskindjes zijn inmiddels ook 8 en 11. 2 meisjes

met de jongste ga ik vaak naar de speeltuin/ hertenkamp. In huis allerlei spellen (verstoppertje/voetballen/bordspel) En in de vakanties blote voetenpad of bos

En de oudste is druk aan het puberen maar vind het leuk om stuk te fietsen. Dingen buiten doen. Bij dieren kijken.

Wat ik ook vaak met ze doe is dingen bakken vinden ze ook erg leuk
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Mrt 2014 21:59

Re: Oppassen op twee kinderen, acht en elf jaar

Ik zou denk ik ook voor buitenactiviteiten gaan. Te lekker weer om achter de computer te zitten.
Voetballen, badmintonnen, waterballonnen, boemerangen en mijn persoonlijke favoriet van vroeger: Picknicken (kan je zo uitgebreid of zo klein maken als je zelf wil. )
Bij de speelgoed winkels hebben ze vaak leuk buitenspeelgoed voor kleine prijsjes, of je maakt zelf iets.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda