Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem166

Bericht 27 Mrt 2014 20:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Choco* schreef:
Sanne schreef:Hoe is het vandaag gegaan, Choco? Wilde T. nog drinken?


Gisteravond heeft ze wel weer gedronken, afgelopen nacht en vandaag weer helemaal niet. Ze zal wel langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn denk ik. Heb ook het idee dat ik niet veel melk meer heb.


Het klinkt wel heel fijn, Choco, dat ze het zelf zo afbouwt. Dat lijkt me een rustige en prettige manier om de borstvoedingsperiode te eindigen. Wat wordt ze dan ineens groot hè?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Mrt 2014 21:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik gebruik overdag zoogcompressen van medela ( was baar) voor de nacht gebruik ik etos. (wegwerp)
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Mrt 2014 21:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz schreef:
Vanaf wanneer kan ik eigenlijk voorraadjes gaan kolven?


Ik deed het na 1 maand, hier ligt nu ruim 2 liter in de vriezer.
Ik werk 12 uur per week.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 27 Mrt 2014 23:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sinds een weekje meld mijn dochter zich ineens niet meer voor voedingen. Normaal dan werd ze wakker na ongeveer 3.5 uur en gaf een kreetje zo van hallo ik heb honger. Nu ligt ze gewoon wakker in haar bed op haar hand te sabbelen zonder ook maar een kik te geven.

Heb een keertje aangekeken wat ze deed als ik wachtte, maar ze blijft dan mooi liggen of ze valt zelfs weer in slaap. Ik moet nu dus echt goed in de gaten houden of ze wakker is. Mijn dochter is een grote drinker waardoor ze maar op 5 a 6 voedingen per 24 uur uitkomt, maar ik denk dat als ik haar nu zelf laat komen dit er nog minder gaan worden. Ik durf het eigenlijk ook niet uit te proberen.

Het is zo raar. In het begin deed ze dit ook. Na de 6 weken gilde ze moord en brand na 3.5 uur dus ze weet wel hoe honger aanvoelt. Het gekke is dat ze de afgelopen 2 dagen ineens ging clusteren waardoor ik alsnog op voldoende voedingen kwam. Ze sliep deze beide nachten ook door. In de avond gilde ze dan wel weer moord en brand.

Moet ik haar overdag dan ook maar gewoon zelf laten komen? Ook al overschrijd ik dan de 4 uur grens tussen de voedingen? Mijn dochter pikt geen droomvoedingen. Ik moet haar echt wakker maken...Wordt hier zo onzeker van. Heb nog bijna geen dag kunnen genieten door alle problemen rondom mijn meisje

Alvast bedankt voor het advies.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Mrt 2014 02:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb geen goed advies, maar ik vind het allemaal zo sneu voor je! Waarom houd je je vast aan een vier uurs grens? Is dat een advies dat je hebt gekregen? Ik snap dat L wat fragiel is, maar als ze eerder niet hoeft en ze doet alles wat ze moet doen (tevreden, aankomen, plas/poepluiers) zou ik het een beetje proberen los te laten. Smakken en sabbelen zijn vroege hongersignalen. Als je die waarneemt, zou ik daarop reageren en niet langer wachten. Een verklaring voor her weer in slaap vallen heb ik niet, behalve dat ik zelf ook weleens over mijn honger heen kan zijn en misschien kost het je meisje veel energie waardoor ze weer verder kan slapen.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Mrt 2014 07:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Omdat iedere professional die ik heb gesprokennzegt dat er overdag niet meer dan 4 en 's nachts niet meer dan 6 uur tussen mag zitten. Maar het probleem is dat ze heel veel op haar handen zuigt. Gisteravon na de voeding(ze wilde echt niet meer aanhappen en had voor mijn gevoel ook genoeg gehad) ging ze in bed weer vrolijk op haar handen zuigen. Ze heeft gisteren om 23.30 gehad en heeft zich tot nu toe nog steeds niet gemeld. Bij die laatste voeding heb ik haar ook zelf gepakt, omdat ze om 19.30 voor het laatst wat gedronken had. Heel fijn dat ik slaap krijg hoor, maar ben zo bang dat als ik haar niet zelf pak ze veel te weinig voeding krijgt. Kijk net op de babyfoon en dan ligt ze dus met haar ogen dicht en haar handje in de mond een beetje te zuigen. Dan denk ik na zo'n lange tijd moet ze toch wel weer honger hebben. Waarom zegt ze nou niks. Als ik niet wakker wordt van mijn vriend omdat die aan het werk moet lag ik nu anders nog te slapen. Omdat ik echt niet wakker wordt van gesabbel. Ik ben gewoon heel erg bang voor stille ondervoeding weer net als in het begin. Plassen en poepen doet ze nu wel weer goed sinds de eerste behandeling van de manueel therapeut. Ik dacht alleen dat ze zich niet meldde voor etenomdat ze pijn heeft. Heb haar weleens gewogen voor en na voeding en ze drinkt rustig 170 cc weg. Eerder had ze 6 voedingen. Hier oo het forum vond men dat te weinig, mijn lactatiekundige niet want ze groeide 50 gram per dag erop. Maar nu lijkt het alsof ze nog minder voedingen wil hebben en weet niet of dat wel zo'n goed idee is voor de productie van mij en haar groei
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Mrt 2014 08:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Baby's drinken wel steeds effectiever, dus het kan dat ze in minder voedingen hetzelfde of zelfs meer drinkt. De dochter van Exo dronk rond de leeftijd van onze kinderen ook 5-6 keer per dag, dus dat zou helemaal niet gek zijn. Ik begrijp dat alle informatie je een beetje om de oren suist, maar zoals eerder gezegd is er véél normaal voor borstgevoede baby's. Ik denk dat je je moet gaan concentreren op één bron, L's groei en luiers en vooral je eigen gevoel. Met dat laatste heb je al zoveel ondervangen en ontdekt, dus vertrouw daarop!

Ik heb een rotnacht gehad. L komt sinds half drie om de anderhalf, twee uur.... Ik denk dat hij misschien gaat regelen.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Mrt 2014 09:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat is niet leuk charlotte! Het lijkt er wel op idd dat hij gaat regelen of eigenlijk al aan het regelen is. Plassen en poepen lijkt goed, maar de groei is nu te weinig voor mijn gevoel. Komt ze zit onder het gemiddelde door haar groeiachterstand in het begin en wil zo graag dat ze dit bij trok. Had dit namelijk ook verwacht doordat ze 50 gram per dag groeide, maar dat was toen het goed ging en ze geen klachten van de kiss had. Misschien komt het nog terug als ze geen klachten meer van de kiss heeft, maar ik ben gewoon bang dat ze nog meer groeiachterstand oploopt. Ze weegt nu 4850 bij ongeveer 58 a 59 cm en ze had nu volgens de groeicurve van borstvoeding .com al 5.5 kg moeten wegen
Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 28 Mrt 2014 10:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stokstaartje, als ze goede luiers heeft en alert is, zal ze genoeg binnenkrijgen. Wel is het zo dat huilen een laatste honger signaal is. Sabbelen op handjes is ook een heel gebruikelijk hongersignaal. Je mag haar dan dus gewoon de borst aanbieden. Het is inderdaad zo dat sommige kindjes als ze dan niet kunnen drinken gewoon maar weer gaan slapen, dus het lijkt me wel iets om alert op te zijn.
februari 2012
november 2015
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 28 Mrt 2014 12:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

@stokstaartje, mijn zoon woog met 2 maanden 4950. die 5,5 die bv.com aangeeft is ook maar een gemiddelde, mijn zoon drinkt momenteel denk ik 8 a 9 keer per dag maar hij laat er ook wel eens 5 uur tussen overdag. Van slapen groeien ze ook he!
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2014 12:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik controleer of ze honger heeft door haar vlakbij m'n borst te houden. Hapt ze dan, dan heeft ze honger. Taalt ze er niet naar, dan is er iets anders.

N. dronk tot ongeveer 10 weken zo'n 6 a 7 keer per dag, om de 2/3 uren. Daarna ging ze ineens naar 5 keer en liet ze er soms wel 5 uren tussen. Ik ben vaak ook erg onzeker over de hoeveelheid, maar weeg haar niet ofzo. Als mijn man haar de fles geeft, klokt ze zo 200ml naar binnen (eerder deze week zelfs een keer 250!!), dus ik denk dat ze ook rond die hoeveelheid zit aan mijn borst (dat krijg ik er met de kolf ook ongeveer uit). Momenteel geef ik trouwens 4 van de 5 voedingen nog borst. Eentje heb ik vervangen door Nutrilon. Dat vind ik een veilig gevoel en het bevalt me goed!

Hebben jullie trouwens ook dat jullie baby's tijdens de voeding gaan 'ankeren'? Zoals katten dat doen? Klauwen, knijpen, handjes open, handjes dicht. Zo schattig! N. heeft sinds een week een nieuwe variant: aaien. Echt met dat vrije armpje heen en weer over mijn borst :love:
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 28 Mrt 2014 12:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat doet J. idd ook, en T. deed dat ook, had de vergelijking met katten nog niet gemaakt, maar idd!

Ik zou de kv achterwege laten, gewoon zelf voeden! Anders krijg je straks misschien problemen met je productie doordat je teweinig aanlegt. Vertrouw op jezelf en je kindje!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Mrt 2014 12:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja L houdt mijn borst ook wel vast en kietelt me in mijn zij, waar zijn andere hand ligt, zo cute! Ik heb een borstvoedingsketting in bestelling, dan kan hij daar ook mee spelen. Wat jij doet, doe ik ook vaak; ik bied vaak gewoon de borst aan bij signalen waarvan ik denk dat het hongersignalen zijn. Als hij niet hoeft, zal hij toch niet aanhappen. Vannacht lag hij bij de tweede borst ook meer om zich heen te kijken, dus dan legde ik hem gewoon terug in zijn bed. Na 10, 20 minuten sliep hij zelf dan ook gewoon weer.
L2014 & H2017
<<

Anoniem75

Bericht 28 Mrt 2014 12:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:
Razz schreef:
Vanaf wanneer kan ik eigenlijk voorraadjes gaan kolven?


Ik deed het na 1 maand, hier ligt nu ruim 2 liter in de vriezer.
Ik werk 12 uur per week.


En wanneer kan je dan het beste kolven? In de ochtend? En dan 1 borst of beide en dan helemaal leeg?
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2014 13:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:Dat doet J. idd ook, en T. deed dat ook, had de vergelijking met katten nog niet gemaakt, maar idd!

Ik zou de kv achterwege laten, gewoon zelf voeden! Anders krijg je straks misschien problemen met je productie doordat je teweinig aanlegt. Vertrouw op jezelf en je kindje!


Oh, maar ik doe dit al een paar weken. Mijn productie ging achteruit (ze werd ineens wakker middenin de nacht en was overdag ook niet tevreden), dus nu krijgt ze rond 20.00u de fles. Ik voed (of kolf) omstreeks 7u/12u/16u en 22u en dat gaat heel goed :) Ik ben eigenlijk wel blij dat ik één keer minder kan, want i.c.m. mijn werk vond ik het erg lastig worden, aangezien ik voor de klas sta. Ik had ook helemaal geen pauzes meer, sprak bijna geen collega's meer, dus dat speelde ook mee in de beslissing.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Mrt 2014 13:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie berichtjes dames! Ik zal gewoon wat vaker op de babyfoon kijken om te kijken of ze wakker is. En als ze wakker is gewoon kijken of ze wil drinken. Wil ze niet prima, wil ze wel dan is het ook goed. Voelt gewoon zo gek omdat ze een ritme had en zich netjes meldde. Ik vertrouwde daarop, maar dat durf ik nu niet meer. Kom net weer bij de manueel therapeut vandaan met L. Zij kwam het veel vaker tegen dat kindjes zich niet meer melden. Kan komen van pijn die overheerst over het hongergevoel, en ze heeft een tijdje met wat minder voeding gedaan dus is gewend aan hele tijd beetje een leger maagje te hebben. Ze moet dus weer leren wat honger en verzadigd gevoel hebben is en ze moet leren dat drinken geen pijn meer doet. Ze zegt het komt helemaal goed, maar moet het wel even de tijd gunnen en vertrouwen in mezelf en haar weer terug krijgen. Ze had laatst nog een kindje die helemaal niet meer wilde drinken, opgenomen werd in ziekenhuis, sondevoeding kreeg later ook thuis en die trok na 4 weken de sondevoeding eruit. Die moeder was zo klaar met de sondevoeding en heeft geprobeerd hem weer aan de borst te krijgen. Binnen 4 dagen zat kindje weer aan de borst en groeide! Dan moet het bij ons toch zeker ook goed komen :)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 28 Mrt 2014 14:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz schreef:
Happydobby schreef:
Razz schreef:
Vanaf wanneer kan ik eigenlijk voorraadjes gaan kolven?


Ik deed het na 1 maand, hier ligt nu ruim 2 liter in de vriezer.
Ik werk 12 uur per week.


En wanneer kan je dan het beste kolven? In de ochtend? En dan 1 borst of beide en dan helemaal leeg?


Ik geef 1 borst en ik kolf de andere dan leeg zeg maar. Dat is dan tussen de 80 en 100cc. Dat heb ik opgespaard in de vriezer. Dat doe ik smorgens.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 29 Mrt 2014 06:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

JAAAA! Lieke heeft zich om 5.45 zelf gemeld voor een voeding zoals ik gewend was van der! Gisteravond wakker gemaakt rond 23.15 voor een voeding. Voorgaande avonden ook maar dan sliep ze veeel langer door. Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een nachtvoeding/vroege voeding. Ik had al het gevoel dat het 'doorslapen' bij haar niet echt doorslapen was omdat ze echt doorsliep maar meer omdat ze de honger niet voelde. Nu ben ik klaarwakker van de opwinding haha. Zooo blij dat ik ondanks de negatieve verhalen op internet over manueel therapeuten haar toch heb laten behandelen. Ik merk behoorlijk wat verschil in haar ontwikkeling :banaan: :yes: :cheering:
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 29 Mrt 2014 07:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn om te lezen, stokstaartje!!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 29 Mrt 2014 10:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn zeg!

Wij zijn met J. ook naar de manuele therapie geweest omdat hij alles met links deed en niks met rechts. Na een aantal behandelingen icm fysio is het probleem verholpen en ontwikkeld hij zich zoals t hoort met beide kanten. Hier dus ook positieve ervaring ermee!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem75

Bericht 29 Mrt 2014 11:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:
Razz schreef:
En wanneer kan je dan het beste kolven? In de ochtend? En dan 1 borst of beide en dan helemaal leeg?


Ik geef 1 borst en ik kolf de andere dan leeg zeg maar. Dat is dan tussen de 80 en 100cc. Dat heb ik opgespaard in de vriezer. Dat doe ik smorgens.


Bedankt voor je antwoord TD. Dan ga ik over een week of 2 ook starten met kolven.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Apr 2014 10:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wanneer werd bij jullie het toeschietreflex minder? Het is nu bij mij echt op z'n ergst. Als hij begint te drinken zit ik 20 tellen met kromme tenen van de pijn en voel ik het zelfs in m'n andere borst. En gaat het ooit helemaal weg?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Apr 2014 10:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat klinkt een beetje alsof het een aanhap probleem is, weet je zeker dat het je toeschietreflex is? Heb je wel eens een toeschietreflex zonder dat hij drinkt? Doet dat dan ook zo'n pijn? Begint de pijn zodra hij begint te zuigen?

Wat ook kan is dat jullie spruw hebben waardoor het allemaal extra gevoelig is. Bij mij was het een combinatie van factoren, L. hapte niet goed aan, we hadden spruw en ik had vasospasmen (waardoor het bloed wegtrok uit mijn tepel) en daardoor voelde het drinken alsof er messen in mijn borsten werden gestoken. Eerst was dat alleen in het begin, later was het tijdens de hele voeding een probleem.

Je zou kunnen overwegen een lactatiekundige mee te laten kijken, want het is heel naar als het voeden zo'n pijn doet, ook al is het maar 20 tellen, je gaat er toch tegenop zien en je misschien zelfs wel verzetten ertegen (en voedingen uitstellen bijvoorbeeld).
<<

Anoniem75

Bericht 02 Apr 2014 11:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb het zelfde gevoel dus ook voor een paar tellen in mijn andere borst als hij aan de andere drinkt. Niet als hij huilt oid. En het doet idd pijn vanaf dat hij begint te zuigen.

Aan mijn tepels is niks te zien en ik voed altijd met een tepelhoedje. Anders is het nog pijnlijker en krijgt hij teveel melk binnen bij iedere slok. Zo verslikt hij zich ook niet. Hij slaapt nu maar als hij wakker is zal ik eens kijken of ik iets in zijn mondje zie wbt de spruw.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Apr 2014 11:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Toen ik spruw had zag je niks aan mijn tepels, maar ik voelde het des te beter. Ik dacht dat ik die pijn ook in twee borsten voelde bij de toeschietreflex. Maar ik weet het niet meer helemaal zeker, is alweer een hele tijd geleden.
Een teken van spruw kan ook zijn dat T. onrustiger drinkt. L. had in het begin alleen maar een paar witte plekjes, vrij onduidelijk, maar die dronk nog onrustiger dan anders en bij mij deed het pijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers