Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezamenlijke rekening?

<<

Anoniem287

Bericht 27 Mrt 2014 13:22

Gezamenlijke rekening?

Wij gaan in april samenwonen, en we vragen ons af of het noodzakelijk is voor de belastingdienst om een gezamenlijke rekening te hebben of dat de ene persoon ook gewoon een bepaald bedrag per maand naar de andere persoon over mag maken. Gaat de belastingdienst vragen stellen als ze zien dat je honderden euro's per maand naar een persoon overmaakt? Hoe hebben de samenwoners hier dat geregeld?
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 27 Mrt 2014 13:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mrt 2014 13:23

Re: Gezamenlijke rekening?

is niet noodzakelijk vanuit de belastingdienst.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 13:25

Re: Gezamenlijke rekening?

Het is niet noodzakelijk. Qua rekeningen kan je doen wat jullie het handigst lijkt.
<<

Anoniem91

Bericht 27 Mrt 2014 13:26

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben geen gezamenlijke rekening, nergens voor nodig ook.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Mrt 2014 13:27

Re: Gezamenlijke rekening?

Leuk dat je gaat samenwonen! Ik stort mijn vriend gewoon elke maand geld. Niet heel handig maar eigenlijk is zijn geld het mijne en andersom. Als we een nieuwe woning kopen willen we wel een gezamenlijke rekening.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2014 13:28

Re: Gezamenlijke rekening?

Hoe je dat regelt, daar heeft de BD niets mee van doen. Wij hebben een gezamelijke rekening waar we de vaste lasten (hypotheek, kdv, boodschappen, enzovoort) van af laten boeken. We storten daar allebei een bedrag op en hebben verder eigen rekeningen. Bij je aangifte geef je bij fiscaal partnerschap gewoon op wat er in totaal op de rekeningen staat.
<<

Anoniem287

Bericht 27 Mrt 2014 13:31

Re: Gezamenlijke rekening?

Bedankt voor jullie antwoorden! Dan gebruiken we gewoon een van mijn vriendin haar rekeningen en zeg ik een van mijn rekeningen op. Ik heb twee rekeningen bij de Rabobank maar die zijn duuuuur…
<<

Anoniem87

Bericht 27 Mrt 2014 13:44

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben een gezamelijke rekening genomen en maken daar allebei maandelijks een x bedrag naar over (naar rato). Aan die rekening is ook een gezamelijke spaarrekening gekoppeld. Ik vind het een handig systeem zo.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Mrt 2014 13:47

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben eentje met een dubbele pas van de ing. Kost 20 euro per jaar ofzo vinden we heell handig! Doen de lasten van huis en boodschappen daaraf. Storten naar ratio er een bedrag op. Nu komen de salarissen er ook op binnen ivm korting op de hypotheek. Dan storten we privé een deel teru
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 15:40

Re: Gezamenlijke rekening?

Volgens mij maakt het belastingtechnisch niets uit. Wij hebben een gezamelijke rekening geopend voor de boodschappen. Dat is op zich wel handig, want als de één dan boodschappen doet zonder de ander er bij, kan je gewoon betalen met die rekening, hoef je niet constant uit te rekenen wie of wat wanneer betaald heeft. En dan heb je je 'eigen' geld op je eigen rekening wat ook echt je 'eigen' geld is, want dat hoef je dan niet op te maken aan boodschappen en andere vaste lasten. Die verdeling werkt voor ons lekker, maar da's ook gewoon persoonlijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Mrt 2014 16:05

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben hetzelfde als Marin. We deden eerst alles gezamelijk, maar we hebben alles weer uitelkaar getrokken ivm huwelijkse voorwaarden om persoonlijke redenen. Eigenlijk vind ik het ook wel prettiger.
L2014 & H2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2014 16:12

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben wel een gezamenlijke rekening maar dat is gewoon de rekening waar alles op komt. Ik heb daar naast nog een eigen rekening. Hier is alles van ons beide. Nog nooit verschil mee gemaakt.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 16:15

Re: Gezamenlijke rekening?

Elin schreef:Wij hebben een gezamelijke rekening genomen en maken daar allebei maandelijks een x bedrag naar over (naar rato). Aan die rekening is ook een gezamelijke spaarrekening gekoppeld. Ik vind het een handig systeem zo.

Same here.

Wij hebben alleen geen gezamelijke spaarrekening.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Mrt 2014 17:08

Re: Gezamenlijke rekening?

Cotton schreef:
Elin schreef:Wij hebben een gezamelijke rekening genomen en maken daar allebei maandelijks een x bedrag naar over (naar rato). Aan die rekening is ook een gezamelijke spaarrekening gekoppeld. Ik vind het een handig systeem zo.

Same here.

Wij hebben alleen geen gezamelijke spaarrekening.


Precies zo hebben wij het ook (zoals Cotton).

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 17:12

Re: Gezamenlijke rekening?

Grappig, wij hebben het precies andersom. Betaalrekening dus samen, voor de boodschappen e.d., maar sparen doen we ieder voor zich. Ieder voor z'n eigen doel, en uiteraard ook voor gezamelijke dingen hoor, maar dan dragen we dat bij wanneer dat nodig is.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 17:14

Re: Gezamenlijke rekening?

Marin schreef:Grappig, wij hebben het precies andersom. Betaalrekening dus samen, voor de boodschappen e.d., maar sparen doen we ieder voor zich. Ieder voor z'n eigen doel, en uiteraard ook voor gezamelijke dingen hoor, maar dan dragen we dat bij wanneer dat nodig is.

Uhm, dat is precies hetzelfde hoor. :P
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 17:15

Re: Gezamenlijke rekening?

OH ipv 'geen' las ik 'een'. :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 17:16

Re: Gezamenlijke rekening?

Haha, dat dacht ik al!

Wij gaan ook geen gezamelijke spaarrekening nemen. Misschien later voor eventuele kinderen ofzo.
<<

Anoniem151

Bericht 27 Mrt 2014 18:01

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben een gezamenlijke betaal- en spaarrekening. We hebben beide ook nog een eigen betaal- en spaarrekening.
Vind het zelf het makkelijkst zo.
Voor uitgaven aan het huis/tuin/auto/vakantie sparen we op de gezamenlijke spaarrekening.
<<

Anoniem100

Bericht 27 Mrt 2014 18:41

Re: Gezamenlijke rekening?

Wij hebben ook een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, hierop storten we elke maand naar rato een bedrag op. Daarnaast hebben we ieder onze eigen rekeningen voor eigen vaste lasten en sparen. Gezamenlijke spaarrekening hebben we niet, mijn spaargeld zit in beleggingen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers