Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2014 20:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat wil je weten?
Heb namelijk al verschillende dingen geborduurd.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2014 20:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kan het beste maar beginnen met zo`n pakketje met alles erbij of niet? Als ik het dan een beetje door heb kan je dan gewoon van dat losse 'doek' en garen kopen en dan patronen vanaf internet erop borduren? Of moet je dan echt ver gevorderd zijn?

Ik heb echt geen idee haha. Mijn moeder had een voorbedrukt stuk met wat dikker garen en dat was geen kruissteek, maar diagonaal 1 streepje zeg maar. Dat was echt heel leuk om te doen! Maar kruissteek snap ik ook wel denk ik. Maar ik wil het liefst NU al bezig haha. Dat gaat alleen niet.

Bestel jij je spullen online of ga je naar de winkel Caramba? Ik ga zaterdag even naar de winkel hier denk ik. Eens kijken of ik iets leuks tegenkom. Oh en Action had ook pakketjes toch? Is dat wat?
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2014 21:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik koop ze in de speciale handwerk winkeltjes. Voorgedrukte heb ik nooit gehad, vind ik persoonlijk erg saai.
Ik heb dan van die pakketten waar een patroon, naald, draad en een makkelijke lap waar de hokjes, hoe moet het anders noemen? makkelijk op te tellen zijn. Van die lappen waar je zelf alles moet gaan uittellen, mag je wel aardig gevorderd zijn.
Ik heb eigenlijk alleen maar kruissteken gedaan.

Zelf begin ik altijd vanuit het midden. Op het patroon staat ook midden aan gegeven, de lap vouw ik dan 2x dubbel, komt dan een + in de lap, zo heb je ook het midden van de lap. Verder zorg ik ervoor dat ik 2cm van de rand een draad wikkel, dit om rafelen tegen te gaan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Mrt 2014 08:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij de action heb je ook van die kant en klare pakketjes.

Ik heb er daar ook ooit eens gekocht en ben heel enthousiast ermee aan de slag gegaan maar nu ligt her alweer een jaar in m'n knutselmand. Vind haken toch net iets leuker.

Ik heb gisteren voor het eerste een diertje gehaakt. Een teckel. Hij staat nog wel scheef op z'n pootjes en her en der nog wat foutjes maar ben er best trots op.
Nu ben ik een rammelhamer (zonder iets erin hoor) aan het haken. Er staat op en duur 'hecht aan de buitenste lussen van toer 8 een nieuwe draad en haak in deze toer 36v'. Waarom is dat, een sier randje? Heb ik (nog) niet gedaan want het lukt me niet echt. Haha.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 08:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ShallY schreef:Nu ben ik een rammelhamer (zonder iets erin hoor) aan het haken. Er staat op en duur 'hecht aan de buitenste lussen van toer 8 een nieuwe draad en haak in deze toer 36v'. Waarom is dat, een sier randje? Heb ik (nog) niet gedaan want het lukt me niet echt. Haha.

Het is geen sierrandje, maar een 'echt' randje van de hamer. Waar het handvat overgaat in het hamerstuk zeg maar. Wat gaat er mis dan als je dat probeert?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 08:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Caramba schreef:Ik koop ze in de speciale handwerk winkeltjes. Voorgedrukte heb ik nooit gehad, vind ik persoonlijk erg saai.
Ik heb dan van die pakketten waar een patroon, naald, draad en een makkelijke lap waar de hokjes, hoe moet het anders noemen? makkelijk op te tellen zijn. Van die lappen waar je zelf alles moet gaan uittellen, mag je wel aardig gevorderd zijn.
Ik heb eigenlijk alleen maar kruissteken gedaan.

Zelf begin ik altijd vanuit het midden. Op het patroon staat ook midden aan gegeven, de lap vouw ik dan 2x dubbel, komt dan een + in de lap, zo heb je ook het midden van de lap. Verder zorg ik ervoor dat ik 2cm van de rand een draad wikkel, dit om rafelen tegen te gaan.

Bedankt voor de tips! Naar welke handwerkwinkeltjes ga je? Mag ook wel in PM hoor, ivm met herkenbaar zijn enzo. Ben benieuwd! :banaan:

Zal ook even bij de Action kijken of er iets is wat me aanspreekt.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2014 08:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Je hebt PM Cotton.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 09:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Thanks! Dit weekend maar even shoppen :D
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Mrt 2014 10:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:
ShallY schreef:Nu ben ik een rammelhamer (zonder iets erin hoor) aan het haken. Er staat op en duur 'hecht aan de buitenste lussen van toer 8 een nieuwe draad en haak in deze toer 36v'. Waarom is dat, een sier randje? Heb ik (nog) niet gedaan want het lukt me niet echt. Haha.

Het is geen sierrandje, maar een 'echt' randje van de hamer. Waar het handvat overgaat in het hamerstuk zeg maar. Wat gaat er mis dan als je dat probeert?


Nee dat stukje heb ik wel. Maar van de hamer zelf zeg maar, niet van het handvat.

Nou het lukt me niet om die erbij te haken terwijl de hamer al is opgevuld.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 10:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ohhhh, dat zit aan de voorkant van de hamer zeg maar. Dat is inderdaad een sierrandje. Als jij het zo ook prima vindt als het niet lukt zou ik het mooi zo laten hoor!
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 16:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb al een klein borduurpakketje gekocht!
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2014 16:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk, laat je het resultaat zien?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 16:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, absoluut. Heb maar 5 steekjes gedaan, toen was m`n pauze voorbij maar kan niet wachten om vanavond verder te gaan!

Het is een klein plaatje van een cupcake. :D
Oh en niet voorgedrukt, dus moet direct tellen. Maar dat is idd net zo simpel als je zei. Hoe het zit met het midden was me ook direct duidelijk. Thanks.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2014 20:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Waar heb je die gekocht?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2014 20:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ajo.ure handwerkwinkel in Jou.re!
<<

anoniem196

Bericht 26 Mrt 2014 07:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kwam dit tegen en moest aan dit topic denken.

Iets voor jullie om te haken?
http://www.earlybirdsfotografie.nl/hake ... r-kindjes/
<<

Anoniem260

Bericht 26 Mrt 2014 09:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

MissKnutsel schreef:Ik kwam dit tegen en moest aan dit topic denken.

Iets voor jullie om te haken?
http://www.earlybirdsfotografie.nl/hake ... r-kindjes/



Volgens mij zijn die al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic :ja:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Mrt 2014 10:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mag ik bij jullie topic aansluiten?

Gisteren een 'doily' gehaakt en ik hoop er eigenlijk nog iets leuks van te maken voor in de kinderkamer. (maar dat laat ik wel zien als het af is)

Helemaal blij met het kleur verloop van deze wol/acryl
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2014 10:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Welkom Solei, wat mooi! Snap dat je blij bent met het kleurverloop, erg leuk!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Mrt 2014 11:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel mooi Solei!

Ik wilde me gisteravond aan een kuikentje wagen, maar ik ben vergeten hoe de magische ring moet :(. Met de filmpjes op youtube kan ik niet zoveel, de meeste zijn rechtshandig, tegen de tijd hoe ik bedacht heb hoe ik het draadje dan om moet houden, is het filmpje al weer 3 stappen verder. Binnenkort maar weer vragen aan mijn vriendin of aan mijn moeder voor nog een keertje uitleg, en dan echt even een paar keer oefenen, zodat ik het niet vergeet!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 27 Mrt 2014 11:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rebecca schreef:Heel mooi Solei!

Ik wilde me gisteravond aan een kuikentje wagen, maar ik ben vergeten hoe de magische ring moet :(. Met de filmpjes op youtube kan ik niet zoveel, de meeste zijn rechtshandig, tegen de tijd hoe ik bedacht heb hoe ik het draadje dan om moet houden, is het filmpje al weer 3 stappen verder. Binnenkort maar weer vragen aan mijn vriendin of aan mijn moeder voor nog een keertje uitleg, en dan echt even een paar keer oefenen, zodat ik het niet vergeet!


Je moet even op dit youtube kanaal kijken zij plaatst namelijk ook filmpjes speciaal voor linkshandige of de magic ring erbij zit moet jezelf even kijken dat weet ik niet aangezien ik zelf rechtshandig ben

http://www.youtube.com/user/planetjune?feature=watch

Heel mooi solei!!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Mrt 2014 12:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt voor de tip Siem! Ze heeft er een filmpje van de magic ring bijzitten, heb die net even bekeken en ik denk 't zowaar te snappen! Straks maar eens even uitproberen!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem260

Bericht 27 Mrt 2014 13:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Anders wil ik het je ook wel uitleggen, ben ook links :razz:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Mrt 2014 16:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ga eerst maar eens even zelf stoeien, en anders maak ik dankbaar gebruik van je aanbod Jerry!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Mrt 2014 18:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi solei!

Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een schaapje kan vinden?
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers