Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 25 Mrt 2014 17:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, de vrouw die er vanmiddag was was erg leuk. Ze sprak de wijverpleegkundige van gisteren tegen in haar advies, dus dat begint goed, maar ze was heel lief.
Groot gelijk dat je nu lekker geniet! Het huishouden komt wel weer, er zijn nu andere dingen belangrijker en leuker. Hier vliegen de dagen ook om, echt niet normaal.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 25 Mrt 2014 18:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: In het begin van de zwangerschap ben ik 4 kilo afgevallen en het heeft heel lang geduurd voordat die er weer op waren, de laatste weken ben ik wat aangekomen en afgelopen week weer een halve kilo afgevallen. Ben nu in totaal 1,5 kilo aangekomen.
Vervelend dat jij ook steeds meer kwaaltjes krijgt, goed je rust pakken. Hopelijk komt jullie kleine iets eerder.

Roze: ja ik ben ook erg benieuwd wanneer de kleine man komt, zoals het er nu naar uit ziet heeft hij het nog goed naar zijn zin bij mij. Gelukkig voel ik me vandaag al weer veel beter dan gisteren, het is dan ook beter vol te houden.
Fijn dat de gehoortest goed was, hoe was het bij de kinderarts? Wat grappig van die geluidjes.

Mikado: Voor mij was de 37 weken ook echt een soort grens, het gaf me gewoon een fijn en veilig gevoel dat als de bevalling zou beginnen het gewoon mocht. Wat het voelen betreft heb ik ook wel eens dat ik hem een poos niet voel en dat hij dan ineens heel druk is. Volgens de vk was dit geen probleem als je maar wel het gevoel blijft houden dat je hem over de dag verdeelt genoeg voelt en bij twijfel altijd bellen.
Ik heb voor de kraam week een huispak en mijn positiekleding en wat hemdjes.

Shy; zeker ben je geen zeikerd als je belt, liever 1 keer te vaak bellen dan 1x te weinig, dat vergeef je je zelf helemaal niet.

Solei: Mooi kamertje hoor, vooral die platen :love: .

Snoezel: dat klinkt als een erg leuke en gezellige dag met je kleine meid. Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat de tijd door je vingers glipt, als je dan de mogelijkheid hebt moet je daar ook zeker gebruik van maken.

Katrien: Jee nu al weer een maand dat gaat snel. Jammer dat het niet echt klikte met die wijkverpleegkundige, scheelt weer dat je haar waarschijnlijk niet weer ziet en dat deze van vanmiddag wel aardig was. Wat fijn dat M zo'n tevreden mannetje is en 's nachts van voeding tot voeding slaapt.

All: vandaag weer op controle bij de vk geweest en met de kleine man is alles goed, hij heeft het nog prima naar zijn zin bij mij haha. Mijn bloeddruk was alleen een beetje aan de hoge kant en ook was ik een halve kilo afgevallen. Moest even voor de zekerheid in een potje plassen en dat is nagekeken op de eiwitten. Gelukkig was dat goed. Donderdag voor de zekerheid weer komen bij de assistente en dan nog een potje inleveren en ook wordt dan mijn bloeddruk weer gecontroleerd. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat ik me gisteren zo beroerd heb gevoeld. Ben gisteren de hele dag misselijk geweest en zo ontzettend moe, kon amper de ene voet voor de andere zetten. Vandaag voel ik me gelukkig al weer een heel stuk beter, alleen mijn darmen rommelden wat. De vk dacht dat ik misschien een licht buikgriepje heb opgelopen. Hopelijk blijf ik me nu zo goed voelen, dan is het allemaal veel beter vol te houden, al ben ik wel erg nieuwsgierig naar de kleine man :smile: .
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem75

Bericht 25 Mrt 2014 19:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden even kort een berichtje van mij. Met T. gaat het super goed. Hij zit zelfs alweer boven zijn geboortegewicht! Het is ook een lekker tevreden mannetje en drinkt ook goed aan de borst (wat dus ook goed gaat) We hebben alleen ontzettend veel moeite met S. jammer genoeg. Zo erg dat we er even geen raad mee weten. Hij eet en slaapt slecht, is druk en heeft een grote mond. Iedere nacht slaap ik maar 2-3 uur. S. is zowat om de 2 uur wakker en weigert dan terug naar bed te gaan. En dan icm met T. voeden maakt dat ik dus nauwelijks slaap. Ik ben dan dus oververmoeid geraakt en leef nu echt even op de automatische piloot en probeer overdag ieder rustmomentje te benutten. Eigenlijk ontzettend zonde want er valt zoveel te genieten omtrent T. Ik hoop echt dat het over een paar weken beter gaat.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 26 Mrt 2014 15:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: wat ontzettend lastig met jullie oudste zoontje.
Gaat hij af en toe ergens heen om even lekker al zijn energie eruit te gooien ofniet? Of kan hij een keer bij opa& oma logeren zodat jij in ieder geval even een nacht goed kan slapen?

Appeltje: ja dat is ook zo, daarom ook gebeld. Op de website staat, bij minder leven voelen dan moet je bellen. En nog zoiets dat je altijd moet bellen als je je druk maakt om de baby. Dan krijg je zo'n vk aan de lijn en die zegt dan doodleuk, ja dat is niet zo handig nu. Kan ik er wat aan doen haha.

Snoezel: inderdaad lekker genieten, de rest loopt niet weg dat komt wel weer!

Vandaag naar verloskundige geweest, als ik maandag nog niet bevallen ben dan word ik doorverwezen naar een gynaecoloog en waarschijnlijk ingeleid. Wil er nog even niet aan denken dat dat allemaal gaat gebeuren, hoop ook echt dat ik voor maandag bevallen ben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 26 Mrt 2014 18:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even ego.
Vandaag de baby veel minder gevoeld dan anders. Nu op weg naar het ziekenhuis voor een ctg.
Bah ik voel me naar.
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 26 Mrt 2014 18:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

O bah Eppie. Hopelijk is er niets aan de hand en is er een mooi kloppend hartje. Veel succes
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 26 Mrt 2014 19:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie schreef:Even ego.
Vandaag de baby veel minder gevoeld dan anders. Nu op weg naar het ziekenhuis voor een ctg.
Bah ik voel me naar.


Begrijpelijk :hug:
Ik hoop dat je gerustgesteld weer naar huis kan. Laat je even weten hoe het was?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 26 Mrt 2014 19:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

He Bah, Eppie, wat vervelend! Hopelijk is alles goed en mogelijk jullie zo snel weer naar huis.
2014 2016 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Mrt 2014 19:53

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat naar Eppie, hopelijk is alles goed. :hug:
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 26 Mrt 2014 20:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi allemaal.
De eerste helft van het Hartfilmpje was goed. De tweede helft was wat vlak.
Er is een echo gemaakt en dat zag er goed uit.
Het kan zijn dat de baby is gaan slapen.
Voor de zekerheid morgen opnieuw een hartfilmpje.
Als dat goed is en ik voel meer leven, dan is er niks aan de hand.
Anders moet de baby misschien eerder komen.
Ik ben blij dat ik heb gebeld. Ik ben wel wat gerustgesteld, nu morgen afwachten.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Mrt 2014 20:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mooi dat je morgen gewoon nog een keer mag terug komen. Hopelijk is de kleine dan weer wakker geweest!
Goed dat je gebeld had inderdaad!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 26 Mrt 2014 20:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn dat je morgen nog een keer terug mag komen. Hopelijk is dan alles helemaal goed en heb je de baby zelfs al even gevoeld. Succes morgen!
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 26 Mrt 2014 20:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

De baby kreeg de hik tijdens de ctg en heeft ook weer bewogen. Wel anders dan bijvoorbeeld gisteren, maar dit kan ook komen door dat het anders is gaan liggen. Nu is het ook weer aan het woelen.
Ik ben blij inderdaad dat ik heb gebeld. Je kan je wel voor he kop slaan wanneer het wel mis is. Daarom morgen het zekere voor het onzekere.

Hoe is het met jullie?
Shy kun je het nog een beetje vol houden? Ik hoop met je mee dat de kleine meid zich voor maandag meldt.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 26 Mrt 2014 22:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, best apart dat ik laatst het zelfde had. Ook naar het ziekenhuis en nu jij ook, fijn dat het in orde was. Dan ga je toch een stuk geruster terug naar huis he.

Heb je ook een echo gehad? Wij wel, was erg fijn om te zien ook weer.

Ik houd het nog wel vol, al kon ik vanmiddag wel even huilen. Ik wil helemaal geen toestanden, ik wil juist heel graag dat ze zelf komt. Dus daar hoop ik maar heel erg op :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 27 Mrt 2014 05:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik kon niet meer slapen, dus zit nu even beneden. Toch wel spannend allemaal. Ik zit nu echt te focussen op elke beweging. Ik wordt er zenuwachtig van. Zo maar weer een poging doen om te slapen.

Ja klopt shy, daar moest ik ook meteen aan denken. Het was voor mij wel een extra bevestiging om gewoon te bellen. Ik heb ook een echo gehad. Zelf konden we er weinig van maken, maar zij zagen wat ze moesten zien. Voldoende vruchtwater en een kindje dat zich nog lekker voelde.
Ik was liever naar huis gegaan met de boodschap: mevrouw alles is prima, we zien u weer met de bevalling. Dat ik terug moet komen maakt me wel gespannen. Al begrijp ik het ook wel goed. Ze willen natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen.

Ik kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zat. In ingeleide bevalling is natuurlijk veel anders dan een natuurlijke bevalling. Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Stiekem hoop ik dat jij op dit moment je weeën aan het wegpuffen bent of je kindje al in je armen hebt.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 27 Mrt 2014 06:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: snap ik, bij mij zei de vk ook misschien willen ze je de dag erna nog even terug zien maar dit was niet nodig.
Ook voldoende vruchtwater en kindje heeft het ook nog gewoon goed.

Ja precies ik heb nu ook veel dingen gelezen in het topic over ingeleide bevallingen, en ik weet dat elke bevalling anders is en dat het geen 'eng' verhaal hoeft te worden maar toch. Ik weet natuurlijk hoe mijn eerste bevalling was, als ik ergens zou kunnen tekenen om die weer mee te maken dan had ik dat echt al gedaan.

Helaas ben ik geen weeën aan het wegpuffen, ze is gewoon lekker aan het slapen in mijn buik. Help je duimen dat het voor maandag gebeurt? :P

Oh en laat je nog weten hoe het was? Moet je straks weer terug naar het ziekenhuis?

Ik moet trouwens in het ziekenhuis bevallen, ben vorige keer veel bloed verloren. Is niet echt verantwoord om thuis te bevallen in zo'n geval. Maar dat maakt mij niet uit.
Laatst gewijzigd door Shy op 27 Mrt 2014 10:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Mrt 2014 07:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: wie weet zeggen ze vanmiddag mooi dat alles helemaal in orde is en dat ze weer zien met de bevalling. Maar wel erg goed dat ze het zo serieus behandelen.

Shy: Ik duim ook mee voor je!

Razz: ik was vergeten op jou te reageren eerder. Maar wat vervelend om te lezen dat je oudste nog steeds lastig is. Het is natuurlijk ook veel geweest voor jullie allemaal, de verhuizing en de baby en alles daar omheen. Tips heb ik niet, maar wat shy zegt: flink uit laten razen elke dag (buiten), kan misschien opluchten en rust geven. Heb je behalve je man nog andere mensen om jullie te helpen?
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 27 Mrt 2014 08:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie veel succes vandaag. Hoe laat moet je?

Shy. Ook mijn duimen draaien dat de kleine meid voor maandag komt.

Ik ga zo naar de vk om nog een keer mijn bloeddruk te laten meten. Ben benieuwd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 27 Mrt 2014 09:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: Wat goed dat je gebeld hebt en wat fijn dat alles goed was. Ook wel heel fijn dat je vandaag voor de zekerheid nog even mag. Hopelijk ook vandaag weer geruststellend nieuws!

Shy: Ai, klinkt bekend, ik weet hoe je je voelt :thumbdown: Het is gewoon niet hoe je het in je hoofd hebt, ook al hoeft het inderdaad helemaal niet te betekenen dat je een enorm medische bevalling zal krijgen.
Maar gaan ze je maandag dan meteen al inleiden of is het controle? Ik had een afspraak met 41+4 voor een controle. Gingen ze kijken of kindje het nog goed had binnenin qua vruchtwater ed. Als het allemaal goed was, mocht ik weer naar huis en me stipt met 42weken 's ochtends in het ziekenhuis melden... Maar volgens mij is dat ook overal anders :eyes: Hopelijk vindt de kleine het een mooi weekend om gewoon zelf te komen. Helaas kan je niet meer doen dan afwachten... Knuffel voor jou!

Hier helaas een krampjeskind. Dus loop al 3 dagen met zielig meisje. Laat zich gelukkig redelijk troosten. Het voeden duurt alleen allemaal wat langer. Ze laat veel los van de krampjes en doordat ik wat overproductie heb en haar redelijk overspoel... Ook na een voeding duurt het langer voor ze weer in slaap valt. Ben wat dingen weg gaan laten uit mijn eigen voeding en wat druppels gehaald tegen krampjes, hopelijk werkt het. Vannacht in ieder geval wel weer flink gepoept, dus ik heb goede hoop. Straks eens kijken of iedereen goed gehumeurd is en we misschien even naar de dierentuin kunnen :cheering: (heb jaarabo).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 27 Mrt 2014 10:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: ik heb dan allereerst controle bij de vk. Dan word ik doorgestuurd naar een gyn en dan.. Heb ik zelf eigenlijk ook nog even geen idee. Ik hoop en neem aan dat er overleg mogelijk is over hoe verder.

Ja het word zeker een mooi weekend, als ze slim is ziet ze dat het zo mooi weer word en dat 1 van de 2 dagen een leuke dag is om jarig te zijn haha.

Wat sneu voor kleine meid die krampjes, lastig is dat he. Hopen dat het een beetje beter gaat mrt haar. 3 dagen kramp is niet leuk!

Dank je wel ook iedereen voor de lieve woorden, doen mij goed! Het is ook weer lekker om behoorlijk te kunnen zeuren over alles.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 27 Mrt 2014 10:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik ben er weer van de vk. Mijn bloeddruk was nog steeds aan de hoge kant en dat in combinatie met hoofdpijn die ik heb heeft de vk besloten dat ik toch naar de gyn moet, kan er vanmiddag al terecht. Bah baal ervan zeg!
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 27 Mrt 2014 10:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

appeltje schreef:Ik ben er weer van de vk. Mijn bloeddruk was nog steeds aan de hoge kant en dat in combinatie met hoofdpijn die ik heb heeft de vk besloten dat ik toch naar de gyn moet, kan er vanmiddag al terecht. Bah baal ervan zeg!

Nou appeltje sterkte zeg :hug:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 27 Mrt 2014 11:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, succes zo in het ziekenhuis! Hoop dat alles weer goed is en je met een gerust hart thuis komt.

Appeltje, wat balen van je bloeddruk! Snap dat je ervan baalt, maar wel fijn dat je zo snel al bij de gyneacoloog terecht kan. Succes straks!

Shy, ik duim voor je mee dat jullie kleine meid zich voor maandag al meldt, zou wel heel fijn zijn! En anders nog maar even genieten van het mooie weer :wink:

Razz, wat vervelend dat jullie nog zo'n moeite hebben met jullie oudste zoon. Het is ook niet niks allemaal voor hem. Hoe is het nu inmiddels? En met T.?

Ik ben hier druk aan de babywas. Strijk normaal nooit een kledingstuk maar nu worden alle kleertjes netjes gewassen en gestreken, mijn man staat er maar verbaasd naar te kijken, haha! Vanmiddag weer naar de verloskundige, ben benieuwd.
2014 2016 2019
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 27 Mrt 2014 11:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis.
Alles was goed. Het was ook aan het rommelen, regelmatig harde buiken.
Dit hoeft natuurlijk nog niks te zeggen. Het was wel goed voor het verweken van de baarmoedermond.
Ik hoef nu niet weer te komen. Een enorme geruststelling.

Succes Appeltje!

En natuurlijk duim ik voor jou shy.
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Mrt 2014 12:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dag dames,

Hoe gaat het met iedereen?
@ Eppie: wat vervelend zulke dingen! Hopelijk is vandaag weer alles goed met jullie kleine. Spannend hoor! k lees net weer een update van je: wat goed dat alles goed is! Goed ook dat je hebt gebeld, altijd je gevoel volgen!
@ Shy: succes met de laatste loodjes. Dat meisje van jullie zit nog lekker warm bij mama in de buik.
@ Mikado: last van nesteldrang dus? hihi. Nog even en dan is jullie kleintje er ook. Succes met de laatste loodjes!
@ appeltje: hopelijk is alles goed vanmiddag! Sterkte!

Hier is alles goed met de kleine. De dagen vliegen. Zelf ben ik erg moe. Na de ochtendfles duik ik er ook weer in tot de volgende voeding. En dan ben ik nog moe...
Verder doet ons kleine mannetje het heel goed. Hij heeft steeds vaker zijn oogjes open en is al heel alert. Afgelopen maandag naar het consultatiebureau geweest en dat was ook allemaal goed. Hij groeit goed. Hij heeft alleen veel last van krampjes op het moment. Heel sneu. Veel wiegen e.d. tot hij weer in slaap valt.

Afgelopen dinsdag naar mijn werk geweest om de kleine te showen. Dacht dat het wel weer goed met mij ging na een maand, maar niets was minder waar. Vond het al spannend om alleen met de kleine in de auto naar mijn werk te rijden. Kreeg last van mijn hartritmestoornis en dat werd alleen maar erger. Ik kreeg aanvallen dat het net leek of ik flauw ging vallen ook het zweet brak me uit en mijn oren gingen dicht zitten. Toch iets te snel allemaal dus. Thuis was ik super moe natuurlijk ook omdat mijn hart 3 uur lang zo snel klopte. Ik werd wel door iemand thuis gebracht want vond het niet verantwoord om zelf naar huis te rijden met een kleintje achterin.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron