Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


UWV en 0-uren contract

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Mrt 2014 14:42

UWV en 0-uren contract

Misschien dat iemand er hier verstand van heeft, want ik kom er zo snel niet uit.

Ik heb twee 0-uren contracten, ik heb nooit uren gehad, nu is er de laatste maanden veel minder werk dan voorheen, heb je dan recht op een aanvullende uitkering? Of heb je daar nooit recht op omdat je 0-uren hebt? En net deze maand is er wel weer veel werk, maar kan dat ook met terugwerkende kracht (ik heb in dec-jan-feb bijna niet kunnen werken)?
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mrt 2014 15:11

Re: UWV en 0-uren contract

Volgens mij werkt dat niet zo. Je hebt een nul-urencontract, dat is dan een risico wat je zelf bent aangegaan toen je de baan aan nam.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 23 Mrt 2014 15:43

Re: UWV en 0-uren contract

Als je 3 maanden een x-aantal uur hebt gewerkt, heb je in principe recht een contract voor dat aantal uur te claimen. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar misschien kun je daar meer over uitzoeken/googelen.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 23 Mrt 2014 16:17

Re: UWV en 0-uren contract

Je kan het beste het UWV erover mailen. Ik denk dat ze een gemiddeld aantal uren over een X periode nemen om het te berekenen. Wat je wel werkt moet je dan op een inkomensformulier invullen en dan krijg je een deel aangevuld. Ik denk niet dat het met terugwerkende kracht kan. Ik had WW voor 24 uur, kreeg nieuw werk met wisselende uren, ik heb dat nog tijdelijk aangevuld gekregen als ik minder dan 19 uur werkte (omdat er een regeling is dat je WW aan kan vragen als je contract bijv. wordt verlaagd met 5 uur of meer.) Maar als ik 4 weken lang wel 24 uur werkte dan zou de WW stoppen want dan zien ze het als dat je weer volledig aan het werk bent, ze kunnen niet aan blijven vullen.
<<

Anoniem28

Bericht 23 Mrt 2014 17:24

Re: UWV en 0-uren contract

Dundas schreef:Volgens mij werkt dat niet zo. Je hebt een nul-urencontract, dat is dan een risico wat je zelf bent aangegaan toen je de baan aan nam.



Nee hoor, dat klopt niet. Je hebt zeker recht op een uitkering als je uren ineens veel lager worden dan voorgaande maanden. Volgens mij wordt het gemiddelde over 3 maanden berekend en als je daar onder komt, heb je recht op aanvulling vanuit je WW.
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mrt 2014 17:34

Re: UWV en 0-uren contract

Oh, da's goed te weten. Bouw je na 26 weken werken met een 0-urencontract trouwens ook weer ww op?
<<

Anoniem28

Bericht 23 Mrt 2014 18:46

Re: UWV en 0-uren contract

De ins en outs weet ik niet precies, maar ik weet zeker dat je ww. Opbouwt met een 0-urencontract.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 23 Mrt 2014 22:18

Re: UWV en 0-uren contract

iedere inwoner van Nederland heeft zoiezo recht op een bijstandsuitkering. Dit is onze sociale vangnet.
wel heb je sollicitatieplicht net zoals bij de ww.
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 23 Mrt 2014 22:21

Re: UWV en 0-uren contract

Ik zou gewoon even contact opnemen met het UWV. Die weten vast zo het antwoord en wat je eventueel moet doen om aan een aanvulling qua geld te komen. Succes!
<<

Anoniem85

Bericht 24 Mrt 2014 09:43

Re: UWV en 0-uren contract

Zwilling schreef:iedere inwoner van Nederland heeft zoiezo recht op een bijstandsuitkering. Dit is onze sociale vangnet.
wel heb je sollicitatieplicht net zoals bij de ww.



Nee hoor, niet iedere inwoner van Nederland heeft sowieso recht op een bijstandsuitkering. Dit is echt afhankelijk van bepaalde factoren.

Om jouw vraag te beantwoorden, moet je denk ik iets meer info geven over welke uitkering jij denkt dat dat jouw tekort moet aanvullen. Heb je recht op ww? Als je recht hebt op een uitkering vanuit het UWV (dus geen bijstand, dat is via de gemeente) dan kan dat wel aangevuld worden, ze nemen dan inderdaad het gemiddelde. Maar ww moet je wel hebben opgebouwd.

Vraag je je af of het kan worden aangevuld vanuit de wwb, dat is echt afhankelijk van bepaalde factoren. Onder andere of je samenwoont, bij je ouders woont, of je vermogen hebt of een koopwoning bijvoorbeeld. En dan nog moet je echt zeker weten dat het echt niet mogelijk is ergens anders te gaan werken, je hebt dan wel sollicitatieplicht.
<<

Anoniem29

Bericht 24 Mrt 2014 11:17

Re: UWV en 0-uren contract

Toen ik geen recht meer op WW had kon ik geen bijstand aanvragen.

Mijn vriend verdient minimumloon ( en werkt maar 24 uur)is nog student. Hij kon door maximaal te lenen bij de ib-groep ons minimum bereiken, daardoor kon ik geen bijstand aanvragen.

Belachelijk als je het mij vraagt. We zijn niet getrouwd en hij heeft zijn lening nodig om zijn collegegeld, boeken en readers te betalen. Hij werkt daarnaast voor de huur en vaste lasten. Dus er bleef al niets over.

Gelukkig kon ik bij de AH beginnen anders had ik nu in de goot gelegen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Mrt 2014 12:55

Re: UWV en 0-uren contract

Sun schreef:
Zwilling schreef:iedere inwoner van Nederland heeft zoiezo recht op een bijstandsuitkering. Dit is onze sociale vangnet.
wel heb je sollicitatieplicht net zoals bij de ww.



Nee hoor, niet iedere inwoner van Nederland heeft sowieso recht op een bijstandsuitkering. Dit is echt afhankelijk van bepaalde factoren.


Dat het je recht is betekent helaas niet altijd dat je het ook krijgt, daar zitten net zoals bij de ww allerlei haken en ogen aan. Helaas zijn er door de crisis en maatregelen die het kabinet heeft genomen de haken en ogen groter en groter geworden. Hierdoor moet je je ook héél goed inlezen en de nodige bezwaren maken als er "foutjes" worden gemaakt.
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 24 Mrt 2014 13:08

Re: UWV en 0-uren contract

Intoxicated schreef:Toen ik geen recht meer op WW had kon ik geen bijstand aanvragen.

Mijn vriend verdient minimumloon ( en werkt maar 24 uur)is nog student. Hij kon door maximaal te lenen bij de ib-groep ons minimum bereiken, daardoor kon ik geen bijstand aanvragen.

Belachelijk als je het mij vraagt. We zijn niet getrouwd en hij heeft zijn lening nodig om zijn collegegeld, boeken en readers te betalen. Hij werkt daarnaast voor de huur en vaste lasten. Dus er bleef al niets over.

Gelukkig kon ik bij de AH beginnen anders had ik nu in de goot gelegen.


Hier precies hetzelfde, maar dan was het mijn vriend zonder werk en ik dan volledige stufi lening.. Zijn inderdaad ook niet getrouwd oid. Het was uiteindelijk zelfs goedkoper om mij uit te schrijven en tijdelijk een kamer te huren. Dan had mijn vriend gewoon bijstand aan kunnen vragen. Hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar het is inderdaad gewoon belachelijk.
Hoe denken ze dat je rond kan komen van 900 euro in de maand met 2 personen?!
<<

Anoniem99

Bericht 24 Mrt 2014 15:05

Re: UWV en 0-uren contract

Heb je langer dan 3 maanden een bepaald aantal uren gewerkt? Dan wordt verondersteld dat dit jouw contracturen zijn. En heb je minimaal een uren verlies van 5 uren werk week t.o.v. van die uren die je gewerkt hebt, dan heb je recht op WW.

Om het bijstandsverhaal even recht te zetten.
Iedere Nederlander welke rechthebbende is op grond van artikel 11 WWB heeft recht op een WWB-uitkering. Echter, kunnen er diverse situaties zich voordoen waardoor er uiteindelijk geen recht is.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Mrt 2014 19:48

Re: UWV en 0-uren contract

Sienna schreef:
Om het bijstandsverhaal even recht te zetten.
Iedere Nederlander welke rechthebbende is op grond van artikel 11 WWB heeft recht op een WWB-uitkering. Echter, kunnen er diverse situaties zich voordoen waardoor er uiteindelijk geen recht is.


:good:
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 26 Mrt 2014 09:51

Re: UWV en 0-uren contract

Zwilling schreef:
Sienna schreef:
Om het bijstandsverhaal even recht te zetten.
Iedere Nederlander welke rechthebbende is op grond van artikel 11 WWB heeft recht op een WWB-uitkering. Echter, kunnen er diverse situaties zich voordoen waardoor er uiteindelijk geen recht is.




Hetzelfde als wat ik zei, maar iets formeler geformuleerd.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers