Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Mrt 2014 19:08

Re: Weight Watchers

Erg he? 7 voor de kipnuggets, 7 voor de kleine patat en 10 voor de chili chicken! (door het brood ook denk ik).
Een mc Sensation is 13 punten :palm:
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 25 Mrt 2014 21:34

Re: Weight Watchers

Hoeveel punten mogen jullie per dag? Ik mag met de oude versie en mijn gewicht 21 punten op een dag.

Lejow, soms moet kunnen toch. Geen buikpijn nu?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Mrt 2014 06:54

Re: Weight Watchers

Het minimum met de pro points is nu 26 punten.
Ik zit nu zelf eigenlijk op 26, maar ik hou 27 aan, want met 26 gaat mijn lichaam in spaarstand haha :D
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 26 Mrt 2014 09:19

Re: Weight Watchers

Goodmorning! Net gewogen en ik ben nog steeds 64kg. Hij knipperde even door naar 63,9 maar ik heb gewoon 64 ingevoerd. Ik ben nu 5% van mn gewicht kwijt! :D Jeeej! Ik ben benieuwd hoe het aankomende weken zal gaan. :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 26 Mrt 2014 09:34

Re: Weight Watchers

SDL, doe jij het nog via het oude systeem? Denk je er wel om dat je dan ook het oude boodschappenboekje gebruikt? En als je hier vraagt hoeveel punten iets is, dan klopt het dus niet.
Of je zou even moeten uitrekenen hoeveel propoints je mag en een boodschappengids halen waar de punten in staan.

Super Joan!! Je bent goed bezig.

Hier vanaf vandaag weer even heel streng. Dus geen extra punten, geen extra beetje jus, zonder te tellen enz. En goed water drinken en fruit/ groenten eten.
Het gaat zo voor geen meter, ik ben af en toe té makkelijk.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Mrt 2014 10:39

Re: Weight Watchers

Ik woog gisteravond 69.7!! Well hello there my lovely friend 6 on the evening scale!
Nu tot donderdag even zien vol te houden, oleeeee
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Mrt 2014 11:30

Re: Weight Watchers

Wauw wat goed Lejow!
Hier gaat het momenteel niet zo goed, ik heb het druk en ben moe doordat de meisjes verkouden zijn en 's nachts ombeurten wakker zijn. Ik grijp te vaak naar iets lekkers, paaseitjes op mijn werk, wijn, chips en broodje shoarma gisteren op verjaardag en patat in het weekend :palm: dat vond de weegschaal niet leuk, hopelijk ook wat vocht.
Dus nu weer goed opletten, Tot nu toe gaat het goed.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 26 Mrt 2014 11:39

Re: Weight Watchers

Bah ik baal, weer 100 gram aangekomen ik snap er niks van, terwijl mijn broeken allemaal veel beter zitten sinds een week. Kon namelijk eerst mijn gewone broeken van voor de zwangerschap haast niet aan en nu moet ik er een riem om.
Had nog met de cursus erover en ze hadden het er over dat ik misschien spierweefsel aan het maken ben aangezien ik sinds 2 weken elke week conditietraining heb en daarvan als huiswerk heb twee keer per dag buikspieren te doen..
Nouja hopen dat volgende week wat eraf is want ik baal flink..
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 26 Mrt 2014 14:27

Re: Weight Watchers

Zou iemand voor mij het volgende willen uitrekenen.
Liga heeft nieuwe belvita koekjes met cranberry

Per koekje a 12,5 gram
Energie 227 kj 54kcal
vetten 1,7
koolhydraten 8,4

Weet niet of je nog meer informatie nodig hebt?
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2014 14:52

Re: Weight Watchers

Goed bezig joan en lejow!

Uiltje, je bent toch zelf lid, dan kun je het toch in de calculator zetten.
Zitten er ook eiwitten / vezels in?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 26 Mrt 2014 17:39

Re: Weight Watchers

Uiltje, het is maar een ons en als het er niet aankomt van ongezond eten dan zou ik me niet teveel zorgen maken, komt goed!
Lejow, super!

Pandora, schrijf je wel je punten? Wellicht valt het allemaal best mee als je het optelt. Is je suikerspiegel van slag door de slechte nachten?

Lana, ja ik doe de flexipointsmethode en gebruik ook dat boodschappenboekje. Het gaat nog steeds goed, ik ben benieuwd hoe ik er over twee maanden over denk :-).

Eet smakelijk allemaal en een fijne avond!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Mrt 2014 18:57

Re: Weight Watchers

Stom lijf, 1,3 kilo!!!!!!!!!!!!! zwaarder dan gister.
Nu voel ik me ook wel opgeblazen en heb wat last van mijn buik, maar grrrrrrrrr ik vind dit zo frustrerend.
En dan vind ik mezelf weer stom dat ik 893489 keer per week op die weegschaal sta :nopompom:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Mrt 2014 20:21

Re: Weight Watchers

Ik heb een tijdje geen punten geteld maar ben vandaag weer begonnen. Vanmiddag nog een half uurtje gerend dus meteen weer 5 active points verdiend.
Mijn grootste struikelblok zijn de weekenden... Als ik die nou eens goed doorkom moet het wel lukken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 26 Mrt 2014 21:33

Re: Weight Watchers

Ah Lejow, ga dan ook niet iedere dag op de weegschaal staan!! ;)
Wel balen, want morgen is het donderdag. Maar wie weet....

Even een vraagje hoor. Of nou ja meer een opmerking. Ik vind het met het avondeten zo moeilijk om de punten goed te tellen. Het liefst eet ik nu sober, omdat ik anders de punten gewoon niet kan overzien. Vandaag hadden we bijv. een soort ovenschotel met kip, groenten en daarop een laag aardappelpuree en kaas. En dan tel ik maar niet, want ik kan het gewoon niet overzien.
Net als met pasta of een salade ofzo. Dan wil ik zo precies zijn met de punten, dat is gewoon lastig.
Of ben ik gewoon te precies en kan ik beter ongeveer tellen wat ik eet?
Hoe doen jullie dat??
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Mrt 2014 21:46

Re: Weight Watchers

Bij macaroni doe ik het ongeveer berekenen.
Dan tel ik alles bij elkaar op aan gewicht wat in de pan zit.
Bijv:
600 gram groente
250 gram tartaar
350 gram macaroni
(ofzoiets)
(tomatenpuree tel ik dan eigenlijk niet mee, omdat ik die zonder zout gebruikt, wat dus alleen gepureerde tomaat is)

Dan heb je 1200 gram in de pan zitten (ik weeg de macaroni dan gekookt).
Nou stel dat je op je bord 400 gram hebt liggen (even om het makkelijk te rekenen), dan heb je ongeveer van alles 1/3 op je bord:
200 gram groente, 80 (+-) gram tartaar, 120 (+-) gram macaroni. En zo kun je dan punten berekenen.

Zo ook bij nasi enzo.

Ovenschotels doe ik een beetje gokken...
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 27 Mrt 2014 08:57

Re: Weight Watchers

Ondanks al mijn uitspattingen van de laatste tijd woog Ik vanochtend 69,3 dus gelukkig geen schade. Nu dit vasthouden en Door knallen naar 66,5 (-5%).
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 27 Mrt 2014 09:05

Re: Weight Watchers

Dank je wel Lejow! Zo is het inderdaad wel veel handiger. Stom dat ik zo moeilijk denk, haha.

Oja: Een tip: Er is nu een heeeele leuke aanbieding. Nu 50% korting, dus 59,95 voor 3 maanden voor een combi pas.

Online is het nu ook 50% korting en dus 38,95 voor 3 maanden.

De actie is nog t/m zondag.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 09:55

Re: Weight Watchers

_Lana_ schreef:Dank je wel Lejow! Zo is het inderdaad wel veel handiger. Stom dat ik zo moeilijk denk, haha.

Oja: Een tip: Er is nu een heeeele leuke aanbieding. Nu 50% korting, dus 59,95 voor 3 maanden voor een combi pas.

Online is het nu ook 50% korting en dus 38,95 voor 3 maanden.

De actie is nog t/m zondag.


oh top! Mijn abbo loopt tot 5 april, maar dan ga ik hem nu maar vast aanvragen :D
Ik was net van plan om hier een oproep te plaatsen of iemand nog een kortingsactie wist.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 27 Mrt 2014 15:53

Re: Weight Watchers

Mijn abbo is tot 24/4 is het dan ook mogelijk om gebruik te maken van die aanbieding of niet?
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 15:55

Re: Weight Watchers

Uiltje schreef:Mijn abbo is tot 24/4 is het dan ook mogelijk om gebruik te maken van die aanbieding of niet?

Je abbo gaat gelijk in, die ingangsdatum kun je niet uitstellen.

Die van mij was tot 5/4, die heb ik nu 1 week eerder laten beëindigen en de 3 maanden aanbieding afgesloten. Op die week komt het dan niet aan, maar 1 maand is niet echt rendabel.
Tegen die tijd zal er wel weer een actie zijn denk ik. Lejow heeft bijvoorbeeld nog nooit het volledige maand bedrag betaalt als ik mij niet vergis.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 27 Mrt 2014 15:57

Re: Weight Watchers

Ik had trouwens berekend via de website maar kom dan uit op nul punten
weet niet of dat wel klopt..
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 27 Mrt 2014 15:58

Re: Weight Watchers

Ok dan moet ik het gewoon elke maand dus opzetten, kun je dan wel je gegevens bewaren of gaan die dan ook verloren?
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2014 15:58

Re: Weight Watchers

Ik kwam volgens mij op 2, maar had niet alle gegeven compleet.
Eiwitten, Vetten, Vezels en Koolhydraten moeten alle 4 ingevuld.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 27 Mrt 2014 16:09

Re: Weight Watchers

Ja heb ik gedaan, net nog een keer en kom nog steeds op nul punten.
Doe het zeg maar bij mijn dagboek aan de linker kant alleen voedingsvezels staat er niet op.
Heb berekend per 100 gram. Neem dan wel jou 2 punten over.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 27 Mrt 2014 17:09

Re: Weight Watchers

Die belvita koekjes heb ik ook berekend. Die kregen we afgelopen week uitgedeeld op het station. Er zitten 4 in, per koekje 1 punt dacht ik :).
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers