Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Mrt 2014 10:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nathalie, geef je bv? dan zou ik hem gewoon voeden op zijn verzoek. rijstebloem word weer dun in de maag en daar gaan ze niet van doorslapen. en je kindje is 12 weken? dan zou ik zeker nog geen rijstebloem geven. 3 maanden is echt nog te vroeg voor bijvoeding.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Mrt 2014 11:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat heftig Stokstaart! Hopelijk gaat het snel beter!

Nathalie, ik zou ook nog niet beginnen met bijvoeding. Er was eerder een goede link naar een uitleg hierover, ik zou even moeten graven. Wel balen zeg, dat je zoontje opeens niet meer doorslaapt. Is er niet iets anders aan de hand dan honger? Hoe gaat het overdag?

HD, zoontje is inmiddels 16 weken zoals ik het lees. Het begon met 12w.
L2014 & H2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Mrt 2014 14:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nathalie, ik zou ook nog niet beginnen met bijvoeden. En rijstebloem heeft echt geen toegevoegde waarde voor het doorslapen. N. sliep hier tijden door, dan tijden niet (nog steeds soms hoor). Ik ben van mening dat het erbij hoort. Ik legde N. dan gewoon weer een aantal keer per nacht aan, legde haar naast me neer en ik kon een beetje wegdoezelen en na de voeding weer lekker in haar wiegje.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Mrt 2014 15:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stokstaartje:ik heb KISS even gegoogeld, maar lees meteen allemaal kritische noten, dat een behandeling misschien meer kwaad doet dan echt helpt etc. Hebben jullie je goed ingelezen? Mzcharlottezo herkenbaar, vooral van onze oudste. Ik heb gemerkt dat het voor alle partijen fijner is als je stopt je af te vragen wat er nou mis is. Knuffel wat meer met hem, houd hem lekker dichtbij je. Misschien even naar buiten voor wat afleiding etc. Alle baby's hebben wel eens lastige periodes. We hebben er net ook eentje met I. gehad. Zag gister plotseling dat er een tandje door is :D Haar eerste.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Mrt 2014 15:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe gaat het trouwens met je productie vandaag Mz?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Mrt 2014 16:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb net maar 60ml gekolfd, uit links kwam maar weinig. Maar Liam lijkt heel tevreden en pakt gewoon weer beide borsten. Ik vind het allemaal maar vreemd, maar ik wacht nog even af. Volgende week donderdag moeten we ook naar het cb, ben benieuwd naar zijn gewicht en lengte.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 25 Mrt 2014 17:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

thnx meiden! hoop ook dat het snel beter gaat.

Filoria: ja ik ken de kritische noten rondom behandeling van KISS. We zijn ook al een aantal keer bij een osteopaat geweest waar ook veel kritische noten over zijn. Wij hebben er wel baat bij gehad alleen was het niet blijvend en daarom nu manueel therapie en kinderfysio. Ook hebben wij een vriendin wie haar dochter dit had. Zij heeft ook behandeling gehad en dat is helemaal goed gekomen. Je moet alleen wel een geregistreerde therapeut hebben en niet een gewone manueel therapeut.

Charlotte: is dat de opbrengt na het drinken? Misschien drinkt hij je borsten wel gewoon goed leeg.
Afbeelding
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mrt 2014 18:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de adviezen, ik ga dan nog even wachten met bijvoeden.

Het cb vroeg is hij nog ziek geweest. Ja, al bijna 3 wekem verkouden. Ik denk ook dat hij daarom wakker wordt, dat zijn neus te dicht zit.

Geeft het cb het volgende advies; een baby van 16 weken moet doorslapen, dus begin maar met bijvoeden. Rijstebloem en groente of fruit. Maar dan bouw je wel je borstvoeding af.

Vond het zo'n raar advies dat ik het hier maar even kwam navragen. Want honger heeft hij 's nachts niet. Hij drinkt 3 slokken en is vertrokken.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Mrt 2014 18:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Een baby van 16w moet doorslapen???
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mrt 2014 18:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:Een baby van 16w moet doorslapen???


Ja, dat zei ze letterlijk.

Daarom twijfelde ik zo aan het advies, lees hier hele andere dingen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mrt 2014 21:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vertrouw op je gezond verstand Nathalie, als je kindje verkouden is dan is het niet gek dat hij niet meer doorslaapt. Je zou kunnen proberen het hoofdeinde wat hoger te zetten (blokjes onder de pootjes) zodat hij wat makkelijker kan ademen.
Het is natuurlijk heel vervelend dat hij niet meer doorslaapt, maar daar kunnen natuurlijk zo veel redenen voor zijn.
Ik zelf wilde pas met 6 maanden gaan bijvoeden en niet met 4 maar ik zou zéker niet voor die 4 maanden al gaan bijvoeden, zeker niet als je borstvoeding geeft!
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 25 Mrt 2014 21:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee hoor, een baby van 16 weken hoeft echt nog niet door te slapen. Je mag gewoon nog voeden op verzoek. Het kan goed zijn dat de verkoudheid mee speelt in het niet doorslapen.
Los van dat het nog niet nodig is om nu bij te voeden, kan het ook nadelig werken voor je melkproductie.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem166

Bericht 25 Mrt 2014 22:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat een stelligheid van het CB, jammer is dat.
Ik zou ook nog niet bijvoeden, maar gewoon lekker aanleggen 's nachts. Ui onder het bed, hoofdeinde van het bed schuin en lekker samen douchen voor het slapen gaan en dan lekker laten drinken.

Hoe is het vandaag gegaan, Choco? Wilde T. nog drinken?

Mz, mijn dochter wilde ook wel eens een bepaalde borst niet. Dan liet ik haar als ze echt goed wakker was de borst drinken die ze wel wilde en als ze net wakker werd en nog helemaal soezerig was, dan kreeg ze de borst die ze weigerde. Die dronk ze dan zonder problemen. Waar het aan lag weet ik niet, aan de productie in ieder geval niet.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Mrt 2014 22:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne, hoe is t nu bij jou? Heeft je dochter t geaccepteerd?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 25 Mrt 2014 22:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Eh... Ik heb haar uiteindelijk toch maar laten drinken :redface:
Ik was gisteravond eigenlijk een beetje bang dat ik toch last kreeg van mijn borsten als ik de laatste voeding ineens stop.
Dus ik heb haar gisteravond uitgelegd dat ze nog heel even mag drinken, dat mama tot 20 telt en dat ze dan moet stoppen. Was ze wel even boos om. En vandaag deed ik dat weer en was ze niet meer boos, maar vroeg ze of ik een boekje ging lezen. Morgen tel ik tot 10 en dan bouw ik de laatste voeding in paar dagen af. Echt noemenswaardig drinken was het al niet meer.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mrt 2014 22:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pompoen schreef:Vertrouw op je gezond verstand Nathalie, als je kindje verkouden is dan is het niet gek dat hij niet meer doorslaapt. Je zou kunnen proberen het hoofdeinde wat hoger te zetten (blokjes onder de pootjes) zodat hij wat makkelijker kan ademen.
Het is natuurlijk heel vervelend dat hij niet meer doorslaapt, maar daar kunnen natuurlijk zo veel redenen voor zijn.
Ik zelf wilde pas met 6 maanden gaan bijvoeden en niet met 4 maar ik zou zéker niet voor die 4 maanden al gaan bijvoeden, zeker niet als je borstvoeding geeft!


Gezond verstand hebben ze bij dit cb niet geloof ik. Haha.

Hij is inmiddels in diepe slaap, we zullen zien wat de nacht brengt.

Voor mij waren de nachtvoedingen geen probleem. Daarom was het zo vreemd dat het cb dit advies gaf en ging ik twijfelen. Dit cb lijkt wel pro flesvoeding. Beter op mijn gevoel vertrouwen dus.

Sanne succes met stoppen. Lijkt me moeilijk na zo'n tijd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mrt 2014 22:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nathalie schreef:
Pompoen schreef:Vertrouw op je gezond verstand Nathalie, als je kindje verkouden is dan is het niet gek dat hij niet meer doorslaapt. Je zou kunnen proberen het hoofdeinde wat hoger te zetten (blokjes onder de pootjes) zodat hij wat makkelijker kan ademen.
Het is natuurlijk heel vervelend dat hij niet meer doorslaapt, maar daar kunnen natuurlijk zo veel redenen voor zijn.
Ik zelf wilde pas met 6 maanden gaan bijvoeden en niet met 4 maar ik zou zéker niet voor die 4 maanden al gaan bijvoeden, zeker niet als je borstvoeding geeft!


Gezond verstand hebben ze bij dit cb niet geloof ik. Haha.

Hij is inmiddels in diepe slaap, we zullen zien wat de nacht brengt.

Voor mij waren de nachtvoedingen geen probleem. Daarom was het zo vreemd dat het cb dit advies gaf en ging ik twijfelen. Dit cb lijkt wel pro flesvoeding. Beter op mijn gevoel vertrouwen dus.

Sanne succes met stoppen. Lijkt me moeilijk na zo'n tijd.


Ik bedoelde natuurlijk je éigen gezond verstand Nathalie! Het CB is een adviesorgaan, maar wat ze zeggen is niet bindend en ook niet altijd het beste voor je kind. De enige die dat kan bepalen ben jij als moeder en als jij merkt dat je wat betreft voedingsideeën toch al lijnrecht tegenover die van het CB staat dan zou ik hun adviezen zeker beoordelen met je eigen moedergevoel en verstand.

Bij mij op het CB werd met 4 maanden enthousiast verteld dat ik nu mocht beginnen met bijvoeding. Ik wilde dat helemaal niet en gelukkig zijn ze op mijn CB heel meegaand. Als ik zeg dat ik het anders doe vinden ze dat prima. Maar zo gaat het helaas niet op elk CB en bovendien volgen zij de door de regering voorgeschreven leidraad. Zo gaat dat nu eenmaal.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Mrt 2014 10:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Volgens het CB zou I. nu moeten doorslapen, 4 voedingen krijgen waarvan de laatste met rijstebloem. En bijvoeding vanaf vier maanden inderdaad. De realiteit is dat ze ongeveer 6 keer borstvoeding krijgt, op verzoek. Ik heb het idee dat de adviezen van het cb gericht zijn op kinderen die de fles krijgen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Mrt 2014 10:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Toen ik afgelopen vrijdag hier bij het cb vroeg wat bij hen de richtlijn voor bijvoeding is. (Ik was vooral benieuwd hoe ze er daar over dachten om daarna te doen wat voor mij goed voelt haha.) kreeg ik als antwoord, wanneer het kind eraan toe is. Dat is bij het ene kind 4 mnd en bij het andere 6 maand. Dat was toen ik de deur al uit liep en ze leek haast verbaast dat ik dat nu al vroeg.

Ik heb echt nog niet het idee dat mijn dochter over een week al toe is aan iets anders dan melk. Zelfs de vitamine druppels werkt ze zo snel mogelijk haar mond weer uit. Wij wachten voorlopig zeker nog.

Ik zou dus gewoon naar je kind kijken en je eigen gevoel volgen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 26 Mrt 2014 10:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind het niet slim vanuit het cb om te zeggen 'volg je gevoel' - wat bijvoeding betreft dan. Vrijwel alle kinderen van 3 of 4 maanden gaan smakken, hun handjes in hun mond stoppen, op speeltjes sabbelen... maar dat is gewoon onderdeel van de motorische ontwikkeling en wil niet zeggen dat baby's op dat moment ook vast voedsel kunnen verwerken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Mrt 2014 10:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zo kwam het ook niet op mij over. De cb arts heeft maar heel vluchtig antwoord gegeven. We waren ondertussen al opgestaan en onderweg naar de deur.
Ik denk dat we de volgende afspraak er wel meer info over krijgen. Dan is ze ruim 4,5e maand.
Maar bij ons cb hebben ze dus geen vast antwoord wanneer te beginnen.

Maar de 4 maanden word dus niet aangeraden hier (dan was ze er vast al uit zichzelf over begonnen).
De arts is bij ons ook heel lief en rustig en denkt goed met je mee etc.

(De verpleegkundige is een ander verhaal haha, die kletst aan een stuk met een hoge schelle stem en heeft over sommige dingen een heel uitgesproken mening, al zegt ze er wel bij dat het idd een advies is en je zelf moet kijken wat je ermee doet)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 26 Mrt 2014 13:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria dat gevoel heb ik ook dat de adviezen die gegeven worden afkomen van kindjes die de fles krijgen. De verpleegkundige bij ons CB wist mij dan ook te vertellen dat ik minstens 2 uur tussen de voedingen moest laten, omdat anders de melk niet van goeie kwaliteit zou zijn :palm: Toen ik dit aan mijn lactatiekundige vertelde moest die heeel hard lachen, want de meeste melk wordt namelijk binnen het uur na de voeding aangemaakt....zo zie je maar weer dat het CB gewoon geen verstand heeft van borstvoeding....
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mrt 2014 14:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stokstaartje schreef:Filoria dat gevoel heb ik ook dat de adviezen die gegeven worden afkomen van kindjes die de fles krijgen. De verpleegkundige bij ons CB wist mij dan ook te vertellen dat ik minstens 2 uur tussen de voedingen moest laten, omdat anders de melk niet van goeie kwaliteit zou zijn :palm: Toen ik dit aan mijn lactatiekundige vertelde moest die heeel hard lachen, want de meeste melk wordt namelijk binnen het uur na de voeding aangemaakt....zo zie je maar weer dat het CB gewoon geen verstand heeft van borstvoeding....



Pfff ik vind dat echt zoo erg he! Hoe kun je nou geen verstand hebben van dat waar je mensen gewoon goed in moet kunnen voorlichten?! Dat is net zoiets als een bakker die zegt dat wit brood echt wel precies hetzelfde is als volkorenbrood of zo..
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 26 Mrt 2014 15:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zenna schreef:
Stokstaartje schreef:Filoria dat gevoel heb ik ook dat de adviezen die gegeven worden afkomen van kindjes die de fles krijgen. De verpleegkundige bij ons CB wist mij dan ook te vertellen dat ik minstens 2 uur tussen de voedingen moest laten, omdat anders de melk niet van goeie kwaliteit zou zijn :palm: Toen ik dit aan mijn lactatiekundige vertelde moest die heeel hard lachen, want de meeste melk wordt namelijk binnen het uur na de voeding aangemaakt....zo zie je maar weer dat het CB gewoon geen verstand heeft van borstvoeding....



Pfff ik vind dat echt zoo erg he! Hoe kun je nou geen verstand hebben van dat waar je mensen gewoon goed in moet kunnen voorlichten?! Dat is net zoiets als een bakker die zegt dat wit brood echt wel precies hetzelfde is als volkorenbrood of zo..


Ik vind dat ook erg. Zelfs in opleidingen voor kinderartsen komt borstvoeding nauwelijks aan de orde. Dat op zich vind ik niet eens zo dramatisch, maar wat ik wel heel erg vind is dat ze ondanks dat gebrek aan kennis wel adviezen durven te geven. Verwijs dan door naar iemand meer verstand van zaken, ofzo (lactatiekundige of een borstvoedingsorganisatie).
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mrt 2014 16:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

De kinderarts van ons cb juichte mij laatst toe om met 4 maanden met bijvoeding te beginnen. Ze stond daar heel positief in. Maar absoluut niet vóór 4 maanden. Daar zijn ze dan wel weer heel strikt in.

Ik kreeg vroeger vanaf 6 weken al geprakte appel en ander fruit. Dat was toen heel normaal. Ik ben er niet zo heel angstig in. Als je baby het lekker oppeuzelt en er geen last van krijgt, dan is er toch geen man overboord?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers