Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2014 17:58

Re: Sollicitatietopic

Mooi toch Kowalski! Het liefst werk ik ook niet meer 40 uur, maar goed je hebt nu toch mooi een baan en doet zo wel ervaring op. Ik zou er gewoon voor gaan en mocht het niets zijn dan kun je altijd nog daarvan uit een andere baan zoeken.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 25 Mrt 2014 18:32

Re: Sollicitatietopic

Fred schreef:Mooi toch Kowalski! Het liefst werk ik ook niet meer 40 uur, maar goed je hebt nu toch mooi een baan en doet zo wel ervaring op. Ik zou er gewoon voor gaan en mocht het niets zijn dan kun je altijd nog daarvan uit een andere baan zoeken.


Ja, dat dus! Niet mijn intentie, maar wel iets wat mij over de streep zou trekken om het aan te gaan. Maar als ik ervoor ga, dan ga ik er ook voor. En als het dan niks is, dan heb ik het in ieder geval een eerlijke kans gegeven.

Oh, ook niet onbelangrijk trouwens... Het is een functie voor 40 uur en in het eerste gesprek was al aangegeven dat dat erbij hoort en niet anders kan. Vandaag hoefde ik alleen maar te vragen of het ook iets minder kan en het vernieuwde contract lag al voor mijn neus :angel:

Eigenlijk ben ik er al wel uit, maar toch, het blijft spannend en het gevoel verschilt per minuut, haha!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2014 18:47

Re: Sollicitatietopic

Ik denk dat het gewoon wennen voor je is. De gedachte dat het je eerste baan is. Dat had ik toen ook. Achteraf gezien had ik bij die werkgever veel eerder weg moeten gaan, maar ja je hebt dan nog geen vergelijking. Inmiddels weet ik wel beter, wat ik wel en niet meer wil. Echter als je eerste werkgever goed is kun je er jaren met plezier werken en hoef je echt niet te verkassen...

Het zegt al genoeg dat ze het contract willen aanpassen voor jou naar wat minder uren. Lijkt mij positief (of ze zijn gewoon wanhopig dat ze niemand anders kunnen vinden, al lijkt mij dat sterk in deze tijd).
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Mrt 2014 09:47

Re: Sollicitatietopic

Boekenwurm, nee niet echt. Ben er dit weekend achtergekomen dat ik zwanger ben, dus had even wat anders aan mijn hoofd ;) Jij bent wel lekker bezig zeg met solliciteren, en veel gesprekken ook nog. Hoop dat je snel een nieuwe baan te pakken hebt.

Kowalski, ook wel een fijn gevoel denk ik dat een bedrijf je zo graag wil hebben.

Maar goed, ik moet nu dus goed nadenken wat ik ga doen, want ik moet nu dus wel zwanger gaan solliciteren (al is het nog heel pril), en straks met 2 kinderen wil ik voorlopig in ieder geval geen 40 uur werken denk ik, denk dat ik dan voor max 32 uur ga.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 26 Mrt 2014 15:46

Re: Sollicitatietopic

Ik zou het gewoon proberen Kowalski! Ik zou willen dat een werkgever mij smeekte om voor hem te komen werken na twee jaar werkeloos zijn...
<<

Anoniem238

Bericht 27 Mrt 2014 22:34

Re: Sollicitatietopic

@ Jans, ik laat er zeker geen gras over groeien. Heb inmiddels sinds begin februari 60 keer gesolliciteerd.
Goed van je dat je op tijdelijke opdrachten reageert,is toch weer een ervaring die je meeneemt! Wanneer is de sluitingstermijn?
Ik ben ook wel bang voor een gat op mijn CV, gelukkig heb ik dat op dit moment nog niet.

@ Madam, de vorige keer dat ik werkloos zou raken (in 2010) heb ik 80 sollicitatiebrieven verstuurd, dus heb er nog 20 te gaan;). Maar dat was in 7 maanden tijd.. Ik wil gewoon heel graag aan het werk blijven :smile:.
Heel veel succes bij je gesprek maandag, hopelijk komt er een positieve uitslag uit!

@ Marley, heb je de brief naar de schoenenwinkel gestuurd? Is wel totaal iets anders, dus ik hoop dat ze je een kans geven!

@ Miss Energy, inmiddels mee wezen kijken bij de werkzaamheden van functie B? En wat vond je er van?

@ Huppekee, wat een rare situatie rondom jouw gesprek en de vacature! Heb jij inmiddels al wat gehoord naar aanleiding van het gesprek?

@ Magenta, hoe is je sollicitatiegesprek gegaan? Wanneer zou je de uitslag krijgen? Stoer dat je ondanks je depressie toch gaat solliciteren!

@ Kowalski, hoe flik je dat, zo snel na je afstuderen een baan :thumbup:! Ik zou de baan accepteren en over een tijdje beslissen of het echt wat voor jou is.

@ Mezzoforte, gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat maakt het hele solliciteren nu wel even anders.

Afgelopen maandag heb ik uiteindelijk 2 sollicitatiegesprekken gehad bij 2 verschillende bedrijven. Helaas gisteren en vandaag te horen gekregen dat ik voor beide functies ben afgewezen :cry:. Dat waren gesprek nummer 5 en 6 in bijna 2 maand...
Word er niet echt positiever van, maar ik moet moed proberen te blijven houden!
Op dit moment nog 10 sollicitaties lopen en dit weekend nog een brief schrijven op een vacature bij een bedrijf. Over die brieven doe ik altijd wat langer dan voor een vacature bij een uitzendbureau.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mrt 2014 22:50

Re: Sollicitatietopic

Boekenwurm, ja alles is verstuurd. Dus afwachten. Ik geef mezelf weinig kans omdat ik helemaal niet uit die branche kom, maar niet geschoten is altijd mis. Mocht ik wel worden uitgenodigd voor een gesprek, dan moet ik even zorgen dat ik schoenen aantrek die daadwerkelijk uit hun winkel komen. :razz:

Zat tijdens het schrijven te denken dat ik ging pochen over de winkel en hoe graag ik daar kom en koop, maar ik heb er in de afgelopen jaren maar één keer schoenen gekocht van 15 euro. En ik schijn drie klantenkaarten te hebben (Krijg thuis twee kortingskaarten op naam van mevrouw en familie **** en mijn moeder krijgt ook nog steeds een kortingskaart op mijn naam.), dus dat ik er amper kom is makkelijk na te trekken.

Maar het lijkt me gewoon leuk om even iets compleet anders te doen. Misschien ben ik er absoluut niet voor in de wieg gelegd, maar dat weet je niet als je het niet probeert. Zo'n bureaustoel is ook maar saai en zit niet altijd lekker.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2014 08:13

Re: Sollicitatietopic

@Boekenwurm, ik ga volgende week donderdag kijken :)

@Marley: Goed joh dat je op een totaal andere functie geschreven hebt! Ik hoop zo op een leuke baan voor je!
08/2018
05/2021
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 28 Mrt 2014 08:39

Re: Sollicitatietopic

Haha Boekenwurm, geen idee! Ik stond er zelf ook versteld van dat ze me überhaupt uitnodigden! En dat ze dan ook nog 'alles' doen om mij binnen te krijgen slaat alles.
Ik vind het ook wel lullig tegenover anderen, sommigen zijn al jaren aan het solliciteren en ik kom net kijken en mag meteen komen. Eigenlijk is het niet helemaal eerlijk.

Anyway, ik heb gisteren de beslissing genomen dat ik het ga doen. Maandag contract tekenen, dinsdag eerste werkdag. Ik heb nu wel het gevoel dat ik ook wel wat kan maken ofzo, niet meteen natuurlijk, maar als blijkt dat de functie zich binnen een half jaar niet ontwikkelt zoals ze me beloofd hebben ga ik dat wel aankaarten.

Idd Marley, de moeite waard om te proberen! Ik denk dat het je wel goed zal doen :ja:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Mrt 2014 00:24

Re: Sollicitatietopic

Ik ben sinds 2-2 werkeloos helaas. Vandaag een hele vreemde sollicitatie de deur uit gedaan....ik heb gesolliciteerd bij de McDonald's als management trainee.
Niet iets wat mijn eerste keus is (of zelfs in mijn top5 staat) maar het is werk en ik doe er leidinggevende ervaring mee op en het staat in de top10 beste werkgevers.

Ik ben benieuwd dus!!

Klinkt goed bij jou Ko! Verder kijken kan altijd natuurlijk!
30-04-2017
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Apr 2014 14:44

Re: Sollicitatietopic

Hoe gaat het met iedereen met het solliciteren? Ik heb mijn CV nu op een aantal vacaturesites gezet, maar vindt het lastig gepaste vacatures te vinden. Ik worstel ook met de vraag of ik verder wil in mijn eigen vakgebied, of iets anders doen.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Apr 2014 17:21

Re: Sollicitatietopic

Ik kreeg een e-mail van een uitzendbureau n.a.v. mijn cv op nationalevacaturebank, of ik mijn cv wilde mailen als ik interesse had in bepaalde functie. Zou in mijn woonplaats zijn, dat zou een pluspunt zijn, alleen wel fulltime en dat is een minpunt. Heb in ieder geval gereageerd en een afspraak gemaakt, weer een gesprek hebben en in sollicitatiemodus raken kan geen kwaad ;)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Apr 2014 09:03

Re: Sollicitatietopic

Reageren kan altijd natuurlijk MF! Wie weet wat er uitkomt...

Ik heb nog niks gehoord van mijn sollicitatie, heb wel gebeld of het goed was aangekomen.
30-04-2017
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Apr 2014 10:02

Re: Sollicitatietopic

Wat heb jij hiervoor gedaan qua werk Siepie?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Apr 2014 13:39

Re: Sollicitatietopic

Ik was recruiter bij een uitzendbureau. Wij ondersteunde de vestigingen bij vacatures waar ze geen tijd voor hadden of niemand voor konden vinden. Wij zochten dan mensen op de jobboards en bespraken dan alvast de vacature met ze en namen de harde kriteria door. Als alles goed was plande we een afspraak in bij de vestiging.

Daarvoor zat ik bij een callcenter op verschillende projecten en ben ik uiteindelijk senior geworden. Op het moment dat mijn training voor Teamleader zou beginnen werden mn projecten weggehaald en moest ik dus weg.....
30-04-2017
<<

Anoniem124

Bericht 03 Apr 2014 21:14

Re: Sollicitatietopic

Hoi! Ik kom me ook even voorzichtig melden hier. Heb zojuist een sollicitatie de deur uit voor management assistente waarvan ik hoop dat het iets kan worden. Al twijfel ik nog wel want het is voor 3 dagen en dat vind ik net iets teveel icm de kids.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2014 07:13

Re: Sollicitatietopic

Ik ben gistermiddag op gesprek geweest, voelde goed.
Ik hoor eind van de middag meer...
Het is een bedrijf waar ik wel flink kan leren en door kan groeien, dat zie ik weinig in mijn huidige functie (soort werk) behalve in mijn salaris :P
08/2018
05/2021
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Apr 2014 16:38

Re: Sollicitatietopic

@ M-Train misschien valt er nog wel wat te onderhandelen over het aantal uren dat je gaat werken ivm de kids. Ik duim voor je dat je snel positief nieuws erover krijgt!

Spannend MissEnergy! Hopelijk hoor je snel wat of heb je al iets gehoord :D

Ik heb vanmiddag mijn eerste open sollicitatie op de post gedaan. Ik ben benieuwd. Hopelijk hoor ik snel iets.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2014 19:27

Re: Sollicitatietopic

Jaaaaaaaaaa, ze willen me graag hebben!
Nu de salarisonderhandelingen :)
Veel slechter zal het vast niet worden, want het is een bedrijf onder een CAO. Ik heb nu erg kale arbeidsvoorwaarden :P
08/2018
05/2021
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Apr 2014 08:31

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd MissEnergy!!

Hier besloten om toch maar wat meer vaart te zetten achter solliciteren, in tegenstelling tot 1e keer begint mijn buik nu al langzaam te groeien :( Weet ook niet zo goed of ik open moet zijn in gesprekken erover of niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2014 10:24

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd MissEnergy! (wat voor functie is het?)

En succes iedereen met het blijven solliciteren :(
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2014 16:11

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd MissEnergy!!
Wat ga je doen?
30-04-2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Apr 2014 17:26

Re: Sollicitatietopic

Het is een R&D functie (productie-industrie).

Ik zit bij mijn huidige werkgever een beetje in de spagaat. Ik weet in principe dat ik het ben geworden, maar heb nog niets op papier. Mijn huidige werkgever biedt me nu bepaalde (leer)trajecten aan, maarja die wil ik eigenlijk niet starten omdat ik ze niet ga afmaken...

Ik denk dat ik deze week maar eens een gesprek aan moet gaan dat ik mijn toekomst niet bij mijn huidige werkgever zie liggen...(hij had al gevraagd om na te denken over het één en ander) Ik frusteer me nu ook enorm op het werk, de kwaliteit van mijn collega's hun werk is ook om te huilen :thumbdown: en communicatie is ook 3x niks. Overal achteraan moeten hollen en de werkzaamheden staan me steeds minder aan. Ik functioneer in ieder geval niet bepaald op mijn niveau nu.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2014 18:08

Re: Sollicitatietopic

Ik heb het bod geaccepteerd :D nu nog pensioen gaan regelen..
08/2018
05/2021
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 11 Apr 2014 22:05

Re: Sollicitatietopic

Jeej! Volgende week weer twee gesprekken! :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers