Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem droog huidje

<<

Anoniem75

Bericht 24 Mrt 2014 17:53

Extreem droog huidje

T. heeft vanaf de geboorte een hele droge huid. Als je over z'n beentjes aait komen de schilfertjes vanaf. Zwitsal gebruikt ik niet meer op de olie na en ik heb voor in bad Balneum extra vettende olie gekocht. Na 2x badderen met de Balneum lijkt het zelfs erger te worden. Geen idee of het na een paar keer pas effect heeft maar ik wil eigenlijk iets hebben wat direct werkt. Iets van een lotion of olie. Zijn huidje onder de schilfertjes is rustig en niet rood oid.

Weet er iemand nog iets anders wat goed helpt?
<<

Anoniem97

Bericht 24 Mrt 2014 17:56

Re: Extreem droog huidje

Is het niet gewoon vervellen?

Ik zou hem zo min mogelijk in bad doen en verder elke dag insmeren met vette olie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2014 17:57

Re: Extreem droog huidje

Toen ze baby waren vond ik Zarqa Baby Sensitive Face & Body fijn. Later La Roche-Posay.

Badderen zou ik ook zo min mogelijk doen, eens per week is zat voor een baby.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 24 Mrt 2014 18:12

Re: Extreem droog huidje

Ik heb geen idee of het vervellen is maar het lijkt er idd wel een beetje op nu je het zegt (al noemt de kraamhulp het dus een droog huidje) Bij S. heb ik dat nooit zo gezien. Hij is nu in een week tijd 2 keer in bad geweest met die olie. Ik hoopte dat het door die olie dus minder zou worden. Ik zal eens kijken naar die olie/lotion van Zarqa.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 24 Mrt 2014 18:42

Re: Extreem droog huidje

Bij M hangen de vellen er ook aan, ook al wordt het ondertussen minder. Bij haar is het vervellen, ze kwam echt met van die oude oma handjes ter wereld :smile: Onder de vellen zit ook goede huid. Maar dat schijnt veel voor te komen bij kinderen die over de ud geboren worden. Hun huidvet is dan minder, dus minder beschermd.
Ik smeer haar een paar keer per dag in met weleda babyolie.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 24 Mrt 2014 18:43

Re: Extreem droog huidje

Ik hoor altijd veel goede verhalen over de producten van Zarqa.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 24 Mrt 2014 18:53

Re: Extreem droog huidje

ik hoor goede verhalen over Kokosolie, dat is enkel kokosolie zonder toevoeging en voedt de huid en vermindert door de voeding zo ook eventuele jeuk.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Mrt 2014 19:06

Re: Extreem droog huidje

Hier had hij dat ook heel erg, nu is het al een stuk minder. Bij hem was het vervellen toen het zo erg was. Nu is zijn huid alsnog vrij snel droog. Ik doe hem niet elke dag in bad, en als hij gaat dan doe ik er olie in. Is het dan nog droog, dan smeer ik een beetje La Roche Posay Lipikar Baume op zijn huidje, dat had ik nog staan omdat A ook met vlagen een droge huid heeft.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Mrt 2014 20:24

Re: Extreem droog huidje

Hier hetzelfde probleem vanaf de geboorte. Alles geprobeerd. Hij gaat nu eens per week in bad met zemelen en smeer hem 2x per dag in met ROC zalf extra eminent of zoiets, ook heb ik La Roche Posay lipikar baume, maar die werkt minder vind ik.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Mrt 2014 20:38

Re: Extreem droog huidje

Hier hadden beide mannen dat vervellen. 1 keer per week in bad met een scheut moedermelk en ik smeer gewoon eco lotion van etos/ekoplaza.
Na een week of 6 was het vervellen voorbij.
M:21072011
J :08012014
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 24 Mrt 2014 20:46

Re: Extreem droog huidje

Onze zoon heeft er ook veel last van. Ik smeer hem 2x per dag in met Zarqa olie en doe hem maar weinig in bad (max 2x/week) met dezelfde olie. Het wordt langzaam wat beter.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Mrt 2014 22:00

Re: Extreem droog huidje

Happydobby schreef:Hier hadden beide mannen dat vervellen. 1 keer per week in bad met een scheut moedermelk en ik smeer gewoon eco lotion van etos/ekoplaza.
Na een week of 6 was het vervellen voorbij.


Ik heb nog een beetje moedermelk staan in de koelkast. Helpt dat echt ja?
<<

Anoniem112

Bericht 24 Mrt 2014 22:03

Re: Extreem droog huidje

Lekker smeren met kokosolie of olijfolie
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Mrt 2014 07:16

Re: Extreem droog huidje

Je kunt tot 6 weken smeren wat je wil maar het heeft weinig tot geen nut. De eerste 6 weken heeft een baby een droge huid en is hij aan het vervellen. Dat werd ons verteld en ze hadden inderdaad gelijk. Sowieso zou ik voor een baby echt nog niet teveel middeltjes gebruiken. Het enige wat wij gebruiken is zeepvrije wasgel en soms wat Bepanthen. Meer heeft een huid nog echt niet nodig.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Mrt 2014 10:00

Re: Extreem droog huidje

Razz schreef:
Happydobby schreef:Hier hadden beide mannen dat vervellen. 1 keer per week in bad met een scheut moedermelk en ik smeer gewoon eco lotion van etos/ekoplaza.
Na een week of 6 was het vervellen voorbij.


Ik heb nog een beetje moedermelk staan in de koelkast. Helpt dat echt ja?


Moedermelk is overal goed voor :smile:
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Ginny