Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mrt 2014 12:47

Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

De zomer komt er aan en ik ga op vakantie naar Frankrijk en Terschelling. Ik probeer nu te bedenken hoe ik Lucas zal beschermen tegen de zon. Sowieso smeer ik hem in en krijgt hij een petje op. Vriendin van mij geeft haar zoontje zo'n pet op met nekbescherming en hij zwemt in zo'n UV-pak. Ik vind het geloof ik overdreven maar aan de andere kant wil ik ook niet dat hij verbrand natuurlijk.

Hoe (goed) beschermen jullie je kinderent tegen de zon? Krijgen ze uv-kleding aan en zwemmen ze in zo'n pak? Houden jullie ze angstvallig uit de zon etc? Of smeren jullie ze gewoon goed in en blijven jullie op het heetst van de dag in de schaduw? En wat voor hoofdbedekking gebruiken jullie? En zonnebril? L. trekt zijn normale zonnebril gewoon gelijk van zijn hoofd af, ook als hij recht in de zon kijkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2014 12:50

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Gewoon insmeren, een hoedje of petje opzetten en niet in de volle zon gaan zitten, al is dat laatste niet altijd te realiseren, want kinderen blijven niet altijd zitten waar jij het had bedacht. Maar een UV-pak enzo, dat doe ik allemaal niet.

Wij gaan meestal niet op het heetst van de dag zwemmen trouwens. Meestal gaan we 's ochtends naar het openluchtzwembad want dan is het nog lekker rustig en dan gaan we 's avonds naar het meer want dan is het weer lekker rustig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 24 Mrt 2014 12:54

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Gewoon goed smeren. Hoedje, evt met een nekflapje. Zo veel mogelijk in de schaduw dus parasol mee naar het strand. Wij hebben geen uvwerende zwemkleding. Afgelopen vakantie een keer z'n tshirt aangelaten omdat het een van de eerste dagen volle zo'n was.
Zoon heeft een zonnebril maar vind het ook niet echt fijn. Hoedje daarentegen wil hij hele dagen op.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

ChiQ

Bericht 24 Mrt 2014 13:07

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Gezond verstand, petje op en goed en regelmatig insmeren is echt meestal voldoende. Je hoeft niet in de volle middagzon te zitten bakken maar een beetje zonlicht is echt wel goed hoor. Zo'n UV pak laat gewoon niets door, ook niet goed, ze hebben vitamine D nodig. Ik had trouwens duurste van de duurste zonnebrand, geloof wel 79,- gekocht voor Julian, uiteindelijk was dat zo troep dat ik Nivea heb gesmeerd, in zo'n verstuiver.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2014 13:09

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik vind die P20 zonnebrand wel fijn voor de echt zomerse dagen waarop ze veel het water in gaan. Op een gewone zonnige dag pak ik ook gewoon zo'n spray van Nivea, die koop ik dan vaak bij Zeeman of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem219

Bericht 24 Mrt 2014 13:15

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik smeer met vision factor 50. Blijft ook goed zitten met zwemmen en hoef je minder vaak te smeren...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mrt 2014 13:17

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Afgelopen jaar heb ik vision gebruikt voor L., de versie voor volwassenen. In dat kinderspul zit allemaal parfum en daar kreeg hij toen uitslag van. Hij heeft een hele gevoelige huid dus ik denk dat hij dat nog steeds krijgt. Gewoon nivea kan hij dus ook niet tegen. Maar vision factor 50 werkt natuurlijk gewoon prima.

Ik dacht inderdaad gewoon petje en niet te veel in de volle zon laten spelen en insmeren dat dat wel voldoende moet zijn.
In zo'n uv pak zijn de armen en benen trouwens niet volledig bedekt hoor. Maar ik vind het inderdaad gewoon wat veel van het goeie. Mijn vriendin is een vrij bezorgde moeder maar ik wilde even checken of ik niet te onbezorgd was ;-).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mrt 2014 13:17

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Aagje! schreef:Ik smeer met vision factor 50. Blijft ook goed zitten met zwemmen en hoef je minder vaak te smeren...


Hihi, ik schreef mijn reactie tegelijk met jou.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Mrt 2014 13:22

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik twijfel voor de vakantie wel over zon zwempakje van Next, met broekje en shirtje, hij zal daar wel héél veel in de zon zijn. Hier thuis doe ik het niet. Maar ik twijfel nog
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 24 Mrt 2014 13:30

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik koop elk jaar zonnebrandspray van Lavera voor de kinderen. Daarmee worden ze 's morgens ingesmeerd. Dit is voldoende voor de hele dag, tenzij ze echt gaan zwemmen, dan smeren we tussen de middag nog een keer.
In de tuin zorg ik altijd dat de parasol opstaat en eventueel de partytent, zodat zo zoveel mogelijk in de schaduw spelen.
Verder probeer ik ze ook tussen 12 en 2 wel binnen te laten.
<<

Anoniem97

Bericht 24 Mrt 2014 13:32

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik smeer mijn kinderen in met factor 30 en verder niet eigenlijk. Zomers spelen ze in de zon maar ook in de schaduw, en die uv pakken enzo lijken me helemaal niet fijn zitten en spelen. Ze kunnen allebei wel goed tegen de zon en worden bruin ipv rood gelukkig.
<<

Anoniem24

Bericht 24 Mrt 2014 13:34

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

J draagt zeker op vakantie tussen 11 en 3 een uv werend zwemshirt en een uv werend (zwem) petje met nek bescherming . Ze is allergisch voor de meeste soorten zonnebrand en krijgt vooral op haar romp snel jeukende uitslag. Door haar zo'n shirt aan te geven, hoef ik haar romp in ieder geval niet in te smeren ik vind het echt ideaal. Ook als we een dagje weg gaan (Efteling of zo) heeft ze meestal zo'n shirt aan en het petje op. Door het materiaal is het minder warm en ze is meteen goed beschermd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2014 13:39

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Mijn kinderen hebben Indisch bloed en worden gewoon heel bruin. Natuurlijk moeten ze dan evengoed wel beschermd worden, maar het is dan wel anders dan als je kind heel erg verbrandt of uitslag krijgt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Mrt 2014 13:54

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik smeer M. gewoon in, petje wil hij niet meer op. Mijn vriend is hindoestaans en M. word wel lekker bruin.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 24 Mrt 2014 13:59

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

S lijkt echt op mij qua huid want hij is ook bleek (en is rossig geboren) Ik moet hem dus heel goed insmeren anders is hij zo verbrand. Vorig jaar zomer had hij ook vaak een petje met een klepje in de nek op. Ik smeerde hem 2-3 keer per dag in en tussen 12 en 3 bleef ik vooral binnen met hem. Wat meestal wel lukte want toen sliep hij ook.

Petje past hij nog steeds dus die krijgt hij deze zomer weer op. Wij gaan niet op vakantie dus blijven vooral achter in de tuin waar dan een parasol staat dus hij staat niet vaak pal in de zon. Moet nog wel even nieuw zonnebrand aanschaffen.
<<

Anoniem144

Bericht 24 Mrt 2014 14:16

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

D. is roodharig en heeft een hele bleke huid. Ik smeer haar in met Factor 50 en zet een hoedje /petje of bandana op.
Ook zorgen wij altijd dat we een parasol voor haar bij hebben, als we gaan zwemmen.Een uv pak gaan we niet aan beginnen. Vind het wat overdreven.
L. is niet roodharig , maar smeer ik ook in met factor 50 en doe een bandana op.

Wij gebruiken Vision factor 50. Dat is echt de beste zonnebrandcrème die ik ooit gebruikt heb. Ik smeer haar maximaal 2x per dag in en ze verbrand nooit , ondanks haar bleke huidje.
Hij is wel erg prijzig.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 24 Mrt 2014 14:24

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Wij gaan dit jaar naar Turkije. Voorgaande jaren zijn we naar vergelijkbare landen kwa warmte geweest.

Wij smeren ze goed in. De eerste dag(en) met factor 50, maar daarna met factor 30.
Omdat factor 50 de huis helemaal afsluit en dit niet zo goed is.
Ik geef ze een petje of hoedje op, en aders smeer ik hun hoofd/haarscheiding ook in.
Ook proberen we tussen 12 en 15u uit de zon te blijven.

Ik heb nog nooit uv kleding aan gedaan. En nog nooit zijn de kinderen verbrand.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Mrt 2014 14:57

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Hier hetzelfde als Ieniemienie.

Ik denk dat ik dit jaar alleen factor 30 ga halen.
Nog even een vraagje: Hoe vaak smeren jullie de kinderen in?
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Mrt 2014 15:05

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik denk dat ik het uv pak ook maar laat dan
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mrt 2014 16:48

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Muppetje, je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt he! Ik weet niet waar je heen gaat op vakantie? Misschien als ik naar een loeiheet oord zou gaan ik ook wel een uv-shirtje zou kopen waarmee hij kan zwemmen etc., maar ik denk dat ik vooral ga smeren. Ik ga in juni naar Zuid-Frankrijk en in juli naar Terschelling.

Ik weet nog niet goed wat L voor huidtype heeft. Als hij op mij lijkt dan verbrand hij niet snel en wordt hij ook niet zo snel bruin (ik word wel bruin maar het duurt een tijdje), als hij op zijn vader lijkt verbrand hij ook niet snel en wordt hij heel snel heel erg bruin. Lijkt mij dat de kans groot is dat hij er dus wel tegen kan. Ik ga hem uiteraard goed insmeren.

Ja en natuurlijk een petje want dat met die zonnebril wordt niks denk ik ;-).
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Mrt 2014 16:59

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

We gaan eind mei/begin juni naar Kos, ik weet t nog niet....
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 24 Mrt 2014 17:07

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Wij gingen vorige zomer op visite bij mensen waarvan ik weet dat ze het zwembadje volop in de zon hebben, want anders is het zo koud voor de kinderen. Daar heb ik bij mijn zoon, die behoorlijk bleker is dan onze dochter, wel zijn UV-T-shirt aan gedaan. Dikke pech dat het niet leuk staat oid, maar ik wil niet dat mijn zoon verbrand. Haar kinderen kwamen die middag zo rood als een kreeft uit het water.
Trouwens op het strand enzo is het juist heel slim om je kindje wel iets aan te doen. Dan is hij goed herkenbaar tussen alle andere kleine jochies met blauw zwembroekje en blonde haartjes.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mrt 2014 19:11

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Mijn kinderen krijgen als we buiten gaan zwemmen een UV shirt aan en ik smeer ze in met factor 50. Mijn dochter krijgt ook nog een bandana op haar hoofd.
Mijn dochter heeft rode haren en een hele bleke huid, ik wil niet dat ze verbrandt, als ik met minder dan factor 50 smeer dan wordt ze rood en een uv shirt is zeker geen overbodige luxe bij haar.
Mijn zoon kan ook wel met factor 30 ingesmeerd worden (maar smeer ik met 50 omdat ik niet voor ieder een aparte zonnebrandcreme ga kopen) en hij heeft het uvshirt en bandana minder nodig dan zijn zus, maar als het heel zonnig is krijgt hij die ook aan/op.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Mrt 2014 19:19

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Ik smeer S. dan een paar keer per dag in met factor 50 (waterproof) en hij moet van mij dan een petje op. Verder houd ik hem zoveel mogelijk uit de zon. Wij zijn nog nooit met hem naar het buitenland geweest maar dan zou ik denk ik ook gewoon dit doen. Ik had voor dit topic trouwens ook geen flauw idee dat er van die uv kleding bestond :nerd:
<<

leeentje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 49

Geregistreerd: 26 Nov 2013 22:22

Bericht 24 Mrt 2014 20:52

Re: Zomer: Hoe goed beschermen tegen de zon?

Onze dochter heeft zonne-allergie en ze kan niet tegen de goedkopere geparfumeerde zonnebrand cremes. Wij smeren haar in met Eucerin zonnebrand voor kinderen factor 50 (17, 99 bij de apotheek) en als de zon erg fel is dan draagt ze een linnen bloes over haar zwempak. Toch een beetje bescherming maar wel lekker luchtig. Echt verbranden doet ze niet maar ze krijgt wel eczeem plekjes van de zon. Hier hebben we (na verschillende hormoonzalfjes van de huisarts die niet werkten) een middel gevonden wat super werkt: Dermalex! Gewoon te koop bij drogist en ook parfum-, kleurstof- en parabeenvrij. Ideaal!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers