Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypotheekvragen

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Mrt 2014 10:04

Hypotheekvragen

Als je je huis met verlies verkoopt, kun je dat bedrag dan meenemen naar je volgende hypotheek? Stel, je verliest 10.000 euro op de verkoop van je huis, kun je dan de hypotheek voor je volgende huis met 10.000 euro verhogen om dat verlies op te vangen?
En hoe zit het met een studieschuld, ben je verplicht die op te geven als je een hypotheek afsluit?
<<

Anoniem87

Bericht 23 Mrt 2014 11:09

Re: Hypotheekvragen

Vraag 1: bij veel banken kan je restschuld meefinancieren, maar dit verschilt per bank dus moet je echt navragen. Het is alleen wel heel duur om te doen, want het is gewoon een extra hypotheek en je moet hem binnen 10 jaar aflossen.

Vraag 2: ze zeggen van wel, alleen banken kunnen niet checken of je een studieschuld hebt. Dus bedenk voor jezelf of het handig is om het te melden of niet.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2014 11:26

Re: Hypotheekvragen

En in aanvulling op vraag 2: Of je hem nu meldt of niet, ga in ieder geval na wat je vaste lasten zouden zijn inclusief het terugbetalen van je studieschuld. Je moet 'm wel kunnen blijven aflossen natuurlijk.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Mrt 2014 15:07

Re: Hypotheekvragen

We gaan even naar een hypotheekadviseur om te kijken wat het slimst is. M'n studieschuld kan ik sowieso wel blijven afbetalen, want m'n vaste lasten zullen alleen maar minder worden.

Ik ga ook uitzoeken of het verstandig is om het inkomen van mijn vriend mee te laten tellen bij het afbetalen van m'n studieschuld. Ik val nu onder de oude regeling en misschien is de nieuwe voordeliger voor mij.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Mrt 2014 15:15

Re: Hypotheekvragen

Nevermind, schijnbaar kun je niet overstappen als je al verplicht aan het terugbetalen bent.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers