Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zilvershampoo?

<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 19:33

Zilvershampoo?

Jaaaa. ik heb dus mijn haar geblondeerd.

Gisteren was ik bij de kapper en die deed er wat blonde plukken in, maar ik vond het toch niet blond genoeg dus eigenwijs als ik ben heb ik er nog een pakje overheen gegooid.

Het is nu bovenop de kleur die ik wil (en ik heb een soort omgekeerde ombre, want vanonder is het nog redelijk donker), maar het is niet echt lelijk. Wel heb ik zelf een beetje veel warme pigmenten in mijn haar zitten dus is het een KLEIN beetje geel uitgevallen (maar niet extreem storend geel...). Nu heb ik dus ook zilvershampoo gekocht van Schwarzkopf en die wil ik er dus vandaag nog in doen. Maar kan dat? Mijn haar is trouwens niet met ammoniak behandeld om het op te lichten - vraag me niet wat er dan wel in zat. De kapper heeft in ieder geval ook iets van een soort zilvershampoo gebruikt na het verven zodat mijn warme pigment wat weggevaagd werd? Maar het is dus nu alsnog een beetje gelig.

Hopelijk kunnen de (ex) fake blondjes hier me bij helpen. Kan ik het veilig nu weer met zilvershampoo wassen? En hoe lang zal ik het dan in laten trekken? Gewoon een minuut of 3 dan? (er staat op de fles 2 tot 5, maar ik zou niet willen dat het paars/blauw wordt)

Morgen moet ik werken, dus als jullie twijfelen of het positief uitpakt zal ik maar even wachten!
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:41

Re: Zilvershampoo?

Als je haar blauw/paars/grijs wordt van zilvershampoo kun je dat er gewoon weer uitwassen met normale shampoo (2 tot 3x wassen). Stel dat je het te grauw vindt worden.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 19:43

Re: Zilvershampoo?

Oh oke, fijn om te weten!
Ik was wel normaal gesproken met zuiveringszout en appelazijn, maar misschien dat ik daar dan even tijdelijk mee moet stoppen?

Maar als je blauw/paars/grijs er uit wast... was je dan het sowieso niet weer terug naar geel? Dus eigenlijk moet je dat spul iedere zoveel wasbeurten weer gebruiken dan?
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:47

Re: Zilvershampoo?

Uiteindelijk wel.

Ik weet niet precies hoe het ziet (dus kappers verbeter mij vooral). Maar je hebt verschillende pigmenten (oranje, paars, geel, groen, blauw etc.).

Het gele pigment is een van de grootste die er is en eentje die het moeilijkste weg te krijgen is. Het violet pigment is volgens mij het kleinste pigment en dus degene die het makkelijkste wegvaagt.

Als je nooit volledig wit geblondeerd bent dan zal op den duur het gele pigment altijd sterker zijn dan het paarse pigment. (Waarmee je het in geel in balans krijgt).

Ik was mijn haar gemiddeld 1x per 2 weken met zilvershampoo om het net wat meer op te frissen.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 19:50

Re: Zilvershampoo?

Aha! Oke, mijn haar is niet echt geblondeerd volgens mij, want ik heb het niet eerst ontkleurd en terug gekleurd. Ik heb gewoon verf over mijn gewone (donkere) haar heen gekregen en dat heeft het opgelicht (wist trouwens niet dat dat kon). Dus dan komt het er op neer dat het iedere keer terug geel zal worden...

Ik ga straks nog wel eens even kijken hoe geel het is en dan kan ik altijd even een paar minuten dat spul er in zetten.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:59

Re: Zilvershampoo?

Het gaat denk ik wel alleen pakken op het stuk wat nu lichter is. Het werkt niet op donkerder haar.

Volgens mij werkt het sowieso alleen op echt licht blond haar en wit/grijs haar (opa/oma :P ) haha.

Nouja, ik heb eigenlijk niet echt tips voor je. Ik heb alleen eigen ervaringen met mijn geblondeerde haar.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 20:31

Re: Zilvershampoo?

Wel lief dat je het wilde delen. Heb het er net op gedaan ongeveer 2,5 minuut denk ik. Heb het idee dat het toch een klein beetje heeft gedaan wat het moest doen, al zie je dat nu niet heel erg goed met kunstlicht. Morgen maar even kijken hoe het zit!

Het is bij mij vanonder echt helemaal nog donkerblond, bovenop tegen het 'midden as blond' (wat de bedoeling was).

Afbeelding

Heb deze gebruikt en ben eigenlijk wel tevreden. Alleen jammer dat het vanonder totaal niet gepakt heeft (maar dat was ook wel héél erg donker en 'bewerkt'. Heb daar zo vaak donkere spoelingen overheen gehad, maar het was uitgevaagd naar mijn eigen kleur. Bovenkant was dus dezelfde kleur maar 'natuurlijk' en die is wel meer opgelicht.
<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 21:17

Re: Zilvershampoo?

Reeds geverfd haar kun je absoluut niet lichter verven. Dat kun je alleen maar lichter blonderen. Natuurlijk haar (dus zonder verf erin) kun je wel lichter verven.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Mrt 2014 21:27

Re: Zilvershampoo?

Mijn haar was ooit knal oranje na blonderen, dat was er na een week wassen met zilvershampoo al uit, dus denk idd dat als je het af en toe wast het wel voldoende is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Mrt 2014 23:25

Re: Zilvershampoo?

Forumster schreef:Reeds geverfd haar kun je absoluut niet lichter verven. Dat kun je alleen maar lichter blonderen. Natuurlijk haar (dus zonder verf erin) kun je wel lichter verven.


Dus dan zou ik nu dus eigenlijk mijn uitgroei/ombre (loopt tot in mijn staart) blonder kunnen verven zonder dat het geverfde onderste stuk ook lichter wordt als ik het wel insmeer met de verf?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem237

Bericht 23 Mrt 2014 14:45

Re: Zilvershampoo?

Chaos schreef:
Forumster schreef:Reeds geverfd haar kun je absoluut niet lichter verven. Dat kun je alleen maar lichter blonderen. Natuurlijk haar (dus zonder verf erin) kun je wel lichter verven.


Dus dan zou ik nu dus eigenlijk mijn uitgroei/ombre (loopt tot in mijn staart) blonder kunnen verven zonder dat het geverfde onderste stuk ook lichter wordt als ik het wel insmeer met de verf?

Als de verf die je wilt gebruiken lichter is dan het reeds geverfde haar zal het inderdaad niet lichter worden als je het insmeert. Let er dan wel goed op dat je echt verf gebruikt en geen blondering. :wink: Blondering zal het dus wel oplichten.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers