Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 21 Mrt 2014 13:27

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:
Steep schreef:Ja ze liggen dan met hun gezicht naar de opening, wat pompoen ook zegt.

Wie kan me helpen met de ringsling. Hoe krijg ik het zitje goed? Als Mirthe over de pis is gaat ze haar benen strekken en dat vind ik echt a-relaxt. Verder vind ik het strak trekken heel moeilijk. De band hoopt dan helemaal op bii de ringen waardoor ik niet goed kan opspannen. En op welke hoogte moeten de ringen zitten? Ik vind het maar lastig ;)


Ik heb daarvoor toen een youtube filmpje opgezocht en dat vond ik wel heel duidelijk. Ik kan het in woorden moeilijk uitleggen en vind het zelf ook fijn om het te zien.


Nou ik vond ze ook heel duidelijk, maar toch lukt het niet haha! Heb echt het idee dat ze er tussendoor glipt en die ringen zitten ook niet lekker.. :(
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Mrt 2014 17:00

Re: Draagdoekentopic

Steep schreef:
Pompoen schreef:
Steep schreef:Ja ze liggen dan met hun gezicht naar de opening, wat pompoen ook zegt.

Wie kan me helpen met de ringsling. Hoe krijg ik het zitje goed? Als Mirthe over de pis is gaat ze haar benen strekken en dat vind ik echt a-relaxt. Verder vind ik het strak trekken heel moeilijk. De band hoopt dan helemaal op bii de ringen waardoor ik niet goed kan opspannen. En op welke hoogte moeten de ringen zitten? Ik vind het maar lastig ;)


Ik heb daarvoor toen een youtube filmpje opgezocht en dat vond ik wel heel duidelijk. Ik kan het in woorden moeilijk uitleggen en vind het zelf ook fijn om het te zien.


Nou ik vond ze ook heel duidelijk, maar toch lukt het niet haha! Heb echt het idee dat ze er tussendoor glipt en die ringen zitten ook niet lekker.. :(


Dat er tussendoor glippen heb ik met L. niet, maar ik heb de ringsling nooit prettig gevonden eerlijk gezegd, ik vind het ook niet echt fijn, door de ringen maar vooral ook doordat al het gewicht asymmetrisch verdeeld is. Je moet de ringen laag genoeg doen zodat ze niet tegen je lichaam aan komen zeg maar en je moet eerst een zitje maken door een stukje doek omhoog te trekken tussen jou en je kind in en dan strak te trekken.
<<

Anoniem97

Bericht 22 Mrt 2014 06:41

Re: Draagdoekentopic

Ik zit nu achter de laptop dus hopelijk kan ik je een beetje helpen Steep.

Bij de ringsling is het belangrijk dat je voor dat je hem omdoet eerst de stof in de ringen goed doet.
De stof die door de ringen gaat mag niet over elkaar heen komen dus je maakt de ringen iets los en begint van binnen de stof netjes te plooien.
Daarna doe je hem om, en stel je hem al een beetje af.
Dan je kindje op de doek zetten, de ringen weer op de goede plek doen en dan je kindje in de doek, trek de doek tot over haar hoofdje ( een capuchon) en dan weer terug brengen naar haar nekje. Maak een goed zitje door de stof onder haar billen door te trekken naar buik en goed van knieholte naar knieholte.
Dan kan je de stof strak gaan trekken.
Je tilt je kindje iets op, en trekt met je andere hand de stof strak van waar het vandaan komt ( in dit geval je kindje)
Trek het goed strak.
En dan als laatst trek je de stof achter haar ruggetje nog even netjes en doe je een nekrolletje achter haar nek.

Hopelijk lukt het zo! Succes.
En als ze gaat overstrekken enzo, kan je proberen voor de tv te knopen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Mrt 2014 20:11

Re: Draagdoekentopic

****
Laatst gewijzigd door Happydobby op 22 Mrt 2014 22:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
M:21072011
J :08012014
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Mrt 2014 20:20

Re: Draagdoekentopic

Aaawh wat ligt ie lekker!

Ik heb ook weer een vraagje, hebben jullie wel eens gefietst met draagdoek? En welke is dat het beste?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Mrt 2014 20:22

Re: Draagdoekentopic

Ahhhhh!!

nee fietsen nooit gedaan, zou ik echt niet durven, brrr
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Mrt 2014 20:28

Re: Draagdoekentopic

Thnx Gaia! Ik ga het morgen proberen!

Fietsen zou ik persoonlijk niet doen met een kleine in de doek. Ik vertrouw mezelf wel op de fiets, maar ivm andere weggebruikers ga ik me daar niet aan wagen. Zodra het volgend jaar niet vriest/glad is overdag gaan wij pas fietsen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mrt 2014 20:34

Re: Draagdoekentopic

Fietsen zou ik zelf niet durven. Ik heb daarvoor een fietskar gekocht en nu heb ik gewoon een zitje en neem ik de draagzak mee.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 22 Mrt 2014 20:41

Re: Draagdoekentopic

Ik doe het ook niet, fietsen met draagdoek. Ik vind het veel te gevaarlijk. De meningen zijn verdeeld.

Ik heb ook een fietskar en neem de draagdoek mee.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Mrt 2014 20:44

Re: Draagdoekentopic

Ik moet eigenlijk wel beginnen met trainen voor een tocht, en kan nooit elke keer snel oppas vinden, daarom dacht ik misschien is fietsen met draagdoek een idee. Maar dan waag ik me er maar niet aan. Jullie hebben wel gelijk zelf is wel te vertrouwen maar je weet nooit wat voor idioot je tegen komt..
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mrt 2014 21:01

Re: Draagdoekentopic

Silver schreef:Ik moet eigenlijk wel beginnen met trainen voor een tocht, en kan nooit elke keer snel oppas vinden, daarom dacht ik misschien is fietsen met draagdoek een idee. Maar dan waag ik me er maar niet aan. Jullie hebben wel gelijk zelf is wel te vertrouwen maar je weet nooit wat voor idioot je tegen komt..


Fietskar er achter, hoef je maar de helft zo ver te fietsen voor dezelfde training :smile: .
<<

Anoniem97

Bericht 23 Mrt 2014 11:54

Re: Draagdoekentopic

Ik zou ook niet gaan fietsen met een kindje in de draagdoek, mocht je nou niet anders kunnen dan zou ik hem op de rug doen, maar liever niet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Mrt 2014 15:00

Re: Draagdoekentopic

Ik heb lekker met Lucas over de stoffenmarkt gelopen. Heb de Manduca nu zo dat zijn armpjes er bovenuit steken... Het enige lastige is dat hij nu dus ook ineens bij allerlei dingen kan waar hij in de wagen of met zijn armpjes onder de banden door niet bij kon. Die kraampjes hebben vaak weer van alles aan de randen hangen. Dus dan stond ik rustig iets uit te zoeken op de tafel zelf en hing Lucas achterover met zijn armen in de lucht om iets anders te pakken te krijgen haha.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Mrt 2014 15:11

Re: Draagdoekentopic

Hahaha! Dat is grappig maar onhandig!

Ik vroeg me trouwens af hoe het met Exo gaat wbt dragen? Met die mooie mei tai!!
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Mrt 2014 15:17

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:Hahaha! Dat is grappig maar onhandig!

Ik vroeg me trouwens af hoe het met Exo gaat wbt dragen? Met die mooie mei tai!!


Ja heel onhandig, ik bleef de hele tijd steken en nu hij dus maar tot halverwege zijn rug in de manduca zit kan hij ook veel meer wiebelen. Hij gaat soms echt helemaal naar opzij hangen omdat hij iets wil zien of omdat hij iets wil pakken. Ik moet er nu echt rekening mee houden dat er achter mij twee grijpgrage handjes in het rond graaien.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Mrt 2014 16:45

Re: Draagdoekentopic

Hahaha pompoen dat doet mijn dochter ook :)
Soms best onhandig idd.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Apr 2014 12:48

Re: Draagdoekentopic

Even trots spammen hoor... :smile:

Vandaag voor het eerst naar consultatiebureau:
Afbeelding
Afbeelding

Heeerrrlijk zonnig weer, dus in een heerlijk zonnige doek :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Apr 2014 13:24

Re: Draagdoekentopic

De foto's stralen die heerlijkheid ook echt uit! :sunny:


Mijn draagdoek komt als het goed is morgen hier aan. Mijn schoonzusje had er een liggen, maar ik weet nog helemaal niet hoe hij eruit ziet. Of wat voor een het is. Ben benieuwd
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Apr 2014 13:29

Re: Draagdoekentopic

Snoezel :heart: :heart: :heart: :drunken:
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 02 Apr 2014 13:49

Re: Draagdoekentopic

Ahhhh heerlijk! :love:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Apr 2014 13:53

Re: Draagdoekentopic

snoezel, ik zag je net op FB!
L2014 & H2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Apr 2014 13:59

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:snoezel, ik zag je net op FB!

Haha, ik hoopte al dat je hier ook zou reageren :good:
Ik zag aan onze gezamenlijke vrienden waar je me van herkende, maar bij mij viel t kwartje nog niet wie jij dan was... :smile:

Allemaal bedankt voor de complimenten. Ik ben ook verliefd :love:

Solei- ben benieuwd naar jouw doek! Haha, we hebben echt veel overeenkomsten :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Apr 2014 16:01

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:snoezel, ik zag je net op FB!



Ik ook! :smile:
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Apr 2014 16:14

Re: Draagdoekentopic

Hihi, ben je naakt onder de doek Snoezel? :wink:

Ziet er echt superlief uit!


Ik was bij de vriendin die eigenlijk een Baby Björn wilde kopen uit praktische overwegingen en die ik aan de marsupi had geholpen en die vertelde dat ze echt ontzettend blij was met de marsupi, dat ze haar dochter veel droeg en dat ze het heerlijk vond haar zo dichtbij te hebben. Ze vertelde dat ze het ook fijn vond dat ze haar dochtertje dan dicht tegen zich aan kon dragen maar ondertussen zich bezig kon houden met haar oudste. Dat ze zo het gevoel had dat haar dochtertje toch de intimiteit krijgt die ze nodig heeft. Kortom, ze is helemaal om wat dragen betreft.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Apr 2014 16:21

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk om te lezen pompoen!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers