Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 20 Mrt 2014 15:00

Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Ik ben al 3 maanden lang aan de antibiotica omdat ik enorm last heb van schimmelnagels.
Ik had ook schimmel op mijn voeten en dat is nu al bijna weg.

Morgen heb ik weer een afspraak bij de huisarts omdat mijn kuur op is.
Ik twijfel nu of ik nog verder moet gaan of nu moet stoppen.
De berichtgeving over deze antibiotica is ook niet al te best mbt leverkwalen.

Wat zouden jullie doen en hebben jullie hier ervaring mee?
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 20 Mrt 2014 15:22

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

In mijn beleving gaat een antibiotica niet helpen tegen schimmels omdat antibiotica helpt tegen bacteriën. Bovendien doet antibiotica niet veel goeds voor je hele lijf dus ik zou daar niet maanden mee doorgaan.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Mrt 2014 02:30

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Ik lees even mee. Ik durf niet zo goed deze medicijnen te nemen omdat ik dus allen maar hoor over dd zwaarte ervan.
<<

Anoniem51

Bericht 21 Mrt 2014 07:20

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Stoppen, het is sowieso zinloos want grote kans dat je schimmelnagels hoe dan ook terugkomen. Ik zou zelf gaan zoeken naar veilige huis, tuin en keukenmiddeltjes. Zo heb ik gehoord dan het kan helpen om de nagel goed dun te veilen en consequent met dampo in te smeren, dat ga ik zelf proberen. Ik heb zelf geregeld eem schimmelnagel en heb de afgelopen 15 jaar twee lange kuren gehad, maar ik doe het niet meer. Van de laatste keer kreeg ik ook.mega jeuk van de antibiotica. Troep is het, en dat voor een schimmelnagel doe eigenlijk helemaal geen kwaad kan en alleen lelijk is. Tegen schimmel op m'n voet werken de zalfjes van de drogist ook perfect.
<<

Anoniem 146

Bericht 21 Mrt 2014 08:47

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Antibiotica is in dit geval echt voor tijdelijk. De kans is erg groot dat de schimmel weer terug komt. Ik heb dit ook jaren gehad. Op mijn grote tenen. Ik ben nu bijna twee jaar onder behandeling van de pedicure. Ze veilt ze bij en ik druppel elke dag 2x met spul dat ik via de pedicure heb. Het werkt écht. Maar inconsequent gebruik is funest. Je hebt er wat doorzettingsvermogen voor nodig.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mrt 2014 09:05

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Zie je verbetering? Ik zou namelijk in dat geval wel doorgaan, je hebt het nu al zo'n tijd geslikt. Je kan echt wel van schimmelnagels afkomen, mijn vriendin had het ook (heb hier nog een topic geopend) en zij is er helemaal vanaf!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 21 Mrt 2014 10:29

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

weet je zeker dat het een schimmelnagel is en geen kalknagel?
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 21 Mrt 2014 11:42

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Wat heb je voor antibiotica?
<<

Anoniem130

Bericht 21 Mrt 2014 11:44

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Zwilling schreef:weet je zeker dat het een schimmelnagel is en geen kalknagel?


Huh, kalknagel is toch gewoon een volksmond/ouderwetse benaming van een schimmelnagel?
<<

Anoniem87

Bericht 21 Mrt 2014 19:14

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Kalknagel is een schimmelnagel. In dit geval zal TO met antibiotica waarschijnlijk itraconazol bedoelen, deze helpt wel degelijk tegen schimmels (is een antimycotica = anti schimmelmiddel). Het duurt trouwens wel super lang voordat je verbetering merkt bij nagels, want het duurt zo'n 9 maanden (uit m'n hoofd) voordat je hele nagel zich heeft vernieuwd. Dus volhouden is het toverwoord.
<<

Anoniem130

Bericht 21 Mrt 2014 20:09

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Oh, nevermind. Ik las er overheen dat ze al 3 mnd antibiotica had vanwege de schimmelinfectie aan haar nagels/voeten. Ik had het gelezen als: ik heb al 3 mnd antibiotica (voor iets anders) en het werkt toevallig goed op mijn schimmelnagels, kan ik het daarvoor langer gebruiken. Zat heeeeelemaal fout.

Om eerlijk te zijn: ik zou het niet doen. Inderdaad wat Elin hierboven zegt, het duurt bijzonder lang voor je teennagel (vooral je grote) zich vernieuwt. Zeker ca. een jaar en wel tot 2 jaar bij mensen bij wie het langzaam groeit/minder goed doorbloed zijn. De meeste antibiotica zijn langdurig best zwaar voor je lever/nieren en als het inderdaad itraconazol is, dan zou ik dat echt niet doen. Dat wordt echt afgeraden voor meer dan 6 mnd gebruik (en zou ik ook niet willen). Omdat dat vaak niet lang genoeg is, kregen wij bij dermatologie iig te horen om het liever helemaal niet te geven voor schimmelnagels (alleen bij immuundeficiente patienten, ter voorkoming van systemische uitbreiding, maar das een ander verhaal). Daarvoor is lokale therapie met veeeeeeeeeeel discipline eigenlijk nog altijd je enige oplossing (schoenen wisselen, schone sokken, goed wassen en drogen en dagelijks van die antischimmel poeder). Maar dat is inderdaad héél láng volhouden.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 22 Mrt 2014 10:23

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

Ik heb het al jaaaaren en nog is het niet weg.
Van de huisarts kreeg ik pillen maar daar werd ik ongesteld van er was ooit 1mevrouw die dat had gemeld en dat stond dus in de bijsluiter (zeer bijzondere bijwerking).
Druppels van een pedicure geprobeerd en van de tuinen. Ook zo'n pen van het kruidvat die heeft dan wel wat verbetering opgeleverd.
Suc6 ermee laat me weten wat werkt.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 22 Mrt 2014 11:03

Re: Schimmelnagels bestrijden met antibioticakuur

schimmelnagel wordt veroorzaakt door een schimmel
kalknagel dan maakt je lichaam teveel karatine en nog iets aan
soms is het ook een combinatie van beide.

beide vragen dus hun eigen aanpak.

Voor mijn kalknagels heb iK Scholl gebruikt, het is een lange adem, maar het werkt!
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers