Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen Weleda Perineum olie

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Mrt 2014 23:01

Ervaringen Weleda Perineum olie

Zijn er mama's die dit product gebruikt hebben?
En heeft het geholpen een knip of inscheuring te voorkomen?

Beschrijving:
Iedere vrouw wenst een bevalling zonder scheuren of knip. Regelmatig masseren van het perineum (het gebied tussen vagina en anus) met Perineum Massageolie helpt om dit soepeler te maken en hierdoor beter in staat mee te bewegen tijdens de bevalling.

Werking:
De massagebewegingen van het perineum stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel, terwijl de fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen tijdens je bevalling. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. De Perineum Massageolie kan vanaf de 34e week van je zwangerschap gebruikt worden.


Mijn bevalling komt steeds dichterbij en het enige waar ik tegenop zie is de eventuele pijn van een knip of scheur.
Hoewel mijn VK mij goed gerust kon stellen, noemde ze de naam van dit product.
Nu geloof ik sinds de streepjescode op mijn buik :nopompom: niet meer zo in smeersels, maar wie weet is dit een wondermiddel?

(ondanks dat ik gerust ben gesteld, zou ik het toch op prijs stellen als jullie de eventuele verhalen over knippen en scheuren niet al te beangstigend maken:))
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 19 Mrt 2014 23:06

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Ik heb het bij mijn 1e zwangerschap gebruikt en het hielp helemaal niks. Ben alsnog een klein stukje ingeknipt en gehecht. Ondanks dat ik al op tijd met die olie aan de gang ben gegaan.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 19 Mrt 2014 23:29

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Volgens mij gaat het vooral om de massage en niet zozeer om deze specifieke olie. Bij de eerste heb ik het wel een paar keer gedaan met ik meen olijfolie maar dat weet ik niet meer zeker. Ik had toen van de vk een hele uitleg met hoe ik het moest masseren.
Zij hadden in hun praktijk wel goede ervaringen met de massage techniek en het niet hoeven knippen, niet inscheuren.
14-01-2011
01-04-2013
<<

leeentje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 49

Geregistreerd: 26 Nov 2013 22:22

Bericht 20 Mrt 2014 00:50

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Ik heb geen ervaring met de olie of masseren maar ik ben wel flink gescheurd. Hier heb ik niets van gevoeld omdat het tijdens een perswee gebeurde. Ik ben bijna tot mijn anus gescheurd en het is zowel inwendig als uitwendig gehecht. Geen blijvende schade overgehouden. Misschien dat mijn ervaring je wat geruststeld?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Mrt 2014 05:57

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

leeentje schreef:Ik heb geen ervaring met de olie of masseren maar ik ben wel flink gescheurd. Hier heb ik niets van gevoeld omdat het tijdens een perswee gebeurde. Ik ben bijna tot mijn anus gescheurd en het is zowel inwendig als uitwendig gehecht. Geen blijvende schade overgehouden. Misschien dat mijn ervaring je wat geruststeld?


Nou dit stelt zelfs mij niet gerust en ik heb het al 2 keer gedaan ;)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 20 Mrt 2014 07:14

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Ik heb hier ook naar gekeken toen ik zwanger was. Masr vijf tot tien minuten in zo'n steeds ongemakkelijker wordende houding (door je groeiende buik) masseren leek me uiteindelijk toch niets. Dus ik heb het niet gebruikt en ik heb aan de bevalling alleen wat schaafwondjes overgehouden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Mrt 2014 07:47

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Vancity_girl schreef:Volgens mij gaat het vooral om de massage en niet zozeer om deze specifieke olie. Bij de eerste heb ik het wel een paar keer gedaan met ik meen olijfolie maar dat weet ik niet meer zeker. Ik had toen van de vk een hele uitleg met hoe ik het moest masseren.
Zij hadden in hun praktijk wel goede ervaringen met de massage techniek en het niet hoeven knippen, niet inscheuren.


Dit ja. Ik heb het niet gedaan, uiteindelijk ben ik wat uitgescheurd maar helemaal geen last van gehad.
<<

Anoniem97

Bericht 20 Mrt 2014 10:26

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Geen ervaring mee, maar wel iets ingescheurd de eerste keer en daar voelde ik echt niks van, de baby die eruit komt dat doet al erg pijn waardoor je de knip of scheur niet voelt.
<<

Anoniem85

Bericht 20 Mrt 2014 10:49

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Ik heb dat spul gebruikt op aanraden van de verloskundige vanaf week 36.
Ik heb een flinke knip gehad en daar nog lang last van gehad.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 20 Mrt 2014 13:28

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Eerste niet gebruikt, tweede wel.

Bij de eerste naar ingescheurd (wel naar binnen, niet naar achteren zeg maar, dus niet datgene wat je insmeert), bij de 2e 4 kleine hechtinkjes (ook weer van binnen), maar dat waren eigenlijk meer schrammetjes waar ze voor de zekerheid even een strikje in gelegd heeft (en daar heb ik na de bevalling ook helemaal niks van gevoeld overigens). Ik weet niet of het geholpen heeft, misschien alleen maar tussen mijn oren, waardoor ik minder krampachtig was (helpt ook totaal niet)

Ik heb 1 tip: Heeellllllllll goed naar je verloskundige luisteren tijdens het persen. Gelijk puffen als ze alleen nog maar de p heeft gezegd :angel:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 20 Mrt 2014 15:58

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Bij allebei niks gebruikt of gedaan en scheurloos bevallen.
<<

Anoniem 82

Bericht 20 Mrt 2014 18:43

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Niks gebruikt beide keren. Eerste keer een minischeurtje dat niet gehecht hoefde te worden, en ik voelde niet eens dat het gebeurde. Tweede keer erger gescheurd, vanbinnen en ook dat niet extra gevoeld. Tijdens het persen voel je het denk ik niet zo gauw. Eerder achteraf, dat je er pijn van kunt hebben. Al heb ik deze keer terwijl ik aardig wat hechtingen heb, ook daar geen last van gehad. Scheelt wel dat ze vanbinnen zitten denk ik, maar het is me alles meegevallen!
<<

Anoniem113

Bericht 20 Mrt 2014 18:57

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Geen ervaring mee. Vk raade het deze keer wel aan omdat ik bij mijn vorige bevalling een totaal ruptuur had, waar ik overigens totaal geen last van heb gehad. En ook niet heb gevoeld.

Ik vergeet het alleen steeds te doen :thumbdown:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 21 Mrt 2014 09:47

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Ik sluit mij aan bij Snoezel, als de vk zegt persen dan doe je dat en als ze zegt dat je er even mee moet stoppen dan doe je dat ook.

Ik heb bij de eerste er helemaal niks aan overgehouden, ik had de olie ook maar vond het maar gedoe. Heb het maar twee keer gebruikt ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 21 Mrt 2014 12:02

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Persoonlijk lijkt het me onzin. Bij mijn ene bevalling ben ik gescheurd, de andere keer geknipt en ik heb er beide keren totaal geen last van gehad. Hoe makkelijk je bevalling verloopt lijkt me afhangen van hoe snel het gaat, niet per se van hoe soepel het daar beneden allemaal is.
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Mrt 2014 14:23

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Wat Novalee zegt zei de vk ook tijdens mijn laatste bevalling, ik moest op een gegeven moment de persweeën wegpuffen omdat als net te snel zou gaan, ik zou inscheuren. Omdat ik dat maar deels voor elkaar kreeg, ben ik dan ook wat gescheurd. Eerste bevalling lukte dat beter, en toen had ik alleen een minischeurtje wat niet gehecht hoefde te worden
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Mrt 2014 14:38

Re: Ervaringen Weleda Perineum olie

Bedankt allemaal voor de ervaringen en verhalen! Daar kan ik wat mee.
Ik ben blij te horen dat het bij de meeste wel mee valt wat betreft het herstel down-under. (uitzonderingen daar gelaten)
En als ik het zo lees zijn goed kunnen puffen en ademhalingstechnieken toepassen het belangrijkste. Oja en goed naar de VK luisteren. En aangezien dat de dingen zijn die je zelf in hand heb, ga ik mij daar mee bezighouden als voorbereiding.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron