Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Mrt 2014 20:30

Re: Naai topic

Ik ben zelf ook blij met de kleur. Ik wacht ff af hoe het uiteindelijk wordt en dan zien we wel.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 20:56

Re: Naai topic

Wat een leuke dingen allemaal!

Voor de babykamer heb ik ook verschillende dingen gemaakt:
Een muziekdoosje
Een omtrek voor waskussen
Sterren voor aan lamp
Sterren voor aan kast

Ik wil nog een badcape maken. Zal snel een keer foto's maken bij daglicht.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Mrt 2014 21:00

Re: Naai topic

Ik zie nu je foto wel, Fearie. Inderdaad een mooie frisse kleur en leuke stof voor de voering! Het schiet ook al lekker op zie ik wel!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Mrt 2014 21:23

Re: Naai topic

Fearie, hoe is het met je hoodie? Is je man al wat positiever?

Jeej, ik heb vandaag een leuk stofje binnengekregen wat ik besteld heb, voor een blousje voor mezelf. Meteen gewassen dus kan morgen beginnen. Nu doet alleen mijn naaimachine een beetje raar met de draadspanning en hij naait ook niet helemaal netjes. Krijg het ook niet goed, dus denk dat hij haast aan een beurtje toe is. Ik kijk nog even hoe het gaat, dit is katoen ipv tricot dus misschien gaat het beter, maar anders moet hij eerst maar naar de reparateur en daarna pas met de blouse verder.

Jullie nog aan het naaien verder? Het is hier nu weer rustig...
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Mrt 2014 08:50

Re: Naai topic

Leuk Lookie! Ik ben benieuwd naar je stofje.

Kopen jullie alle patronen?

Ik heb vorige week voor het eerst gordijnen genaaid. Helaas heb ik het plooiband wat te laag geplaatst waardoor je de rails ziet, Maar verder ziet het er erg goed uit.

Ik wil deze week graag beginnen met een baby jumpsuit. Ik heb alleen niet helemaal de goede stof gekocht. Dus ik moet daar nog even naar kijken.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Mrt 2014 19:00

Re: Naai topic

Ik ben nog niet verder gekomen Lookie. Ik hoop morgenavond tijd te hebben en hem dan af te kunnen maken.

Ligt het niet aan je Naald Lookie? Je hebt veel verschillende soorten hè, ook per stof. Ben benieuwd naar je blouse.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Mrt 2014 20:54

Re: Naai topic

Balen Lookie, ik zou ook niet weten waar het aan ligt. Heb je het al geprobeerd met katoen? En deed ie het dan wel goed?

Leuk dat je een jumpsuit gaat maken olivia. En dat lijkt me veel werk, gordijnen naaien!

Ik heb dit jurkje vandaag gemaakt voor mijn dochter:
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Mrt 2014 20:57

Re: Naai topic

Leuk Liadan, mooi stofje ook.

Nee, het is met katoen ook niet goed. Ben nu wel met de blouse begonnen maar breng binnenkort de naaimachine wel even weg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mrt 2014 14:02

Re: Naai topic

Meiden ik ben onwijs jaloers als ik dit allemaal zie en ik wil het ook. Ik heb besloten dat naaien mijn nieuwe experiment/hobby gaat worden.

Dus ik heb een naaimachine nodig. Kan ik met €100,- een redelijke naaimachine kopen om de eerste jaren mee te werken? Ik ben niet van plan met hele moeilijke dikke stoffen te gaan werken.
En heeft iemand een tip voor me qua merk/winkel? (sorry als dit al ergens staat in dit topic, ik heb geen tijd om alles nog een keer te lezen)

http://www.hema.nl/winkel/hobby-en-vrij ... 5100002%29
aan de hand van dit hele goedkope ding (maar wat een mooie kleur): op welke specificaties moet ik letten denken jullie? Toeren, watt, steken, wat is handig? Ik wil vooralsnog gewoon met katoen aan de slag.
#teammaple🍁
<<

Anoniem151

Bericht 20 Mrt 2014 14:48

Re: Naai topic

Als ik de recensies zo lees is die onwijs leuke van de Hema van erg slechte kwaliteit. Voor €100 kan je zeker wel een aardige naaimachine kopen. Ik gebruik vrijwel alleen de gewone rechte steek en soms de zigzagsteek. Toeren en watt heb ik geen verstand van.
Ik heb deze http://nl.matri.eu/naaimachines/naaimachine-toyota-easy#.UyrxHoU09kc
En hij bevalt prima!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Mrt 2014 15:05

Re: Naai topic

Ik heb een Singer gekocht, bij de kruidvat. Erg fijn ding! Voor 75 euro.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:05

Bericht 20 Mrt 2014 19:10

Re: Naai topic

In de volgende folder van Blokker komt weer een Toyota naaimachine. Weet alleen de prijs zo niet maar meestal is hij 89 euro. Die folder is nog niet uit maar ik heb hem al gezien, ik werk namelijk bij Blokker. Het is een hele fijne naaimachine, ik heb hem zelf ook.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mrt 2014 19:16

Re: Naai topic

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik dan morgen eens bij Blokker ga kijken. En dan gaat het spektakel beginnen!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mrt 2014 19:21

Re: Naai topic

Waag er staat nu een Toyota van 179,- in de folder, maar die bedoel je niet hoop ik?
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Mrt 2014 20:42

Re: Naai topic

Met zo'n goedkopere naaimachine kan je zeker beginnen. Ik ben begonnen met een Toyota van de Kijkshop, na een jaar wilde ik wel graag een wat betere naaimachine, ik wilde graag wat meer en wat betere kwaliteit en heb toen een Bernette aangeschaft. De toyota kon ook geen dikke/veel lagen stoffen aan.
Of je er een paar jaar mee kan doen ligt er dus een beetje aan aan wat je er allemaal mee wilt maken/doen.
<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:05

Bericht 20 Mrt 2014 23:49

Re: Naai topic

Urban Naked die folder komt pas officieel over 1,5 week uit. Maar vanaf donderdag scant de kassa al de actieprijs dit kun je er ook om vragen of ze hem al verkopen. Wij doen dat altijd al wel. Als ik het goed heb is het de Toyota Jeans jsf18. Er zit ook een jeans naald bij zodat je ook dikkere stoffen kun naaien. Ik heb er eens een dik boxkleed meegemaakt en ging prima. Alleen wat rustiger aangedaan op de dikke punten.
Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 22 Mrt 2014 14:40

Re: Naai topic

Pompoen schreef:Oh, ik moet ook nodig weer eens naar een stoffenmarkt!


Pompoen, zondag is er stoffenmarkt in A.m.ersfoort
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Mrt 2014 15:15

Re: Naai topic

MissKnutsel schreef:
Pompoen schreef:Oh, ik moet ook nodig weer eens naar een stoffenmarkt!


Pompoen, zondag is er stoffenmarkt in A.m.ersfoort


Ik ben er geweest inderdaad! Had het al een tijd terug in mijn agenda gezet. 't was pestweer maar heb wel leuke stofjes gescoord en wat babyrib, velours, rode tricot en stevige stof, helaas weinig leuke tricot gezien:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pompoen op 23 Mrt 2014 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2014 15:20

Re: Naai topic

Ik heb de Toyota van 89.- online bij Blokker besteld!
#teammaple🍁
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Mrt 2014 21:41

Re: Naai topic

Pompoen: Ik vind wel dat je - ondanks de tricot- god geslaagd bent! Leuke kleurtjes, en die vosjes en paddestoeltjes zijn ook erg leuk!

Bij ons in de buurt (nou ja, nog een uur rijden) is pas eind april weer een stoffenbeurs, ik kan haast niet wachten want heb vanalles op mijn lijstje staan. Dus nu ben ik eerst maar wat restjes aan het opmaken (ook niet verkeerd). Ben nu bezig met het recyclen van een oude handdoek, ik maak er vaatdoekjes van met een biaisbandrandje (dat randje maak ik dus van de restjes stof). Zal van de week wel even een foto maken. Het idee komt trouwens uit het boek Vintage thuis, erg leuk boek ook!
<<

Anoniem151

Bericht 23 Mrt 2014 21:44

Re: Naai topic

Die vosjes stoffen vind ik heel leuk Pompoen!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Mrt 2014 21:48

Re: Naai topic

Wow pompoen wat een leuke stoffen! En gefeliciteerd met je kleine man, zie ik in je ticker staan!
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Mrt 2014 21:55

Re: Naai topic

Zwilling schreef:Wow pompoen wat een leuke stoffen! En gefeliciteerd met je kleine man, zie ik in je ticker staan!


Oh huh, rare ticker, L. was donderdag jarig! Maar bedankt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Mrt 2014 15:03

Re: Naai topic

Ok, voor alle naaisters hier, ik ga me oriënteren op een nieuwe naaimachine, die krijg ik dan van mijn ouders voor mijn verjaardag. Ik heb nu dus een hele oude husqvarna die gewoon een aantal simpele functies heeft maar niet erg lekker meer naait. Ik wil echt een goede uitzoeken en als het budget wat mijn ouders er voor over hebben niet toereikend is betaal ik de rest zelf. Dus ik kan jullie hulp goed gebruiken!

Welke naaimachine hebben jullie, wat heeft die ongeveer gekost en welke functies zitten er op?
Is het een aanrader?
Welke functies gebruiken jullie veel en kan ik echt niet missen?
Welke functies gebruik je minder maar zijn wel héél fijn om te hebben?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 24 Mrt 2014 17:21

Re: Naai topic

Ik heb een husqvara, type weet ik zo ff niet. Wel een van de eenvoudigste.
Wat ik belangrijke punten vond en vind:
- voldoende steken, zigzag, afhecht steek en een paar siersteekjes.
- hoe veel wil je hem gaat gebruiken en met wat voor stoffen. De mijne kan ook goed leer naaien ( leuk om tassen te maken)
Wat handig is:
- een naald doorhaler ( niet meer pielen om de draad door de naald te halen
- snelheid instellen met een knop, en pedaal on te naaien
- knopje om je naald automatisch in of uit de stof te laten stoppen

Dat is wat ik nu even kan bedenken. Succes met kiezen!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers