Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 19 Mrt 2014 16:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy: spannend zeg vandaag uitgerekend, al kan kleine uk ook nog wel 2 weken blijven zitten.

Mikado: Het is zeker spannend nu het zo dichterbij komt, heb het gevoel dat het nu ook extra snel gaat. We moeten nog maar even genieten van onze dikke buiken :) . Zo te lezen heb je nog genoeg te doen haha.

Razz: Fijn dat de borstvoeding nu beter gaat en dat S zo'n trotse grote broer is. Hopelijk worden jullie nachten snel beter en blijft S ook in zijn bedje liggen als T huilt. Fijn ook dat je zo'n goede kraamhulp hebt die jullie goed helpt, je zult haar straks wel missen denk ik.

Eppie: haha ik denk niet dat ik de naam goed heb, maar van vilt maak ik een uiltje, waarbij ik de onderdelen aan elkaar moet borduren. Heb nu 1 uiltje klaar, nog 2 te gaan. In het buikjestopic ook al gereageerd maar wat een mooie foto zeg.

all: Zo'n slechte eetlust als ik in het begin van de zwangerschap had, zo veel honger heb ik nu, kan de hele dag wel dooreten. Herkenbaar?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 19 Mrt 2014 16:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Appeltje dat is precies hoe ik er ook in sta nu.
Kreeg een mailtje van mijn opa, echt heel lief bedoeld hoor. Maar dan begint hij met een spannende week is aangebroken, waarop ik denk euhm ohja? Hoezo dan? Haha.
En zo nog een paar berichtjes, maar de vraag of er al wat gebeurd en of ze eruit wil? Ik heb daar toch geen antwoord op haha.

Ik lust ook wel wat inderdaad hoor, al zijn het meer de lekkere en zoete dingen ipv gezond haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 19 Mrt 2014 16:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

haha misschien heeft je opa wel een vooruitziende blik :smile: . Ik merk dat nu ook wel nu ik steeds dichter bij de uitgerekende datum kom, heel goed bedoeld inderdaad maar ja je hebt het niet voor het zeggen haha. De kleine komt vanzelf.
O ja ik heb ook de neiging om de hele tijd ongezonde dingen te pakken, moet mezelf dan echt toespreken dat ik wat gezonds pak haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 19 Mrt 2014 16:40

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: mooie foto! Ja nu zou het ook gek zijn waarschijnlijk om het geslacht te weten, dat snap ik.
Ik ben altijd al zo nieuwsgierig vanaf dat ik een klein kind was al haha, daarom is het voor mij juist moeilijk voor te stellen. Maar ik vind het knap van jullie allebei.

Razz: fijn dat het goed gaat, hoop inderdaad dat zijn grotere broer wat beter gaat slapen. Zou fijn zijn voor jullie allemaal. Er is ook zoveel wat er nu veranderd, ik snap dat dat verwarrend kan zijn.

Haha morgen zou leuk zijn! Mag ik je alvast feliciteren? Misschien vergeet ik het morgen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Mrt 2014 18:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: Wat super dat jullie mannetje nu thuis is! Geniet ervan! Ik vond een aantal dagen ziekenhuis al veel, laat staan een paar weken! Een infuus in het hoofdje vond ik er inderdaad ook erg zielig uitzien, gelukkig leek hij van het prikken geen last te hebben en ook daarna niet echt. Hij had er wel eerst een in zijn hand, maar die is gesneuveld en daarna hebben ze drie keer mis geprikt in handjes en voetjes, dus toen het hoofdje maar gedaan. Wel fijn dat een infuus zo snel kan helpen.

Razz: Wat fijn dat jullie inmiddels thuis zijn en dat het goed met jullie gaat. Hopelijk gaat het met slapen ook gauw beter! En wat fijn dat de BV toch nog goed gaat, en dat je herstel ook goed verloopt tot nu toe!

Mikado: fijn dat het goed gaat! Kan me wel voorstellen dat je nu ook jullie kindje snel wilt ontmoeten! Nog een paar weekjes geduld! Geniet lekker van je verlof tot die tijd :) En wat leuk zeg, een babyshower! En erg mooi, de foto van de shoot. Wat kleding betreft, ik wist al dat ik zou moeten blijven en heb daarom maar meteen verschillende dingen ingepakt. Ben uiteindelijk bevallen in een bigshirt, nog wel een beetje een 'hip' exemplaar van H&M. Dat kon lekker naar beneden totdat het tijd werd dat het omhoog ging, vond ik wel fijn. Al had ik ook een laken over me heen een tijdje, dus bedekt was ik toch wel.

Appeltje: Jij schiet ook al op! Hoe gaat het nu met slapen? Ik herken het van de eerste, toen sliep ik 's middags vaak even bij. Laatste keer was dat natuurlijk een stuk lastiger hier. Fijn dat alles weer goed was bij de vk.

Eppie: Wat leuk zeg, uit eten, een gipsafdruk, een babyshower en een fotoshoot! Hartstikke leuk! Balen dat je heupen steeds pijnlijker worden. En heerlijk dat je lijstjes zijn afgewerkt, de kleine kan met een gerust hart komen dus ;) En ik kan me goed voorstellen dat je steeds nieuwsgieriger wordt naar de kleine, een zwangerschap duurt toch best lang wat dat betreft. En wat knap dat jullie het geslacht nog niet weten! Ik ben daar echt veeeeel te nieuwsgierig voor, haha! En wat een prachtige foto zie ik voorbij komen, ontzettend leuk!

Shy: Vandaag de uitgerekende datum dus, toch bijzonder! Ben benieuwd wanneer jullie meisje besluit te komen.

Nou, hier gaat het best goed! Nog wel een beetje gerommel met de BV, want R is negen van die tien keer knock out tijdens het voeden en dan kost het echt moeite om er wat in te krijgen. Maar hij groeit de meeste dagen wel, dus het gaat in elk geval goed genoeg. Hopelijk is hij snel wat alerter tijdens het drinken en gaat het dan nog wat beter/makkelijker. Gisteren heeft hij zijn eerste uitstapje al gehad, we zijn met het gezin een paar uurtjes naar de dierentuin geweest. Was erg leuk, maar ook nog wel een beetje vermoeiend voor mij. Ik ben trouwens nog steeds verbaasd, mijn dochter was vanaf het begin al vrij veel wakker en heeft de eerste maanden veel gehuild. Tot nu toe is R enorm rustig, is amper wakker en slaapt dus bijna continue. Huilt alleen als hij honger heeft en is dan tijdens het voeden alweer vertrokken. Ik vind het bijna eng, zo rustig en tevreden is hij. Al weet ik dat dit nog best kan veranderen, dus ik blijf benieuwd of hij echt zo rustig is of dat hij wat pittiger wordt als hij wat meer wakker is. Tot nu toe is het in elk geval zo'n rustig mannetje! En A is echt een hele trotse grote zus! Geeft hem de hele tijd kusjes en knuffels en wil overal mee helpen. Gisteren zijn ze samen in bad geweest (R op een ligstoeltje) en dat was zo lief!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 19 Mrt 2014 18:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hahaha, shy, fijn he, al die berichtjes? Haha, ik had daar echt zooooo'n hekel aan aan het eind...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 19 Mrt 2014 18:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: breek mij mijn bek niet open :palm:
Vooral vandaag, en eigenlijk ook al gister, ik word er een beetje agressief van :omg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mrt 2014 08:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoihoi Allemaal,

Wat een babytjes al! Heel erg leuk!
Katrien, wat fijn dat M. thuis is!! Geniet ze!
Roze: wat heerlijk dat je zo'n rustig en tevreden mannetje hebt, even van genieten zou ik zeggen! En wat leuk zo'n trotse grote zus!
Eppie: mooie foto! Leuk zo met die echo erbij, dat heb ik nog nooit gezien.
Appeltje: Ik lust alles :laughcry: Vooral veel en vet en chocolade en snoep en moet het hebben! (nooit eerder zo gehad)Maar echt honger is het natuurlijk niet :P
Mikado: Jij vroeg geloof ik, wat je aan moet trekken met je bevalling
[url]http://www.vd.nl/onder-en-nachtmode/nachtmode-dames/nachthemden/nachthemden/liv/nachthemd/g21100137.html?fhquery=fh_maxdisplaynrvalues_brand%3D-1%26sitetype%3Dweb%26fh_secondid%3Dg21100137%26fh_lister_pos%3D4%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bcatalog01_dames%257d%252fflyoutnavigatie_lingerie%253e%257bnachtmode%257d%252fcategory_lvl_3%253e%257bnachthemden%257d%252fbrand%253d%257bliv%257d%26fh_refview%3Dlister&from=overview[/url]
Ik heb 2 van deze gekocht. Omdat hij van boven tot onder open te knopen is. Handig voor bv en huid op huid contact. En omdat het een wat langer ding is, zodat het altijd even naar beneden te doen is voor het charmante.
(maarja, wie weet lig ik straks wel in mijn blootje ofzo :laughcry: )

Shy: Zal ik ook nog even melden dat het wel heeel spannend voor je moet zijn?? :P
Hihi, Nee hoor. Sterkte met de laatste loodjes!
(sorry als ik iemand vergeet)
All: Ik heb deze week de eerste van twee cususavonden over borstvoeden gehad. Heel interessant! Veel nieuwe dingen gehoord, ondanks dat ik toch wel wat gelezen had, maar de lactatiekundige die de cursus geeft, heeft gewoon zo veel ervaring! Volgende week gaat het over wat te doen als het allemaal niet zo makkelijk gaat.

Verder ben ik op. Naast mijn vrijwilligerswerk ben ik deze week aan het invallen, en dat valt me best wel zwaar. Dus na deze week ga ik echt met verlof. Dan ben ik er echt aan toe!
Met de kleine is volgens mij alles prima, kindje beweegt nog constant. Erg gezellig.
Kamertje is bijna klaar, op wat decoratie dingentjes na. Maar dat vind ik bijzaak.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 20 Mrt 2014 08:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: grapjas! :smile: Haha. Mijn nichtje vroeg het net ookal, of ik zenuwachtig was. Haha maar van haar kan ik het beter hebben dan van mensen waar je bijna nooit iets van hoort, of in ieder geval heel weinig.

Wat fijn dat je ook bijna verlof hebt! Zo te lezen ben je er aan toe, heerlijk om niks te hoeven. Doen wat jij wilt, middagdutjes enz.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 20 Mrt 2014 11:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Even snel een berichtje van mij.
Hier gaat alles goed met mijn kleine man. De borstvoeding loopt heel goed en hij komt netjes om de drie uurtjes. S'nachts gaat het ook allemaal goed dus ik ben echt tevreden. De kraamhulp was dinsdag voor het laatst. Dus we zijn nu echt met zijn viertjes. De kleine groei goed en zit al boven zijn geboorte gewicht 3260 gram woog die dinsdag dus dat is netjes. Vrijdag heeft die de gehoortest.

Met mij kan het iets beter, de knip die gezet is, is er pijnlijk bij het plassen dus ik heb gisteren verdovingscreme gehad om te kunnen plassen. Gelukkig helpt dat heel goed. Ik hoop dat het nu ook sneller gaat genezen maar we zien wel.

Voor alle zwangeren sterkte met de laatste loodjes. Als iedereen bevallen is moeten we een nieuwe topic open om gezellig door te kletsen.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 20 Mrt 2014 11:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

@solei: ik ben 2 keer poedelnaakt bevallen.. Haha, had er niet aan moeten denken IETS aan te hebben... Maar sowieso is het handig van die hemden, ook voor periode na je bevalling.
Haha, en dus toch maar met verlof? Bezig bijtje :)

Shy: Whahahaha, ik werd er ook helemaaaallll kriegel van. Je weet dat al die mensen het goed bedoelen, maar op dat moment kon ik er ook niets mee... Succes in ieder geval.. met die mensen :angel: :P
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 20 Mrt 2014 11:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: dank je wel, ik zal het nodig hebben want ik ga er nog van ontploffen een keer.
Als ze is geboren dan hoor je het wel. Plus dat ik toch echt niet ga antwoorden met ja ik lig nu te bevallen, als er al wat bezig is en er word gevraagd of er al wat aan de gang is. Duh!!

Zo dat lucht op :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 20 Mrt 2014 12:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Whahahaha... uhuh. Mijn schoonzus was er zo één... Die heb ik echt ontploft gezegd wat ik ervan vond. Manlief zijn whatsapp lag er toen een dag uit ivm update, en ze had mij daarom een berichtje gestuurd of alles wel goed ging. Ik lag toen net te slapen en erna heerlijk uitgebreid gaan douchen en niet op mijn foon gekeken. Afijn- 4 uur later keek ik eens op mijn telefoon, mijn schoonzus in alle staten, had me echt een bericht of 20 gestuurd of het wel goed ging, dat ze zich zo'n zorgen maakte, of ik ajb wat terug wilde sturen... :wtf:

Toen toch even vriendelijk teruggestuurd met tekst met uitleg wat ik hierboven heb geschreven en daarbij de mededeling dat als ik wel lig te bevallen ik toch ook echt geen antwoord ga lopen geven en dat ik niet doodga dan ofzo. Doe normaal... Sow, toen was ik echt furieus. :angel:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 20 Mrt 2014 12:44

Re: Voorjaar 2014 mama's

Bij mij zaten ze continue te vissen wanneer ik nu de ks kreeg. Vooral m'n tante was erg. Dan zag ze mij op facebook en iedere keer 'is vandaag de grote dag?' of 'is je moeder vrij vandaag?' Heel irritant haha. Bij S. viel het eigenlijk wel mee. Maar ik snap dat het irritant is ja! De kleine komt toch pas als ze er klaar voor is en tsja er bestaan helaas geen glazen bollen.

We hebben vannacht een nacht gehad volgens het boekje. T. had om 12 uur gedronken, kwam daarna om 3.30 en vervolgens weer om 7.30 zonder een keer te huilen. S. heeft ook weer goed doorgeslapen. En mama ook haha

Lindsya wat vervelend dat je zo last hebt van je knip. Gelukkig helpt de zalf wat. Hier komt T. overdag ook netjes om de 3 uur voor voeding en 's nachts zit er iets langer tussen. Hoe vind je oudste zoon het om een grote broer te zijn?

Roze hier ook een rustig en tevreden mannetje. T. huilt alleen maar als hij honger heeft of krampjes (wat hij heel even heeft na de voeding) S. was ook rustig maar T. is nog rustiger. Terwijl ikzelf een huilbaby was.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 20 Mrt 2014 14:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oh Snoezel ja dat is irritant! ik ben afgelopen dagen ook twee keer gebeld. Heb nog niet eens terug gebeld :palm:
Ook door 1 persoon, ook een berichtje op whatsapp gekregen reageer ik vervolgens uitgebreid op en daar krijg ik dan geen antwoord op. Ook irritant! Dan ga ik lekker ook niet terug bellen :P
Echt even geen zin in, je hoort het van zelluf! :nerd:

Pff net gesproken,hij begon ergens over en daar wilde ik het niet over hebben. Oh euhm oké ja maar ik wil je gewoon bij praten en als je dat volgende keer niet wilt moet je mij maar afkappen..
Ik hoef het er helemaal niet over te hebben, hoe duidelijk kán ik zijn.

Razz: ik dacht laatst wel aan je toen je nog niet bevallen was, je schreef een berichtje en ik dacht hm volgens mij duurt dat niet lang meer. 1 of 2 dagen later was jullie kindje geboren :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 20 Mrt 2014 16:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik had ook de fout gemaakt om te zeggen dat de verloskundige gezegd had (bij 39+4 ofzo) dat ze me de volgende keer kon strippen. Ik had dat tegen iedereen vol ongeloof afgeroepen, ik vond dat zo bizar praatje, terwijl ik nog niet eens mijn uitgerekende datum had, dat ze toen begon over strippen, afspraak gyn, inleiden, etc. Dat ik daar toch best stress van kreeg. Bovendien verwachtte ik ook niet dat ik dat zou halen.. Haha, toen kreeg ik dus van iedereen de vraag- oe, ga je dat doen? Dat zou spannend zijn...Blabla. Zelfs 1 vriendin die nog vroeg: "Oe, ga je dat doen? Dat lijkt me namelijk zoooo pijnlijk." Euhmmmm... DAT soort dingen zat ik dus echt niet op te wachten...

Dus tip- mocht je zover komen, niet zeggen :^^: Of alleen tegen mensen van wie je het wel kan hebben of die niet zo "doorzeuren".

Ik heb uiteindelijk het overal in het midden gehouden en tegen mensen die echt doorzaagden gezegd dat ik eerst wel eens zou gaan praten bij die verloskundige, dat ik geloof dat kinderen hun eigen tijd kiezen... :angel: Ik zag me al zitten de hele middag nadat ik gestript zou zijn met allemaal berichtjes- en, en, en? Ik zat daar echt zo niet op te wachten.

Uiteindelijk dus wel gestript en heerlijk in alle rust de middag doorgebracht :thumbup: De enige mensen die het wisten waren mijn ouders (die hadden Liz opgehaald, zodat ik lekker alleen zou zijn de rest van de dag) en mijn beste vriendinnetje. Die heeft zelf geen kinderen (wil ze ook niet) en daar is het ook anders voor. Haar heb ik ook steeds alles verteld, ook mijn nachten met voorweeën enzo :) Het is soms net alsof mensen die al kinderen hebben ongeveer zelf meezwangeren met je... Allemaal heel lief, maar had al genoeg aan zwangere mezelf :angel: :angel:

Razz: super fijn dat alles zo goed gaat! Hoe is het met S, weer wat rustiger?

Hmmm.. Ik ga even een vraag in de groep gooien, niemand aangevallen voelen, maar ik vraag t me gewoon af, heb t dan liever gewoon op tafel... Zitten de nog zwangeren wel te wachten op after-birth verhalen en dan vooral sommige narigheid van bevallingen? Knippen, hechtingen, uitscheuren, pijn, hororverhalen, hororbevallingen etc? Ik zat daar dus echt nietttttt op te wachten tijdens mijn zwangerschap. Heb ook bewust bevalverhalen niet gelezen (sorry roze :^^: ), omdat ik dat gewoon niet wilde horen. Er zullen steeds meer mama's bijkomen die zulke verhalen hebben... Las net de post van solei over bv perineumzalf en dan lees ik hier vervolgens over de nasleep van een knip... Kan me voorstellen dat dat niet tof is om te lezen als je daar toch al vrees voor hebt. En het is niet je kop in het zand steken, iedere zwangere weet dat het kan, maar ik vind het altijd onnodige angst voor een bevalling... dat helpt gewoon niet.

Of denk ik nu gewoon te moeilijk?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 20 Mrt 2014 16:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: ik kan begrijpen dat sommige meiden niet zitten te wachten op horrorverhalen als je nog moet bevallen.
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar misschien komt dat omdat ik mijn vorige bevalling nog goed kan herinneren en dat die niet zo erg was als ik verwacht had. Maar voor iedereen is die ervaring natuurlijk anders, en er zijn veel meiden in dit topic die de eerste keer bevallen meemaken. In dat opzicht snap ik dat 'enge' dingen niet leuk zijn om te lezen.

Haha ja ik kijk wel uit wat ik zeg en tegen wie inderdaad, hoop dat ze gewoon komt wanneer het haar tijd is. Als het maar voor 1 april is, dan zou ik 42 weken zijn en jarig haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 20 Mrt 2014 16:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Om even op jou in te haken snoezel.
Ik vind her niet erg om de verhalen te lezen. Door alle verschillende verhalen zie ik ook dat geen een bevalling gelijk is. Duizend bevallingen, duizend verhalen.
Wat me wel opvalt is dat mensen, vooral in de laatste weken, wel altijd het verhaal over hyn vevalling vertellen.vaak zobder uitnodiging. Het hoort er denk ik een beetje bij. Ik ga hrt niet uit de weg omdat ik ergens ook wel nieuwsgierig ben.
Ik kan me voorstellen dat het ook heerlijk is om iemand om je heen te hebben die geen kinderen heeft.
Afbeelding
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 20 Mrt 2014 17:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo dames,

Wat leuk om te lezen dat er al weer babytjes bijgekomen zijn! Hier gaat alles goed. Onze kleine meid is morgen 2 weken en ze doet het goed!

Ze drinkt vanaf dag 6 alleen maar BV en krijgt geen KV bijvoeding meer. Heerlijk dat ze nu genoeg aan mij heeft. Ik kolf 1x per dag om een voorraadje aan te leggen maar dat is maar ongeveer 20/30cc per keer. Niet heel veel dus, maar ja komt wellicht nog meer op gang. Ik heb geen idee. Belangrijkste is dat zij al haar voedingen er mee kan doen.

Ze komt netjes om de 3 uur zelf, en snachts zit er soms 3,5 uur tussen. Slapen in haar wiegje vindt ze snachts niet heel erg leuk, dus dan maar lekker bij mama. Hopelijk komt dat later wel, want ze is natuurlijk 4 weken te vroeg geboren dus is extra wennen voor haar. Anders zat ze nu nog warm binnen in de buik en was ik 38+1 :)

Hoe is het met jullie allemaal?

Roze, ik hoop dat je snel hersteld. Dan voel je jezelf al een stuk prettiger natuurlijk! Hier sinds afgelopen zondag geen kraamhulp meer. Ik vond de hulp heerlijk, maar vind het ook fijn om mijn eigen huis weer terug te hebben :)

Sorry als ik niet iedereen apart genoemd heb. Succes met de laatste loodjes in ieder geval! Ben heel benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient :banaan:
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mrt 2014 17:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie schreef:Om even op jou in te haken snoezel.
Ik vind her niet erg om de verhalen te lezen. Door alle verschillende verhalen zie ik ook dat geen een bevalling gelijk is. Duizend bevallingen, duizend verhalen.
Wat me wel opvalt is dat mensen, vooral in de laatste weken, wel altijd het verhaal over hyn vevalling vertellen.vaak zobder uitnodiging. Het hoort er denk ik een beetje bij. Ik ga hrt niet uit de weg omdat ik ergens ook wel nieuwsgierig ben.


Ergens is het idd goed om andere bevallingsverhalen te lezen om te zien dat er geen een hetzelfde is. En helaas blijven negatieve verhalen vaak beter hangen dan de positieve, niets-aan-de-hand-verhalen.
Maar de mama's bij wie het niet zo soepel ging zullen hun verhaal ook kwijt willen. En hoewel ik dan soms daar wat nerveus van kan worden, kan je niet zeggen :'jij mag wel vertellen en jij niet'. Het is aan de lezer om daar iets mee te doen. (of juist niet natuurlijk)

Er zijn altijd hele nare verhalen om dit onderwerp heen te vinden. Miskramen, slechte uitslagen combitesten en zelfs miskramen na de 12 weken. Allemaal hier te lezen of in je omgeving te horen. Voor mij juist een bevestiging van hoe groot het wonder in je buik is en hoe blij je mag zijn dat het allemaal goed gaat. Voor een ander die het leest kan het paniek op roepen. Het is maar net hoe je er mee omgaat.

Kweet niet wat ik hier precies mee wil zeggen, maar zo denk ik (als zwangere) erover :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mrt 2014 17:54

Re: Voorjaar 2014 mama's

Moonlight, fijn dat het zo goed gaat!!!

En bedankt voor de tip Shy en Snoezel: ik ga niemand iets vertellen over data's ofzo!! :smile:
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 20 Mrt 2014 18:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Moonlight: fijn dat het goed met jullie gaat:

Snoezel: Ik kan de verhalen aardig goed lezen, zonder daar zelf van in paniek te raken of iets dergelijks. Heb wel een vrij nuchtere instelling wat dat betreft. Net wat Solei zegt er zijn 1000 en bevallingen en ook evenzoveel verhalen. Ik vind het opzich wel fijn en ook interessant om te horen wat er ook allemaal kan gebeuren tijdens een bevalling, maar betrek dat niet op mijzelf. Tuurlijk kan het mij ook overkomen maar dat hoeft helemaal niet en ik hoef het natuurlijk ook niet zo te ervaren als wat een ander doet. Door die verhalen weet je wel een beetje wat je te wachten kan staan, want voor mijn zwangerschap wist ik niet echt wat inknippen precies inhield.
Wat ik wel irritant vond was een collega die over de bevalling van haar dochter wilde vertellen, maar toen ze mij zag zei ze nee dat ga ik nu niet doen want het was zo erg. Op zich heel aardig van haar maar dan wel 10 x herhalen hoe erg het wel niet was. Vertel dan gewoon het verhaal of zeg dan helemaal niets.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 20 Mrt 2014 19:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Ik denk er ongeveer over zoals Eppie en Solei. Zoveel bevallingen, zoveel verhalen. Omdat het ook echt alle kanten op kan, weet ik toch wel dat er ook mindere verhalen zijn. Al zou ik misschien wel wat eerder nerveus worden als ik bijna alleen maar negatieve verhalen zou horen/lezen, maar dat is meegevallen. Al heb ik zelf dus mijn verhaal wel bewust in een apart topic gezet en niet hier in dit topic, zodat alleen degenen die het willen lezen het zelf kunnen opnemen.Hoe gaat het verder met jou? Lekker aan het genieten hoop ik! En over bevallingsverhalen gesproken (als je het kwijt wilt :wink: ), is de laatste bevalling een beetje verlopen zoals je had gehoopt?

Solei: Tijd om met verlof te gaan dus! Sowieso knap dat je tot nu toe aardig actief geweest bent!

Lindsya: Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Hopelijk herstelt de knip goed, en heb je daar gauw minder pijn van. Ik ben zelf gescheurd, maar heb er verbazingwekkend genoeg helemaal geen last van gehad. Lijkt me erg naar om dat wel te hebben!

Razz: Fijn dat het goed gaat, en dat jullie goed geslapen hebben. Jij ook een rustig en tevreden mannetje dus, lekker is dat.

Moonlight: Fijn dat het zo goed gaat! Nog gefeliciteerd! Hebben jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven vanwege de termijn, of mochten jullie vlot naar huis?

Ik heb trouwens beide keren geen last gehad van overnieuwsgierige mensen, gelukkig. Kan me voorstellen dat dit niet altijd even leuk is. Scheelt denk ik dat ik beide keren voor de uitgerekende datum ben bevallen, met name de laatste keer met 37+5 is dan denk ik nog aardig vroeg op dat gebied. Al hadden mijn moeder en een vriendin op FB geplaatst dat ik werd ingeleid, en we delen sommige vrienden. Dus ik kreeg toen ook wel wat berichtjes van mensen, zelfs al een felicitatie terwijl ik nog niet echt bevallen was, haha. Dat vond ik niet heel handig, maar gelukkig had ik het zelf niet geplaatst, dus konden maar een paar mensen het bij een van hen lezen.
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 20 Mrt 2014 20:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

We zijn 4 dagen in het ziekenhuis gebleven. De 5e dag mochten we lekker naar huis. Eigenlijk de 4e dag al maar we waren overdonderd en thuis was niks aan kant dus dat heeft mijn vriend eerst gedaan en dag later heerlijk naar huis. Ze was officieel prematuur, maar zo gedroeg ze zich totaal niet. Heerlijk om dat te horen.

Het enige wat eigenlijk niet echt soepel gaat is dat ze snachts niet in haar wiegje wil slapen. Maar wel bij mij op de borst. Ach ze is nog zo klein dus ik stress me er maar niet teveel over :) komt wel als ze een maand of 1,5 is. Nu nog heerlijk genieten van het kleine lichte hummeltje op mijn borst :love:

Ze zat na 10dg boven haar geboortegewicht. Dus wij zijn super trots. Ook de gehoortest was "PASSED".

@ bevallingsverhalen: Ik weet niet waar het precies over ging, maar ik vind het altijd wel leuk om alle bevallingsverhalen te lezen. Ook de verhalen die niet helemaal volgens het boekje gaan. Niet omdat dat leedvermaak is maar puur interesse. Mijn bevalling is wonderbaarlijk gewoon een voorbeeldbevalling geweest achteraf. De pijn was niet te houden vond ik, maar zonder enige knip, scheur of hechting mag ik toch van geluk spreken. Ik stond me een dag later alweer te scheren omdat ik het vreselijk vond al dat haar :laughcry: Wel merk ik wat een aanslag het op je lichaam is zo een bevalling want mijn conditie is echt 0,0 - die moet ik dus echt weer even opbouwen langzaam aan :)

Wie van jullie geeft/wil BV geven? Ik doe het nu wel en gelukkig na dag 6 had mijn meisje geen KV bijvoeding meer nodig. Ze drinkt nu alles uit de borst. Ik kolf wel nog 1x pd 15 min per borst en dan haal ik er tussen de 20/30cc uit. Is dat een beetje gangbaar? Niet echt verstand van verder haha.

Ik wens jullie een fijne avond. Hier alweer bijna bedtijd voor vader en moeder :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 20 Mrt 2014 22:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat goed Moonlight, dat jullie maar zo kort in het ziekenhuis hoefden te blijven! En dan doet jullie meisje het zeker erg goed, en ook al snel weer op gewicht zeg. Hier in het begin juist het tegenovergestelde, ik ben bevallen met 37+5 en toch vertoonde hij ondanks dat hij niet prematuur was wel gedrag wat kenmerkend was voor prematuren. Al mochten wij gelukkig ook na 4 dagen weer naar huis, om twee dagen later nog even terug te moeten omdat hij te geel zag. Ik geef ook BV trouwens, en als ik kolf dan kolf ik tussen de 50 en 80cc. Maar dat is alleen als ik het goed plan tussen voedingen in, doe ik het er te kort op dan kolf ik bijna niks. En ik merk dat ik minder kolf dan wat hij met drinken eruit krijgt. Ik moest hem namelijk een aantal dagen voor en na de voeding wegen, en als hij goed dronk dan dronk hij soms zelfs wel 90 of 100cc op! Hier trouwens ook na een aantal dagen volledige BV, in het ziekenhuis dronk hij eerst niks zelf (dus een sonde gekregen) en later was hij nog te moe voor de borst. Ik ben dan ook zo blij dat het tot nu toe wel goed gaat sinds de BV loopt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny