Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 19 Mrt 2014 13:15

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig geweest allemaal :thumbup:

Ik ben vandaag ook weer geweest. 3,5 km in 30 min. Ik wil dit wel uit gaan bouwen naar meer km's in het half uur :)
Het ging super lekker, en heerlijk in t-shirt en genoten van het zonnetje :sunny:
<<

Anoniem38

Bericht 19 Mrt 2014 13:18

Re: Het hardlooptopic

Ik liep gisteren in de stromende regen. Lekker was dat. Kon mijn sokken wel uitwringen toen in thuis was.
Aanstaand weekend ga ik op trainingskamp/weekend. Word veel trainen!
<<

Anoniem40

Bericht 19 Mrt 2014 13:25

Re: Het hardlooptopic

Ik was gisteren gegaan, maar na 10 minuten kreeg ik heel erg kramp in mijn buik. Toen bedacht ik me dat ik erg weinig gedronken had, misschien lag het daaraan. Ik heb het rondje wandelend afgemaakt, want de kramp ging niet weg :thumbdown:

En nu wilde ik dat vandaag goedmaken, maar het heeft gesneeuwd vannacht :shock:
<<

Anoniem38

Bericht 20 Mrt 2014 08:51

Re: Het hardlooptopic

In verse sneeuw kun je heel goed lopen! Ten minste dat vond ik vorig jaar toen hier zoveel lag.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 20 Mrt 2014 09:00

Re: Het hardlooptopic

Ja, net gevallen sneeuw is prima om in te lopen!

Ik heb gister een kort rondje gelopen (3km). Van het weekend weer een wat groter rondje.
Hopelijk blijft het weer ok, zon mag best weg, maar liever geen regen ;).
<<

Anoniem40

Bericht 20 Mrt 2014 09:06

Re: Het hardlooptopic

Ja, t had misschien wel gekund, maar ik vind t niet zo fijn als ik niet kan zien waar ik loop. Sommige stukken zijn best steil omlaag en dat vind ik al eng als er geen sneeuw ligt. Maar nu is het gelukkig weg, dus ik kan weer gaan lopen!
<<

Anoniem44

Bericht 20 Mrt 2014 15:07

Re: Het hardlooptopic

Vandaag een vrije dag en ik heb 18 km gelopen in een rustig tempo. Ging heel lekker! Die langere afstanden beginnen steeds normaler te worden. Eerder was ik dan de hele dag nog stuk, nu kan ik gewoon weer verder met mijn dag. Echt fijn! Ik zit eraan te denken om rustig verder te trainen en dan misschien ergens volgend jaar een hele marathon te lopen. Lijkt me zo gaaf!
<<

Anoniem38

Bericht 20 Mrt 2014 16:35

Re: Het hardlooptopic

Lekker ED!

Ik ga morgen op trainingskamp. Zaterdag staat in het teken van hardlopen. Vandaag 2uurtjes gefietst. Lekker hoor!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Mrt 2014 16:47

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een paar weken niet gelopen, maar heb vandaag mijn schoenen weer aangetrokken, mijn moeder kon nog even oppassen. Ik heb les 12 van Start to Run gedaan, ging best goed!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2014 11:54

Re: Het hardlooptopic

Zal ik wel in de regen gaan lopen of zal ik het niet doen..? Twijfel twijfel!
Eigenlijk moet ik wel, anders kom ik niet aan de 3 keer lopen deze week.
<<

Anoniem156

Bericht 21 Mrt 2014 12:01

Re: Het hardlooptopic

Jans schreef:Zal ik wel in de regen gaan lopen of zal ik het niet doen..? Twijfel twijfel!
Eigenlijk moet ik wel, anders kom ik niet aan de 3 keer lopen deze week.


Ik had dezelfde twijfel maar ik ga wel!
Huphup, hardloopkleren aan en daarna lekker onder de douche!
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2014 12:04

Re: Het hardlooptopic

Trek jij nog iets van regenkleding aan of niet?
<<

Anoniem156

Bericht 21 Mrt 2014 12:14

Re: Het hardlooptopic

Nee, dat heb ik niet.
<<

Anoniem38

Bericht 21 Mrt 2014 12:46

Re: Het hardlooptopic

Lekker gaan! Ik heb voor afgelopen winter een broek aangeschaft van Karrimor (€26) met wind/regendichte stukken bij de bovenbenen. Één van mijn beste aankopen ooit geweest. Heb m vaak aan met tegen of koude wind met hardlopen of fietsen. Heb ook een fijn soort regenjasje.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2014 12:52

Re: Het hardlooptopic

Ik heb m'n hardloopkleding al aan. Eerst even naar een andere afspraak en dan ren ik van daar terug naar huis. Heb toch ook maar een regenjasje aangetrokken.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 13:06

Re: Het hardlooptopic

Ja, ik heb ook zo'n broek Jip, ideaal! Die stukken helpen echt tegen de wind/regen en daardoor heb je het ook minder koud. Ik heb de hele winter doorgelopen, zonder last te hebben van wat dan ook!
<<

Anoniem321

Bericht 21 Mrt 2014 13:19

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren voor het eerst weer even serieus gelopen. Die laffe pogingen van de afgelopen weken tel ik maar niet mee, toen ging ik er ook niet volledig voor.
Mijn blessure is gelukkig over dus ik kan er weer volledig voor gaan, mits ik niet te hard van stapel loop natuurlijk.
Ik heb 2.5 km hardgelopen met 1 wandelpauze tussendoor. Evy heb ik aan de kant gelegd, ik wil naar mezelf luisteren in plaats van iemand anders. Als ik zelf bepaal tot hoever ik kan gaan moet het ook lukken.
En een paar maanden geleden kon ik 12 km lopen, dus het is nu weer een kwestie van opbouwen.
Ik heb steeds 3 hardloopmomenten in de week ingepland en heb er weer zin in!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 21 Mrt 2014 13:26

Re: Het hardlooptopic

Met regen ga ik ook wel gewoon, of ik draai het om met een andere dag als dat kan. Ik heb me er tot nu toe nog niet speciaal voor gekleed. Daarna is de douche altijd wel extra lekker!

Gisteren weer gelopen. Het ging wel, maar de 1e keer 15 minuten vond ik best pittig. De 2e keer ging veel beter. En het schoot in het begin al in mijn nek, dat loopt ook niet echt lekker. Morgen maar weer kijken, hopelijk gaat het dan weer beter.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2014 20:32

Re: Het hardlooptopic

Ik ben vanmiddag lekker wezen lopen en het was heerlijk weer! Ik had m'n regenjasje voor niks meegenomen.

Even advies van jullie over wat ik het beste kan doen:

Ik volg de lessen van Evy. Ik heb vandaag les 22 gedaan (11-2-11-2-8-1). Ik heb het volgehouden, maar m'n snelheid was wel een stuk minder dan voorheen (sorry, kom ik weer met m'n snelheid, maar daar gaat het niet helemaal over, ik heb het geaccepteerd).
Wat is nou beter om te doen: de lessen gewoon blijven volgen, ook al loop ik wat trager, óf een paar lessen opnieuw doen en zorgen dat dat ik het ėn beter volhou ėn sneller ga lopen. Of is volhouden gewoon genoeg, ook al is die snelheid wat minder? Of maakt het überhaupt niks uit?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 21 Mrt 2014 20:47

Re: Het hardlooptopic

Ik zou het gewoon blijven volgen, dus de volgende keer les 23 en zo verder. En als je dan 30 minuten achter elkaar kan lopen, duurtrainingen af gaan wisselen met intervaltrainingen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 21 Mrt 2014 20:49

Re: Het hardlooptopic

Jans: Ik volg de lessen op een traag tempo, en ga de snelheid pas echt opbouwen als ik eenmaal op die 5 km zit. Tijdens de lessen dat het echt goed wil ren ik vaak wel harder dan de lessen die wat moeizamer gaan. Ik zou me nu nog niet te veel focussen op de snelheid maar puur op het volhouden. Je kunt natuurlijk een les die echt moeizaam gaat nog wel een keer extra doen, dat lijkt me geen probleem.
Ik ben alleen even in verwarring, ik doe ook Evy en gisteren ook les 22 gedaan maar dat was 2 x 15 minuten (met 2 min wandelen ertussen). Ik heb deze les trouwens ook veel trager gedaan dan de lessen ervoor.
<<

Anoniem156

Bericht 21 Mrt 2014 20:55

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net les 23 gedaan van Evy!
Wat is jullie snelheid? Ik loop ongeveer 8,5 km per uur volgens Runkeeper.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2014 20:59

Re: Het hardlooptopic

Oké, dus toch zo verder gaan.

Hahaha poubelle, wil je het echt weten? Ik zit tussen de 6.8 en de 7.5. :thumbdown:

Lookie, ik heb de app, jij ook?
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 21 Mrt 2014 22:02

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vanavond les 10 van renate gelopen. Wel ineens een lang stuk gelopen (voor mijn doen dan;-)), maar ik heb het vol kunnen houden. Voelt lekker!
Heb echt geen idee hoe hard ik loop, ik ben nu al blij als ik het gewoon volhoud. Welke app hebben jullie daarvoor?
2010 2012 2015 2017
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 21 Mrt 2014 22:18

Re: Het hardlooptopic

@Nosa: ik gebruik Runkeeper. Echt heel handig. Iedere vijf minuten zegt ie hoeveel kilometer ik heb gelopen en in welke tijd.

Ik loop tussen de 10,5 en 11,5 km per uur, afhankelijk van de afstand en hoe lekker ik erin zit. Met wedstrijden loop ik harder dan met trainingen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers