Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suiker?

<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 18 Mrt 2014 13:28

Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suiker?

Komt u maar!
Laatst gewijzigd door Femme op 18 Mrt 2014 14:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
2019
2022
<<

Anoniem156

Bericht 18 Mrt 2014 13:39

Re: Wie o wie weet een recept voor (cup)cake zonder suiker

Osawacake?
Havermoutmuffins?
Bananenbrood met bosbessen?
Dit recept (Peanut butter and jelly muffins) heb ik laatst ook gemaakt en vond ik erg lekker:
Ingredients for dry
1 cup oat flour
2 Tbsp coconut flour
3/4 cup stevia/granulated sweetener of choice
1 tsp baking powder
1/4 tsp baking soda
1/2 tsp salt
1 tsp cinnamon
Ingredients for wet
1/3 cup apple sauce
1/4 cup peanut butter (I used better 'n' peanut butter to lower fat)
1/3 cup unsweetened almond milk
2/3 cup egg whites
1/2 tsp vanilla extract
Ingredients for filling
homemade jam or jam of choice
Instructions
Preheat oven to 350F.
Mix dry ingredients and wet ingredients separately, and then combine.
Distribute about 1.5 tsp of batter into the bottom of each tin compartment. Drop about 1/2 tsp of jam into the center of each tin, on top of the batter. Cover the jam with another heaping tsp of batter. I managed to make 32 mini-muffs.
Bake for 10-12 minutes.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2014 13:44

Re: Wie o wie weet een recept voor (cup)cake zonder suiker

Het ligt er aan wat je onder 'zonder suiker' verstaat. Echt zonder suiker, dan wordt het zoetstof. Als je fruit OK vind, dan kun je het zoeten met dadels en/of banaan, of ander fruit. En als je kokosbloesem OK vind, zou je dat kunnen gebruiken.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 18 Mrt 2014 14:09

Re: Wie o wie weet een recept voor (cup)cake zonder suiker

Caulfield schreef:Het ligt er aan wat je onder 'zonder suiker' verstaat. Echt zonder suiker, dan wordt het zoetstof. Als je fruit OK vind, dan kun je het zoeten met dadels en/of banaan, of ander fruit. En als je kokosbloesem OK vind, zou je dat kunnen gebruiken.


Ja dat is ook nog wel oke, als je er maar geen 300 gram kristalsuiker bij hoeft te kiepen.. wat is er anders aan kokosbloesemsuiker vergeleken met 'gewone' suiker? En smaakt dat naar kokos?
2019
2022
<<

Anoniem29

Bericht 18 Mrt 2014 14:25

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Ik maak best wel vaak kwarktaarten of cheesecake-achtig.

Dan zit er alleen wat suiker in de bodem (mariakoekjes), maar die wilde ik deze keer eigenlijk van cocoanibs ofzo gaan maken. En ik gooide er meestal nog iets van 20 gram poedersuiker doorheen om het een klein beetje zoeter te krijgen (de vulling dus). Maar het kan ook prima met limoen of citroen en dan heb je gewoon een lekkere frisse, zo goed als suikervrije taart.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 18 Mrt 2014 14:48

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Intoxicated schreef:Ik maak best wel vaak kwarktaarten of cheesecake-achtig.

Dan zit er alleen wat suiker in de bodem (mariakoekjes), maar die wilde ik deze keer eigenlijk van cocoanibs ofzo gaan maken. En ik gooide er meestal nog iets van 20 gram poedersuiker doorheen om het een klein beetje zoeter te krijgen (de vulling dus). Maar het kan ook prima met limoen of citroen en dan heb je gewoon een lekkere frisse, zo goed als suikervrije taart.


Ohja kwarktaart! Hoe heb ik daar niet aan kunnen denken :D Inderdaad wel wat suiker in de bodem maar wellicht is dat te verwaarlozen. Gebruik je trouwens dan zo'n mix van dr. Oetker of maak je het zelf? Want zit daar dan niet ook toegevoegde suikers of iets in?
2019
2022
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mrt 2014 15:14

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Femme schreef:
Intoxicated schreef:Ik maak best wel vaak kwarktaarten of cheesecake-achtig.

Dan zit er alleen wat suiker in de bodem (mariakoekjes), maar die wilde ik deze keer eigenlijk van cocoanibs ofzo gaan maken. En ik gooide er meestal nog iets van 20 gram poedersuiker doorheen om het een klein beetje zoeter te krijgen (de vulling dus). Maar het kan ook prima met limoen of citroen en dan heb je gewoon een lekkere frisse, zo goed als suikervrije taart.


Ohja kwarktaart! Hoe heb ik daar niet aan kunnen denken :D Inderdaad wel wat suiker in de bodem maar wellicht is dat te verwaarlozen. Gebruik je trouwens dan zo'n mix van dr. Oetker of maak je het zelf? Want zit daar dan niet ook toegevoegde suikers of iets in?


Dan zou ik het wel zelf maken, die mixen barsten van de toevoegingen, dus ook suikers neem ik aan.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Mrt 2014 22:52

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Zelf maken! Zo makkelijk!
<<

Anoniem186

Bericht 18 Mrt 2014 23:20

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Ik heb deze nu al 3 keer gemaakt. Zo lekker!
http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/
Maar dan met 200 gram speltmeel, 1 ei en de helft van de genoemde hoeveelheid dadelstroop (of honing).
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 19 Mrt 2014 00:09

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Mrt 2014 01:44

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

Of hartige koekjes van korstdeeg? (bladerdeeg)
bv met wat zout/peper erop, of kaas.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 19 Mrt 2014 10:01

Re: Wie weet recepten voor (cup)cake/taart/koek zonder suike

http://rawfood-recepten.nl/recepten.php

Ook veel inspiratie voor toetjes!

Granaatappeltaart;

Afbeelding.

En de chocolade-mint lijkt me ook héél lekker.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers