Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 09:53

Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Fall 2014: Fashion trend report

De herfst is nog zo ver weg (Hallo lente!) maar toch ga ik een stukje schrijven over de trends die we kunnen verwachten voor de herfst van 2014. Een website die erg leuk is om shows (in foto’s) terug te kijken, en waar ik dus ook gretig gebruik van heb gemaakt, is http://www.style.com. Alle onderstaande afbeeldingen heb ik daar vanaf geplukt. Je kunt ook voorgaande jaren bekijken of zoeken op designer.

Ik heb gekozen om afbeeldingen te gebruiken van de ‘ready-to-wear’ collecties. Daar kan een stuk gemakkelijker inspiratie uit worden gehaald of ideetjes van worden gepikt (In tegenstelling tot ‘Couture’, de echte ‘kunstwerken’). Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Combineer er lekker op los, laat je inspireren (of niet), haal er dingetjes uit die jij leuk vindt en creëer daarmee je eigen stijl!

Trends die centraal staan in de herfstcollecties van 2014:
- Chunky textures
- Bold Colors
- Sparkle
- Furry
- Plaids
- Menswear inspired

De collecties van mijn favoriete en opvallende designers heb ik hieronder proberen te omschrijven. Onderaan mijn post vind je afbeeldingen (ingedeeld per trend) die we kunnen verwachten in de herfst.

Maar eerst de designers:

Chloe
Veel grof gebreide, comfortabele cardigans in combinatie met leer of suède. Qua kleuren veel nude pastel in combinatie met congac. Het stijltje werd omschreven als ‘pretty girl’ of ‘Baggy but polished’.

Isabel Marant
Een catwalk vol met ‘low slung skinny’s’ en shorts. Broeken die losjes op de heupen en rond de billen vallen en skinny toelopen. Verder heel veel lederen items en qua kleuren voeren khaki en navy de hoofdtoon. De stijl kan omschreven worden als ‘streetwise & sexy’. Opvallend zijn de terugkerende ‘strong shoulders’. Blazers en jasjes waarbij de schouders uitsteken.

Saint Laurant
Bijna de hele collectie bestaat uit totaal zwarte of navy outfits. Saint Laurant heeft gretig gebruik gemaakt van glitters en sequins in de collectie. Verder vielen de capes mij zweer positief op, vaak gecombineerd met jurkjes tot net boven de knie en laarzen tot op de knie. (Sowieso weer veel hogere laarzen of zelfs overknee laarzen dit seizoen). Een woord dat van toepassing is op de collectie van Saint Laurant is ‘recombining’. Veel stukken zijn redelijk basic en kunnen daardoor juist gecombineerd worden met een ‘eyecatcher’.

Balmain
Onbetaalbaar ten eerste en wel echt de ‘heavy’ kant op is de collectie van Balmain. Balmain staat echt bekend om het gebruik van veel leer binnen de collecties. Ze hebben voor dit seizoen gekozen voor oversized motorjackets, strakke maar sexy peplums en qua kleuren en patronen, voor khaki en zebra prints.

Michael Kors
Een heerlijke collectie in mijn ogen. Warm, draagbaar, comfortabel en vrouwelijke, een tikkeltje stoere, elementen. Bijna alle outfits waren gemaakt in beige en grijze kleuren en het overgrote deel van de collectie is ‘chunky’. Elementen die sterk naar voren kwamen waren onder ander de fringes en shaggy jasjes. Cozy is het woord wat deze collectie perfect omschrijft.

Burberry Prorsum
Vrouwelijkheid! Ook voor vrouwen die pastel een stuk beter staat, zijn er dit seizoen mooie kleuren gekozen. De collectie van Burberry Prorsum bestaat uit veel zachte pastelkleuren in vaak gedrapeerde items gemaakt van soepel vallende stoffen. In de collectie is gekozen voor kleding welke de taille benadrukt, in riemen dan wel hogere broeken. Daarnaast zijn de jurken en jassen allemaal in langere lengtes, vallend tot zeker op de knie.

Wat vind jij nou echt een leuke trend? Welke outfit zou jij graag in je kast hebben willen hangen? Of juist het tegenovergestelde, waar zullen we jou nou nooit in zien?

(p.s. Ik ben geen modejournalist, editor, schrijver (jammer genoeg heb ik de shows ook niet echt bezocht haha). Ik vind het gewoon leuk om te vertellen/op te schrijven wat ik mij opviel in de collecties. Daar blijft het bij haha :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

____________________________________________________________________________________________________
Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: How to handle lang haar
Deel 2: Routine voor basismake-up
Deel 3: Daily office wear
Deel 5: Eyeliner
Deel 6: Outfits van €100,- of minder
Deel 7: Tips en ideeën voor verschillende soorten haar
Deel 8: Basis oogmake-up
Deel 9: Face shaping
<<

Anoniem23

Bericht 12 Mrt 2014 09:55

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Ohh Burberry, I love you. Was ik maar rijk!

Super leuk stukje Tox. Ik zou bijna zin in de herfst krijgen, maar toch nog maar even niet :D.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 13:37

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Haha was ik ook maar rijk! Ik hou zo van de stijl van Isabel Marant.

Bij deze collectie vind ik Saint Laurant en Stella McCartney ook echt heel erg leuk.

En van Balmain zou ik wel een leren jasje of broek willen hebben.. a €8000,- als het niet meer is haha.
<<

Anoniem156

Bericht 12 Mrt 2014 16:10

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Wat een superleuk stuk Tox!
Ik wil het getailleerde jasje van Balmain en de glittery rok van Isabel Marant.
ik denk nog steeds dat ik de loterij ga winnen, ooit..!
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mrt 2014 16:16

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Mijn complimenten! Super goed gedaan!
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Mrt 2014 08:23

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Ik kan mij wel vinden in deze trends! Maar goed ik moet het doen met de ripoffs van Zara en H&M ;) Ben blij dat furry coats nog blijven want ik ben er dit jaar niet aan toe gekomen er 1 te kopen, of er 1 te vinden meer. Lekker zwart en nude tinten, is het al bijna herfst?? ;)
<<

Patsy

Bericht 13 Mrt 2014 10:31

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Leuk stukje! Ik krijg zin in de herfst, maar eerst de zomer. Ik vind deze collectie van Michael Kors heel mooi, en de broeken van Paul Smith.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 13 Mrt 2014 10:32

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Weer een totaal andere moderubriek, maar ik vind het heel erg leuk opgezet! Super.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Mrt 2014 19:47

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Niemand nog echt met herfstige kleding bezig zo te zien haha.

Sommige kleuren/stijlen zie je nu trouwens ook al wel hangen vind ik. Vooral die furry achtige dingen die we natuurlijk al hadden en ook veel glitters etc. in rokjes enzo.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 21:01

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Heel gaaf gedaan Intoxicated. Echt, mijn complimenten! :good:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Mrt 2014 21:48

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Leuk geschreven Toxi! Ik moet nog niet denken aan de herfst, maar de trends maken het leed wel wat dragelijker :)

♥♥
<<

Anoniem173

Bericht 16 Mrt 2014 22:01

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Dat vest van burberry prorsum oh wat mooi! Ik vind die print zo leuk!

En wederom top geschreven en een erg leuk stuk. Bedankt toxi!
<<

Anoniem57

Bericht 19 Mrt 2014 08:07

Re: Moderubriek #4: Fashion trend report [Fall 2014]

Pareltje krijgt zin in de herfst met de glitters! Mijn ding! Leuk!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers