Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Mrt 2014 21:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Roze; ik dronk de thee, en daarnaast deed ik er Galactogil bij. Bij mij heeft het geholpen. Goede ervaring hier.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 15 Mrt 2014 22:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

doorslapen was hier ook maar eenmalig blijkbaar. Ze had die dag prikjes gehad dus denk dat het daar van kwam. Vannacht heeft ze zich weer netjes om de 4 uur gemeld...En vandaag overdag om de 2 uur ongeveer. Ze had afgelopen week haar 8 weken sprongetje en dronk wat minder goed en donderdag ook nog prikjes. Schijnbaar voelt ze zich nu weer beter en was mijn productie wat terug gelopen door het mindere drinken en de stuwing van de nacht die ze heeft doorgeslapen...

Vind nachtvoedingen wel vermoeiend, maar zij heeft het nodig om te groeien dus dat hou ik me voor. En als ik het zo lees hier dan heb ik nog geluk met het aantal nachtvoedingen. Meestal zijn het er 2.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 17 Mrt 2014 22:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een vraag. T. drinkt sinds gisterenavond weer aan de borst en sindsdien heb ik last van stuwing. Ik gebruik nu van die tepelberschermers (plastic cupje met bovenin gaatjes). Nu is de stuwing zo erg dat ik 2x al een halfvolle tepelbeschermer had met melk. Ik heb nu dus alleen al in de cupjes genoeg melk zitten voor 1 voeding voor T. Nu twijfel ik of ik die melk wel of niet kan bewaren en in kan vriezen. De tepelberschermers worden iedere keer goed schoongespoeld maar de melk is er dus ingekomen in 3 uur tijd en heeft al die tijd warm tegen mijn borst aan gezeten. Wat denken jullie?

En zou ik anders tussen de voedingen door een klein beetje kunnen kolven of is dat weer te stimulerend?
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij stuwing/overproductie?
<<

Anoniem28

Bericht 17 Mrt 2014 22:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou de voeding wel bewaren, moedermelk bederft niet zo snel. Kolven stimuleert de productie, als je veel last hebt zou je kunnen kolven. Hier staan wel meer tips bij stuwing in de kraamdagen: http://www.borstvoeding.com/problemen/stuwing/melk.html
<<

Anoniem75

Bericht 17 Mrt 2014 22:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ga het gelijk even doorlezen, bedankt voor de link!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Mrt 2014 23:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

als de melk 3 uur lang tegen je warme huid zou ik het wegdoen. bv is koel langhoudbaar maar warm maar 1 uur.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 18 Mrt 2014 17:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

in het protocol wat ik van de kraamzorg heb gekregen staat dat melk buiten de koelkast 5 tot 10 uur houdbaar is. Maar dat is kamertemperatuur. Zit de melk echt tegen je huid aan de hele tijd? Dan kan het wel wat warmer zijn natuurlijk dan kamertemperatuur. Denk dat je je gevoel hierin moet laten spreken of je het wel of niet gebruikt.
Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Mrt 2014 19:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je de melk niet meer als voeding gebruikt kun je t in t badwater doen of als gel gebruiken. Kwam er toen J, waterpokken had achter dat dat best goed werkt :D
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 18 Mrt 2014 20:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

dat is een goede tip! die ga ik onthouden!! Zo gaf de kraamverzorgster hier de tip in de kraamweek om wat borstvoeding in Lieke haar oogje te doen. Ze had namelijk 1 ontstoken oogje. Toen ik er een dikke druppel bv in had gedaan was het meteen! over.

Laatste tijd heeft ze steeds snotjes in haar neusje/verstopt neusje. Kwam mijn schoonmoeder op internet tegen om er een beetje bv in te sprietsen. Ik geloofde er niets van, maar toch even geprobeerd. Ik met een tiet voor haar neus proberen om de melk erin te spuiten (zal er flink lachwekkend uit hebben gezien) en na een paar keer mis spuiten was het gelukt. Nou je wil niet weten wat voor enorme porren dat eruit kwamen. Niet te zuinig! De porren waren groter/langer dan haar neusje zelf!

BV is echt overal goed voor. Wat bijzonder hoe de natuur dit geregeld heeft!
Afbeelding
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 18 Mrt 2014 20:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Inmiddels krijgt onze L alweer ruim 7 maanden borstvoeding. We voeden hem op verzoek (zoveel mogelijk). Maar daardoor ontstaat er gewoon helemaal geen ritme. Hebben jullie kindjes wel een ritme? Ik word er soms best moedeloos van dat elke dag weer anders is. Slaapjes zijn dan weer drie keer op een dag, dan weer maar een keer en dan weer kort en dan weer lang. 'S avonds naar bed gaan varieert ook enorm. Kan 8 uur zijn of tien uur.
En ook qua vaste voeding is het elke keer weer zoeken. Dan slaapt hij tijdens de lunch, dan tijdens het avondeten. Komt er nog een soort ritme? Of rommelen we door totdat hij over is op vaste voeding? Of kan ik mijn ritme gaan vormen en meer op mijn verzoek voeden?
augustus 2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Mrt 2014 20:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb altijd op verzoek gevoed (met de fles) en vond het juist handig, daardoor waren we flexibel en konden we altijd afspreken bijvoorbeeld. En het ritme zat 'm meer in de volgorde van handelingen dan in de tijden dacht ik, maar toen ik het op een gegeven moment een beetje bij ging houden bleek er wel degelijk een soort van ritme in te zitten. Een heel grote variabele, dat wel, maar toch.
Eigenlijk is er nog steeds niet echt een heel duidelijk ritme en meestal als ik denk dat ik het eindelijk snap gooit hij het weer om.
Ik deed wel ook regelmatig de voedingen op mijn verzoek omdat we dan bijvoorbeeld later weggingen. Bovendien gaf L. nooit écht duidelijke hongersignalen af dus ik lette zelf ook een beetje op de klok in het begin.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Mrt 2014 21:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pomodori, je mag best proberen er een beetje ritme in te krijgen door bijvoorbeeld af en toe op jouw verzoek te voeden om zo vastere slaaptijden te krijgen. Hier hebben we nu pas iets meer een ritme, nu Niels mee gaat doen in de eetmomenten van de rest van het gezin.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2014 22:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sinds een maand of 2,3 hebben we hier een duidelijker ritme. Hij gaat rond half 11 en rond half 5 naar bed. Verder eet hij gewoon wanneer wij eten.
R. 2013
D. 2016
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Mrt 2014 09:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zie in mijn omgeving juist alleen maar stress komen door die 'ritmes'. 'Hij is helemaal uit zn ritme, word er gek van'. 'Huh, wordt hij nu al wakker? Dat kan niet!, 'Hij wil maar niet gaan slapen'.

Ik kijk zelf vooral naar wat mn zoontje aangeeft. Over t algemeen is hij na 3u wakker te zijn geweest moe en breng ik m naar bed. Voeden doe ik net voor t slapen (voed hem in slaap) en soms erna. Als ik denk dat hij tussendoor honger heeft leg ik m ook ff aan. Als hij slaapt als wij gaan eten dan is dat zo. Soms bied ik hem t eten op een later tijdstip aan, soms laten we t achterwege.

Een ritme met vaste slaaptijden komt vanzelf, heb eigenlijk geen idee meer wanneer dat kwam bij T.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 19 Mrt 2014 09:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we gewoon ritmeloos verder gaan. Op zich gaat het prima zo, maar het leek me wel handig met eten. Nu slaapt hij regelmatig met het avondeten of is eigenlijk net te moe om te gaan eten. We proberen nu in elk geval elke keer als wij eten hem ook wat te eten aan te bieden (rapley).

@Teddyaapje, ik voed onze zoon ook in slaap. En tussendoor leg ik hem ook nog regelmatig aan. Maar ik vroeg me af, creëer ik daarmee niet ook een probleem voor mezelf? Dat L dan straks niet in slaap wil vallen zonder eten?
augustus 2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Mrt 2014 14:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Daar ben ik idd ook wel eens bang voor, maar voor nu werkt t hier t beste. Ik kan me niet voorstellen dat hij op zn 16e nog bij mij komt drinken om te slapen. Gaat vanzelf wel over :D

Ik ben van mening dat de natuur t niet voor niks zo heeft geregeld dat er hormonen vrijkomen (bij moeder en kind) tijdens t voeden waar je slaperig van wordt. En waarom drinken sommige mensen warme melk voor t slapen gaan? Komt ook hier uit voort denk ik.

Als t prima gaat zou ik t lekker zo laten!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem75

Bericht 21 Mrt 2014 19:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Reageren jullie kindjes op bepaald etenswaar wat jezelf hebt gegeten? Zoals ui, knoflook oid?
En een blikje energy drink zou je dat mogen hebben vlak na de voeding of maar niet doen? (ik heb daar 9 maanden op zitten wachten whaha)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mrt 2014 19:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Na de voeding kan geen kwaad, als je maar zeker weet dat je kindje niet binnen een uur alweer komt. Zo is het precies zo met alcohol.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mrt 2014 20:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz schreef:Reageren jullie kindjes op bepaald etenswaar wat jezelf hebt gegeten? Zoals ui, knoflook oid?
En een blikje energy drink zou je dat mogen hebben vlak na de voeding of maar niet doen? (ik heb daar 9 maanden op zitten wachten whaha)


misschien kun je, als je echt heel veel zin hebt in de energiedrink niet het hele blikje nemen maar wat slokjes.

Qua etenswaren heb ik nooit iets gemerkt aan z.ara.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Mrt 2014 20:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Red Bull zou ik nu nog niet doen Razz. Maar daar dacht ik niet bij na, nog in het ziekenhuis zat ik aan de red bull. Had het zo gemist!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 22 Mrt 2014 09:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

@Razz, nee dat kan je beter niet doen, mocht je nou echt niet kunnen wachten dan kan je na de voeding wat drinken en dan min 2 uur wachten.
Mijn dochter reageerde op chocola, en zoon op ui. In principe kan je gewoon alles eten, en als je merkt dat hij krampjes krijgt dan ga je opletten waardoor t komt.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Mrt 2014 11:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de antwoorden! Die energy drink laat ik toch nog maar even staan.

Ik heb nog een vraag (sorry voor mijn onzekere ik)

Wanneer kan ik het beste extra kolven? Gisteren avond had ik echt zo'n volle borsten en T. had maar een beetje gedronken. Ik heb toen die ene borst leeg gekolft en de ander een beetje zodat de druk eraf was. Ik heb echt heel veel productie. T. heeft meestal genoeg aan 5-7 minuten drinken, is dan voldaan en na 3 uur meld hij zich weer. Hij drinkt dan ook nooit 1 borst helemaal leeg. Maar als ik 1x per dag een borst leeg kolf en de andere een beetje is dat dan goed wat ik doe? Of wordt zo m'n productie nog erger?

Gisteren heb ik zo'n 90 ml gekolft en dat staat nu in de koelkast. Hoe vriezen jullie zo'n hoeveelheid in?
<<

Anoniem315

Bericht 23 Mrt 2014 11:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolfde in de eerste weken nog niet, maar liet haar drinken aan de ene, verschoonde haar en gaf haar dan de andere nog even. Echter dronk N. wel wat langer...
Maar waarom kies je er voor om nu al te kolven? Want je baby regelt zelf de hoeveelheid en nu ga je in feite tegen de natuur in en stimuleer je meer dan nodig is, waarschijnlijk.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Mrt 2014 11:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Omdat het gewoon pijnlijk is. Vanmorgen stonden beide borsten echt helemaal strak en toen ik onder de douche stond bleef een borst maar druppelen. T. wil steeds per keer maar 1 borst en dan heeft hij genoeg. Dan zit ik dus weer 3 uur te kijken met 1 zere strakke lekkende borst. Vandaar dat ik aan kolven dacht. Maar ik wil het idd ook weer niet stimuleren.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Mrt 2014 11:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oempf, ik begrijp je gevoel. Ik weet niet wat in deze dan verstandig is, maar mijn gevoel zegt: niet kolven! Eventueel het pijnlijkste er uit laten druppelen, maar zeker geen flesjes gaan vullen, zeg maar. Want dan blijf je met het probleem zitten, denk ik. Blehhh, niet fijn meid! Die stuwing is zo ontzettend vervelend :(
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers