Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen bespreekbaar maken

<<

Loes de Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 28 Sep 2013 11:31

Bericht 16 Mrt 2014 09:29

Dingen bespreekbaar maken

*weg*
Laatst gewijzigd door Loes de Poes op 30 Mrt 2014 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 16 Mrt 2014 09:44

Re: Dingen bespreekbaar maken

Ik zou me er miet mee bemoeien eigenlijk. Misschien als het weer eens ter sprake komt, maar meer dan met een positieve insteek, wat zij dan z'n goede eigenschappen vindt.

Verder is het haar relatie en zal ze vast wel haar redenen hebben om bij hem te blijven.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2014 09:50

Re: Dingen bespreekbaar maken

Je kunt er eens naar vragen: hoe het met haar is, en als de reactie zich er voor leent, doorvragen op haar relatie. Ik zou dan wel je analyse van dat het niet goed zit voor je houden; dat is aan haar. Sowieso is het haar keuze, ten eerste wat voor relatie ze heeft en ten tweede of ze eventuele problemen met jou wil bespreken.
Ik herken het wel hoor, had een tijdje terug iets vergelijkbaars in mijn vriendenkring en die vriendin wilde er niet echt over praten. Dat gaat nu trouwens een stuk beter, zonder interventie oid van mijn kant - dat is dus niet perse nodig, wil ik maar zeggen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Mrt 2014 10:34

Re: Dingen bespreekbaar maken

Niet mee bemoeien het zijn je zaken niet. Daarnaast zal ze er zelf wel over beginnen als ze er behoefte aan heeft om er met jou over te praten
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Mrt 2014 10:51

Re: Dingen bespreekbaar maken

Je zou aan haar kunnen zeggen dat je merkt dat je je zorgen maakt. Of je zou kunnen zeggen dat je het een lastige situatie vindt en je niet weet hoe je erop moet reageren (omdat je het gevoel hebt dat ze dicht klapt). Verder zou je kunnen zeggen dat je er voor haar bent als ze er wel over wil praten. Je gevoel/zorgen uiten is nooit verkeerd. Haar zeggen wat ze moet doen in dit geval wel.

Je er niet mee bemoeien vind ik ook weer zo wat. Jij zit ermee en als je er niks mee doet lopen de irritaties, frustraties, gevoel van onmacht of wat dan ook bij jou op den duur hoogstwaarschijnlijk ook hoog op.

Succes en sterkte!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Loes de Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 28 Sep 2013 11:31

Bericht 16 Mrt 2014 11:05

Re: Dingen bespreekbaar maken

Dank je wel voor jullie reacties.

In eerste instantie vond ik ook dat ik me er niet mee moest bemoeien en het gewoon moest laten.
Maar de laatste tijd maakt ze er zoveel opmerkingen over dat ik me juist afvraag of ze niet juist wil dat ik erover begin.
Het lijkt mij dat als je er niet over wilt praten je er verder ook niets over zegt.
Dus dat maakt het zo lastig.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Mrt 2014 11:08

Re: Dingen bespreekbaar maken

Ik zou me er niet mee bemoeien. Haar leven, haar relatie.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 15:32

Re: Dingen bespreekbaar maken

Nou als ik merk dat mijn vriendin niet gelukkig is dan praat ik daar zeker wel over hoor.
Dus ik vind dat je het zeker wel bespreekbaar kunt maken.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 15:34

Re: Dingen bespreekbaar maken

Harrison schreef:Nou als ik merk dat mijn vriendin niet gelukkig is dan praat ik daar zeker wel over hoor.
Dus ik vind dat je het zeker wel bespreekbaar kunt maken.

Ik ook inderdaad. Mijn beste vriendin zat tot kort geleden in een relatie waarin ze niet gelukkig was. Ik heb echt wel af en toe aangekaart dat ik me zorgen maakte. Je hoeft niet te oordelen, soms is luisteren genoeg, maar het is ook al fijn als iemand opmerkt dat het niet zo goed met je gaat. Ik denk eerlijk gezegd dat deze vriendin dat juist ook zoekt, anders zou ze er niet steeds over beginnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Mrt 2014 15:35

Re: Dingen bespreekbaar maken

Ik zou er niet uit het niets over beginnen, maar als ze het er zelf over heeft kun je best vragen of ze eigenlijk nog wel happy is in die relatie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2014 19:09

Re: Dingen bespreekbaar maken

Als jullie wel goede vriendinnen zijn, zou ik het nogal 'raar' vinden als ik niets zeg en wel naar verhalen luister over haar ontevredenheid binnen de relatie. Waarom mag zij daar wel over vertellen en ik daar niet (verder) iets over vragen. Dat lijkt me namelijk wel handig ----> vragen i.p.v. doen alsof je weet dat het niet goed gaat tussen hen. Je merkt dan snel genoeg of ze er al dan niet op in wil gaan, maar doen alsof het allemaal koek en ei is, terwijl ze zelf erover 'klaagt', zou ik voor mezelf nogal bizar vinden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers