Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Definitief geen derde kindje meer

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Mrt 2014 21:53

Re: Definitief geen derde kindje meer

Wij houden het er bij 1 en zijn het daar altijd over eens geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat het nog nooit in me opgekomen is om één van beiden te laten helpen en we het daar ook nog nooit over gehad hebben.

Mocht mijn vriend er mee komen moet hij dat zelf weten, maar van mij hoeft het niet. Ik ben iemand die wel over de toekomst nadenkt en ik zou het erg vinden als we uit elkaar gaan (op wat voor manier dan ook) en hij zou geen kindje meer kunnen krijgen doordat ik wilde dat hij zich zou laten helpen.
Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Mrt 2014 21:55

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik sluit me helemaal bij Annie24 aan. Zo denk ik er ook over. Alleen wij hebben dan 2 kindjes.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem121

Bericht 17 Mrt 2014 00:11

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik ben nu zwanger van de 3e maar er komt hier ook echt geen 4e meer. Ik merk ook dat ik deze zwangerschap meer moeite heb met het zwanger zijn en hierna vind ik het mooi geweest. Ik heb altijd geroepen dat ik 3 kinderen wil voor m'n 30e en het voelt nu ook echt als klaar. Heel eerlijk zie ik ook best een beetje tegen opnieuw een kraamtijd en babytijd op. Man heeft voordat ik zwanger was al aangegeven dat hij zich laat steriliseren als ik zwanger ben van de 3e en als hij het niet doet laat ik het zelf doen.
<<

Anoniem275

Bericht 17 Mrt 2014 04:50

Re: Definitief geen derde kindje meer

hier blijft het zeer waarschijnlijk bij 2 en tot nu toe vind ik het prima zo.
ik geniet ervan dat alles weer makkelijker wordt en kijk ernaar uit dat we bijna weer kunnen gaan fietsen! :)

ik heb een spiraal en tot nu toe bevalt dat prima, ik wil nu ook nog niet definitief iets laten doen bij een van ons beiden (ik denk in de toekomst ook niet)
tot nu toe zijn we beiden tevreden met 2 kids en vinden we het beide mooi geweest zo, maar we zijn nog jong (ik 26, man 29) dus ik wil dit nu nog niet definitief beslissen.
<<

Anoniem122

Bericht 17 Mrt 2014 13:52

Re: Definitief geen derde kindje meer

-ED- schreef:TukTuk: We hebben niet de intentie om ooit uit elkaar te gaan, maar je weet natuurlijk niet hoe het leven loopt. Ik heb alleen beweerd dat ik mijn man 100% vertrouw.


Lastig he als je alles bij elkaar liegt hier op het forum, dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je nou wel of niet gezegd hebt. Moet ik het bericht waarin je zegt dat scheiden geen optie is, er bij zoeken of gaat er ineens weer een lichtje branden?
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mrt 2014 13:56

Re: Definitief geen derde kindje meer

Nee, scheiden is inderdaad geen optie, wij hebben de intentie om bij elkaar te blijven, dat is ook de reden dat wij getrouwd zijn, zonder dit vertrouwen vind ik dat je niet eens met elkaar moet trouwen. Maar! En nu komt 'ie, en dit is iets wat ik ook altijd al roep, hier op het forum: het leven kan onvoorspelbaar zijn, ik vind de dood bijvoorbeeld een grote risicofactor. Wij zouden niet snel uit eigen beweging gaan scheiden en daarmee zijn we wat ouderwets, maar de dood kan ons natuurlijk wel scheiden, daar heb je geen vat op en zo zijn er meer risicofactoren die een rol kunnen spelen.

Wel goed blijven lezen hè?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mrt 2014 14:02

Re: Definitief geen derde kindje meer

Maar je schrijft dat je het niet op prijs zou stellen als je man de optie van een tweede leg zou openhouden, BEHALVE als jij jong zou komen te overlijden. Dat zou dan toch de enige reden zijn, over die andere reden hoef je dan toch nooit na te denken als je toch nooit gaat scheiden?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mrt 2014 14:16

Re: Definitief geen derde kindje meer

Nee, daarom zou ik dat dus geen prettig idee vinden, dat hij dat idee zou hebben van die tweede leg, omdat je daarmee de optie van scheiden openhoudt. Ik vind dat je geen achterdeurtjes moet openhouden als je getrouwd bent, dat is voor mij het hele idee van trouwen dat je er onvoorwaardelijk voor gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mrt 2014 14:17

Re: Definitief geen derde kindje meer

Maar in jullie geval zou hij die optie dus openhouden voor het geval jij jong overlijdt. Want scheiden is voor hem ook geen optie, zeg je.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mrt 2014 14:19

Re: Definitief geen derde kindje meer

Klopt. Volgens mij komt het niet helemaal over, maar ik zou het niet prettig vinden als hij rondloopt met dat idee van een tweede leg, ómdat je daarmee eigenlijk de optie openhoudt dat je gaat scheiden. In het geval van overlijden vind ik het een ander verhaal, omdat je daar geen invloed op hebt. We gaan sowieso een keer dood en er is maar een heel kleine kans dat je allebei in dezelfde seconde doodgaat natuurlijk.
<<

Anoniem58

Bericht 17 Mrt 2014 15:03

Re: Definitief geen derde kindje meer

Haha grappig dit.
Ik ben het wel met ED eens, ik zou dat idee dus ook niet waarderen maar ik moet vooral lachen omdat ze zo ontzettend graag haar gelijk wil hebben dat ze nu zo ongeveer iedere post hetzelfde zegt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 17 Mrt 2014 15:27

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik had al eerder gereageerd, hierna is het voor ons ook klaar. Wij zijn nu ook bezig met hoe we de anticonceptie gaan regelen na de bevalling. Wat ik laatst op een ander forum las was een verhaal van een man en een vrouw die zich beiden hadden laten steriliseren toen hun gezin voor hun gevoel compleet was. Zij wilden geen optie tot een tweede leg omdat ze dat niet eerlijk vonden naar hun huidige kinderen, die werden daar voor hun gevoel dan de dupe van (als in: kind van tweede leg mocht wel altijd bij papa en mama blijven en de andere kinderen verhuisden steeds heen en weer). Was natuurlijk zwaar theoretisch omdat dit helemaal niet speelde maar ik vond het wel een mooie gedachte (het staat er nu een beetje kort door de bocht, zit op mobiel maar ik hoop dat jullie me begrijpen).

Zoals het er nu naar uitziet laat man zich sowieso steriliseren straks maar ik misschien ook wel. Ik wil eigenlijk niet meer het risico lopen om nogmaals zwanger te worden. Onze drie kinderen zijn hier heel bewust en met veel pijn en moeite gekomen, maar alles in mij zegt dat het na deze helemaal klaar is.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem275

Bericht 17 Mrt 2014 15:53

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik kan me deels wel vinden in ED.
Ik zou het echt niet kunnen waarderen wanneer manlief nu al rekening houdt met een 2e leg bij een andere vrouw. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar om nu al die optie open te houden gaat er bij mij niet in!
Je trouwt toch omdat je de intentie hebt altijd bij elkaar te blijven?
<<

Anoniem44

Bericht 18 Mrt 2014 18:26

Re: Definitief geen derde kindje meer

Zo kijk ik er ook tegenaan Bubble, maar kennelijk zijn hier veel vrouwen die liever alle opties openhouden,ook binnen hun relatie en ook als ze getrouwd zijn en kinderen hebben. Ik begrijp in dat geval alleen het hele idee van trouwen niet zo, maarja wie ben ik? Ik voel me hier vaak heel ouderwets, haha!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers