Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste liefde...

<<

Anoniem108

Bericht 08 Mrt 2014 16:08

Re: Eerste liefde...

Thnx, Polly Dot. Ja, dit valt/viel me veel zwaarder dan ik had gedacht. Moeilijke dagen...
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 09 Mrt 2014 03:19

Re: Eerste liefde...

Jeetje verschrikkelijk zeg... Ondanks dat je niet meer samen met hem bent, je eerste liefde heeft meestal toch een "speciaal" plekje. Moeilijk ..... Natuurlijk laat het je niet koud! Dat is niet gek hoor maar heel begrijpelijk. Heel veel sterkte voor de komende tijd! Hopelijk kun je het een plekje geven zodat jij ook weer verder kunt met je leven maar doe dat op je eigen tempo!
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 09 Mrt 2014 12:58

Re: Eerste liefde...

Dank je wel voor je lieve, begripvolle reactie, M-G. Omdat wij al jaren uit elkaar zijn, had ik niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben, maar hij is ook jaren te vroeg 'weg' en dat besef (en dan vooral het feit dat hij hier zelf voor heeft gekozen en een gelukkig persoon dat dit niet zou doen), hakt er vooral erg in. Ik vind het heel erg voor zijn familie en vrienden, die zullen met zo'n leegte achterblijven en daarmee moeten zien te dealen.

En het is idd wat je aangaf: je eerste liefde heeft toch een speciaal plekje in je hart en de herinneringen die we samen hebben gecreëerd zijn niet weg, maar het wordt nu wel omgeven door een zwart randje. Dit gun je niemand en ik had zo graag gewild dat hij gelukkig zou zijn, in de breedste zin van het woord...

Voor mij de eerste dag dat ik niet meer zo verdoofd ben. Ik zie dat het buiten lekker weer is en het laat me niet koud. Dat vind ik fijn, want dat betekent dat ik weer wat oog krijg voor de dingen om me heen.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Mrt 2014 16:10

Re: Eerste liefde...

Izar schreef:Thnx, Carrie. Nee, dit was zogezegd m'n eerste grote liefde en we kregen iets toen ik 18 was en het ging uit toen ik 20 was. Ik vond mezelf te jong -toen ik eenmaal in het buitenland zat- om me al zo te binden. Toen werd ik verliefd op een ander en heb ik het meteen uitgemaakt. Maar ik vind het wel heel verdrietig voor hem, zijn familie en vrienden dat hij uit het leven is gestapt en nog veel te jong niet meer te (willen) leven.

B. spreek ik nog 2x per jaar (onze verjaardagen) en met hem gaat het gelukkig erg goed.
Fijn om te horen. Gelukkig was hij het niet. Maar dat maakt het verlies van je eerste vriend niet minder. Nogmaals sterkte.
<<

Anoniem108

Bericht 09 Mrt 2014 16:14

Re: Eerste liefde...

Dank je wel, Carrie. :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Mrt 2014 14:15

Re: Eerste liefde...

Izar schreef:Misschien een heel stomme vraag, hoor: wordt op de dag van de uitvaart bij een crematie, de overleden persoon ook op dezelfde dag na de plechtigheid ook daadwerkelijk gecremeerd? Ik heb weinig ervaring met crematies, meer met begrafenissen... Hoop dat iemand dit weet.


Dat hangt er een klein beetje vanaf. Bij crematoria is het vaak erg druk, in principe is het streven om na de dienst gelijk te cremeren. Maar als de dienst, zoals bij mijn man het geval was, ergens anders gehouden wordt, dan gaat 'de overledene' daarna naar het crematorium en bij ons was het zo dat hij dan in een soort wachtrij kwam en eigenlijk tussen de bedrijven door gecremeerd zou worden. Klinkt trouwens een beetje onrespectvol zo, maar zo heb ik het toen niet ervaren. Het gebeurd in principe dan dus wel op dezelfde dag nog.
<<

Anoniem108

Bericht 10 Mrt 2014 15:02

Re: Eerste liefde...

Dank je wel voor je reactie, Pompoen. Het was al voor het weekend, dus het is nu sowieso al gebeurd... Het schijnt een emotionele maar mooie plechtigheid te zijn geweest en dat vind ik ergens wel fijn (hoe gek dat ook klinkt in deze context).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Mrt 2014 15:18

Re: Eerste liefde...

Izar schreef:Dank je wel voor je reactie, Pompoen. Het was al voor het weekend, dus het is nu sowieso al gebeurd... Het schijnt een emotionele maar mooie plechtigheid te zijn geweest en dat vind ik ergens wel fijn (hoe gek dat ook klinkt in deze context).


Oh ik heb helemaal niet naar de datum gekeken, sorry! Maar dan zal dat inderdaad nu zeker wel gebeurd zijn. Ik snap wat je bedoeld hoor. De afscheidsdienst van mijn man was prachtig en dat is gewoon een troost. Het is toch een soort laatste eer en het is fijn als dat goed gebeurd, zelfs als dat van iemand is waar je verder geen contact meer mee had, maar die je beter had gegund dan zo'n einde. Het lijkt me ook heel moeilijk om er buiten te staan terwijl je toch behoorlijk geraakt bent. Het raakt denk ik ook aan kwetsbaarheid van jezelf.
<<

Anoniem108

Bericht 10 Mrt 2014 22:23

Re: Eerste liefde...

No worries, maakt niet uit dat je niet gekeken had wanneer ik dit topic had geopend. Het voelt met name heel onwerkelijk, maar ik ben wel blij voor zijn familie en vrienden dat ze met de plechtigheid nog 'goed' afscheid hebben kunnen nemen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 11 Mrt 2014 02:45

Re: Eerste liefde...

Izar schreef:Dank je wel voor je lieve, begripvolle reactie, M-G. Omdat wij al jaren uit elkaar zijn, had ik niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben, maar hij is ook jaren te vroeg 'weg' en dat besef (en dan vooral het feit dat hij hier zelf voor heeft gekozen en een gelukkig persoon dat dit niet zou doen), hakt er vooral erg in. Ik vind het heel erg voor zijn familie en vrienden, die zullen met zo'n leegte achterblijven en daarmee moeten zien te dealen.

En het is idd wat je aangaf: je eerste liefde heeft toch een speciaal plekje in je hart en de herinneringen die we samen hebben gecreëerd zijn niet weg, maar het wordt nu wel omgeven door een zwart randje. Dit gun je niemand en ik had zo graag gewild dat hij gelukkig zou zijn, in de breedste zin van het woord...

Voor mij de eerste dag dat ik niet meer zo verdoofd ben. Ik zie dat het buiten lekker weer is en het laat me niet koud. Dat vind ik fijn, want dat betekent dat ik weer wat oog krijg voor de dingen om me heen.



Persoonlijk vind ik het wel begrijpelijk dat je zo'n emotionele reactie niet verwacht. Je bent uit elkaar en wat heb je dan nog samen?? In ieder geval wel dat je elkaar geluk wenst en wenst dit niet mee te hoeven maken... Inderdaad het feit dat hij er zelf voor heeft gekozen, lijkt mij ontzettend heftig! (uiteraard ook andere manieren maar daar gaat het nu niet om!)

In ieder geval fijn dat het voor jou de eerste dat is dat je weer een beetje "geniet" , blijf dat vooral doen en laat je niet teveel "meeslepen", niet verkeerd bedoeld hoor maar familie van hem kan je natuurlijk enorm meeslepen in hun gevoelens. Geniet van de momenten waar jij van kunt genieten en ja.... makkelijk gezegd maar pak op den duur je leven weer op. Dat had hij ook vast gewild (daar ga ik dan gemakshalve even vanuit, dat hij jou een mooi leven wenst met geluk!) Ondanks dat hij het moeilijk had, betekend dat natuurlijk niet dat jij je ook de komende tijd rot moet voelen. Hoe moeilijk ook: hij kon het niet aan.... Jij hopelijk wel! Nogmaals Sterkte in dit alles en dat je het een ("mooi") plekje kunt geven... :hug:
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 12 Mrt 2014 15:03

Re: Eerste liefde...

Dank je wel voor je lieve woorden, M-G. Ik spreek zijn familie verder niet meer, dus er is geen risico dat ik me laat meeslepen door het verdriet dat zij voelen. Wat ik niet eens durf te meten aan het verdriet dat ik erover heb, omdat zij echt heel dichtbij hem stonden en ik al een tijd niet meer. Het is alleen een heel triest einde voor hem en zijn directe omgeving en dat gun ik m'n ergste vijand nog niet, bij wijze van spreken.

Het helpt wel dat het zonnetje iedere dag schijnt; dat maakt me vrolijker en ik ben wel iemand die even heel verdrietig kan zijn bij een ingrijpende gebeurtenis, maar ik vind ook dat het leven doorgaat. Niet omdat hij dat wellicht zo had gewild, maar omdat ik dat zelf vooral wil. :)
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Mrt 2014 02:09

Re: Eerste liefde...

Goed dat je het zo ziet. Natuurlijk moet je het een plekje geven maar zoals ik lees besef je je ook heel goed dat dit voor jou niet het einde is. Moeilijke situatie maar volgens mij pak je het heel goed op! Geef het een plekje die het verdient en ga dan inderdaad verder omdat jij dat wilt :wink: Veel sterkte en vooral veel geluk voor de toekomst!
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 20:36

Re: Eerste liefde...

Ik lees het nu pas. Heel veel sterkte Izar, ook voor jou is dit ontzettend treurig en verdrietig. :hug:
<<

Anoniem108

Bericht 18 Mrt 2014 13:10

Re: Eerste liefde...

Dank je wel, Serendipity. Het scherpste randje is er inmiddels vanaf. Vanmiddag afgesproken met iemand met wie ik in het buitenland heb gestudeerd destijds en ik kan het haar wel vertellen zonder er nog heel emotioneel van te worden. Zijn keus geweest en hij zal er zijn reden voor hebben gehad; het is zoals het is.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers