Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezond broodbeleg

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2014 15:09

Re: Gezond broodbeleg

Dat is waar Lejow, bij de WW wordt vruchtenhagel wel aangeraden als 'mager' broodbeleg. Maar inderdaad, het is bijna alleen maar suiker dus echt gezond is het niet.

Gisteren had ik Philadelphia light, plakjes avocado en zongedroogde tomaatjes als broodbeleg, heerlijk! (ik weet alleen niet hoe gezond of ongezond zongedroogde tomaten zijn?? Maar zonder de tomaatjes is het ook lekker!) Philadelphia light met plakjes komkommer is ook lekker trouwens.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Mrt 2014 15:22

Re: Gezond broodbeleg

Lookie schreef:Dat is waar Lejow, bij de WW wordt vruchtenhagel wel aangeraden als 'mager' broodbeleg. Maar inderdaad, het is bijna alleen maar suiker dus echt gezond is het niet.


Neehoor, dat wordt niet aangeraden als gezond beleg bij de WW. Alleen mag je bij de WW in principe alles eten, maar met mate.
Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 16 Mrt 2014 15:34

Re: Gezond broodbeleg

Maar dat is het. Vruchtenhagel is heel mager want er zit geen vet in.

Maar er wordt nergens gerept over wat er gebeurt met suikers in je lichaam als je ze niet gebruikt (d.m.v. sporten bijv). Wordt gewoon letterlijk als vet opgeslagen door je lijf.

Dus dat op het pak 'mager' staat wil niet zeggen dat het in je lichaam 'mager' blijft.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 16 Mrt 2014 16:00

Re: Gezond broodbeleg

- Gesmoorde appel met kokosrasp
- Tonijn met avocado door elkaar prakken met kruiden
- Gesmoorde ui en tomaat met basilicum
- Amandel pasta
- Dun laagje kokosvet met rozijnen en noten
<<

Anoniem99

Bericht 16 Mrt 2014 16:11

Re: Gezond broodbeleg

Het ligt er maar net aan welk dieet je volgt om iets aan te kunnen merken als gezond. Als je een energiebeperkt dieet volgt, worden vruchtenhagel etc. aangemerkt als een goede keuze.
Wanneer je koolhydraatarm/beperkt zou eten, is het dat weer niet.

Dus niet alles wat hier gezegd wordt, is per definitie goed voor het dieet dat Ibbel volgt. Het is van belang daar om te denken Ibbeltje! :)

Filet Americain kan wel degelijk gezond zijn. Hoe roder, hoe minder mayonaise/saus. Indien mogelijk, kies dan een van de slager en anders de 'duurdere' soorten van de supermarkt.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 16 Mrt 2014 16:26

Re: Gezond broodbeleg

Sienna schreef:Het ligt er maar net aan welk dieet je volgt om iets aan te kunnen merken als gezond. Als je een energiebeperkt dieet volgt, worden vruchtenhagel etc. aangemerkt als een goede keuze.
Wanneer je koolhydraatarm/beperkt zou eten, is het dat weer niet.

Dus niet alles wat hier gezegd wordt, is per definitie goed voor het dieet dat Ibbel volgt. Het is van belang daar om te denken Ibbeltje! :)

Filet Americain kan wel degelijk gezond zijn. Hoe roder, hoe minder mayonaise/saus. Indien mogelijk, kies dan een van de slager en anders de 'duurdere' soorten van de supermarkt.


Ben het hier niet helemaal mee eens. In deze omschrijving lijkt gezond afhankelijk te zijn van een dieet, een variabele dus. In mijn beleving is gezond een begrip van het zo goed mogelijk zorgdragen voor je lijf. Veel, en ik durf zelfs te zeggen de meeste dieten, zullen je inderdaad doen afvallen, maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat ze gezond zijn. Ik noem bijvoorbeeld een Atkins, waarbij het gebrek aan koolhydraten en de aanmaak van ketonen ook zal zorgen voor snellere celveroudering. Anyhow, om niet teveel offtopic te gaan, vruchtenhagel levert energie, niets meer en niets minder. Ook nog eens snelle energie. Het draagt in geen enkele vorm bij aan een gezonde levensstijl qua inhoud, maar psychische gezondheid draait ook om balans. Als je ervan geniet moet het dus zeker op zijn tijd kunnen.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 16 Mrt 2014 16:29

Re: Gezond broodbeleg

Ben het hier niet helemaal mee eens. In deze omschrijving lijkt gezond afhankelijk te zijn van een dieet, een variabele dus. In mijn beleving is gezond een begrip van het zo goed mogelijk zorgdragen voor je lijf. Veel, en ik durf zelfs te zeggen de meeste dieten, zullen je inderdaad doen afvallen, maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat ze gezond zijn. Ik noem bijvoorbeeld een Atkins, waarbij het gebrek aan koolhydraten en de aanmaak van ketonen ook zal zorgen voor snellere celveroudering. Anyhow, om niet teveel offtopic te gaan, vruchtenhagel levert energie, niets meer en niets minder. Ook nog eens snelle energie. Het draagt in geen enkele vorm bij aan een gezonde levensstijl qua inhoud, maar psychische gezondheid draait ook om balans. Als je ervan geniet moet het dus zeker op zijn tijd kunnen.


:good:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2014 19:28

Re: Gezond broodbeleg

Sienna schreef:Het ligt er maar net aan welk dieet je volgt om iets aan te kunnen merken als gezond. Als je een energiebeperkt dieet volgt, worden vruchtenhagel etc. aangemerkt als een goede keuze.
Wanneer je koolhydraatarm/beperkt zou eten, is het dat weer niet.

Dus niet alles wat hier gezegd wordt, is per definitie goed voor het dieet dat Ibbel volgt. Het is van belang daar om te denken Ibbeltje! :)

Filet Americain kan wel degelijk gezond zijn. Hoe roder, hoe minder mayonaise/saus. Indien mogelijk, kies dan een van de slager en anders de 'duurdere' soorten van de supermarkt.


Dit is wat ik ook probeerde te zeggen :)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 16 Mrt 2014 19:33

Re: Gezond broodbeleg

Ik volg geen dieet maar probeer op mijn eten te letten wat ik naar binnen werk. Bewustere keuzes maken en ook wat gezonder. Ik hoef geen suiker of zo te vermijden ;) Maar goed ik ben blij met alle tips verder hoor over gezondere keuzes :)
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 17 Mrt 2014 09:52

Re: Gezond broodbeleg

Zelfgemaakte tzatziki is ook lekker! Met wat dille. Broodje roosteren, dippen. Mmm!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Mrt 2014 14:06

Re: Gezond broodbeleg

_Lana_ schreef:
Lookie schreef:Dat is waar Lejow, bij de WW wordt vruchtenhagel wel aangeraden als 'mager' broodbeleg. Maar inderdaad, het is bijna alleen maar suiker dus echt gezond is het niet.


Neehoor, dat wordt niet aangeraden als gezond beleg bij de WW. Alleen mag je bij de WW in principe alles eten, maar met mate.


Nee, ik zei ook niet dat het als gezond werd aangemerkt, maar als mager.

Als je bijvoorbeeld vruchtenhagel vergelijkt met pindakaas heeft vruchtenhagel minder calorieën dan pindakaas. Wil je met de WW dus punten besparen, dan kies je dus eerder voor de vruchtenhagel (er vanuit gaande dat je dan verder wel allerlei dingen eet met voedingsstoffen die je echt nodig hebt).
Maar daarmee zeg ik niet dat vruchtenhagel dus gezonder is dan pindakaas, want dat is gewoon niet zo. Ik weet ook wel dat in pindakaas goede stoffen zitten die iets toevoegen aan je lichaam, terwijl dat met vruchtenhagel niet het geval is.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Mrt 2014 14:08

Re: Gezond broodbeleg

Intoxicated schreef:Maar dat is het. Vruchtenhagel is heel mager want er zit geen vet in.

Maar er wordt nergens gerept over wat er gebeurt met suikers in je lichaam als je ze niet gebruikt (d.m.v. sporten bijv). Wordt gewoon letterlijk als vet opgeslagen door je lijf.

Dus dat op het pak 'mager' staat wil niet zeggen dat het in je lichaam 'mager' blijft.


Dat is waar.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Mrt 2014 15:30

Re: Gezond broodbeleg

Om maar even een tip te geven als broodbeleg.

Kwark met bieslook.
Kipfilet met sla + appel
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2014 19:18

Re: Gezond broodbeleg

Zelf hummus maken of andere smeersels..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Mrt 2014 11:45

Re: Gezond broodbeleg

Alibi schreef:Om maar even een tip te geven als broodbeleg.

Kwark met bieslook.
Kipfilet met sla + appel


Dat lijkt me nou zo niet lekker he..
Kwark op je brood.. dat wordt toch sompig?

Gerookte kip is trouwens ook echt heel lekker. Met lekker veel sla, komkommer, paprika, en dan een lepeltje mosterd er op :banaan:
<<

Anoniem29

Bericht 18 Mrt 2014 11:46

Re: Gezond broodbeleg

Oehh jawel lekker! Ik maak best wel vaak zelf tzatziki van kwark! Dan het liefst stukje warme kip erbij. Zo lekker!
<<

Anoniem29

Bericht 18 Mrt 2014 11:47

Re: Gezond broodbeleg

Ik eet mijn broodje dan wel gelijk op trouwens. Lijkt me inderdaad ranzig om mee te nemen haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Mrt 2014 11:49

Re: Gezond broodbeleg

Intoxicated schreef:Ik eet mijn broodje dan wel gelijk op trouwens. Lijkt me inderdaad ranzig om mee te nemen haha.


Ja, gatver..
Is meer het idee denk ik, net zoals dat ik ook maar niet kan wennen aan toeven en taarten met roomkaas er in...
Of philadelphia milka..
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers