Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2010 mama's

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 31 Aug 2013 22:24

2010 mama's

Komt u maar!! Hoe gaat het met alle kids? Ook al voorbereidingen aan het maken voor de basisschool?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 31 Aug 2013 22:27

Re: 2010 mama's

Yes! Y. staat al ingeschreven, maar ook omdat ze hier op de PSZ zit, maar verder.....wat kan ik voorbereiden? Verder gaat het goed...vanaf maandag weer naar school en ik kan je zeggen....ik kijk er naar uit! 6 weken duren lang haha!
Ook als grote zus gedraagd ze zich daarentegen wel heel voorbeeldig :shock:

Maar...ik duik mn bed in! X
<<

Anoniem16

Bericht 31 Aug 2013 22:39

Re: 2010 mama's

Ja hier nog een mama. R staat al ingeschreven vanaf het moment dat hij een kleine drie mnd oud was haha, hij komt bij mij op school.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Sep 2013 08:52

Re: 2010 mama's

Hey, wat leuk!

Volgende week wordt L 3. Daarna eens kijken voor een school. We wonen sowieso in een dorp, hebben wel de keuze uit 3 scholen. Hebben geen wachtlijst ofzo, dus dat scheelt. Moeten even goed kijken, het is best wel een afweging, want de dichtbijzijnste school heeft samengestelde groepen, daar zitten dus 2 groepen in 1 klas. Ik denk dat dat dus niet onze keuze gaat worden.

Verder gaat het met L erg goed. Het is nog steeds een ontzettend makkelijk en lief meisje. Onze grootste zorg is denk ik nog steeds haar hypergevoeligheid en slimheid. Ze doet gewoon dingen waar ze helemaal niet mee bezig hoeft te zijn, onthoudt ook gewoon echt ALLES. Maar goed, dat heb ik na 3 jaar maar naast me neergelegd, we zullen het zien waar het schip strandt, als dat het ergste is, hebben we geen klagen... Verder is het nu heeelll makkelijk, je kan alles uitleggen, dan snapt ze het en luistert heel goed.
Verder... Is het gewoon een heel blij gelukkig meisje, en dat is heel heerlijk en echt genieten. :D We zijn druk bezig met een nieuw kamertje voor haar, want ze wordt natuurlijk grote zus.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 01 Sep 2013 08:55

Re: 2010 mama's

Ook al hoor ik hier niet, even een kleine reactie op Snoezel:
Samengestelde groepen hoeft geen probleem te zijn, kinderen leren er bijv op een andere manier van zelfstandig werken. Maargoed, het is maar net waar je je prettig bij voelt. En voor die hypergevoeligheid: als je bij een school op bezoek gaat, vraag dan eens wat ze doen om kinderen uitgedaagd te houden :) Zeker omdat ze alles zo snel oppikt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem16

Bericht 01 Sep 2013 09:12

Re: 2010 mama's

Ik ben ook erg voor heterogene groepen ( groep 1-2 samen dus bijv.) Bij ons zitten daarna ook groepen 3-4-5 en 6-7-8 bij elkaar. Ik vind het heel veel voordelen hebben oa het samen werken en samen leren.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2013 09:14

Re: 2010 mama's

@Snoezel Die samengestelde groepen hoeven inderdaad geen probleem te zijn. Ik heb zelf ook een paar jaar samengesteld gezeten en dat was perfect. We werden zo heel erg gestimuleerd om elkaar te helpen. Ik heb ook verder echt nooit het idee gehad dat ik te weinig "aandacht" kreeg ofzo.

D. is eind mei 3 geworden en over 2,5 week hebben we een gesprekje bij de basisschool bij ons in de buurt. Ooit leek het me erg leuk als ze naar dezelfde school als ik kon gaan. Helaas is die anderhalf jaar geleden samen gegaan met een andere school, dus is er wel het één en ander verandert. Het is trouwens wel de school waar we gaan kijken. Ik ben benieuwd!
Verder hebben we en zitten we in een best wel moeilijke en spannende tijd. Het ging al heel lang niet zo goed met D. en ze zat absoluut niet lekker in haar vel. Bij de gastouder ging het steeds met ups en downs, maar het heeft er wel voor gezorgd dat we verder zijn gaan kijken. We zijn ook bij de HA geweest voor een eventuele doorverwijzing. Ze is cognitief enorm ver ontwikkelt, maar op het sociale vak loop ze echt achter. In onbekende situaties laat ze zichzelf niet. Om het verhaal niet te lang te maken...We denken bij haar vaak aan hoogsensitiviteit. Afgelopen week zijn we op bezoek geweest bij een kdv hier in de buurt en ons gevoel daarbij is erg goed. We hebben dan ook besloten om ze over te gaan plaatsen. Het is voor D. vooral belangrijk om te leren gaan met grote groepen. We maken ons namelijk best zorgen, want als ze zo blijft zoals ze nu is ben ik zo bang dat ze ondergesneeuwd gaat worden op school....Maar goed, een enorme stap dus en per 1 oktober is het dan ook zo ver. Ik vind het ook wel een fijn idee, zo kan ze een frisse start maken bij anderen, zonder al bevooroordeeld te zijn. Verder is ze morgen alweer 10 maanden een grote zus. In het begin heeft ze er aardig moeite mee gehad, maar ze zoekt steeds meer contact met haar broertje. Leuk om te zien en dan geniet ik ook volop. Ja, ik ben momenteel best gelukkig! Ik ben blij dat ik dat kan zeggen, want we hebben als gezin een aardige dip gehad. Komt ook, doordat het tussen E. en mij helemaal niet lekker liep. We kunnen eindelijk zeggen dat we uit een dal aan het klimmen zijn. Erg fijn!
Maar eerst.....VAKANTIE!! We hebben nu 2 weken vakantie en straks in oktober nog een weekje. Morgen vertrekken we voor een weekje naar center parcs en we hebben er zo'n zin in! Ik heb samen met D. een aftelpapier gemaakt, ze heeft veel zin om te gaan zwemmen en kan niet wachten om naar de ballenbak te gaan. Heerlijk er even tussenuit met zijn vieren!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 01 Sep 2013 09:25

Re: 2010 mama's

Nou hier ook een berichtje van deze kant.

Met Y. gaat het eigenlijk wel goed. Ze is wel een temperament volle dame, en soms kan dat echt pittig zijn en botsen met haar moeder ( heeft ze niet van een vreemde :lol: ).

Het was altijd een klein ding maar begint nu wel te groeien. Weet niet precies hoelang ze is, maar dat ze nu goed groeit en doet merken we vooral aan de kleren haha !! Ze had echt heel lang in matje 86/92 en schiet nu gewoon volledig door naar 98/104.

Sinds mei gaat ze naar de PSZ en moet zeggen dat ze met sprongen vooruit is gegaan qua taal. Ze praat beter en nu in de vakantie is ze helemaal vooruit gegaan, morgen mag ze weer, al vind ze dat niet echt leuk, ik ben er wel aan toe.

Qua fijn motoriek staan we soms echt met verbazing te kijken wat ze al kan. Ze kan bijv heel goed tekenen, knippen en klimmen en klauteren, maar ook puzzels maken met nu een max van 70. stukjes.
Fietsen doen we ook heel veel, op haar eigen fiets, vind ze ook helemaal geweldig.

Gelukkig gedraagt ze zich wel heel voorbeeldig als grote zus, het is zo'n lieverd voor dr kleine zusje! Ik weet niet wat het is, maar hoop dat dat altijd zo blijft, alsof er een soort van magie tussen de beiden dames is..

Snoezel, wat hebben jullie gedaan om er achter te komen dat ze zo slim is & hypergevoeligheid? Leg me dat eens uit...want wij hebben een idee dat dat bij Y. ook het geval is!

Verder eigenlijk geen bijzonderheden gelukkig!
<<

Anoniem73

Bericht 01 Sep 2013 10:08

Re: 2010 mama's

ja present!

Het gaat gewoon heel goed eigenlijk. Het is een slimme meid en doet goed dr best. Ze is helemaal zindelijk en erg sociaal naar andere kindjes toe.

Ik vind het wel spannend hoor als ze volgend jaar naar de basisschool gaat. De psz zit bij de school en dan sta ik op het schoolplein en dan denk ik echt goh onze kleine meid speelt daar straks ook tussen de grote....wat gaat de tijd toch hard dan he!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2013 10:20

Re: 2010 mama's

Ik ben even heel benieuwd wie jij bent/was Magenta...
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 01 Sep 2013 10:36

Re: 2010 mama's

SugarLips schreef:Ik ben even heel benieuwd wie jij bent/was Magenta...


Ik ook! 8-)
<<

Anoniem73

Bericht 01 Sep 2013 10:55

Re: 2010 mama's

haha...tatatata...*tromgeroffel*...its me gewoon m@niek!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2013 11:40

Re: 2010 mama's

Hahahahah! Ok, leuk :D
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 01 Sep 2013 11:47

Re: 2010 mama's

Wie ben jij sugarlips?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2013 11:50

Re: 2010 mama's

Oh haha! Ik was L!ND@, misschien niet echt bekend, want ik las vooral veel me. Ik hoop op een nieuwe poging tot meer meeschrijven ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 01 Sep 2013 12:04

Re: 2010 mama's

Ik meld mij!! :) Al ben ik nooit goed in reageren, ik lees veel mee!
Jullie kennen mij (of niet..) als Bloem86! Of gewoon als A op fb! ;)

Ise is ook alweer 3 geworden afgelopen juni! Ik vind het ook ontzettend snel gaan! Kan soms zelfs een beetje overdonderd zijn als ik bedenk dat ze volgend jaar naar de basisschool gaat! Is alweer zo'n grote stap! Gaat dat goed, vind ze dat leuk?! Noem maar op.. Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen. Het duurt nog even! Morgen gaat ze na 6 weken zomervakantie weer naar de psz. Daar heeft ze het erg naar dr zin!
De basisschool zit hier ook dichtbij. We hebben keus uit een paar scholen, maar gaan er na de zomer mee bezig. We hebben al wel een voorkeur!

Hier hebben we momenteel te maken met gaan-slapen-probleempjes. Overdag hoeft ze niet meer te slapen, als ze niet wil. Maar 's avonds... Men, wat een drama maakt ze ervan! Gillen, huilen, tegendraads, noem maar op! Ze wil papa, als ik er ben.. En mama als papa bij dr is! En zo kan ik nog wel even door gaan! Soms ben ik echt ten einde raad en gefrustreerd. Vind ik dan weer zo erg, want dan voelt t een beetje als falen...
Overdag is het een heerlijk ding! Ze praat erg goed, is soms heerlijk bijdehand. Ook is ze erg lief voor dr zusje, al is het delen soms wat lastig! En ach, de peuterpubertijd hoort er gewoon gezellig bij!

Wel is en blijft ze altijd een klein, fijn ding! We hebben al advies van diëtiste gehad. En ze gaat wat vaker naar het bureau voor advies, maar het helpt heus allemaal niets. Ze was voor een paar weekjes terug 92 cm en 10,4 kilo!

Goed, dat was het voor nu! Leuk om te lezen hoe het met de andere kids gaat!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2013 12:18

Re: 2010 mama's

Leuk dat je ook een berichtje doet Callie! Wat een heerlijk iniminiemeisje heb je toch ook. Eerder was D. ook zo'n uk. Dun is ze nog steeds maar ondertussen is ze de meter gepasseerd en ruim 14 kg. Ze is het laatste half jaar een stuk beter gaan eten en dat is te merken. Zolang ze het goed doet is het prima toch? Of maken jullie je nu zorgen?
Slaapproblemen zijn hier erg herkenbaar, dat is altijd al aan de orde geweest helaas. We hebben iederen avond weer hetzelfde ritueel: verhaaltje lezen, liedjes zingen, knuffel en een kus, muziekje aan en dan gaan slapen. We blijven dan bij haar zitten, tot ze weg is. Dat is de enige manier, waarop dit rustig en zonder al te veel gezeur gebeurd. Doorslapen gaat minder, waardoor ze vaak bij ons terecht komt. We zijn er erg makkelijk in geworden, maar zo komt iedereen tenminste aan z'n rust. En dat papa en mama verhaaltje ook, komt denk ik gewoon, omdat je op dat moment even streng moet zijn denk ik. Logisch, ik zou ook liever naar mijn "lieve papa" als mijn "strenge mama" gaan. Je bent echt niet aan het falen, kom op! Je bent een superlieve mama!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 01 Sep 2013 12:45

Re: 2010 mama's

Ik bedacht net dat ik ook hier mee kan schrijven...! D word in november 3.
Ze is nog niet ingeschreven, wij krijgen een oproep van school. Wij zijn gereformeerd vrijgemaakt en van uit de kerk gaat er een lijst naar de vrijgemaakte basisschool van kindjes die 4 worden en dan krijg je een oproep.
Vind het wel een prettig idee dat we geen scholen hoeven te bekijken. Ik heb een goed gevoel bij de deze basisschool en de kerk en school werken samen met kerst, Pasen ect en ook word de psalm van de week in de kerk gezongen.

D is ontzettend gegroeid. Ze heeft amper in mt 92 gezeten. Is zo door geschoten naar mt 98/104.
En ze is sinds 2 maand dag en nacht zindelijk! Zo opeens zei ze mama, J mag mijn luiers hebben en sindsdien is ze droog!
Toppertje!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Sep 2013 12:52

Re: 2010 mama's

Ik meld me ook! Zou leuk zijn als dit topic nu ook een beetje gaat en blijft lopen.

J. wordt ook al bijna 3. Gaat veel te snel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem24

Bericht 01 Sep 2013 15:28

Re: 2010 mama's

Hoi allemaal, ik ben er ook nog :)

Met J gaat het prima, ze is vorige week 3 geworden en groeit momenteel zowel in ontwikkeling als in lengte heel erg hard. Dat is gestopt ben met mijn studie en nu parttime werk en dat we verhuisd zijn doet haar veel goed. En haar niet alleen trouwens, we zitten allemaal een stuk beter in ons vel.

We zijn nog druk aan het denken over een 2e kindje maar we zijn er nog steeds niet uit of we dat willen, of we de financiële mogelijkheden hebben en of het sowieso wel slim is met hoe het allemaal gelopen is toen J geboren werd. We hebben nu samen afgesproken dat we er voorlopig gewoon over nadenken en niet starten met zwanger worden voor 2014 vanwege mijn werk en omdat J na de zomervakantie volgend jaar voor het eerst naar school zal gaan. We willen niet dat dit gelijk zou vallen met de komst van een broertje of zusje omdat het al zwaar genoeg voor haar zal zijn om naar school te gaan.

We gaan J binnenkort inschrijven voor de basisschool. We hebben genoeg keuze hier in het dorp, er zijn een stuk of 6 basisscholen. J zal naar een Jenaplanschool gaan, daar is gelukkig geen wachtlijst voor maar we willen haar wel binnenkort gaan inschrijven om zeker te zijn dat ze er heen kan. Er is namelijk geen andere school hier waar ik haar naartoe wil doen :oops:

Net als Figaro hoop ik dat dit topic weer gaat lopen, zou wel gezellig zijn!
<<

Anoniem73

Bericht 01 Sep 2013 16:06

Re: 2010 mama's

Sugarlips tuurlijk ken ik je!

Hoe gaat het met slapen fiwen?

F. Krijgt nog melatonine, ik kan merken dat het stukken beter gaat.

Slapen jullie kindjes nog overdag? Ik vind het zo moeilijk he. Als ze niet slaapt dan is het rond etenstijd echt drama maar als ze wel slaapt gaat ze savonds vaak te laat naar bed.
Ze gaat nu ook smiddags naar de creche nou dan is ze echt dood en doodmoe daarna.
<<

Anoniem24

Bericht 01 Sep 2013 17:34

Re: 2010 mama's

Het slapen bij J gaat de laatste tijd een heel stuk beter. Ze krijgt nog wel 1mg melatonine 's avonds in in te slapen en daardoor slaapt ze nu meestal binnen 10-15 minuten. Ook slaapt ze tegenwoordig meestal het klokje rond zo der wakker te worden. Vannacht helaas een drama nacht gehad en is ze van 23.30 tot 3.30 wakker geweest *gaap*.
Ze doet trouwens geen middagslaapje meer, ze gaat rond 19.00 uur naar bed en ze heeft vaak 's middags wel even een dipje maar meestal valt ze niet meer in slaap. Doet ze dat wel dan laten we haar maximaal 30 minuten slapen omdat het anders drama is 's avonds.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Sep 2013 17:39

Re: 2010 mama's

@shopaholic:
Qua hypergevoeligheid waren we daar na een aantal maanden al achter. L is sowieso een meisje wat heeeelll veel in zich opneemt en daar gewoon last van heeft. Als baby was dit al heel duidelijk. Waren haar dagen te vol, dan was het drama... Slecht slapen, maar ook echt ziek. Ik werkte toen nog 3 dagen achter elkaar en op dag 3 of 4 was ze ALTIJD ziek, maar dan ook echt op bed leggen met 41.5graden en haar 3 uur later eruit halen met 34.5. Op de dagen dat ik vrij was, plande ik ook altijd zo min mogelijk in en max 1 ding op de dag. (boodschappen/wandelen/visite).
Verder merkten we al heel snel dat ze heeelll gevoelig is voor andermans emoties. Die voelt ze feilloos aan. Als baby kon ze niks met onzekerheid van anderen. Als er iemand op visite kwam die onzeker was, was het altijd brullen. Het bizarre was altijd als ik een avondje weg ging. Het was ALTIJD drama s avonds als ik er niet was in haar eerste jaar. Mijn man was altijd een tikkeltje onzeker. Als we dan gewoon het bedritueel (overigens heel belangrijk voor haar. alleen dan slaapt ze goed) met zijn 2en hadden gedaan, ik haar gewoon ook zelf op bed had gelegd en dan wegging.... Zodra ik de deur dichttrok was het drama en bleef ze de hele avond onrustig, net zolang tot ik er was...
Tegenwoordig kan ze er veelll beter mee omgaan en reguleren. Ook al heeft ze nog steeds die voelsprieten. Zo wist ze voordat we het uberhaupt zelf wisten dat ik zwanger was. Ineens zat ze weer volledig aan me vastgeplakt, het was mama voor en mama na en ook was het weer drama met op het KDV brengen.
Die voelsprieten zijn ook positief trouwens, ze weet PRECIES wanneer je meent wat je zegt. Vanaf heel klein voelde ze dat je het meende. Als je bv zei dat ze nu echt geen fles meer kreeg en je meende het echt.

Het klinkt zweverig, ik laat het vaak ook in het midden als mensen naar Liz vragen. Ik merk het gewoon aan haar. Verder probeer ik haar te helpen door haar leven gedoseerd aan te bieden. Na een paar drukke dagen ECHT een rustdag in te lassen. Ook het geven van woorden eraan helpt tegenwoordig. WE hebben het bv meteen verteld toen we erachter waren dat ik zwanger was. Ze voelde de onrust, maar kon niet plaatsen wat het was. Sinds ze weet er baby in mama haar buik zit gaat het stukken beter.

Ze slaapt denk ik daarom ook nog wel elke middag, moe van alle indrukken. Dat heeft ze ook gewoon echt nog nodig. Vraagt er zelfs regelmatig om. Ik laat haar wel maar max 1,5uur slapen, als het aan haar ligt slaapt ze volgens mij soms echt een uur of 3, maar dan is het s avonds moeilijk.

Verder over dat ze ver voorloopt. Wij hebben dat los gelaten. Sowieso zijn mijn man en ik gewoon redelijk slim, dus kans is groot dat zij dat ook is en verder heeft ze ook gewoon veel stimulerende factoren. Zo gaat ze 2 dagen naar opa's en oma's, die de hele dag van alles en nog wat aandragen en de hele dag in het teken staat van haar. Verder is het vanaf het begin een heel rustig meisje wat ALLES in zich op neemt en onthoudt. Al voor ze kon praten kwam ze het liefst de hele dag met boekjes aan, waar ze aan ging wijzen wat wij moesten zeggen. ook op het KDV geven ze dat regelmatig aan, hoe wijs ze is voor haar leeftijd. Sowieso spreken ze voor de 4 niet over hoogbegaafd ofzo, dus wij hebben het los gelaten. Ze heeft daar verder geen last van, het beperkt haar verder niet in haar dagelijkse leven, dus tja... We zullen het in de loop van de jaren wel merken...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 02 Sep 2013 18:23

Re: 2010 mama's

Bedankt voor het reageren Snoezel! Over dat overgevoeligheid zegt mij niks, herken ik Y. ook niet in, maar dat laatste daarentegen weer wel.
Inmiddels weten we dat mijn man ook heel slim is, en wel hoogbegaafd. En nu we dat weten, vallen er bij Y. ook aardig wat puzzel stukjes op zijn plaats, maar inderdaad, ze testen het niet eerder als op de kleuterschool.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 02 Sep 2013 18:33

Re: 2010 mama's

Ik ben er ook weer :D .
M is vorige week 3 geworden. Moet nog steeds bellen om hem op te geven voor school :oops: . Hij gaat naar de school waar ook de psz is. Hij heeft veel baad gehad aan de psz. Hij is nu veel opener naar andere kindjes en staat meer zijn mannetje.
Sinds een week is hij ook zindelijk. Vorige week tegen hem gezegd dat hij 3 is en dan geen luier meer aan krijgt. 's Maandags had hij alles in zijn onderbroek gedaan en sinds dinsdag is hij droog overdag :D . Had het niet verwacht na maandag en sinds zaterdag gaat hij ook op de wc.
Hij slaapt nog steeds 's middags. Hij is echt een slaapkopje. Alleen op dinsdagmiddag niet want dan moet hij naar de psz. Hij is de laatste tijd wel vroeg wakker, maar dat komt denk ik doordat hij geen speen meer heeft.

Het is een lekker vrolijk, gezellig mannetje die wel steeds meer aan het uitdagen is,
Ons boefje 24-08-2010
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers