Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem40

Bericht 16 Mrt 2014 21:14

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Carrie en ED!
Ik ben vandaag ook geweest, samen met mijn vriend. We hebben 5,2 km gedaan in 36 minuten. Niet heel snel, maar het was wel echt lekker. De eerste 20 minuten gingen super, 9 km/u. Daarna moest ik naar de wc en toen ging het niet meer zo lekker :laughcry: Hier is het trouwens nog wel fris, ik heb zelf met dunne handschoenen gelopen vandaag! Morgen doe ik nog een rondje denk ik :thumbup:
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 21:18

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag niet hardgelopen, mar wel 70km in 2u30 gefietst en een uur gezwommen.
Morgen anderhalf uur zwemmen, en dan 45min fietsen, 30min hardlopen, 45min fietsen en 30min hardlopen.
<<

Anoniem156

Bericht 16 Mrt 2014 21:19

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net les 21 van Evy gedaan. Bijna klaar! :D
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 21:19

Re: Het hardlooptopic

Oh en ik loop nu ook nog met dunne handschoenen aan hoor!
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 21:20

Re: Het hardlooptopic

Ik niet. Ik heb vandaag in een driekwart tight gelopen en een shirtje met korte mouwen en vond het niet koud.
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 21:25

Re: Het hardlooptopic

Driekwart zou ik ook aan gedaan hebben. Dun shirt met lange mouw. Kort zou ik nog te koud vinden. Heb alleen altijd heel snel koude en blauwe handen, dus vaak met wedstrijden wel korte broek en korte mouw aan en dan alsnog handschoenen. En nu met trainen ook nog.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 21:26

Re: Het hardlooptopic

Ik vind het wel fijn juist. De eerste tien minuten is het wel een beetje fris, maar daarna ben ik blij met mijn korte mouwen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Mrt 2014 21:27

Re: Het hardlooptopic

-ED- schreef:Zou het kwaad kunnen om elke dag een stukje te gaan lopen, dus i.p.v. mijn rustdagen korte rustige loopjes in te lassen van een km of 4/5? En dan 3x in de week gewoon blijven trainen zoals ik nu gewend ben, met misschien 1 a 2 rustdagen per week? Ik vind het nu zo lekker om in het zonnetje te rennen!


Ik doe wel bijna elke dag wat. Meestal heb ik alleen de maandag als echte rustdag en doe ik niks. Dinsdag tussen de 5 en 8 km op de loopband en nog wat krachttraining, wo een km of 10 buiten lopen, do en vr weer op de loopband of op vr een les van een uur, za dan een kilometer of 10-15 en zo doe ik bodycombat.
Het is niet helemaal elke stukje hardlopen, maar wel belasting van mijn benen. Heb wel eens zware benen, maar dat loop ik er meestal wel uit. Vind het heerlijk.
Elke dag is misschien gelijk wat veel, maar je kan toch beginnen om 1 of 2 keer per week meer te lopen?
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 21:29

Re: Het hardlooptopic

-ED- schreef:Ik vind het wel fijn juist. De eerste tien minuten is het wel een beetje fris, maar daarna ben ik blij met mijn korte mouwen.


Ik ben een koukleum ;-) na die eerste tien minuten zou ik het nog koud hebben
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 16 Mrt 2014 21:31

Re: Het hardlooptopic

Ik wil ook wel mee kletsen hier, ben vorig jaar al eens begonnen met Evy , maar toen halverwege afgehaakt. Heb vanmorgen les 7 van Renate gedaan, ging echt lekker. Mijn doel is wel om dit keer echt de 5 km te halen, tot nu toe ben ik goed gemotiveerd dus gaat hopelijk lukken!
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 21:42

Re: Het hardlooptopic

luisa schreef:
-ED- schreef:Zou het kwaad kunnen om elke dag een stukje te gaan lopen, dus i.p.v. mijn rustdagen korte rustige loopjes in te lassen van een km of 4/5? En dan 3x in de week gewoon blijven trainen zoals ik nu gewend ben, met misschien 1 a 2 rustdagen per week? Ik vind het nu zo lekker om in het zonnetje te rennen!


Ik doe wel bijna elke dag wat. Meestal heb ik alleen de maandag als echte rustdag en doe ik niks. Dinsdag tussen de 5 en 8 km op de loopband en nog wat krachttraining, wo een km of 10 buiten lopen, do en vr weer op de loopband of op vr een les van een uur, za dan een kilometer of 10-15 en zo doe ik bodycombat.
Het is niet helemaal elke stukje hardlopen, maar wel belasting van mijn benen. Heb wel eens zware benen, maar dat loop ik er meestal wel uit. Vind het heerlijk.
Elke dag is misschien gelijk wat veel, maar je kan toch beginnen om 1 of 2 keer per week meer te lopen?

Ik ga nu over van 3x in de week lopen naar 4x. De overige dagen doe ik thuis een half uurtje krachttraining (zonder gewichten). Als ik weinig tijd of zin heb, dan schakel ik gewoon terug naar 3x Het is nu gewoon minimaal 3x en maximaal 4x per week.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mrt 2014 22:01

Re: Het hardlooptopic

Ja, de zonsondergang was inderdaad prachtig vandaag! Ik heb ook niet altijd zin, maar dwing mezelf gewoon en daarna voel ik me altijd beter :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Mrt 2014 00:24

Re: Het hardlooptopic

Ik vind het tijdens en na het hardlopen ook altijd zo'n fijn gevoel. Ik heb vandaag een intervaltraining van 4,5 km gedaan: 1 minuut hard, 2 minuten rustig. Echt heel vermoeiend, maar wel goed.

Komende zaterdag ga ik met mijn nichtje naar een hardloopsymposium in Eindhoven met allerlei lezingen en workshops over hardlopen in combinatie met voeding, rust, bepaalde oefeningen, etc. 's Middags gaan we ook een uitgebreide training doen. Ik heb er echt zin in.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Mrt 2014 12:58

Re: Het hardlooptopic

Poubelle: Ik ben nu ook bij les 22 van Evy!

Gisteren weer lekker gelopen. Ik merk dat ik op de langere afstanden steeds vaker in een soort 'flow' kom.
<<

Anoniem199

Bericht 17 Mrt 2014 13:40

Re: Het hardlooptopic

Gisteren ook weer gelopen. Mn GPS deed het op het begin niet, maar denk iets van 4,5 kilometer en 27 minuten. Donderdag ben ik vrij dus ga ik lekker 's ochtends al hardlopen. Het wordt ook nog eens supermooi weer dan is de voorspelling. Komend weekend een paar dagen skiën, ook goed voor de spieren :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Mrt 2014 15:54

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje, Lookie en Nens: goed hoor!
#teammaple🍁
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 17 Mrt 2014 19:58

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig geweest weer dames!
Ik heb zaterdag mijn 1e wedstrijd in 4 jaar gelopen. Eindtijd; 31.40, was wel blij!! Op een route die ik 2x gelopen had, waarbij ik sommige stukken nog niet gelopen had, ben 202 geworden van de 292 :)
Nu doortrainen naar de 10, heeft iemand nog een handig schema (2x in de week)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Mrt 2014 20:54

Re: Het hardlooptopic

Gefeliciteerd! Gaaf man! Ik weet dat Evy een programma heeft voor 5-10 km, is dat wat?
Ik ren zelf niet meer met podcasts, ik loop alleen op muziek en ren standaard 7km.
#teammaple🍁
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 18 Mrt 2014 06:50

Re: Het hardlooptopic

Ik zal het Evy schema even opzoeken, heb de 0-5 vorige keren wel met Evy gedaan, maar deze ronde niet. Heb wel haar app gedownload :D
Had nu ook geen podcast, onthield gewoon hoeveel ik moest lopen/wandelen ;)
<<

Anoniem301

Bericht 18 Mrt 2014 09:38

Re: Het hardlooptopic

Ekiaam ik heb eerst ook gerend met Evy voor de 10k. Maar die muziek is zo mogelijk nog slechter dan die bij de 5k. Dus ik heb het anders gedaan, elke keer dat ik hardliep deed ik er 5 minuten bij. Dat deed ik 2 keer en daarna weer 5 minuten erbij. Zo heb ik geleerd 10k te rennen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 18 Mrt 2014 10:31

Re: Het hardlooptopic

Carrie schreef:Ekiaam ik heb eerst ook gerend met Evy voor de 10k. Maar die muziek is zo mogelijk nog slechter dan die bij de 5k. Dus ik heb het anders gedaan, elke keer dat ik hardliep deed ik er 5 minuten bij. Dat deed ik 2 keer en daarna weer 5 minuten erbij. Zo heb ik geleerd 10k te rennen.


Dank je voor de tip!! :D Hoe lang heb je daar over gedaan?
week 1: 30
week 2: 35
week 3: 40
week 4: 45
week 5: 50
week 6: 55
week 7: 60
week 8: 65
Zoiets?
<<

Anoniem301

Bericht 18 Mrt 2014 12:38

Re: Het hardlooptopic

Ja, juist! En ik was iets trager, ik deed 1.13 over de 10k tijdens een wedstrijd. Dus in week acht deed ik 65 en toen vertrouwde ik er wel op dat ik de 10k ook wel zou kunnen :)
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2014 12:47

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net maar eens een goeie - althans, dat hoop ik - sportBH besteld. Ik heb altijd die Hema dingen, maar met mijn E-cup is dat eigenlijk toch te weinig ondersteuning. Zeker nu ik weer zonder jasje loop ziet het er feitelijk ook niet uit.
Ik heb de Shock Absorber besteld, heeft iemand er ervaring mee?
<<

Anoniem40

Bericht 18 Mrt 2014 12:52

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook een Shock Absorber en een E-cup. Ik vind hem heel erg fijn, maar ik krijg wel een beetje last van mijn nek/schouders. Ik denk alleen dat dat niet op te lossen is met een andere bh, het gewicht zit er toch. Ik verbaas me trouwens over hoeveel vrouwen ik zie met een slechte sport-bh waardoor alles op en neer gaat. Dat moet toch pijn doen en vervelend zijn?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Mrt 2014 13:10

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een sportbh van de Hema, speciaal voor heavy sports. Maar ik heb ook kleine B cup, dus die is daar echt prima voor. Ik kan me voorstellen als je een grotere cup hebt dat je een steviger model nodig hebt, het lijkt me ook pijnlijk om te sporten met een slechte BH. Volgens mij zeggen ze ook dat vrouwen die hardlopen op 2 dingen niet mogen bezuinigen: sportbh & schoenen.

Ik heb net in mijn pauze gelopen en het ging goed!! Had het eerste stuk flink de wind tegen, maar dat was juist wel lekker, omdat ik hem halverwege in de rug kreeg. Ik had mijn ademhaling goed onder controle en het ging zo goed dat ik mijn rondje met een kilometer heb uitgebreid (met een flinke klim erin). Meestal ren ik in mijn pauze een rondje van 5,2 km, nu 6,3 km (in ruim 40 minuten geloof ik).

Ik ren trouwens het lekkerste op Can't hold us van Macklemore & Ryan Lewis en Greyhound van The Swedish House Mafia (en verder alles van Avicii en David Guetta)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers