Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


OV kaart vraag.

<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2014 16:14

OV kaart vraag.

Ik heb een nieuwe anonieme kaart en daar 20 opgezet. Klopt het dan dat er de 1e keer 4 afgaat? Zo ja, waarom is dat ook alweer?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mrt 2014 16:18

Re: OV kaart vraag.

Bij inchecken gaat er 4 euro af, bij uitchecken wordt dat verrekend tot het bedrag wat je verreden hebt zeg maar. Die 4 euro is dus een soort boete voor als je vergeet uit te checken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2014 16:21

Re: OV kaart vraag.

Maar toen ik thuis uitstapte en uitcheckte zag ik dat er nog maar 11 op stond en da's voor een retour. Normaal gesproken ben ik minder kwijt voor dezelfde afstand. Dus die 4 is niet verekend lijkt het wel.
<<

Anoniem30

Bericht 12 Mrt 2014 16:22

Re: OV kaart vraag.

Dan ben je op de heen of de terugweg vergeten uit te checken.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2014 17:04

Re: OV kaart vraag.

Nee, dat niet ik houd het netjes bij.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 17:17

Re: OV kaart vraag.

Als je een abonnement hebt dan wordt er bij het inchecken 10 euro instapgeld gerekend, zonder abonnement is dit bedrag 20 euro. Als je uitcheckt en stel je rit kost 6 euro, dan wordt die 4 euro (10-6) teruggeschreven op je kaart. In het geval dat je ritprijs meer is dan het instaptarief, dan wordt het extra bedrag ook nog van je rekening geschreven bij het uitchecken, snap je?
<<

anoniem213

Bericht 12 Mrt 2014 17:21

Re: OV kaart vraag.

-ED- schreef:Als je een abonnement hebt dan wordt er bij het inchecken 10 euro instapgeld gerekend, zonder abonnement is dit bedrag 20 euro. Als je uitcheckt en stel je rit kost 6 euro, dan wordt die 4 euro (10-6) teruggeschreven op je kaart. In het geval dat je ritprijs meer is dan het instaptarief, dan wordt het extra bedrag ook nog van je rekening geschreven bij het uitchecken, snap je?

Bij de bus is het instapgeld €4,-, ik dacht dat Pippa het daar dan ook over had.

Staat in je account dat je gewoon uit hebt gecheckt dan CBL? Ik heb ook weleens gehad dat ik niet goed in had gecheckt en dat ik toen bij het uitchecken dus incheckte. Op die manier is dus het instapgeld ook van je kaart en wordt het niet teruggeschreven, omdat je dan nooit uitcheckt.
<<

Anoniem260

Bericht 12 Mrt 2014 17:22

Re: OV kaart vraag.

-ED- schreef:Als je een abonnement hebt dan wordt er bij het inchecken 10 euro instapgeld gerekend, zonder abonnement is dit bedrag 20 euro. Als je uitcheckt en stel je rit kost 6 euro, dan wordt die 4 euro (10-6) teruggeschreven op je kaart. In het geval dat je ritprijs meer is dan het instaptarief, dan wordt het extra bedrag ook nog van je rekening geschreven bij het uitchecken, snap je?



Dat is alleen als je automatisch opladen doet. Bij een anonieme kaart heb je ze niet gemachtigd automatisch geld af te schrijven, dus gebeurt dat niet, dus kom je dan in de min te staan, totdat je weer oplaadt.

CBL: ging je met de bus of ging je met de trein? En hoeveel zou er afgeschreven moeten zijn?
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 17:25

Re: OV kaart vraag.

Ik bedoel dat wanneer je dat geld op je kaart hebt staan, het dan ook nog wordt afgeschreven. Ook wel logisch, anders zouden alle reizen boven de 10 euro niet worden afgeschreven, snap je? En inderdaad, als je niet genoeg geld op je kaart hebt staan beland je in de - Dit geldt ook voor een persoonlijke kaart met abo (zonder abo = instapgeld 20 euro).

En oja, die 4 euro, natuurlijk de bus! Ik reis zelf alleen met de trein dus van de bus heb ik niet zoveel verstand.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Mrt 2014 18:57

Re: OV kaart vraag.

Waarom neem je er niet gewoon 1 op naam? Ik weet dat je eerder elke keer vragen had over of het wel goed was afgeschreven en dergelijke. Met een persoonlijk kan je dat online allemaal heel makkelijk nakijken.
Hoe dat met een anonieme zit weet ik niet.

Wel kan je even langs een automaat lopen om een uitdraai te krijgen van je transacties (tenminst bij de NS kan dit, weet niet hoe je dat voor de bus doet). Dan zie je meteen of het goed gegaan is.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 15 Mrt 2014 12:21

Re: OV kaart vraag.

Was het de eerste keer dat je geld op de kaart zetten of heb je hem ervoor al gebruikt?

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan. Gezien mijn werk weet ik vrij veel over die kaarten.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 21:29

Re: OV kaart vraag.

Neem er 1 op naam, dan kun je meer achterhalen..
<<

Anoniem260

Bericht 17 Mrt 2014 13:01

Re: OV kaart vraag.

-ED- schreef:Ik bedoel dat wanneer je dat geld op je kaart hebt staan, het dan ook nog wordt afgeschreven. Ook wel logisch, anders zouden alle reizen boven de 10 euro niet worden afgeschreven, snap je? En inderdaad, als je niet genoeg geld op je kaart hebt staan beland je in de - Dit geldt ook voor een persoonlijke kaart met abo (zonder abo = instapgeld 20 euro).

En oja, die 4 euro, natuurlijk de bus! Ik reis zelf alleen met de trein dus van de bus heb ik niet zoveel verstand.


Je kunt ook bewust niet uitchecken als je reis duurder is dan 10 euro, dan bespaar je geld :angel:

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers