Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Mrt 2014 11:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wij hebben ook nog niemand gevraagd als ceremoniemeester, puur omdat ik niemand ermee op durf te zadelen :laughcry: Zelf lijkt het me ook niet leuk! Maar voor op de dag zelf is het wel handig als er iemand is die bijvoorbeeld de cateraar even ontvangt en dat soort dingen. Misschien dat we toch iemand vragen, maar in de voorbereiding zullen we zo'n beetje alles zelf gaan doen.

Biechtje, ik vind het niet raar dus dat je er op zijn minst even over na moet denken!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 11:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als je op locatie trouwt (bijvoorbeeld een kasteel), zijn er vaak ook wel in-house wedding planners of ceremoniemeesters, die dus dergelijke taken uitvoeren op de dag zelf. Dat kan ook heel handig zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Mrt 2014 11:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tsja, ze wil dus niemand inhuren, want daar heeft ze slechte ervaring mee op de bruiloft van iemand anders. En ik weet zeker dat ze het ook te duur vindt / er geen geld voor over heeft.

Maar de site van Susan, dat is dus precies wat ze gezegd heeft van me te verwachten. Ik vind het nogal wat..
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mrt 2014 11:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje je mag ook weigeren he?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Mrt 2014 12:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Carrie schreef:Biechtje je mag ook weigeren he?


Ik weet het.. Maar ik vind dat zo moeilijk, a) omdat ze mn beste vriendin is en b) omdat ze het min of meer van me verwacht. Ik weet dat ze super teleurgesteld zal zijn en er alles aan zal doen om me over te halen :laughcry:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Mrt 2014 12:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik had hetzelfde als jij Biechtje, en toen heb ik toch maar toegezegd, maar daar heb ik toen wel een beetje spijt van gehad. Werd er heel gestresst van.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 12:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja dat lijkt me heel moeilijk, Biechtje, om daar nee op te zeggen. Ik zou denk ik zo goed mogelijk aan haar uitleggen dat je gewoon echt heel graag op haar bruiloft aanwezig wilt zijn als gast, om zo veel mogelijk te genieten. Hopelijk kan ze daar begrip voor opbrengen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Mrt 2014 12:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja, precies. En misschien kan je zeggen dat je het druk hebt met andere dingen en dat je het jammer vindt dat je niet je 100% als ceremoniemeester kan geven en dat je dat zonde vindt voor haar en hun bruiloft.

Oh, ik reageer nu te snel vanuit mijn eigen ervaring. Ik weet niet of jij het te druk hebt, haha. Maar goed, het is best wel een taak die je hebt inderdaad.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 12:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik merk overigens hetzelfde bij vriendinnen die mij dolgraag als fotograaf willen. Ik vind dat ook heel lastig, want ik doe dat gewoon echt niet. Ten eerste omdat ik geen zakelijke relatie aan wil gaan met vriendinnen, dat zou uiterst onverstandig zijn, maar ten tweede ook gewoon omdat het heerlijk is om te genieten als gast. Een bruiloft van iemand die dichtbij je staat is zo bijzonder, dat het zonde is als je 'taak' je gevoel overheerst.

Ik heb het overigens één keer wel gedaan, een bruiloft voor een vriendin schieten, maar dat kwam omdat ze het burgerlijke huwelijk op een andere dag deed als dé grote symbolische ceremonie (de echte bruiloft zeg maar). Ik zou dus alleen het kleine burgerlijke huwelijk schieten. Nou, dat heb ik geweten, hoe emotioneel het is als iemand die je lief hebt dus gaat trouwen. Halverwege de ceremonie moesten ze gewoon even stoppen omdat ik KEI hard stond te janken achter m'n camera en de bruid echt riep: "OOOOH SOPHIE!" :palm:
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 12:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hahah, echt Marin?! :)

Het zou ook niks voor mij zijn hoor ceremoniemeester zijn, ik hoop dat niemand mij vraagt. Getuigen zijn lijkt me wel een heel eervolle taak. Als bruidspaar moet je denk ik goed nadenken wie je voor zoiets vraagt, wij hadden onze nichtjes gevraagd, die elkaar kennen en heel dichtbij ons staan. Zij zijn echt van die 'regeltantes', die het geweldig vinden om dingen te regelen en uit te zoeken. Ik moet wel zeggen dat wij eigenlijk alles zelf hebben geregeld, zij hebben wel goed met ons meegedacht, omdat ze veel meer verstand hadden van bruiloften.

Op de dag zelf hebben ze alles in goede banen geleid, dat was eigenlijk de voornaamste taak.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 12:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja dat was echt heel genant. Nou huil ik wel bij elke bruiloft achter m'n camera hoor, I'm a sucker for love, maar het overweldigende gevoel dat dit een vriendin van me was, was even too much ;)

Ik ben zelf trouwens getuige geweest voor de bruiloft van m'n vader, dat vond ik wel heel bijzonder. Maar ceremoniemeester lijkt me best zwaar en eigenlijk helemaal niet zo leuk.
<<

Anoniem29

Bericht 16 Mrt 2014 12:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

....
Laatst gewijzigd door Anoniem29 op 16 Mrt 2014 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 16 Mrt 2014 13:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Serieuze vraag... Ik heb weinig verstand van bruiloften, zou niet eens weten of ik zelf ooit wel wil trouwen, maar áls je gaat trouwen, is het toch veel leuker om het zelf allemaal te regelen? De kaarten versturen, bijhouden wie er komt, zorgen dat het bruidspaar op tijd wakker is (?!), etc.
De enige bruiloft die ik heb meegemaakt was van mijn beste vriendin en zij hadden geen ceremoniemeester, maar mij wel gevraagd of ik wat dingetjes ter plekke wilde regelen, zoals helpen bij de fotoshoot en ringen bij me houden en aangeven op het juiste moment. Vond ik superleuk om te doen. Als er verder iets geregeld moest worden, regelde het bruidspaar het zelf of vroegen ze gewoon ter plekke iemand (bijv. vader van de bruidegom of mij of een zus ofzo). Misschien zie ik het te licht, maar ik zie niet zo goed waarom een ceremoniemeester nodig is.

Daarbij, als controlfreakje, zou ik de organisatie van mijn bruiloft niet eens uit handen wíllen geven ;)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Mrt 2014 13:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Lenthe: Voor mij zou dat ook alles zijn wat een ceremoniemeester hoeft te doen.
Wij hebben ook nog niemand gevraagd, maar als we iemand gekozen hebben, hoeft hij/zij ook echt alleen die dingen te doen. Het meeste wil ik toch gewoon zelf regelen. Ik wil echt niet dat iemand zit te stressen op onze trouwdag hoor, daar zou ik mezelf gewoon rot over gaan voelen.
Ik heb wel begrepen dat de ceremoniemeester ook degene is die je vrijgezellenfeest organiseert en zo en die (als die er zijn) de stukjes regelt.. Nou, die stukjes hoeven van mij niet en dat feest zien we dan wel weer. Anders heb ik die gewoon niet, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 13:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wij hebben alles ook gewoon zelf geregeld. Op een bepaald moment wilde ik wel wat dingen delegeren, maar het kwam erop neer dat we dan toch zelf de hele tijd wilde weten wat er gebeurde, haha! Ik vond het ook juist leuk om alles samen uit te kiezen.

We hebben wel veel gepraat met onze ceremoniemeesters en zijn een paar keer gaan borrelen 's avonds om alles door te spreken. Dat hielp ons wel heel erg om een idee te krijgen van de hele dag. Er waren wel honderd dingen waar wij zelf nooit aan hadden gedacht, maar die onze ceremoniemeesters aandroegen, omdat zij veel meer kennis hadden over wat mogelijk is op een bruiloft. Ze vroegen ons dan wel honderd dingen en het meeste antwoordde wij dan 'nee hoor dat hoeft niet', maar er waren altijd een paar dingen die we wel graag wilden, maar waar we zelf nooit op waren gekomen! Dat was echt heel fijn!
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 13:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Lenthe, de taak van een ceremoniemeester is (meestal) ook niet om de uitnodigingen uit te zoeken etc, maar meer andere praktische dingen. Wie haalt het boeket 's ochtends op terwijl de bruid en bruidegom zich aankleden? Wie brengt de versiering alvast naar de locatie, om al die lampionnetjes alvast op te hangen voordat het bruidspaar binnen komt? Er zijn op de de dag zelf vaak best wel wat kleine dingetjes die nog geregeld moeten worden en waar het bruidspaar echt niet aan moet of kan denken op dat moment. Daar is het wel heel handig voor.

En wat ik altijd als tip aan bruidsparen mee geef: Zorg dat de ceremoniemeester een lijst heeft van de familie portretten die jullie willen maken. Heel vaak willen bruidsparen een aantal verschillende groepsfoto's, dus met familie van de bruid, familie van de bruidegom, broers zussen, neefjes nichtjes, etc etc. Als bruidspaar sta je dan minstens een kwartier tot half uur te wachten en iedereen schuift af en aan voor de foto's. Het is dan super handig als het bruidspaar van te voren een lijst maakt met combinaties van familieleden die ze graag op de foto willen, en dat de ceremoniemeester dan op dat moment die mensen bij elkaar haalt. De fotograaf kent de familieleden toch minder goed dan de ceremoniemeester, dus de ceremoniemeester kan dan veel efficienter even mensen bij elkaar plaatsen, foto maken, nieuwe groep mensen halen, foto maken etc. Dat is een hele handige taak als ceremoniemeester zijnde dan dus.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Mrt 2014 13:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tsja ik ken bijna niemand van de familie.. Ja haar ouders en zusje, maar verder niet. Daarnaast woont ze ook nog 1.5 uur bij mij vandaan, dus even langsgaan om wat door te nemen zit er niet zomaar in, we zien elkaar maar 1x per 3 maanden ongeveer. Vrijgezellenfeest.. Nou ik zou niet weten wie ik daarvoor moet uitnodigen behalve haar zusje, een kennis van haar die ik nog nooit heb gezien en mezelf dan. Dus dat is wel een beetje weinig mensen.

Tsja en verder vind ik mezelf sowieso niet de aangewezen persoon, ik hou niet van regelen en ben meer iemand van 'op de achtergrond aanwezig'. Pfff nouja, jullie horen het al, ik zie het gewoon niet zitten.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 13:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gewoon eerlijk zijn tegen haar dan!
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 13:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Idd Marin, er kwam zoveel meer bij kijken dan wij dachten! Inderdaad van die kleine dingetjes, de tafelschikking bij het diner: kaartjes met alle namen van de daggasten, de bruidsauto waar we een bloemstuk op wilden, de taart moet van de bakkerij naar de locatie worden gebracht, na afloop moet de standaard van de taart nog weer terug worden gebracht naar de bakker, iemand moet de muziek tijdens de ceremonie aanzetten, wie doet dat? En zo bleken er nog wel honderd andere dingetjes te zijn die toch op de een of andere manier geregeld moesten worden.

Gelukkig heb ik over al die dingen geen moment hoeven nadenken op de dag zelf, en daarvoor heb je dan dus goede ceremoniemeesters!
<<

No. 3

Bericht 16 Mrt 2014 14:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtte, ik zou het niet doen als ik jou was. Zelf ga ik over een paar maanden ook trouwen en ik heb mijn zus gevraagd. Ik weet dat zij het heel leuk vindt en dat ze graag dingen goed regelt. Dat stelt mij gerust, want ik voel me nooit teveel. Als jij het niet heel graag wil doen, gaat dat alleen maar in het nadeel van je vriendin werken. Zij moet iemand hebben die het voor 110% wil doen, en anders niet.
Laatst gewijzigd door No. 3 op 16 Mrt 2014 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Mrt 2014 14:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje: Als je het niet wil, moet je het zeker niet doen. Is voor jullie beide geen succes denk ik.
En als je echt twijfelt, dan misschien even een goed gesprek met haar aangaan om te bekijken wat je zou moeten regelen.
ED noemt best wat dingen die bij haar geregeld moesten worden, bij ons wordt een deel van die zaken geregeld door de locatie zelf (bloemen bijvoorbeeld). De taart wordt door de maker zelf naar de locatie gebracht, muziek wordt aangezet door de gemeente en de fotograaf wil zelf sowieso ook een lijst met combinaties die we op de foto willen.
Als je taak uiteindelijk alleen maar is om mee te gaan met het foto's maken en om 's avonds de stukjes in te delen, dan is het prima te doen denk ik. Moet je inderdaad ook al die andere dingen doen, dan zou ik er zelf ook niet zo blij van worden.. Ik ben verre van een goede planner, dus de taak van ceremoniemeester zou dan echt helemaal niks voor mij zijn..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mrt 2014 15:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Tsja ik ken bijna niemand van de familie.. Ja haar ouders en zusje, maar verder niet. Daarnaast woont ze ook nog 1.5 uur bij mij vandaan, dus even langsgaan om wat door te nemen zit er niet zomaar in, we zien elkaar maar 1x per 3 maanden ongeveer. Vrijgezellenfeest.. Nou ik zou niet weten wie ik daarvoor moet uitnodigen behalve haar zusje, een kennis van haar die ik nog nooit heb gezien en mezelf dan. Dus dat is wel een beetje weinig mensen.

Tsja en verder vind ik mezelf sowieso niet de aangewezen persoon, ik hou niet van regelen en ben meer iemand van 'op de achtergrond aanwezig'. Pfff nouja, jullie horen het al, ik zie het gewoon niet zitten.

Dan moet je gewoon weigeren. En voet bij stuk houden. Vragen of zij jouw antwoord wil respecteren.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 15:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Cinnamon, met die foto lijst bedoelde ik niet dat de fotograaf de lijst heeft (dat vind ik sowieso handig) maar meer dat de ceremoniemeester die lijst ook heeft, zodat zij gauw groepjes bij elkaar kan halen en mensen halen voor de foto. Dat bespaart lekker tijd want de fotograaf kent die mensen een stuk minder goed dan de ceremoniemeester.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 15:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou eerlijk tegen haar zijn. Ga bij haar langs en zeg dat je je vereerd voelt dat ze jou als ceremoniemeester wil, maar dat je het niet ziet zitten. Vertel haar je onzekerheden en hoe jij er tegenaan kijkt, maar hou voet bij stuk als ze je probeert over te halen. Zeg dat je haar zeker wilt helpen met van alles, maar dat je de verantwoordelijkheid als ceremoniemeester te groot vindt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Mrt 2014 16:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Marin: Ik heb nog geen idee wie wij als ceremoniemeester gaan kiezen, maar wel dat die persoon geen idee heeft wie familie is, haha.
Ouders zal wel duidelijk zijn, maar onze vrienden kennen onze broers eigenlijk niet echt. Die moeten dus net zo goed zoeken :wink:
Gelukkig zullen we maar ongeveer 20 daggasten hebben, dat scheelt!

Met grotere groepen lijkt het me inderdaad wel zo handig dat meerdere mensen die lijst hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers