Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Mrt 2014 17:06

Re: Katten Topic <3

TukTuk schreef:Dankjewel! :D
Moet eerlijk zeggen dat ik hun meer mis dan mijn vrienden / familie :P Of beter gezegd, ik mis eigenlijk nog niemand van thuis behalve mijn vriend natuurlijk.. Maar met dieren is dat toch anders.


Herkenbaar haha!
Heb het ook wel snel, bij weekendjes weg, vakanties en ben ook altijd blij als ik ze na een werkdag weer zie maar in jouw geval is het nu wel heel lang he! Dan moet je vriend ze maar extra veel knuffels geven (namens jou) en regelmatig foto's naar jou doorsturen :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Mrt 2014 17:09

Re: Katten Topic <3

Caramba schreef:Ik was vanmorgen ontzettend kwaad op mijn kat! Hij weet dat hij niet boven mag komen, reden ervan is dat hij 2 keer op bed gepiest heeft. Maar vanmorgen was hij boven en ontzettend miauwen, meneer kreeg volgens ons zijn zin niet. Even later zit hij wat in kleren te nestelen, die op de grond lagen. Was geen schone kleding. Meneer heeft toen op mijn broek gepiest! Grrr, kwaad dat wij even waren!
Nu ligt hij heel lief in de stoel te slapen.


Wat vervelend zeg! Plast hij vaker op andere plaatsen, buiten zijn kattenbak?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Mrt 2014 17:21

Re: Katten Topic <3

Nee, hij plast buiten, nooit in huis, maar dit was omdat hij zijn zin niet kreeg, vlgs ons.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Mrt 2014 20:07

Re: Katten Topic <3

Onze jongste kat, 9mnd oud, plast soms op zolder buiten de bak... Kan de reden zijn dat hij nog niet gecastreerd is?
<<

Mouse10

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 03 Sep 2013 18:54

Bericht 15 Mrt 2014 20:28

Re: Katten Topic <3

Mijn katten zijn nu een aantal maanden buiten nadat ze een paar jaar alleen binnen waren. Nu merk ik de laatste tijd dat ze bijna geen eetlust meer hebben en de brokjes laten staan, de dierenarts heeft aangegeven dat ze eigenlijk niet zwaarder mogen worden en dacht dat ze misschien bij de buren of ergens anders eten. Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen, ik geef ze altijd 's ochtends en 's avond wat brokjes, maar dan eten ze nu misschien wel dubbel. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet ergens ander gaan eten, heeft iemand tips?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Mrt 2014 21:38

Re: Katten Topic <3

Je kan er niks aan doen, idee hebben wij ook wel eens dat onze katten dat doen.

Ik had een poosje terug whiskas natvoer voor de jongste gekregen. Toen het op was gaf ik haar wat anders, die wilde ze niet. Toen gourmet weer gegeven wat ze eigenlijk vaker krijgen omdat de oudste geen ander natvoer moet. Moest de jongste die ineens niet meer. Gisteren maar whiskas gekocht en die eet ze wel op... Leuk zeg kieskeurige katten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 15 Mrt 2014 22:39

Re: Katten Topic <3

Caramba schreef:Nee, hij plast buiten, nooit in huis, maar dit was omdat hij zijn zin niet kreeg, vlgs ons.


Ik geloof dat eigenlijk nooit zo in, dat katten dat doen omdat ze hun zin niet krijgen. Weet je zeker dat hij niks aan z'n blaas heeft, blaasontsteking of blaasgruis bijvoorbeeld? Kun je namelijk erg lastig merken als je een buitenkat hebt. Katten plassen echt niet zomaar op je kleding namelijk.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Mrt 2014 01:37

Re: Katten Topic <3

Hij was al erg hard aan het mauwen, wij negeerden dat, vaak is die mauw al teken dat er iets is. Vandaar denk ik dat hij binnen heeft gepist.
Die mauw is of eten of naar buiten.
Kattenbak hebben wij geruime tijd al niet meer in huis, omdat meneer zijn behoefte daar amper meer op deed.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Mrt 2014 08:08

Re: Katten Topic <3

Hard miauwen voor het plassen kan ook duiden op pijn. Ik zeg niet dat hij blaasgruis heeft hoor, maar met katers moet je echt heel erg opletten. Ze kunnen er dood aan gaan.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Mrt 2014 08:38

Re: Katten Topic <3

Ik heb het al eens aan de dierenarts gevraagd, die zei ook hou het in de gaten, dit is al 2 jaar terug, maar omdat hij toen al veel buiten was, kon ik dat niet checken. Hij mauwt alleen echt zo doordringend als hij naar buiten wil of eten wil en dat duurt hem dan te lang.
Bij blaasgruis zou hij weinig en vaker moeten plassen en tijdens plassen maken ze vaak ook geluid, althans dat denk ik.
Hij zat er te melktrappelen en zijn ogen dicht en te spinnen.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Mrt 2014 09:19

Re: Katten Topic <3

Ja, voor en tijdens het plassen miauwen ze dan vaak.
Ik herken ook de verschillende miauwen van m'n katten heel goed, haha. Een kater 'praat' altijd, zo leuk.
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 09:45

Re: Katten Topic <3

Onze kater die heeft gisteren weer buiten de bak geplast. Hij zoekt dan wel een plekje uit.. Nu was het op een papierenzak. Daarvoor was hij wel erg aan het miauwen. Kunnen zulke jonge katers al blaasgruis hebben? En hoe check ik dat?
<<

Anoniem273

Bericht 16 Mrt 2014 09:50

Re: Katten Topic <3

Jip83 schreef:Onze kater die heeft gisteren weer buiten de bak geplast. Hij zoekt dan wel een plekje uit.. Nu was het op een papierenzak. Daarvoor was hij wel erg aan het miauwen. Kunnen zulke jonge katers al blaasgruis hebben? En hoe check ik dat?


Ja, dat kan zeker. Komt vaak voor bij (jonge) katers.

http://www.dierendokters.com/katten/zie ... blaasgruis
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 16 Mrt 2014 12:37

Re: Katten Topic <3

Mijn Bailey is inmiddels al weer 7 maanden. Hij is uitgegroeid van een klein, pluizig katje naar een grote, eigenwijze kater.
Op deze foto was hij aan het bijkomen van zijn castratie.
Afbeelding

Ik heb nog nooit eerder een kat gehad, maar zit dus met een paar vragen.
- Hij heeft lang haar en ik vind deze haren vooral terug op mijn bank en kleding. Om gek van te worden, ik borstel hem om de dag, zo'n soort borstel:
Afbeelding
Ik heb het idee dat het niet optimaal werkt voor mijn kat. Maakt er hier iemand gebruik van een furminator? Of heeft iemand een andere tip qua borstels? Hoe zorg ik ervoor dat niet alles onder de haren zit? Ik stofzuig 2x per week en heb ook kleefrollers liggen om mijn kleding haarvrij te maken.
- Verder ben ik een beetje zoekende qua voer. Hij heeft al verschillende merken gehad, variërend van supermarktmerken tot premium voer van Zooplus. Wat geven jullie de katten te eten? Hij krijgt nu brokken van Perfect Fit, voor de binnenkat, maar ik merk dat hij hiervan blijft eten dus ben ik weer op zoek naar wat anders. Ook krijgt hij iedere avond een half zakje natvoer van Felix. Als hij dit ernaast krijgt, moet ik dan zijn gewicht qua brokjes aanpassen?

Hoop dat iemand deze kattenleek kan helpen :)
You're gonna hear me roar
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Mrt 2014 12:54

Re: Katten Topic <3

Ik heb qua voer de kipvariant van hills. Die bestel ik in grote zakken bij zooplus.

De furminator heb ik ook en ik vind hem wel fijn! Hij haalt meer weg als andere kattenborstels. Heb geen langharige kat dus in die zin geen ervaring hoe het bij langharigen bevalt.
Hier scheelt het wel stofzuigen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem273

Bericht 16 Mrt 2014 13:22

Re: Katten Topic <3

De Furminator bevalt hier heel goed, maar mag je niet te vaak gebruiken. Qua voer geven we ze Sanabelle No Grain (graanvrij voer), bestellen we per 10 kilo bij Zooplus en bewaren we in een luchtdichte ton.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Mrt 2014 13:31

Re: Katten Topic <3

Wat een mooierd!

Ik heb een goedkope furminator van Ebay. Die werkt wel heel goed:
http://www.ebay.com/itm/Professional-Me ... 41702f19c2

Verder geven wij CaroCroc Lamb, en hier hebben ze gewoon heel de dag brokjes staan. Als de bakjes leeg zijn vullen we ze bij.
Ze doen het beide heel goed op deze brokjes. Het voordeel is dat het niet zo duur is als de premium merken, maar wel een heeel stuk beter dan supermarkt voer en kitkat etc. Betaal voor een zak van 15 kilo rond de 45 euro en doe hier toch wel een flinke tijd mee.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Mrt 2014 13:36

Re: Katten Topic <3

Jip83 schreef:Onze jongste kat, 9mnd oud, plast soms op zolder buiten de bak... Kan de reden zijn dat hij nog niet gecastreerd is?


Hij kan ook blaasgruis oid hebben. Ik zou het even bij de dierenarts laten checken.

Mijn kater plaste overigens jarenlang af en toe in huis. Het begon met blaasontsteking en blaasgruis, dat was heel zielig, hij plaste zelfs bloed. Daarna bleef hij het doen ook al leek er geen sprake meer van blaasproblemen. Hij zit al jaren op dieet.
Hij had de onaangename neiging om op rondslingerende spullen te gaan zitten, vooral tassen waren favoriet en ook nieuwe spullen zoals het boodschappenmandje van de kinderwagen :palm: . Als alle spullen gewoon op hun plek lagen plaste hij eigenlijk nooit in huis!
Vorig jaar zomer heb ik toen een feliwayspray gekocht. Ik geloofde nooit wat van dat spul eigenlijk, maar ik heb alle nieuwe spullen er mee ingespoten. Vlak daarna gingen we met kat op vakantie. Ik heb zijn mandje en de auto flink ingesprayed voor we weg gingen. En het was echt zo maf om te zien, het beest mauwde altijd onafgebroken de hele weg lang en nu ging hij na een paar mauwtjes gewoon liggen en slapen!! Ook aan boord (we gingen naar Terschelling) bleef hij heel rustig en ging liggen slapen in zijn mandje. In het huis heb ik voor ik met hem naar binnen ging weer Feliway gesprayd. Hij is echt súper relaxed geweest de hele vakantie en hij heeft sindsdien nooit meer in huis geplast!
<<

Anoniem87

Bericht 16 Mrt 2014 13:42

Re: Katten Topic <3

Ik heb een Furminator, echt een topding. Heb minder last van al die haren sinds ik mijn kat daar 1x per week mee kam. Mijn kat vindt het trouwens vreselijk, maargoed, hij moet maar even doorbijten haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Mrt 2014 13:46

Re: Katten Topic <3

Nu even jullie advies gevraagd! Ooit heb ik Thomas samen met zijn moeder Josephine gekregen. Thomas was toen 2 weken oud. Toen hij ouder werd ging het steeds minder goed tussen hem en zijn moeder. Josephine was een nog al aanwezige en jaloerse kat die heel veel aandacht vroeg. In de tijd dat ze bij mij woonde (4 jaar) is Thomas nóóit op mijn schoot geweest. Ze vochten elkaar regelmatig de tent uit, Thomas vond het leuk haar te besluipen en zij kon echt niets van hem hebben.
Toen de vriendin die altijd op mijn katten paste in de vakantie zei dat dat voortaan niet meer kon omdat ze een kat uit het asiel wilde gaan halen heb ik haar gevraagd of ze het eerst met Josephine wilde proberen.
Dat is een geweldige keus geweest. Josephine krijgt sindsdien alle aandacht die ze nodig heeft en na een week kwam Thomas ineens bij me op schoot liggen!

Maar nu...ik wil heel graag nog een kat eigenlijk, A. wilde dat nooit, maar nu kan het dus wel. Ik sta op de lijst van Weetjewel voor een kitten van haar mooie Doedel. Maar ik twijfel dus nog een beetje en ik wil er echt 100% zeker van zijn voor ik het doe.

De voors:
- Het is gewoon superleuk, een kitten erbij, voor mij, voor Lucas en ik dénk ook voor Thomas.
- Thomas is gék op andere katten, hij rent altijd op ze af in de tuin om met ze te spelen (tot grote schrik van de meeste katten). Ik denk dus dat het voor hem heel leuk zou kunnen zijn om een kameraadje er bij te hebben.

De nadelen:
- Wat als het niet klikt tussen Thomas en het kitten, wéér een ander huis zoeken voor een kat? Ik wil dat in principe niet, een kat is wat mij betreft voor altijd bij ons.
- Wat als Thomas weer in huis gaat plassen door die andere kat?
- Lastiger met vakanties.
- Thomas heeft duur dieetvoer, best lastig om dat te scheiden lijkt mij.
- Thomas is een 'handige' kat hij kan niet hoger dan de zitten van een stoel springen en komt dus niet op het aanrecht, de tafel, kan niet in Lucas' bedje etc.. Een andere kat kan dat waarschijnlijk allemaal wel.
- Thomas is echt geweldig met Lucas, wat als dat kitten niet zo lief is?
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 16 Mrt 2014 14:23

Re: Katten Topic <3

Ja, het is echt een schat hoor! Dankjewel voor jullie reacties, de borstel is dus een aanrader. Geven jullie ook natvoer? Of echt alleen brokken?

Pompoen, lijkt me lastig. Maar denk dat het met een kitten anders is, dan met een grotere kat. Kittens worden eerder geaccepteerd en die kan Thomas dan ook mee opvoeden, dat lees ik vaak terug dat ze dit doen. Om te zorgen dat beide katten zich veilig voelen, zou je natuurlijk ook Feliway kunnen gebruiken en ze moeten altijd rustig aan elkaar kunnen wennen. Kitten eerst in aparte ruimte om sowieso te wennen aan nieuw huis geloof ik. Heb er al het een en ander over gelezen op een kattenforum.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem122

Bericht 16 Mrt 2014 14:34

Re: Katten Topic <3

Ik denk inderdaad dat het met een kitten een stuk makkelijker is. Ik zou wel goed kijken naar het kitten voordat je de keuze maakt voor 1. Zo hadden we een tijd geleden regelmatig een kitten in de tuin van de buren die daar verwaarloosd werd, en die joeg gewoon onze eigen katten weg, zelf onze Nala die normaal echt vecht voor haar eten alsof d'r leven er van af hangt, durfde niet dichterbij te komen wanneer dat kitten zat te eten.. Zo fel was dat kitten. Kan natuurlijk ook komen omdat hij verwaarloosd werd en ook bijna geen eten kreeg.
Ik zou dus wel een kitten nemen met een wat rustiger karakter, maar ook een niet te onderdanige kitten.

Gewoon eens kijken of het klikt met je huidige kat.

Wat betreft het voer, je zou ze apart kunnen voeden en dus voor beide een vast eetmoment invoeren in plaats van de gehele dag brokken aanbieden (als je dat al doet).
Desnoods in 2 verschillende kamers.
<<

Anoniem38

Bericht 16 Mrt 2014 20:30

Re: Katten Topic <3

Morgen een plasje proberen op te vangen! Las net ook dat veel likken aan de penis ook een symptoom kan zijn en dat doet ie heel vaak...en ik maar denken dat dat een soort 'ontdek je plekje' was..
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Mrt 2014 07:48

Re: Katten Topic <3

Ja he, ik heb ook het gevoel dat het met een kitten makkelijker is. En eten bied ik sowieso op vaste momenten aan, helemaal niet aan gedacht! Thomas eet altijd gelijk alles op. En als ikhet kitten nou ergens op zijn eten geef dan kan Thomas er ook helemaal niet bij.
Als Doedel inderdaad zwanger is dan kan ik het kitten na mijn vakantie ophalen en dan heb ik er echt alle tijd voor, dat scheelt ook.

Ik ben wel een beetje bang dat een nieuwe kat alles doet waarvan ik zo blij ben dat Thomas het niet doet. Aan de bank krabben of in de gordijnen hangen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem151

Bericht 17 Mrt 2014 07:54

Re: Katten Topic <3

Wij hebben een paar maanden 2 kittens gehad. (Wegens allergie zijn ze weg :( ) Maar ik vond het echt een drama! Voelde me echt een politieagente, de hele dag ze corrigeren. Ze klommen hier steeds de muur op, gebruikten de muur & bank als krabpaal, klommen ook graag bij je benen omhoog, heb me toch een partij littekens. En even op de bank tv kijken was er ook niet bij, dan zaten ze weer op het aanrecht of op de eettafel.
Natuurlijk zijn kittens speels en ondeugend en moeten ze nog leren wat wel en niet mag, maar ik vond het echt best zwaar. Daar had ik me wel op verkeken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers