Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Essence gelnagels.

<<

caribbeanlover

Bericht 26 Feb 2014 23:15

Essence gelnagels.

http://folder.kruidvat.nl/kruidvat-fold ... 1373977641


Ik weet niet of het te zien is, maar in de Kruidvatfolder staat nu zo'n lamp die hierbij nodig is. Deze is wel anders dan die ik ken van Essence, maar moet voor hetzelfde dienen.

Wie heeft deze? Ben je tevreden ermee? Ik had een tijd geleden gel look lak gekocht die als basecoat dient dacht ik. Nadat ik een aantal keren mijn nagels in een kleur had gelakt bracht ik die lak als laatste aan. Helaas haalde dat het kleurtje weg en het leek wel vloeibaar te worden dat terwijl het droog was. Nu weet ik pas dat het in combi met die lamp moet......................dom! Het oogt zoals ik dat in filmpjes zie mooi en het resultaat blijf je best lang zien zonder dat het afbrokkelt. Wel vraag ik me af of ik niet beter gewoon op de standaard/oude manier mijn nagels in een kleur zal lakken en dan eventueel een basecoat erop aanbrengen. Tenslotte is zo'n gel nailset voor thuis best prijzig aangezien het alleen werkt met allerlei lakken van dit merk. Zo'n cleanser is dacht ik niet veel anders dan een remover. Waarom zou ik die gebruiken? Kan ik niet die gebruiken die ik altijd al had? Die handcreme vind ik onzin, dan kan ik net zo die nemen die ik altijd heb. Net zoals de Cuticle Pusher en de Gel Corrector kan ook van andere merken. Eerst genoemde sowieso wel. De 3 in 1 nagelolie hoeft ook niet perse, zoiets heb ik al van Herome en is voorlopig nog niet op dus zonde. De Peel Off Gel Base vind ik zo apart, je doet het erop, maar haalt het er daarna eraf. Is dat perse nodig? Zo ja, dan begrijp ik dat wel en zal ik het wel toepassen.Er zijn 2 topcoats dus ik weet niet welke het beste is. Is de Primer echt van belang?
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Feb 2014 23:22

Re: Essence gelnagels.

http://www.essence.eu/nl-nl/producten/nieuwe-producten/

Volgens dit stukje hebben ze het niet over de Peel Off basis eraf halen. Er staat dat je de lak van je keuze aan moet brengen en laten drogen. Kan dan in die lamp? Het gewone drogen duurt nl altijd erg lang bij mij.

Jammer dat ze geen filmpje op de site hebben hoe je alles toepast, want die bloggers geloof ik niet altijd. Ik heb liever een proffesioneel iemand die er echt wat vanaf weet omdat ze met dat merk werken.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Feb 2014 10:04

Re: Essence gelnagels.

Ik heb de Sensationail set. Voor de zoveelste keer:

Ja, je móet alle stappen doorlopen, dus alles kopen. Cleanser is niet hetzelfde als remover.
Ja, het blijft super goed zitten.
Ja, de filmpjes van de Bloggers zijn echt en te vertrouwen.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Feb 2014 14:10

Re: Essence gelnagels.

Oke, maar ik dacht dat ik gewoon mijn eigen remover kon gebruiken aangezien het voor hetzelfde dient. Die van Serena is wel duidelijk, maar die andere meiden ken ik niet. Zij kunnen ook niet alles weten toch? Bedankt voor je uitleg iig. Zo'n cuticle remover en bokkepootje hoeft niet perse van dat merk, die heb ik al van anderen.
<<

Anoniem26

Bericht 27 Feb 2014 14:39

Re: Essence gelnagels.

Ze maken toch niet voor niks al die producten in combi met elkaar. Logisch dus dat je alles nodig hebt.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Feb 2014 14:54

Re: Essence gelnagels.

Dat snap ik mbt die lakken, maar je nagel merkt echt niet dat je een vijl gebruikt van Essence of een die je al had hoor. Ik heb er meerdere en ga die niet speciaal voor die gelnagels kopen. Zit te hopen dat ze ooit bij de Action zo'n set verkopen, want dat zal vast goedkoper zijn.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Feb 2014 15:15

Re: Essence gelnagels.

Aziraphale schreef:Ik heb de Sensationail set. Voor de zoveelste keer:

Ja, je móet alle stappen doorlopen, dus alles kopen. Cleanser is niet hetzelfde als remover.
Ja, het blijft super goed zitten.
Ja, de filmpjes van de Bloggers zijn echt en te vertrouwen.


Ik heb ook een set van Sensationail met een ledlamp i.p.v. uv en ik heb wat losse lakjes van de Nagelfabriek, maar daartussen merk je al kwaliteitsverschil. Ik zou daarom ook niet zo snel een set van Essence of een ander goedkoop merk halen.
Dit werkt eigenlijk heel anders dan gewone nagellak. Het is een soort plasticlaagje dat je aanbrengt en laat uitharden onder die lamp. Ik ben er heel blij mee, want ik heb altijd gelakte nagels en nu hoef ik ze nog maar eens per 1,5 tot 2 weken te lakken.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Feb 2014 15:42

Re: Essence gelnagels.

Derpy schreef:
Aziraphale schreef:Ik heb de Sensationail set. Voor de zoveelste keer:

Ja, je móet alle stappen doorlopen, dus alles kopen. Cleanser is niet hetzelfde als remover.
Ja, het blijft super goed zitten.
Ja, de filmpjes van de Bloggers zijn echt en te vertrouwen.


Ik heb ook een set van Sensationail met een ledlamp i.p.v. uv en ik heb wat losse lakjes van de Nagelfabriek, maar daartussen merk je al kwaliteitsverschil. Ik zou daarom ook niet zo snel een set van Essence of een ander goedkoop merk halen.
Dit werkt eigenlijk heel anders dan gewone nagellak. Het is een soort plasticlaagje dat je aanbrengt en laat uitharden onder die lamp. Ik ben er heel blij mee, want ik heb altijd gelakte nagels en nu hoef ik ze nog maar eens per 1,5 tot 2 weken te lakken.


Die lamp van Essence is ook een ledlamp hoor. Essence is een goed merk dus ik snap niet dat jij het niet goed vind en de reacties zijn goed. Ik wil er niet teveel aan uitgeven, dat vind ik zonde. Bij Kruidvat is er nu een lamp waarbij je het per 1 nagel dient te drogen omdat het een mini lamp is. Opzich niet erg, want het is evenlang als bij die grote. Hoe duur waren jouw spullen, lamp ed? Waar koop je dat merk? Is volgens mij alleen maar online te koop, klopt dat? Zo he een starterskit is 62,99.................vind ik echt veels te duur bovendien ben ik niet van plan om het elke dag te gebruiken.Denk dat Essence wat makkelijker te koop is.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 28 Feb 2014 16:51

Re: Essence gelnagels.

Ik vind Essence niet zo fijn, maar de lakjes kosten ook bijna niks. Als je niet veel wilt uitgeven, is het wel een goede keuze. Ik heb een startersset gekregen voor kerst en geloof dat die rond de 70 euro kostte. Voor zover ik weet, kun je de lakjes van Sensationails ook kopen bij bepaalde vestigingen van Etos, maar ik bestel alles altijd online bij bol.com of bij de nagelfabriek, daar zijn de lakjes goedkoper.
Het is ook niet de bedoeling dat je dit elke dag gebruikt, want de lak blijft 1-2 weken zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Feb 2014 18:36

Re: Essence gelnagels.

Het ging mij niet zozeer om de lakken van Sensational, maar alles eigenlijk. Ik heb zonet zo'n mini ledlamp van Essence gekocht. Ik wilde die grote nogmaals bekijken mocht ik twijfelen, maar die hebben ze eruit gehaald. Ach dit komt op hetzelfde neer, is lekker compact, neemt niet veel ruimte in en is vooral handig voor op reis. Heb de lakken die er voor nodig zijn oa de peel off base er ook bij gekocht. Ben benieuwd. Ik wist dat het idd niet voor dagelijks gebruik is aangezien dat geen nut heeft omdat ik er vanuit gaat dat het lang blijft zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mrt 2014 13:38

Re: Essence gelnagels.

Ik heb het gisteravond getest en het zit er nu op. Moest wel even wennen omdat ik dacht dat die peel off base hard moest worden. Hopelijk blijft het sowieso 10 dgn zitten wat ze beweren, maar ik had er meer van verwacht qua uiterlijk. Het ziet er niet anders uit dan bij gewone lak. Het opbrengen is 2x mislukt, ik had het niet mooi gedaan dus bij de 3x ben ik gestopt. Het zal wel kwestie van oefenen zijn. Op youtube las ik een reactie van iemand die dat een maand geleden heeft geplaatst. Zij zegt dat het er bij haar sinds oudjaarsdag op zit, maar dat lijkt me ook weet niet zo goed. Ze zegt dat de primer niet nodig is en schadelijk is voor je nagels. Iemand noemde Sensationals, Sexsationnails haha.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Mrt 2014 10:26

Re: Essence gelnagels.

Het is ook gewoon lak. Wat had je verwacht te zien??
30-04-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mrt 2014 14:40

Re: Essence gelnagels.

Een mooie dikke glanslaag. Vond het bij Beautylab (Essence) er mooier uit zien dan bij mij met Essence. Bij Beautygloss had zij Sensationail en ook dat zag er mooier uit. Wat is het verschil tussen die merken? Ik moest wel wennen dat als je de peel off base erop doet en dan in de lamp doet dat het niet opgedroogt is wat ik dus dacht. Dus dat je de plaklaag eraf moet halen en bij de basecoat hetzelfde verhaal. Sensationails dien je te verwijderen met pure aceton, lijkt me niet zo goed voor je nagels. Essence pel je eraf wat mij beter lijkt. Bij mij begint het nu al een beetje af te brokkelen. Nadeel is van Essence dat je de gewone nagellak bijv. groen dat je die niet onder de lamp kan drogen.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mrt 2014 16:06

Re: Essence gelnagels.

Ik heb de set van de Kruidvat en het bevalt erg goed. Ik heb de set in september gekocht en gebruik hem nog elke week. En ja je bent wel alles nodig.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mrt 2014 16:37

Re: Essence gelnagels.

Ik heb alles gekocht wat ervoor nodig is. Ik ben gewoon onhandig en netjes lakken kan ik al helemaal niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Mrt 2014 22:57

Re: Essence gelnagels.

Ik zag een filmpje van een duitse meid en zij heeft zeker 5x haar vinger (ze testte het met 1) eronder gedaan nadat ze de peel off base erop had gedaan. Ze zei dat het plakkerig bleef aanvoelen, maar het droogt gewoon nooit in/hard uit toch?! Dat is toch juist het effect van gelnails? Hoe is dat dan bij Sensationails?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Mrt 2014 18:14

Re: Essence gelnagels.

Ik gebruik wel primer, omdat mijn nagels niet zo sterk zijn en de lak dan beter hecht.
Ik weet niet hoe het zit bij de lak van Essence, maar mijn basecoat, topcoat en kleurtjes zijn plakkerig. Nadat ik de topcoat heb aangebracht, moet ik alleen die laatste plaklaag er met reiniger en een doekje afhalen en dan voelen mijn nagels gewoon hard en glad, tussendoor moet je ze plakkerig laten.
Mijn nagels zien er precies zo uit als op de plaatjes, heel er glanzend.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Mrt 2014 19:10

Re: Essence gelnagels.

Derpy schreef:Ik gebruik wel primer, omdat mijn nagels niet zo sterk zijn en de lak dan beter hecht.
Ik weet niet hoe het zit bij de lak van Essence, maar mijn basecoat, topcoat en kleurtjes zijn plakkerig. Nadat ik de topcoat heb aangebracht, moet ik alleen die laatste plaklaag er met reiniger en een doekje afhalen en dan voelen mijn nagels gewoon hard en glad, tussendoor moet je ze plakkerig laten.
Mijn nagels zien er precies zo uit als op de plaatjes, heel er glanzend.


De peel off base en de topcoat van Essence zijn ook plakkerig nadat ik mijn vingers onder de lamp heb gedaan. Die plaklaag dien je ook te verwijderen dan, zowel van de peel off base en basecoat. 1= primer,2= peel off base, 3= eventueel gekleurde lak (kan ook zonder, maar dat weet je denk ik wel) en dan als 4e de topcoat.

Bij sommigen begon het te barsten zeg maar, dus heb ze daarnet allemaal eraf gepulkt. Jammer dat ze niet met 1 ruk eraf gaan, maar dat komt misschien wel omdat ik niet helemaal netjes heb gedaan ondanks dat ik alle stappen in de juiste volgorde heb gedaan. Het was voor mij de 1e keer, dus wie weet is het een kwestie van wennen. Ik zei tegen mijn man dat het een voordeel voor hem was omdat met gewone nagellak hij zich altijd ergert aan de geur van remover. Nu moet ik dat alsnog gebruiken omdat er nog kleine restje op zitten die ik er niet goed af krijg.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mrt 2014 11:45

Re: Essence gelnagels.

Je moet dus na elke stap de plaklaag verwijderen? Bij mijn lak hoeft dat alleen na de topcoat.
Ik moest er ook even aan wennen, de eerste keer had ik veel te veel gebruikt en had de topcoat een heel dikke rand, daardoor liet hij ook sneller los, maar nu gaat het beter dan met gewone nagellak.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2014 12:23

Re: Essence gelnagels.

http://www.youtube.com/watch?v=k6tkWOCc0NU

Misschien is dit handiger/duidelijker. Het moet na de peel off base en na de topcoat, dus 2x. Ik had begrepen dat alleen winkels met een 2e Essenceschap zo'n ledlamp hadden. Ben net terug van de Trekpleister die hier nog geen 5 min. fietsen vandaan zit en zag dat ze die mini lamp ook hadden. Ben ik speciaal daarvoor laatst een stuk verderop naar Kruidvat gefietst :( . Voortaan kijk ik eerst wel bij TP. Ik raad aan om geen wattenschijf te gebruiken ivm pluizen wat ik iig bleef zien, beetje irritant. Gebruik een stukje pleepapier, is makkelijker. Ik vind de uiteinde niet zo mooi gelukt in dit filmpje en dat terwijl ze wel veel verstand heeft van make up. Heel veel meiden lakken hun nagels zo mooi, netjes, secuur, maar ik kan dat echt niet zo mooi. Ook duurt het altijd een eeuwigheid voordat de gekleurde lak droog is. Wel stomd eigenlijk, want Essence had het beter zo kunnen maken dat je ook de gekleurde lak eronder kon drogen....................jammer.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mrt 2014 13:06

Re: Essence gelnagels.

Ik heb celstofdeppers i.p.v. watjes, die pluizen niet. Het is inderdaad wel lastig dat je gewone nagellak moet gebruiken.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2014 13:46

Re: Essence gelnagels.

Wat een woord haha. Denk dat een stukje wc papier ook goed is. Weet iemand of het bij die van Essence lukt als je na de peel off base een andere gekleurde lak op doet dan van die van Essence? Het lijkt mij van wel, maar heb gehoord dat sommigen zich dat ook afvragen op youtube.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2014 01:24

Re: Essence gelnagels.

Heb het nu voor de 2e keer op gedaan en dmv schoonmaken waren sommigen een beete los gaan zitten. Heb ze dus maar van alle vingers eraf gehaald, maar dat ging niet in 1x zoals je op youtube ziet.Wat een gepiel zeg, het oogt mooi, maar ik ga dit niet wekelijks aanbrengen meer voor een speciale gelegenheid en/of op vakantie.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2014 16:53

Re: Essence gelnagels.

Ik snap niet waarom je zo'n dikke laag gellak erop moet doen als je de plaklaag toch weer eraf haalt. Waarom?

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers