Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2014 14:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zelf persen is inderdaad handiger, ik moet nog steeds een keer een pers kopen, maar ik vergeet het steeds.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 07 Mrt 2014 15:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink water, siroop, sapjes en heel af en toe maar frisdrank.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Mrt 2014 15:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Deze staat nu in de oven, ik ben benieuwd!

http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Mrt 2014 15:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:Deze staat nu in de oven, ik ben benieuwd!

http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/


Ziet er très bien uit! Heb je ook ei vervanger gebruikt of wel gewoon ei?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 07 Mrt 2014 16:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules schreef:
Kowalski schreef:Deze staat nu in de oven, ik ben benieuwd!

http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/


Ziet er très bien uit! Heb je ook ei vervanger gebruikt of wel gewoon ei?


Ik heb wel een gewoon ei gebruikt. Ik had geen egg replacer in huis en dat hoeft van mij ook niet per se :)

Ik heb net een stukje geproefd en het is heerlijk!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Mrt 2014 14:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink koffie, thee, water en wijn. Probeer wel steeds meer water te drinken dus ik heb een glas naast de kraan en verplicht mezelf af en toe een glas achterover te slaan :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem44

Bericht 10 Mrt 2014 09:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink alleen maar koffie, thee en water, nooit problemen mee gehad. Toen ik op kamers ging 10 jaar geleden heb ik de frisdrank en andere zoetige dranken al afgezworen, omdat ik geen zin had om die flessen naar mijn kamer te sjouwen. Nu heb ik er geen enkele behoefte meer aan. Af en toe drink ik alcohol, lekker een wijntje op een terras, of een koud biertje, of een mojito, mmm. Maar tot zover mijn 'guilty pleasure', haha.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 11:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het is stil hier! Hoe gaat het met iedereen? Susan, je draai al gevonden?

Hier is het ruck momenteel! Ik heb buikgriep en hou niks binnen. Ik heb al 4 dagen amper gegeten, echt heftig. :omg:
Kilo's vliegen eraf. De 5 is weer in zicht, maar natuurlijk niet op een gezonde manier. :thumbdown:

Ik drink trouwens al jaren alleen maar water en thee. Ik ben niet zo'n frisdranktype. Een wijntje op z'n tijd kan ik wel waarderen, maar dat doe ik nooit thuis.
M'n enige guilty pleasure is rode wodka redbull, hahaha. Zo af en toe met een vriendin in het café. Super slecht, maar komt niet vaak voor. ;)
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 11:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier staat een uiensoep op, heel simpel gewoon uien in roomboter lekker lang op heel laag vuur laten staan, zo'n 40 minuten en terwijl het zo staat tijm en rozemarijn erbij, wat zout. Op het laatst een paar teentjes knoflook erbij en dan nog even laten staan, dan heet water erbij, bouillonblokje en nog een uurtje op laten staan, zodat alle smaken goed in het water kunnen trekken. En klaar! Ik heb nog oud stokbrood en doe dit in de oven met kaas, dat is niet zo clean, maar ok ;)
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 12:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt lekker, ED!
Ik ga zo maar eens een lichte bouillon maken, hopelijk kan ik dat wel binnen houden.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 12:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Beterschap!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 12:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dank je!

Kowalski, dat ziet er lekker uit zeg! Die ga ik ook eens proberen. Maar dan idd gewoon met ei, ik heb een tijdlang egg replacer moeten gebruiken, maar ik vind het niks, doe mij maar een gewoon eitje.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 12 Mrt 2014 13:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die is lekker hé Kowalski, ik maak hem wel vaker.
Heb gister een lasagna met courgette op. Recept komt van beaufood.nl. Was lekker, alleen jammer dat mijn kinderen absoluut geen avondeten kunnen waarderen, dus drama alom!

Ging een tijdje niet zo heel best met clean eten, maar nu de draad weer te pakken. Wel aan het sporten gebleven (hardlopen), maar ik ben bang dat ik een kuitblessure heb opgelopen. Nu even een weekje rust en dan dinsdag weer proberen. Wel balen, want was goed op weg naar de 5 km.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 13 Mrt 2014 08:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Dank je!

Kowalski, dat ziet er lekker uit zeg! Die ga ik ook eens proberen. Maar dan idd gewoon met ei, ik heb een tijdlang egg replacer moeten gebruiken, maar ik vind het niks, doe mij maar een gewoon eitje.


Jaa inderdaad. Niks mis met een gewoon eitje, ik hoef echt niet álles te vervangen! Ik heb trouwens ook 200 gram speltmeel gebruikt in plaats van 100 gram bloem en 100 gram meel, gaat prima!
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mrt 2014 08:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:
Jans schreef:Dank je!

Kowalski, dat ziet er lekker uit zeg! Die ga ik ook eens proberen. Maar dan idd gewoon met ei, ik heb een tijdlang egg replacer moeten gebruiken, maar ik vind het niks, doe mij maar een gewoon eitje.


Jaa inderdaad. Niks mis met een gewoon eitje, ik hoef echt niet álles te vervangen! Ik heb trouwens ook 200 gram speltmeel gebruikt in plaats van 100 gram bloem en 100 gram meel, gaat prima!


Oh mooi! Dat wilde ik ook gaan doen. Ik heb geen bloem in huis. Misschien dat ik het meel een beetje zeef.
Denk dat ik het straks ga maken. Ik heb gister een hoop bananen gekocht.

Wat heb je er voor fruit ingedaan? Ik twijfel tussen gewone blauwe bessen of frambozen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 13 Mrt 2014 08:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb de eerste keer een combinatie van blauwe bessen en frambozen gedaan, omdat ik zo'n pakje vriesfruit had en geen zin had om de blauwe bessen eruit te pikken. Dat was gewoon lekker! Nu heb ik er alleen blauwe bessen in gedaan en het maakt niet zo gek veel verschil, allebei heerlijk!
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mrt 2014 16:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Powerrrrr smoothie!! Kon ik wel gebruiken.
Afbeelding

- 180 cc havermelk
- 2 uitgeperste sinaasappels
- 1 banaan
- halve avocado
- ruim 200 gram bevroren frambozen

Erg lekker!
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2014 16:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net deze chocoladetaart gemaakt:
http://www.evawitsel.nl/blog/2014/paleo ... op-te-eten

Maar ik weet het zo net nog niet. Sowieso is het geheel vrij weinig; ik heb het in mijn boterkoekvorm gemaakt en het is echt maar 1 cm hoog of zo. Dus als het hard wordt, kan ik er eerder repen dan punten van snijden. ALS het hard wordt. want het lijkt nu nog heel nat en vettig. Misschien teveel kokosolie, of toch de kokosroom niet helemaal goed gescheiden.
Nou ja, Ik heb wel van het kokoswater een lekkere smoothie gemaakt met banaan en blauwe bessen.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mrt 2014 20:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

En inmiddels al geproefd?
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2014 21:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Yep. De smaak is niet vies maar het is echt teveel kokosolie: je ziet op sommige plekken echt een hard wit laagje. Even mee experimenteren dus; de korst is wel erg lekker.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2014 15:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:Deze staat nu in de oven, ik ben benieuwd!

http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/


Hier staat tie nu ook in de oven. Ben erg benieuwd!

Ik heb 200 gram speltmeel, 1 ei, 50 gram blauwe bessen, 50 gram frambozen, 50 gram honing en 50 gram dadelstroop er in gedaan. Ook heb ik er wat sucanat overheen gestrooid.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 14 Mrt 2014 15:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Kowalski schreef:Deze staat nu in de oven, ik ben benieuwd!

http://www.vegadutchie.nl/2013/02/18/ba ... voor-liza/


Hier staat tie nu ook in de oven. Ben erg benieuwd!

Ik heb 200 gram speltmeel, 1 ei, 50 gram blauwe bessen, 50 gram frambozen, 50 gram honing en 50 gram dadelstroop er in gedaan. Ook heb ik er wat sucanat overheen gestrooid.


Ik ben benieuwd hoe je hem vindt! Ik hoop dat hij niet te zoet is. Ik had er de eerste keer 100 gram agavesiroop in (en geen sucanat) en vond hem vrij zoet. Nu heb ik er tussen de 50 en 75 gram agavesiroop in en vind ik hem nog zoet genoeg. Maar ik ben ook niet zo'n zoetekauw :)
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2014 15:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben wel een zoetekauw :ja:
Ik had geen vanille, dus dat zit er niet in. Ik zat te denken om de sucanat er doorheen te doen, maar dat leek me teveel. Dat spul is echt reuze zoet. Maar een klein beetje eroverheen leek me wel lekker.
<<

Anoniem152

Bericht 14 Mrt 2014 16:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat staan er een lekkere recepten tussen!
Moet mezelf echt meer tijd gunnen uitgebreider te koken.

Ben iets minder streng geworden in het clean eten. Heb een periode gehad dat ik alleen maar 'puur' vlees at.
Een gepaneerde schnitzel bijvoorbeeld, was uit den boze (allemaal restvlees).
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 14 Mrt 2014 19:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gebruiken jullie kokosolie? Is dat in een gewone supermarkt te koop? En waar is het anders door te vervangen, gewone olie?
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers