Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2013 mama's

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 13 Mrt 2014 22:08

Re: Zomer 2013 mama's

Even een snelle reactie van mij, reageer later op iedereen, is nu niet handig met de tablet en wilmzo gaan dochen en gaan slapen.

Hier gaat eigenlijk alles goed. J. was met 6mnd 9,5kg en 74cm. Net zo zwaar als T. met een jaar en net zo lang als T. met 9mnd...een heel verschil dus! J. tijgert een beetje en probeert steeds te kruipenmmaar hij heeftmde link nog niet gelegd dat hij zn handen eerst naar voren moet zetten. Hij heeft 1 tandje door en gelukkig heeft ie me (nog) niet gebeten...dat was met T. wel anders! De bv loopt nog steeds goed en t rapleyen heeftnie nu ook best goed door. We vinden steeds minder van t eten terug op de grond, en meer in zn luier. Hij heeft wel wat last van krampjes de laatste dagen, zn darmen moeten er duidelijk nog aan wennen. Als t vannacht weer zo gaat als afgelopen 2 nachten (vaak wakker en tussen 4 en 5.30u echt last van krampen) dan stoppen we denk ik even een paar dagen met de bijvoeding en bouwen t dan weer rustig op.
Ik ben wel benieuwd wat hij nu weegt, een nicht van me noemde m laatst een wuiles en dat is echt t perfecte woord om m mee te omschrijven :D
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 13 Mrt 2014 22:13

Re: Zomer 2013 mama's

jeetje, wat een flinke vent!
L. was met 8 maannden 7350gram en 67,2cm.. Iets kleiner nog dat T op die leeftijd, maar die was al niet groot..
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:30

Bericht 13 Mrt 2014 22:15

Re: Zomer 2013 mama's

Leuk om hier updates van iedereen te lezen. Ik heb hier nooit mee geschreven, maar wel meegelezen. Ik heb zelf een dochter van 7,5 maand. Leuk om dan te lezen hoe het gaat met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd.
<<

Anoniem275

Bericht 26 Apr 2014 11:04

Re: Zomer 2013 mama's

Hoe is het met iedereen?

Hier alles goed. L is een ondernemend kereltje, kan slecht stil zitten en gaat nu ook overal staan. Verder is hij super makkelijk en lief! Alleen 's nachts nog wel eens onrustig, waardoor hij nog regelmatig halverwege de nacht bij ons in bed komt.. En... Hij heeft eindelijk 2 tandjes :)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Jul 2014 20:42

Re: Zomer 2013 mama's

Halloo dan!!

Hoe is het met iedereen? We zijn wel erg erg erg ver naar onderen gezakt. De eerste baby's alweer compleet baby-af en nu een dreumes, de 1e verjaardagen zijn al gevierd! Gaat echt snel!

Hier ondanks alle tegenslagen en heel vaak gezegd te hebben ik stop met bv, ga ik toch nog even lekker stug door. 3 aug of misschien iets eerder ga ik stoppen. Dan is het mooi geweest, dan gaat de spiraal er ook uit en even compleet hormoon vrij leven. De 2e ligt ook op de loer, maar nu nog even niet.
Ben net weer aan het werk, en maar zien of ik mag blijven na de zomer.
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jul 2014 22:46

Re: Zomer 2013 mama's

Hoi, leuk dat je t topic weer omhoog brengt :-)!

Dus je geeft nog steeds borstvoeding! Zo petje af hoor, echt knap! En fijn dat je weer aan t werk ben,voor hoeveel uur ben je weer aan de slag?

Hier gaat het goed. We zijn toevallig vandaag voor t eerst naar de kapper geweest, het kon echt niet meer overal lange pieken haar haha, hij lijkt nu opeens n stukkie ouder met zijn kortere coupe. We hebben gelijk pasfoto's laten maken en gaan morgen een id-kaart aanvragen, wel zo makkelijk voor op vakantie! Tandje 7&8 hebben zich ook aangemeld en kwa groei gaat alles ook goed, hij is nu 75,5cm en weegt exact 9kg.
Ikzelf ben nog niet aan het werk,het bevalt me stiekem wel goed,alleen financieel is het geen vetpot dus hoop toch dat ik in sept. Weer ergens kan gaan beginnen.

Hoe is het met de rest?
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Jul 2014 06:03

Re: Zomer 2013 mama's

Wat goed dat je nog steeds bv geeft Silver!

Naar de kapper, dat maakt ze opeens ook wel heel groot volgens mij Ingrid. F. moet eigenlijk ook, maar vind het zo zonde. Vind die wilde bos juist zo schattig.

Hier gaat ook alles goed. F. is een ontzettend nieuwsgierig mannetje. Hij babbelt de hele dag, maakt al echt de klanken van verschillende woorden (papa, mama, dadag, ejtuh), kan hiep hiep hoera, dag zwaaien, klap eens in je handjes.... hij staat hele dagen, loopt wat pasjes aan de hand... kortom: gaat allemaal veel te snel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem275

Bericht 04 Jul 2014 10:17

Re: Zomer 2013 mama's

Silver, fijn dat je weer aan het werk bent. En leuk dat jullie na de zomer misschien voor een tweede willen gaan! Heb je nu nog wel hulp, of is alles achter de rug?
Ingrid, fijn dat alles goed gaat! Ik ben het kwijt, maar werd je contract niet verlengd?
Figaro, fijn dat met F. ook alles goed gaat! Het gaat zo snel he! Hoe is het met jouzelf dan?

Hier alles oké, L is een kaboutertje maar gaat verder snel. Hij kan aan 1 handje lopen, maar vindt 2 fijner en loopt al best ver achter de loopwagen. Naar de kapper is eigenlijk ook wel een keer nodig.. Hij begint ook steeds meer klanken na te doen, is hiermee iets minder snel als zijn broer geloof ik.. Het is wel een echte deugniet, begint ons uit te dagen en kan echt heel ondeugend kijken. Ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat :wink: Hij heeft nogsteeds maar 2 tandjes, haha..
<<

Anoniem275

Bericht 08 Jul 2014 06:53

Re: Zomer 2013 mama's

Nou, eindelijk heeft/krijgt L. er 2 tandjes (boven) bij, dan staat de teller op 4 :laughcry:
De jongens gaan vandaag naar de kapper trouwens. Ben benieuwd, L. is normaal gesproken niet zo van het stil zitten..
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 29 Jul 2014 12:20

Re: Zomer 2013 mama's

Ik heb iets te snel gejuicht om het feit dat ik weer aan het werk ben. Zit alweer mijn 3e week op rij in de ziektewed. Mijn astma is zo dusdanig verslechterd waardoor zelfs de artsen het over zh opname hebben gehad.
Gister ook weer bij de ha geweest, deze had het over een ander inhalatie medicijn, maar met dat medicijn mag ik absoluut 0,0 borstvoeding geven, en dan gaat mijn principe van voeden tot een jaar niet meer op. :(
Mocht ik mij morgen niet beter voelen, dan moet ik me daar los van maken.
Verder zak ik nu door mijn lichamelijk probleem ook weer psygisch naar beneden, daar moet ik nu echt voor waken... Ik laat T nu dan ook zo nu en dan even ophalen zodat ik echt even tot rust kom.
De laatste checkup bij het cb had ie ook weer een mooie lijn. 75cm en 10kg! En qua tandjes, dat gaat hier ook wel door, 4 boven, onder 2, daarnaast links 2 kiezen en rechts ook al 1. Het gaat maar door! En zo ineens brabbelt ie de hele dag door, loopt actief achter de loopwagen en zwaait en klapt in de handjes.

Ingrid, en dan ineens gaan ze naar de kapper en krijgen ze een heel ander gezichtje. Het baby is eraf en nu is ie een dreumes. Gaan jullie ver weg op vakantie? Have fun!

Figaro, wat fijn dat het zo goed met F gaat! En met jouw? Heb jij nog de nodige hulp?

Bubble, fijn dat L ook zo lekker doorgaat! Gezellig hea dat brabbelen. Nou die 2e hier duurt nog wel ff, eerst maar lichamelijk weer fit worden...
<<

Anoniem275

Bericht 24 Aug 2014 21:07

Re: Zomer 2013 mama's

silver, hoe is het nu met je?
en hoe is het met de rest?

hier alles goed. L heeft een tijdje 'stil gestaan' qua ontwikkeling, maar is de lengte gegroeid.
nu ontwikkeld hij zich juist weer als een speer. hij loopt steeds meer pasjes los, vandaag 1.5-2 meter,
maar als we echt gaan oefenen wordt hij te wild en laat hij zich steeds vallen.
hij is nogsteeds klein, zit net in maat 74, maar dat vind ik ook wel weer leuk :D
het is echt zo'n schatje :heart:
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Aug 2014 21:24

Re: Zomer 2013 mama's

Hoi!
Wat goed dat ie los stapjes doet ach wel een fijn mannetje dan kwa bouw/groei, ik herken het eigenlijk wel, het 'stil staan' van de ontwikkeling dat hebben we nu met onze L ook. Al komt het heus wel goed, wel typisch iedereen zei och die loopt nog voordat ie een jaar wordt haha. Ik merk wel als je hem ongemerkt even los laat dat hij een paar secondes los kan staan maar dan boem zit ie weer op zijn kont.

Verder gaat het goed met hem, druk ventje met duidelijk geen zitkont! Heeft al wat blauwe plekjes en traantjes opgeleverd :-) Speelt trouwens leuk met zijn nichtje die 5,5 week ouder is,elkaar uitdagen om achter elkaar te kruipen,nou dan gieren ze het uit!

Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 24 Aug 2014 21:55

Re: Zomer 2013 mama's

dat dacht ik ook een tijdje, dat L. voor zijn verjaardag los zou lopen, maar toen ging hij ineens weer meer kruipen en wilde hij ook niet aan de hand stappen.

L. kan wel een duiveltje zijn, hoor. T. pakt nog wel eens wat van hem af (en omgekeerd), maar daar wordt T. daarop aangesproken. L. heeft dat door en gaat nu soms al huilen als T. alleen maar in de buurt komt. hij kijkt ons dan ook aan van 'ben ik niet heel zielig?!' ik probeer wel een beetje in de gaten te houden hoe het gaat, voordat ik T. altijd 'de schuld' geef..
hij doet ook werkelijk alles na en is een echte charmeur, krijgt iedereen aan het lachen met gekke bekken (die hij overigens van ons geleerd heeft :palm: )
<<

Anoniem275

Bericht 13 Jul 2016 21:13

Re: Zomer 2013 mama's

bijna twee jaar later heb ik dit topic maar eens opgezocht..
wie komt hier nog en hoe gaat het met jullie?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers