Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Mrt 2014 14:35

Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

R. kan sinds deze week zelf gaan staan. Ze gaat nu continue, overal staan, maar ze kan niet zelf weer gaan zitten! Dus na een paar minuten staat ze met bibberende beentjes te gillen/raakt overstuur.

Moet ik haar nu elke keer neerzetten op haar billen? Haar gewoon oppakken (het lijkt er op dat ze dat wil) of moet ik haar even haar gang laten gaan zodat het misschien zelf leert?

In de woonkamer vind ik het niet zo erg, maar het is wel lastig dat ik continue naar boven moet rennen omdat ze weer staat te gillen in haar bedje.

Hoelang duurt deze fase? :razz:
<<

Anoniem106

Bericht 12 Mrt 2014 15:42

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Gisteren niet zolang :P

Ik denk dat ze het snelste leert wanneer ze het zelf moet doen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het vervelend is als jij beneden bent en zij boven. Is het een idee om boven een beetje te gaan 'rommelen' totdat ze slaapt? Of wil ze dan juist niet gaan slapen?
<<

Anoniem57

Bericht 12 Mrt 2014 15:58

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Hier heeft die fase zeker 2 maanden geduurd, wij hebben haar steeds neergezet en op den duur leerde ze het vanzelf.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 16:16

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Haha daar heb ik pas nog een topic over geopend. Klein maandje was het voorbij.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 16:18

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Achter haar gaan staan en haar je wijsvingers laten pakken en haar dan op die manier door de knietjes laten zakken zodat ze op haar billen terecht komt. Mijn dochter had het op die manier gauw door.
Mijn zoon liet zichzelf al gelijk neerploffen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Mrt 2014 17:00

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Bedankt! 2 maanden..pffff

Jou tip ga ik proberen Jans! Ik hoop dat ze het snel door heeft.

En als ik boven ga rommelen gaat ze niet slapen. Ik hoor haar wel, dat is het probleem niet. Maar ik vind het gewoon sneu om haar niet te helpen.
<<

ChiQ

Bericht 12 Mrt 2014 17:03

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Haha, ja welkom in de wereld van 500x per bedtijd terugleggen..
<<

Anoniem106

Bericht 12 Mrt 2014 18:13

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Ik bedoelde het meer in de zin van, hoef jij niet steeds naar boven te lopen... ;-) Maar als ze niet gaat slapen is dat inderdaad geen oplossing.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Mrt 2014 18:27

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Ik zou haar inderdaad een paar keer begeleiden. Dus eerst haar knietje naar de grond en dan haar andere knietje.
Jeetje, ik weet niet eens meer hoe dat ging ;).
En verder sluit ik me aan bij ChiQ, haha.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 18:56

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Ik heb het geoefend door achter hem te gaan zitten en hem dan naar achter om te trekken en hem op mijn knieen te laten landen. Ik kan het niet goed uitleggen, heb het van Lejow.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2014 22:56

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Bij L. duurde het twee dagen en toen zakte hij gewoon door zijn knietjes en ging dan zitten. Hij ging na het optrekken tot staan ook ineens zelf van lig naar zit. Dat optrekken tot staan maakte dat hij heel veel dingen ineens snapte!
Carool, jij deed toch iets met tellen? 1, 2, 3, boem en hem dan laten zitten?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 23:00

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Ja, ik kan het nu wat beter uitleggen want er hangt nu geen baby aan de laptop.

Ik zat op mijn knieën achter hem en zei 1,2,3.. Boem! En trok hem om. Ik ging steeds lager zitten zodat hij steeds dieper viel. En uiteindelijk liet hij zich gewoon op zijn billen zakken als ik boem riep.

We zijn nu weer wat verder en nu gaat hij gewoon op zijn knieën zitten. Maar meeeennn wat een drama was dat. Hij huilt altijd wat voordat hij gaat slapen maar hij ging dus steeds staan en niet meer liggen dus hij vond het wel mooi dat hij mij zo elke keer zijn kamer in kreeg. Stond hij gewoon met een brede grijns nep te huilen in bed.
R. 2013
D. 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Mrt 2014 23:31

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Bij mijn zoontje duurde die fase maar héél kort. Wij hebben hem gelijk geleerd hoe hij door zijn knietjes moest zakken en daarna moest gaan zitten. Dat pikte hij eigenlijk heel erg snel op. Ik wilde hem liever niet leren om zich achterover te laten vallen op zijn billen omdat hij dat een paar keer heeft gedaan en dan niet zo gelukkig op de grond landde :).
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Mrt 2014 01:26

Re: Wat moet ik doen? (van staan naar zit)

Als ze zich beneden aan tafel/bank optrok liet ik haar eerst zelf uitproberen, en dan pas ging ik helpen (en niet overnemen door haar zelf meer te zetten, maar idd samen te doen). Op de bank heb ik ook 1 2 boem gedaan, eet ze heel leuk vond maar wel alleen op bank.
Als ze,in bed ging staan liet ik haar ook even staan, maar ging dan wel naar boven om haar terug te leggen (dan nam ik t wel over en legde haar zelf meer).
Dit duurde hier ook maar een week.
Je zou evt in bed een slaapzakje aan kunnen doen, dan kan ze ook minder goed gaan staan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers