Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 10:11

Re: Biechttopic

Linnie, bedankt voor je reactie. Nee, die sites zijn er dus weinig tot niet, dat maakt dat ik voor mijn gevoel nu 'vast' loop.
Ik zie inderdaad als ik via Google zoek wel op veel zwangerschapsfora speciale 'contacthoekjes', maargoed, wij hebben dus geen kinderen. Misschien toch maar eens aan beginnen, dan :laughcry:
Het is trouwens niet dat ik kritisch ben. Leeftijd interesseert me niet. Sowieso moet zo'n vriendschap ook maar net groeien, natuurlijk.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 01 Mrt 2014 10:23

Re: Biechttopic

@biechtje: heb je een hobby?
Ik liep toen mijn vorige relatie uitging tegen hetzelfde aan. Nu heb ik een creatieve hobby waar ook een forum over was. Daar werd op een gegeven moment ook een kleinschalige meeting georganiseerd. En dat was erg leuk, zo leuk dat we nu maandelijks nog steed bij elkaar komen om samen de hobby uit te oefenen.
Ik vind het ook erg lastig om vriendschappen te starten/onderhouden, maar omdat je hierbij al een grote overeenkomst hebt, gaat voor mij het kletsen zo veel makkelijker.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Mrt 2014 10:37

Re: Biechttopic

Biechtje, ik herken het ook wel een beetje.
Zelf heb ik het geluk nu ontzettend leuke collega's te hebben, waar ik wel zo goed mee om ga dat we elkaar ook uitnodigen op verjaardagen ed.
Echt een beste vriendin heb ik dan weer niet, dat is iets wat ik wel eens mis.

Wat ik hierboven lees, over een hobby is wel een idee om mensen te leren kennen. Of bij een teamsport bijvoorbeeld.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Mrt 2014 10:43

Re: Biechttopic

@ Carool:

Wat jammer dat je ouders niet op het feest van R willen komen. Uiteindelijk is het hun gemis en niet de jouwe, maar dat je het niet leuk vind kan ik me heel goed voorstellen.
Mijn Oma is ook niet op de verjaardag van mijn dochter geweest, maar heeft verder ook niks van zich laten horen! Ik ben daar erg teleurgesteld in geweest! Gelukkig was mijn dochter haar verjaardag een super leuk en gezellig feestje geweest, dus dikke pech voor mijn Oma dan hoor!
Twee dagen later kon ze dus blijkbaar wel naar mijn ouders komen en mee gaan bowlen en eten, toen was ik helemaal over de zeik! Heb niks over tegen haar gezegd hoor.

Van de week hoorde ik van mijn vader dat mijn Oma depressief is en dus daarom niet langs is geweest. Hey, dat had iemand mij oook die dag even kunnen vertellen, ben tenslotte geen klein kind meer die dat niet begrijpt!!
Maar nog steeds vind ik het niet leuk dat ze niet eens even de moeite heeft kunnen nemen om een kaartje te sturen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 01 Mrt 2014 10:44

Re: Biechttopic

Biechtte : www.vriendinvoorjou.nl is wellicht een optie...?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 10:44

Re: Biechttopic

Sporten is helaas op dit moment geen optie, anders had ik dat inderdaad direct gedaan. Ik heb wel wat hobby's, maar niet zo specifiek dat daar sites of fora over te vinden zijn. Zijn er dan echt geen andere sites voor mensen die op zoek zijn naar vriendschappen/contacten? Zo uniek ben ik hierin vast niet, dat geloof ik niet...

Waxinelichtje, bedankt, ik ga eens kijken! Volgens mij was ik die site al tegen gekomen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 01 Mrt 2014 11:57

Re: Biechttopic

Ik ben al even aan het googlen. Ik sprak ooit iemand tijdens een vakantie die heel enthousiast was over een site / groep waarop ze mensen kon ontmoeten om leuke dingen te doen die ze alleen niet zou doen: iets als deze site: Fellas http://www.fellas.nl/Activiteiten/Aankomende.aspx . Natuurlijk zijn het dan eerst wel vreemden maar zij noemde dat ze bv met een groepje van 4 mensen naar Deventer op Stelten was geweest, waar ze wel graag naar toe wilde maar dat in haar uppie toch niet deed. En klikt niet altijd maar omdat je iets doet heb je vaak wel een leuke dag en als het wel klikt dan kun je afspreken om nog een keer iets samen te doen.

En je hebt de NMLK ook nog: http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem166

Bericht 01 Mrt 2014 14:05

Re: Biechttopic

Biechtje, woon je in een uithoek? Want meestal zijn er wel meetings in het hele land heb ik het idee.
Ik heb via een meeting toch wel wat leuke meiden hier leren kennen waar ik nog steeds contact mee heb. Ze wonen niet naast de deur en ik heb doordeweeks geen auto bij de deur, dus frequent contact (als in afspreken) is er (nog) niet, maar ik vind het al lang gezellig om af en toe even lekker te kletsen (via whatsapp) en soms in het echt.

Ik zou dus zeker de meetings in de gaten houden.
Ik snap wel hoe je je voelt en kan me voorstellen dat het niet leuk is.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Mrt 2014 16:23

Re: Biechttopic

Ik vind het soms ook wel lastig om vriendschappen op te bouwen. Ik heb wel een paar vriendinnen, maar die zie ik geen van allen vaak. Soms doe ik via sport/kerk/andere dingen ook wel leuke contacten op, maar om de een of andere reden groeit dat nooit uit tot veel meer dan 'kennisen'. Nou heb ik daar ook niet altijd behoefte aan, maar een paar vriendinnen erbij zou ik best leuk vinden. Meetings zijn inderdaad ook leuk om mensen te ontmoeten!
En je mag me zeker een pm sturen als je 't leuk vindt om eens te mailen/appen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 17:53

Re: Biechttopic

Sanne, nee het is zeker niet dat ik in een uithoek woon, ik ben alleen afhankelijk van het openbaar vervoer en daarom lijkt het me zo fijn meer mensen in m'n eigen woonplaats te leren kennen. Ik heb hier altijd al gewoond, maar ben altijd erg op mezelf geweest en daardoor heb ik nooit zo geïnvesteerd in contacten hier in de buurt. Met als gevolg dat ik hier dus eigenlijk weinig mensen echt goed ken. Ik sta wel open voor meetings maar ben echt geen held in grote groepen. Omdat ik dan bang ben dat mensen me een rare snuiter vinden meld ik me voor grote meetings eigenlijk al niet eens aan. Dat is het stukje moeite hebben met opbouwen van contacten denk ik, waar ik het net over had.

Kenya, lief van je, dank je! Ik denk dat ik je later even onder m'n eigen naam een PM stuur.

Rapa nui, ik ga gelijk even op die site kijken. Bedankt voor het meedenken!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 18:35

Re: Biechttopic

Mijn vader heeft afgelopen week een afspraak gehad met mijn zus, hij wilt bureau jeugdzorg inschakelen omdat het thuis een beetje een zooi is in haar keuken. Mijn nichtje is 5 en er word verder heel goed voor haar gezorgd, mijn zus is een alleenstaande moeder.
Ik snap dit verhaal echt totaal niet. Hij wilt 'stappen ondernemen' maar wel met haar goedkeuring.

Mijn moeder is een aantal jaar overleden en ondertussen is mijn vader opnieuw getrouwd, zijn vrouw heeft is tegen mijn tante gezegd dat mijn zus en ik geen goed voorbeeld van een goede moeder hadden. Oké mijn moeder mankeerde wat dingetjes maar om dan te zeggen dat ze een slechte moeder was? Niet zo gezegd maar zo komt het op mij wel over. Ik hoorde dat gister, mijn tante en ik waren lekker aan het praten en toen hoorde ik dat dus. De rest van de dag ben ik erg verdrietig geweest, in de avond ook totaal geen honger meer. Zat dus ook gezellig aan tafel te huilen, hoe gemeen is het om zoiets te zeggen over een overleden persoon?

Morgen komen mijn vader en zijn vrouw op bezoek, ik heb er zo geen zin in. Lekker een middagje acteren denk ik.
Heb mij al voorgenomen om het zeker wel te zeggen dat ik geen woord hoef te horen over het gesprek wat hij met mijn zus heeft gehad.

Ik ben zwanger en wil genieten van alles om mij heen, heb geen zin in die negatieve verhalen. Vind het dan ook heel erg goed dat mijn zus gewoon even haar hart lucht bij mij en daarna gaat ze weer door.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Mrt 2014 18:59

Re: Biechttopic

Wat naar biechtje, naar 1 ding is zeker bureau jeugdzorg Komt niet voor een rommelige keuken. Het klinkt mij een beetje in de oren dat de nieuwe vrouw van je vader zich er mee heeft bemoeit en je vader daarom met je zus is gaan praten. Zelf zou ik er wel op ingaan. Maar misschien wilt je zus dat niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 20:26

Re: Biechttopic

Ja die twee spannen nogal samen heb ik het idee. Ze zijn overigens in april al vijf jaar samen, ik kan niet aan haar wennen. In de loop van de tijd heeft ze al behoorlijk wat kutopmerkingen gemaakt en op die manier kan ik niet echt heel normaal tegen haar doen.

Ook die opmerking over mijn moeder doet gewoon zo veel pijn, ik weet hoe mijn mama was. Zij heeft maar een kant van het verhaal gehoord.

Mijn zus heeft het verder ook aangehoord en heeft niet over zich heen laten lopen, gelukkig.

Nu bemoeit hij zich veel met haar, en een tijdje terug ging het ook niet heel denderend. Maar dan nog is het haar leven wat zij leeft. Het lijkt erop dat hij zich nu pas met ons bemoeit maar dat had hij beter jaren eerder kunnen doen. Ik zie hem ook niet echt als vaderfiguur en daar denkt mijn zus hetzelfde over. Kutsituatie, wat moet je er mee?
<<

Anoniem301

Bericht 02 Mrt 2014 10:53

Re: Biechttopic

Spuit 11. Reactie weggehaald :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mrt 2014 10:17

Re: Biechttopic

Waarschijnlijk zullen sommige mensen mij wel herkennen maar ivm meelezers wil ik dit graag niet onder mijn eigen naam op het forum hebben staan.

Ik ben alleenstaande moeder. Sinds een paar weken zit ik thuis met een burnout. Ik kan echt de gekste dingen niet, daardoor. Ik heb moeite met post openmaken, de afwas doen, boodschappen opruimen, naar de pinautomaat lopen, alles kost me bergen energie en het liefste zou ik in bed blijven. Dat kan niet voor de kinderen, en ik wil ook niet verder wegzakken dus ik probeer elke dag even naar buiten te gaan voor iets kleins. Maar het valt me onwijs zwaar, ook de angst/waarschijnlijkheid om mijn baan kwijt te raken aangezien ik een tijdelijk contract heb. Thuiszitten heeft ervoor gezorgd dat de situatie niet verder is gaan verslechteren maar er is ook nog geen herstel eigenlijk. Ik probeer mijn leven cleaner te leiden, mijn huis rustiger en opgeruimder te maken, mijn voedingspatroon te veranderen en ook al heb ik nu geen energie voor sport (ik liep eerst 3 dagen per week), ik probeer toch beweging te krijgen. Ik glijd niet verder weg maar verbeter ook nog niet. Dat heb ik geaccepteerd, dat dat tijd kost.

Alleen nu is er iets bijgekomen. Mijn moeder heeft afgelopen week te horen gekregen dat ze kanker heeft, alweer. Ze had het 10 jaar geleden ook, ergens anders, maar is toen genezen. Nu zijn de prognoses best gunstig, ze is er vroeg bij, maar moet geopereerd worden. Dat gebeurt over anderhalve week. Ze is vreselijk bang en zenuwachtig en ze zoekt afleiding bij mij. Mijn vader praat er niet echt over, dus zoekt ze mij op om mij te helpen. Ze denkt dat dat mij goed doet in mijn huidige situatie. Maar dat is helaas niet zo: het put me uit. Ik probeerde met mijn gezin back to basic te gaan, een nieuw gezond ritme op te bouwen, maar ze lijkt ons nu te zien als een project wat haar afleidt tot aan haar operatie. Die behoefte begrijp ik best maar ze is hier elke dag... Ze neemt mijn rol bijna over tegen mijn kinderen, ze besluit ineens dat we de slaapkamer gaan verbeteren of vraagt continu of ik al een metselaar heb geregeld voor die scheur in de buitenmuur. Ze wil al die dingen ook nú regelen want 'straks is het erger dan gedacht en ga ik dood en kan ik je niet helpen'. Ik begrijp haar angst en wil haar die afleiding echt bieden maar dit legt zoveel druk op me! Het is verdrietig en deprimerend en eng, en ik voel mezelf gewoon weer wegzakken maar ik wil haar ook niet in de steek laten. En ook heb ik het zelf laten gebeuren omdat ik eerder, voor de burnout of in de loop ernaar toe wel hulp heb geaccepteerd.

Ik wou dit even kwijt. Is het voor iemand herkenbaar? Heeft iemand een tip voor me?
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Mrt 2014 14:53

Re: Biechttopic

Misschien kun je het beter toch bij haar aangeven, dat het je uitput. Vertel haar dat van elkaar genieten een triljoen keer belangrijker is dan dat die scheur in die muur nu gemaakt wordt. Die scheur in de muur wacht wel, zolang je huis er niet door instort is het nog niet direct een probleem. En zo geld dat ook voor andere dingen. Vertel haar dat het je nu gewoon nog te veel is. Dat je liever juist iets fijns wil doen misschien, zoals een stukje wandelen en dan ergens een kopje koffie drinken, in plaats van alles maar te moeten regelen.

Heb je verder wel professionele hulp? Dat hoeft niet gelijk een psycholoog te zijn, maar misschien een maatschappelijk werkster of praktijkondersteuner oid. Misschien kun je het daar dan ook bij aankaarten zodat je mogelijk wat handvaten kan krijgen mbt het omgaan met je moeder op dit moment.
In ieder geval een dikke knuffel voor jou!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Mrt 2014 20:22

Re: Biechttopic

Oh boy, oh boy, oh boy... ik heb vanmorgen positief getest! Ik ben ZWANGER! AAAAAAAAH!!! Dat hadden we dus totaal (nog) niet verwacht, want sinds begin dit jaar is de anticonceptie pas de deur uit. In de tweede ronde is het dus al "raak"....
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Mrt 2014 20:29

Re: Biechttopic

Gefeliciteerd!
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2014 20:36

Re: Biechttopic

Gefeliciteerd, wat leuk!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Mrt 2014 19:28

Re: Biechttopic

Gefeliciteerd!!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Mrt 2014 14:02

Re: Biechttopic

Hier weer even een update van het eetbiechtje.
Laatst vertelde ik dat ik hulp had gezocht voor mijn probleem. Ik ben inmiddels op intake geweest en heb het behandelplan ontvangen. Ik heb de diagnose 'angststoornis' met dat eten als een manier van omgaan met het probleem.
Nu het zo zwart op wit staat vind ik het best wel confronterend. En eng. Maar ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik dit nu in werking heb gezet.
Helaas kom ik nu eerst op een wachtlijst omdat degene die me gaat behandelen momenteel geen plek heeft. Dus het is nog even afwachten wanneer de behandeling daadwerkelijk gaat starten.
Ik krijg trouwens cognitieve gedragstherapie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Mrt 2014 12:09

Re: Biechttopic

Ik heb sinds vanmorgen jeuk down under. Met het plassen doet het ook zeer.

Moet ik hiervoor de huisarts al bellen of kan ik dit beter nog even aan kijken?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Mrt 2014 12:36

Re: Biechttopic

Klinkt in mijn ogen als een schimmelinfectie. Ik zou de huisarts bellen voor medicijnen of een zalfje om er vanaf te komen.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 13:00

Re: Biechttopic

Ja, ik zou wel even bellen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Mrt 2014 11:31

Re: Biechttopic

Ik zou zelf vandaag al naar de drogist gaan indien mogelijk. En daar ff een zalfje halen. Je wil er zo snel mogelijk vanaf zijn.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers