Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2014 19:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Idd, als jij zin hebt in seks en er is een gewillige kandidaat beschikbaar: waarom niet?! Ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Ik kan bijvoorbeeld geen one night stands hebben, terwijl me dat soms best 'handig' lijkt haha. Maar ik moet iemand eerst wel enigszins kennen voor ik ermee in bed duik. In jouw geval zou ik het gewoon lekker doen, jullie hebben het toch gezellig samen? Pas wel op dat niet één van jullie toch meer begint te voelen, want dan wordt het wél ingewikkeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2014 19:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Izar en Bliss,

Dat is nou juist het probleem. Het lijkt wel alsof k mezelf niet goed ken, niet goed weet wie ik ben en wat ik wil. Aan de ene kant denk ik dus inderdaad van joh wat maakt het uit, het is toch leuk&lekker en waarom zou je niet gewoon lekker met iemand seksen als je daar (beide) zin in hebt!? En aan de andere kant denk ik nee, zo ben ik niet, zo ben ik niet opgevoed, ik ben niet het type om zomaar met iedere leuke date na 2 of 3 dates het bed in te duiken. Ik heb ook helemaal geen vriendinnen die zou zijn en waar ik het dus eventueel mee zou kunnen bespreken.
Ik ben niet eens zozeer bang voor wat de mannelijke bedpartners zullen denken, maar eerder over wat ik zelf zal denken als ik de volgende dag wakker wordt. Denk ik dan: Gadverdamme wat heb ik gedaan, ik voel me vies en ik heb er spijt van of denk ik: goh dat was een leuke avond! Er is natuurlijk maar 1 manier om erachter te komen en dat is gewoon een keer seksen met iemand waarmee ik een paar dates heb gehad. Maar toch elke keer die gedachten en die twijfels.
En die twijfels zijn er dan precies op het moment suprême, als ik met mijn date op de bank zit en we zitten te zoenen en een beetje aan elkaar te plukken. Dan denk ik constant, zal ik of zal ik niet. Met dan als gevolg dat ik het niet doe en het gevoel heb dat ik mijn date (en stiekem ook mezelf) toch teleurstel.

K voel me echt een muts nu :nopompom:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Mrt 2014 20:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje, ik zou het niet doen omdat je anders bang bent dat je je date teleurstelt. Maar omdat ik ook lees dat je het zelf graag zou willen proberen, zou ik het inderdaad gewoon een keertje doen! En je hoeft het met niemand te bespreken natuurlijk als je bang bent voor negatieve reacties. Geniet ervan!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Mrt 2014 02:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat heet nu:

Sletvrees


En je hoeft echt niet na 2 of 3 dates het bed met iemand in te duiken hoor. Soms voel je je gewoon lichamelijker meer aangetrokken en is het gewoon lust. Andere keren gaat dat gewoon langzamer en neem je de tijd om elkaar te leren kennen. Het 1 is niet beter dan het ander.
<<

Anoniem23

Bericht 10 Mrt 2014 12:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Cinnamon en Sterre wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mrt 2014 17:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou er lekker voor gaan als jij er zin in hebt. Probeer al die sociale conventies eens achter je te laten en te voelen wat JIJ daadwerkelijk wilt. Dus niet uitgaan van de wensen van je date, maar van je eigen behoeften. Er is echt niks mis mee om te genieten van je seksualiteit, opgewonden te raken en jezelf eens te laten gaan. Doe waar jij je prettig bij voelt.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Mrt 2014 19:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ohh is dát sletvrees! Dan heb ik dat ook denk ik :P

Ik heb ook in m'n hoofd zitten dat het niet 'goed' zou zijn om eens lekker met iemand te vrijen waarmee je geen vaste relatie hebt. Geen idee waar dat vandaan komt, want van anderen vind jk het doodnormaal en sex is er gewoon om van te genieten! Niks mis mee. Maar toch, het gevoel dat je een 'slet' bent steekt bij mij ook vaak de kop op.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2014 19:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha, ja Zelda, dan heb je duidelijk sletvrees :smile:
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Mrt 2014 19:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Damn! :laughcry:
<<

No. 3

Bericht 11 Mrt 2014 22:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Misschien is het geen sletvrees, maar gewoon een alarmpje van je geweten om je hart niet te beschadigen?
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mrt 2014 22:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom zou je hart beschadigd raken? Seks kan ook gewoon lekker zijn en ongecompliceerd, het is niet voor iedereen weggelegd en dat hoeft ook niet, maar je hoeft je er absoluut niet rot over te voelen als je wel ingaat op je éigen behoefte aan seks en nee, daar hoef niks of niemand door beschadigd te raken.
<<

No. 3

Bericht 11 Mrt 2014 22:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik geloof niet dat seks ongecompliceerd is, omdat je altijd je gevoel meeneemt. Je moet vooral doen wat je zelf wilt, daar ga ik niet over, maar ik vind het te makkelijk om dat 'alarmpje' dat je voelt af te doen als sletvrees.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mrt 2014 22:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat dit alarmpje cultureel bepaald is. Bij jou bijvoorbeeld, no 3, zal het alarm een stuk harder klinken door je christelijke achtergrond, dit betekent niet dat je nou zoveel gevoeliger bent, of je hart sneller breekt, maar simpelweg dat je reageert op de normen die je er van kinds af aan ingestampt hebt gekregen.

Zelf heb ik een periode gekend waarin ik dus wél ongecompliceerde seks had en ik heb daar erg van genoten. Voor mij was het prima te doen om seks en liefde uit elkaar te houden. Ik heb vrij snel door wanneer een man echt geschikt voor mij is en met zo iemand zou ik inderdaad geen ongecompliceerde seks kunnen hebben, omdat er meer bij komt kijken (verliefdheid). Maar er zijn ook mannen met wie ik seks kon hebben, puur voor de seks en daarbij was het duidelijk dat er geen sprake was van liefde. En nee, dat was niet pijnlijk, of harteloos, of vreselijk, of wat dan ook. Het was heerlijk, met respect, maar wel gewoon seks om de seks.

Niet iedereen is hetzelfde, no. 3.
<<

No. 3

Bericht 11 Mrt 2014 23:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Doe maar niet alsof je me kent, ED, want je faalt er jammerlijk in, merk ik.
<<

Anoniem58

Bericht 12 Mrt 2014 07:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ED heeft toch zelf ook een christielijke achtergrond? Of heeft ze dat verdraait om herkenning te voorkomen?!
Ik kan ook niet zomaar met iemand seks hebben, ik moet altijd een bepaald gevoel erbij hebben, aantrekkingskracht en moet het buiten het bed ook met iemand kunnen vinden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Mrt 2014 08:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap iedereen punt, echter als je de behoefte voelt om te gaan rollenbollen met een enorm lekker ding omdat je daar enorme lust-gevoelens voor heb, maar je denkt „nee, stop, alarm, als ik met hem het bed induikt zonder een relatie te hebben en op de eerste date dan ben ik een slet!” Dan noem ik dat sletvrees ja. Want de behoefte is er dan, maar je hersenen zeggen dat je niet iets doet wat niet mag, waar mensen over oordelen, waar je zelf over oordeelt, want JIJ doet toch niet zomaar aan seks, en als je dat doet dan ben je toch een slet?

Ik denk niet dat dat altijd is om je hart te beschermen. Want in bovenstaande situatie snapt de persoon ook zelf dat op dezelfde avond een lust-seks-avond te hebben, er nog geen liefde bij komt kijken.

Wel snap ik ook dat er een alarmpje kan afgaan, als je al gevoelens hebt voor een jongen waarmee je een tijd aan het date ben, maar dat jij dan enkel het idee hebt dat hij het enkel doet voor de seks.. Dan zou ik het ook geen sletvrees noemen :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2014 09:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat er eigenlijk niks mis is met sletvrees, of hoe men dat ook wil noemen.

Of je nou gelovig opgevoed bent of niet, er is toch niks mis mee, met niet 'iedereen' zomaar het bed willen delen? Tegenwoordig moet alles maar mogen en kunnen, en als je zo niet bent heb je sletvrees. Alsof je niet meer mag zeggen dat je zelf zo niet bent.
Moeten die mensen lekker zelf weten, veel plezier, maar laat dan iemand die niet zo is ook in hun waarde ipv ze preuts te noemen, of sletvrees.
<<

Anoniem23

Bericht 12 Mrt 2014 09:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nouja sletvrees is natuurlijk iets anders dan het zelf niet willen of niet zo zijn. Sletvrees is het wel willen maar niet durven omdat je bang bent voor de mening van anderen. Verder eens met Carrie, maar ook met Tabbie en ED. Als je het wilt moet je het doen, ik vind dat er best genoten mag worden van casual sex. Als je je daar zelf maar goed bij voelt.

Kortom: ik vind dat iedereen moet doen en laten waar hij of zij zich goed bij voelt en dat het niet aan een ander is om zich daarover uit te laten, tenzij je er persoonlijk door geschaad wordt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Mrt 2014 09:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

@post van Carrie:

Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is.

Lees maar na, ik zeg toch dat het 1 niet beter is dan het ander.

Ik noem dan ook niemand preuts. en het woord sletvrees noem ik enkel omdat hier eerder over is gesproken en er die documentaire over was met dezelfde titel op tv laatst. En dan kan je wel zeggen dat je iemand in hun waarde moet laten, maar eigenlijk doe je nu een beetje hetzelfde. Want jij geeft duidelijk aan dat jij het tegenovergestelde of die andere norm raar vindt. Dan mag een ander ook best zeggen dat zij juist dat zij het „sletvreserige” of hoe je het ook wilt noemen raar vindt.

@post van Harri:

Ja inderdaad. Zo zie ik dat ook. Daarom gebruik ik ook niet het woord preuts of iets. En duidt ik ook aan dat iedereen gewoon anders is. Maar als iemand wel aangeeft te willen, maar bang is voor wat anderen dan van haar denken. Dan zie ik daar meer sletvrees in idd.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 09:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar jaren geleden (en nu spreek ik echt over 10 jaar geleden), heb ik wel een periode gekend waarin ik losbandig was en genoot van mijn seksualiteit. Inderdaad ben ik ook christelijk opgevoed en dat maakte het ook voor mij eerst lastig om zonder schuldgevoelens, (naar mijn ouders en de kerk toe), seks te hebben. Zoiets zit er zo diep in, als je dat vanaf kinds af aan hoort. Door me bewust te worden van deze opgelegde normen en waarden en volwassen te worden en mijn eigen normen en waarden te kiézen, heb ik uiteindelijk een geweldige periode gehad.

En nee, ik had die periode nooit willen missen en vind het zonde als mensen zich laten tegenhouden door 'wat andere mensen er wel niet van kunnen vinden'. Leef je eigen leven! Als jij je er niet goed bij voelt: niet doen! Als jij je er wel goed bij voelt/zin in hebt: doen!
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 09:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt in welke omgeving je je bevindt, Carrie. In mijn omgeving is het niet normaal om allemaal het bed in te duiken. Mijn single vriendinnen zijn wel vrij losbandig, maar mijn vrienden in een relatie, juist helemaal niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Mrt 2014 09:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Carrie schreef:
Tabbie schreef:@post van Carrie:

En dan kan je wel zeggen dat je iemand in hun waarde moet laten, maar eigenlijk doe je nu een beetje hetzelfde. Want jij geeft duidelijk aan dat jij het tegenovergestelde of die andere norm raar vindt.


Nee ik zeg dat ik het raar vind, dat het ineens de norm lijkt te zijn. Verder zeg ik geloof ik ook dat iedereen het lekker zelf moet weten.


Ah oke, dan neem ik mijn woorden terug.

(al zie ik het in mijn omgeving ook niet als de norm, maar dat is een andere discussie)
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2014 09:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt in welke omgeving je je bevindt, Carrie. In mijn omgeving is het niet normaal om allemaal het bed in te duiken. Mijn single vriendinnen zijn wel vrij losbandig, maar mijn vrienden in een relatie, juist helemaal niet.


In mijn omgeving ook niet hoor :)
<<

Anoniem35

Bericht 12 Mrt 2014 18:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Overigens, ik ben best kritisch met wie ik in bed duik, ik heb alleen geen last van sletvrees. Ik vind seks verre van ongecompliceerd en 'zomaar iets', dus dat ik niet monogaam ben zegt niet dat ik zomaar met iedereen voor de lol in bed duik, dat doe ik namelijk niet. Al zou er niets mis mee zijn om dat wél te doen, ik ben er niet zo geschikt voor.

Het is dus niet zo dat je óf met iedereen in bed duikt zonder na te denken óf maagdelijk en kuis bent. Er is een middenweg.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 12 Mrt 2014 18:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar serieus, leven en laten leven. Zolang alle betrokkenen volwassen én vrijwillig betrokken zijn, is er niemand die er last van heeft lijkt me. Er is een heleboel gaande waar je geen weet van hebt als je er niet in geïnteresseerd bent, dat betekent nog niet dat de moraal aan het veranderen is.
En seks en liefde van elkaar kunnen scheiden is alsnog iets héél anders dan met iedereen het bed in duiken. Het is niet dat je 24/7 klaar staat om alles met een piemel (of met borsten) te ontvangen. Dan is er alsnog wel die klik nodig en de wederzijdse interesse, die klik en interesse kunnen alleen ook gewoon fysiek zijn.
Laatst gewijzigd door Merai op 12 Mrt 2014 18:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
"Worry is a misuse of imagination"
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers