Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Mrt 2014 16:19

Re: Weight Watchers

Die chips vond ik mwah mwah.
De tortilla is wel lekker, maar zit niet heul veel smaak aan.
En de ringetjes gaan ook wel.
Maar ach, voor 2 punten knabbelt het best lekker weg :)
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Mrt 2014 11:36

Re: Weight Watchers

Ik heb de kaas chips en die rondjes gehaald , ben benieuwd !
Was vanmorgen wegen en was weer 1,2 kolo afgevallen :banaan: , had ik totaal niet gedacht!
Vond het wel jammer dat ik niet kon blijven want moest met mijn zoontje naar het bureau, ook wel jammer dat ze helemaal geen lekkere repen hebben :thumbdown:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Mrt 2014 13:32

Re: Weight Watchers

Nou... het is zover hoor, ik heb me vandaag aangemeld bij weight watchers online. Nadat ik ruim twee weken niet fit ben geweest en daardoor niet echt gezonde keuzes heb gemaakt (en niet kon hardlopen) gaf de weegschaal vanochtend 70 kilo aan. Ik woog de laatste tijd steeds rond de 68/69 dus dit is het teken dat er (weer) wat moet gebeuren. Heb sinds zaterdag het hardlopen weer rustig aan opgepakt dus kan ook wel zijn dat ik daardoor weer wat zwaarder ben (spieren) maar dat doet er niet toe, ik wil gewoon ruim onder die 70 komen.

WW gaf als eerste doel 66,5 aan, zou mooi zijn als ik dat kan halen. Onder de 65 zou nog mooier zijn maar we zullen het zien.

Wel heb ik een beetje het idee dat ik door de bomen het bos niet meer zie.... moet me echt nog wel verdiepen in het online programma hoor!
Ik werk bijvoorbeeld ook 3 dagen per week en neem dan gewoon het liefts mijn eigen vertrouwde boterhammetjes mee maar nu zag ik dat dit best veel punten zijn.
Wat eten jullie bijvoorbeeld op werkdagen? Wat is gemakkelijk om mee te nemen? En zo zit ik eigenlijk ook een beetje met het ontbijt, ik heb echt geen tijd om 's ochtends pannekoekjs o.i.d. te gaan bakken,.... :confused: Ik ben overdag meer een beetje van de vlug klaar zeg maar.
In het weekend vind ik het best wel leuk om even in de keuken te staan maar door de week heb ik daar echt geen tijd voor dus iemand tips?
Wat eten jullie zoal op een dag?

Ben ook benieuwd hoe ik mijn geliefde wijntjes toch kan blijven drinken... :P "Gelukkig" loop ik een paar keer per week hard dus een snelle rekensom leert dat ik al gauw minimaal 15 active points per weeks kan verdienen maar ik neem aan dat dit niet onbeperkt door gaat???

Jullie lezen het, ik ben nog een beetje een leek op het gebied van WW maar dat komt vast wel goed. Hoop voor de zomer onder de 65 kilo te wegen, moet haalbaar zijn toch?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2014 16:49

Re: Weight Watchers

Even heel kort, mijn dag is meestal 's morgens yoghurt met havervlokken, tussen de middag iets van wraps, of brood (maar dan brood met het groene logo, dat is minder punten), en 's avonds eet ik vaak gewoon normaal. Gewoon aardappels, groente en een (klein) stukje vlees, of nasi/macaroni dat soort dingen!

Active points kun je in principe oneindig verdienen.
En daar mag je gebruik van maken, net als van je weekextra (je hebt 49 punten die je extra in mag zetten gedurende de week). Ik moet zeggen dat ik ze zelf niet veel probeer te gebruiken, omdat het anders naar mijn idee zijn doel een beetje voorbij gaat.
Maar in het weekend/bij een verjaardag/als je uit eten gaat, kun je gewoon lekker wat nemen en genieten hoor!
Alleen, dus niet meer een hele zak, of een hele fles wijn, maar gewoon een handje/1 of 2 glazen.
En het is aan jou waar jij je punten aan besteed natuurlijk. Ik ben gek op vlees, dat is best wat punten, dat betekent dat ik de rest van de dag minder heb.


En Uiltje, wat goed!
Ik moet morgen avond weer wegen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 12 Mrt 2014 17:24

Re: Weight Watchers

Pandora: Even over het brood. Een tip, weeg je brood even af. Er staat dat een standaardportie brood 50 gram is, maar mijn brood weegt 35 gram per stuk, dus dat is bijna de helft ( even overdreven, haha ). Ik merk namelijk dat als ik brood neem, dat ik er juist wel aardig wat kan eten, mits ik ze maar 1x beleg, dus 2 broodjes op elkaar doe.

En als je het gewend bent, is het programma heel makkelijk hoor. En anders kun je het altijd hier vragen ;).

Oja en over de wijntjes. Ik zou het niet iedere dag doen, maar je kan van je extra punten ook een wijntje nemen natuurlijk.
De weekpunten maak je in principe gezond op en de vrije punten kun je besteden aan iets extra's.

Wat je ook kunt doen, als je het te weinig vindt, is elke dag bijv. 2 punten van je weekextra nemen.

Als je vragen hebt, gewoon stellen hè.
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Mrt 2014 17:40

Re: Weight Watchers

Mijn ontbijt bestaat vaak uit kwark met musli en twee glazen water, soms wil ik nog wel eens lu crackers nemen met mager beleg.
Lunch is vaak brood (ik kan echt niet zonder brood) van de Aldi , groen logo en vult enorm. Ik weeg altijd wel mijn brood af aangezien het per plak verschilt hoeveel gram het is.
Diner net als Lejow, aardappelen,vlees groente of macaroni etc.
Je kunt best keer patat nemen als je er de maar gehele dag er maar rekening mee houdt.
Ik gebruik ook vaak mijn actieve punten wel aangezien ik elke dag gemiddeld wel een uur wandel met mijn zoontje :).
Mijn week extra heb ik tot nu toe nog niet gebruikt maar over twee weken heb ik een etentje en denk dat ik ze dan wel ga gebruiken:).

Gewoon de vragen stellen, doe ik ook nog steeds als ik er niet uit kom ;)

Lejow succes vanavond ! Ja was echt blij :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2014 18:26

Re: Weight Watchers

Ik mag morgen weer :P

Ik probeer veel te fietsen op de dagen dat ik niet werk, met B. Echt heerlijk met dit weer!
Zondag hebben we (in totaal) 10 km gefietst, en maandag 5.
Klinkt niet heel ver, maar voor mij al best een stuk :D
<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 18:28

Re: Weight Watchers

Ohh Lejow, vraagje :D

Hoeveel gram zit er in zo'n zak Lay's pops? Weet je dat misschien nog? Of heb je nog een zakje liggen?

Ben zo benieuwd, maar kan het nergens op Internet vinden.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Mrt 2014 19:25

Re: Weight Watchers

Dank dames!
Welk brood is dat dan van de aldi? Ga ik dat morgen even halen.

Ga morgen starten met ww dus heb me vandaag nog een beetje laten gaan met de gedachte dat dat voorlopig niet meer kan :redface:
Maarrrr... Ik heb vanmiddag wel 6 kilometer hardgelopen dus dat compenseert enigszins :razz:

zal zo eens kijken wat mijn ontbijt gaat worden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Mrt 2014 20:38

Re: Weight Watchers

Euhm extra volkoren heet het dacht ik , kost 1,59 per brood.

Haha ken dat Pandora ;) ach komt vast goed! Goed bezig hoor met hardlopen ;)
Al wat gevonden om als ontbijt te eten?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Mrt 2014 08:04

Re: Weight Watchers

Ja, heb net een kom roeryoghurt met muesli en een appeltje erdoor op, smaakte prima. 7 punten.
Dus Nog 19 over voor de rest van de dag. Iemand nog tips voor tussendoortjes met weinig punten?

Ik woog vanochtend trouwens 69,7 dus het begin is er :razz:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2014 10:15

Re: Weight Watchers

Intoxicated schreef:Ohh Lejow, vraagje :D

Hoeveel gram zit er in zo'n zak Lay's pops? Weet je dat misschien nog? Of heb je nog een zakje liggen?

Ben zo benieuwd, maar kan het nergens op Internet vinden.


Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh
80 geloof ik!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2014 10:16

Re: Weight Watchers

Pandora:
Doosje rozijntjes - 1 punt
lu time uit granen biscuit - 2 voor 3 punten
speculaasje - 1 punt
en natuurlijk gewoon bakje rauwkost of fruit ofzo
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 13 Mrt 2014 10:22

Re: Weight Watchers

Hoi!

Ik heb woensdag weer gewogen en woog nog steeds 65,3. Er is dus in totaal nu 2,3 kilo af!

Wat ik meestal eet op een dag:
Ontbijt:
1 boterham (2) met een beetje boter en een beetje beleg (1) = 3
Tussendoortjes: Chocorijstwafel (2)
Lunch: 3 stuks volkoren knackebrod (3) met kipfilet (1pp voor 3 plakjes) = 4
1 boterham met boter en beleg = 3
Meestal eet ik nog een banaan en een appel. Ik moet alleen iets meer gaan eten voor m'n lunch anders houd ik veel punten over in de avond, maar soms heb ik dagen dat ik half 6 uit ben, eigenlijk is dan al etenstijd dus om dan nog iets te eten vind ik lastig. Het avond eten varieert maar daarmee probeer ik meestal uit te komen rond de 10 punten.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2014 11:07

Re: Weight Watchers

Goed bezig Joan!

Tussendoor neem ik 's middags vaak kwark met fruit. 's morgens een stuk fruit of plakje roggebrood met kipfilet oid.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2014 11:14

Re: Weight Watchers

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td] [td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr] [tr][td=50,white]Alibi[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]90,5[/td] [td=50,white]86,3[/td] [td=50,white]-4,2[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Lejow[/td][td=50,white]1,71[/td][td=50,white]81,1[/td] [td=50,white]71,9[/td] [td=50,white]-9,2[/td] [td=50,white]68,9[/td][/tr][tr][td=50,white]Uiltje[/td][td=50,white]1,73[/td][td=50,white]120[/td] [td=50,white]115,4[/td] [td=50,white]-4,6[/td] [td=50,white]100[/td][/tr][tr][td=50,white]Joan[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]67,6[/td] [td=50,white]65,3[/td] [td=50,white]-2,3[/td] [td=50,white]60[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Tulp[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]76[/td] [td=50,white]75,1[/td] [td=50,white]-0,9[/td]
[td=50,white]67[/td][/tr][tr][td=50,white]Dreamer[/td][td=50,white]1,55[/td][td=50,white]89,4[/td] [td=50,white]83,7[/td] [td=50,white]-5,7[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Lana[/td][td=50,white]1,72[/td]
[td=50,white][/td] [td=50,white][/td] [td=50,white]-0,4[/td] [td=50,white]-15[/td][/tr][tr][td=50,white]CCC[/td][td=50,white]1,75[/td][td=50,white][/td] [td=50,white][/td] [td=50,white]-7,1[/td] [td=50,white]-10[/td][/tr][tr][td=50,white]Pandora[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]70[/td] [td=50,white]69.7[/td] [td=50,white]-0,3[/td] [td=50,white]66,5[/td][/tr][/table]



De tabel weer bijgewerkt.
Dit kunnen jullie misschien ook zelf, als het niet lukt blijf ik het doen hoor ;) Het is alleen even het trucje doorhebben, waar je welke gegevens aan moet passen.

Vanmorgen op de fiets de jongste naar het kdv gebracht. Dit is ongeveer 5 km heen, 5 km terug. Daarna weer naar huis om de hond op te halen, weer 1 km naar mijn werk gefietst. Hond afgeleverd en weer gefietst naar het postkantoor, weer 1 km. Dus ik heb vanmorgen al zo'n 12 km gefietst. Vanmiddag weer ;) Mag ook wel, want ik was gisteren op pad met een vriendin en bij de koffie een stukje vlaai gegeten :redface:
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 13 Mrt 2014 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Mrt 2014 13:15

Re: Weight Watchers

Ik ben 1,72 Alibi

Ik heb als lunch gegeten 2 x roggebrood met 30+ kaas, ham met augurk en een knackebrod met appelstroop. Heb er zo weinig appelstroop op gedaan dat ik er geen punt voor hoefde te rekenen.
Heb nu nog 11 punten over is dat een beetje te doen voor de rest van de dag? Als tussendoortje kan ik vanmiddag fruit nemen maar voor vanavond staat er stamppot boerenkool op het menu en ik wil eigenlijk vanavond bij de thee nog wat zuivel nemen. Voor de stamppot hoef ik toch alleen de aardappelen te rekenen en eventueel de worst/spekjes??

Hoe wissel je trouwens je week extra punten in of je active points? Kan het nog niet echt vinden...
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2014 15:37

Re: Weight Watchers

Als je dagpunten op zijn, gaat hij vanzelf verder met je verdiende active points of je weekpunten.
Bij de instellingen kun je aangeven of hij eerst je active points moet verbruiken of eerst je weekpunten.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Mrt 2014 15:43

Re: Weight Watchers

Oké, dankje.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 13 Mrt 2014 16:55

Re: Weight Watchers

Ik heb nog even een vraag. Wanneer ik m'n vlees bak, doe ik dit vaak zonder olie of andere vetten. Stuks vlees doe ik meestal in de oven en gehakt rullen kan gewoon zonder. Kan ik nu gewoon het aantal punten van het rauwe product aanhouden? Ik wilde namelijk zo meteen rundertartaar gaan maken, bereid is 5 punten, niet bereid is 3.. Dat scheelt nog al dus vandaar mijn vraag! :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2014 17:14

Re: Weight Watchers

Dat zou ik denk ik wel doen!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 13 Mrt 2014 17:19

Re: Weight Watchers

Joan, dan reken je het rauw ja. Wat handig dat je het in de oven doet. Hoe lang en op hoeveel graden doe je bijv. een stukje kip in de oven?
En daar doe je helemaal niets op?
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2014 20:25

Re: Weight Watchers

W..O..W... Er is deze week gewoon 1,7 kilo af!!!!!!!!!!!!!!! HALLO TIEN KILO LICHTER!

Het getal onder de 70.. mijn streefdoel.. Ik ben nu ZO ZO dichtbij!
<<

Scampi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 07 Mrt 2014 16:33

Bericht 13 Mrt 2014 20:42

Re: Weight Watchers

Jeejj Lejow. Wat goed zeg :cheering: :thumbup:
Nog maar een klein beetje en je bent bij je streef :dance:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2014 21:09

Re: Weight Watchers

Het wordt gewoon grijpbaar nu!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers