Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2014 12:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Geen ervaring mee maar mijn lactatiekundige had het ook aangeraden als ik echt persé verder wilde gaan. Maar ik ging L. niet meer live aan de borst krijgen en het kolven was zo pittig als alleenstaande net weduwe geworden moeder dat ik het uiteindelijk niet meer geprobeerd heb.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Mrt 2014 13:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zelf geen ervaring mee Roze maar lees wel vaak dat t geadviseerd wordt.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 13:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:De voedingen 's nachts worden steeds korter. Vannacht zelfs maar 5 minuten en hóógstens 5 minuten aan de tweede borst (if at all). Hij viel zelfs voortijdig in slaap! Kan het zomaar zo zijn dat hij zelf aan het afbouwen is? Iemand ervaring?

Er zat vannacht zelfs langer tussen voedingen. En juist nu kon ik zelf niet slapen! :12:

Ik heb ook een beetje het idee dat hij een groeispurtje heeft gemaakt. Kleding van vorige week past hij amper. Qua truien zit hij eigenlijk tussen 56 en 62 in. Kleine beer!


Nee hoor, van afbouwen is op deze leeftijd echt geen sprake. Zeker niet zolang hij gewoon toegang heeft om te drinken en er niet gerekt wordt met een pink of speentje.

Ze gaan leren om steeds effectiever te drinken, dus dat zal hij vast aan het doen zijn. Zeker als hij ook nog eens langer wegblijft.

Fijn dat hij zo goed groeit!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 13:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn kleine aapje is gewoon al bijna 1! Weer een jaar borstvoeding erbij. Wat gaat dat hard!
Dochter heeft 2 jaar bv gehad, ben erg benieuwd hoe lang zoon het vol gaat houden.

Wie heeft er ervaring met het effectief afbouwen van de nachtvoedingen op deze leeftijd? Ik zit er sterk aan te twijfelen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 13:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

R krijgt in principe geen nacht voedingen meer. Als hij huilt sussen we hem in slaap. Vooral als mijn vriend dat doet vraagt hij niet om melk.
R. 2013
D. 2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mrt 2014 13:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

T heeft me vanmorgen in mijn tepel gebeten :no: . En behoorlijk ook. Nu 3 uur later bloed het nog steeds. Ik smeer er purelan op en heb er nu een tissue op zodat niet alles in hetzoogcompres loopt. Net weer gevoed en dat was ook niet prettig. Wat kan ik er verder nog aan doen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Mrt 2014 14:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:
mzcharlotte schreef:De voedingen 's nachts worden steeds korter. Vannacht zelfs maar 5 minuten en hóógstens 5 minuten aan de tweede borst (if at all). Hij viel zelfs voortijdig in slaap! Kan het zomaar zo zijn dat hij zelf aan het afbouwen is? Iemand ervaring?

Er zat vannacht zelfs langer tussen voedingen. En juist nu kon ik zelf niet slapen! :12:

Ik heb ook een beetje het idee dat hij een groeispurtje heeft gemaakt. Kleding van vorige week past hij amper. Qua truien zit hij eigenlijk tussen 56 en 62 in. Kleine beer!


Nee hoor, van afbouwen is op deze leeftijd echt geen sprake. Zeker niet zolang hij gewoon toegang heeft om te drinken en er niet gerekt wordt met een pink of speentje.

Ze gaan leren om steeds effectiever te drinken, dus dat zal hij vast aan het doen zijn. Zeker als hij ook nog eens langer wegblijft.

Fijn dat hij zo goed groeit!


Bedankt voor je antwoord! Ik geef er gewoon aan toe dus ik weerhoud hem niet van een voeding. Ik hoop dat hij daardoor het gevoel krijgt dat we er altijd voor hem zijn en dat hij daardoor doorkrijgt dat hij niet heel de nacht door om voeding hoeft te komen. Anderzijds is hij natuurlijk veel te jong om zulke verbanden te leggen, dus we zien het wel. De jongen draagt natuurlijk geen horloge en heeft ook geen timer in zijn systeem hihi!
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Mrt 2014 13:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik probeer er zo hard van te genieten, maar ik vind het deze week echt lood- loodzwaar. Er is geen pijl op te trekken en waar Liam na een fucked up nacht vanmorgen lekker lag te slapen, is nu helemaal niks goed. Behalve aan de borst liggen, nu alweer een uur of twee. Ik ben al moe, heel erg moe en nu kan ik wel huilen ook. Elke dag denk ik, het zal morgen beter gaan. En hij doet het echt niet om me te pesten. Maar het is wel even superklote. Het wordt echt weer beter hè?
L2014 & H2017
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 13 Mrt 2014 15:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heeft hij misschien regeldagen, mzcharlotte? Dan willen kindjes vaak wat vaker (of héél erg vaak) aan de borst. Dit doen ze om de melkproductie wat op te hogen. Door te blijven voeden op verzoek wordt je productie het snelste weer afgesteld op zijn vraag en zijn de regeldagen het snelste weer voorbij. Succes! En ja - het wordt écht weer beter. En zo niet of als je twijfelt, dan kun je iemand van een borstvoedingsorganisatie of een lactatiekundige contacteren. Misschien dat het dan fijn is om er samen eens naar te kijken.
februari 2012
november 2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Mrt 2014 15:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gewoon aan toegeven MzCharlotte! Lekker liggen met L op je en de tv aan en wat te eten en drinken bij de hand. Als je toegeeft aan zijn behoeftes heb je er zelf een stuk minder stress van.
R. 2013
D. 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Mrt 2014 23:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:Gewoon aan toegeven MzCharlotte! Lekker liggen met L op je en de tv aan en wat te eten en drinken bij de hand. Als je toegeeft aan zijn behoeftes heb je er zelf een stuk minder stress van.


Heel eerlijk.. Met 1 kindje vond ik dat echt goed te doen. Heerlijk zelfs. Maar met 2 is dat echt geen doen. Ik heb het geprobeerd, maar Mirthe wilde echt hele dag aan de borst, ik kon niet eens fatsoenlijk een boterham smeren zonder dat ze half stikte in haar gehuil. En dam loopt er nog een peuter rond die aandacht wil.. Ik kreeg er juist meer stress van, behalve als Ruben op bed lag, dan was het weer heerlijk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 14 Mrt 2014 11:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

De droomvoeding is hier zoals ik verwacht had geen succes. Ze drinkt dan gewoon niet goed door of zelfs helemaal niet. Ik moet haar dus echt wakker maken.

Voor de rest heb ik een ander vraagje. Lieke heeft vannacht na de voeding van 22.15 doorgeslapen tot 7.00 uur! Toen heeft ze de volste borst (die best wel op knappen stond) weer soepel gedronken dus niet leeg. Nu zit mama alleen met een probleempje de andere borst staat nu helemaal op knappen en voelt niet heel fijn meer aan. Ik ga haar zo weer pakken om te voeden want anders zit er teveel tijd tussen en hopelijk drinkt ze de volle borst een beetje goed leeg.

Mijn vraag is nu hoe doen jullie dat? 1 borst leeg laten drinken en de andere bij de volgende voeding? Of laten jullie uit beide borsten een beetje drinken zodat beide borsten een beetje leger zijn.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Mrt 2014 12:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als j. Doorslaapt en maar 1 borst wil kolf ik de andere en vries ik het in.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Mrt 2014 13:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

En bij de oudste was het op een gegeven moment dat hij smorgens beide borsten leegdronk.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Mrt 2014 15:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou zo graag willen dat Liam ook door gaat slapen of in elk geval 's nachts gaat minderen!
L2014 & H2017
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Mrt 2014 16:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stokstaartje: Het is wel belangrijk dat je borst leeggedronken wordt om bij de achtervoeding te komen. Anders krijgt ze alleen maar de dunne, magere melk binnen. Wat ik deed als David de borst niet goed leegdronk was blokvoeden. Dan gaf ik voor 3uur alleen de rechterborst en daarna 3uur alleen de linker en zo maar door.

MzCharlotte: Zwaar kan het zijn he! Ben je zelf helemaal wakker wanneer L. voor een voeding komt 's nachts. Ik voedde op mijn zij en dommelde dan een beetje verder (en soms viel ik dan ook weer in slaap). :hug:

Vandaag was de laatste dat dat ik mocht kolven onder werktijd, mijn kolfrecht zit er op. Nu moet ik dus gezellig in mijn pauze gaan kolven. Saai maar het is niet anders. Hopelijk is het genoeg want ik kolfde tot nu toe nog 2x per dag.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Mrt 2014 16:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben weer aan het oefenen, maar ik word inderdaad helemaal wakker. Het is ook dat ik niet direct in slaap val na de voeding. Heel vermoeiend! Oh, en dat ik her en der hoor over babies die doorslapen vind ik best frustrerend. Maar hij is elke nachtvoeding meer dan waard hoor!

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat recht bij 9 maanden al verloopt, ik vind dat best vlot. Zeker aangezien de WHO zelfs twee jaar aanraadt, meen ik.
L2014 & H2017
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Mrt 2014 16:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Ik ben weer aan het oefenen, maar ik word inderdaad helemaal wakker. Het is ook dat ik niet direct in slaap val na de voeding. Heel vermoeiend! Oh, en dat ik her en der hoor over babies die doorslapen vind ik best frustrerend. Maar hij is elke nachtvoeding meer dan waard hoor!

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat recht bij 9 maanden al verloopt, ik vind dat best vlot. Zeker aangezien de WHO zelfs twee jaar aanraadt, meen ik.


Dat is zo herkenbaar. Ik kreeg ook constant de vraag of hij al doorsliep, alsof dat het belangrijkste was. Dat hield op een gegeven moment wel op gelukkig, maar doorslapen doet hij helaas nog steeds niet.

Ik kon trouwens ook niet liggend voeden, heb een hele poos zittend gevoed maar nu (ik weet niet hoe lang al) kan ik wel liggend voeden, dus wie weet...
19-12-2012
04-07-2015
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 14 Mrt 2014 17:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

happy dobby: ik wilde eigenlijk juist niet kolven erbij. tweede voeding de andere borst aangeboden en de derde voeding moesten beide borsten al weer aan bod komen dus volgens mij red ik het wel als ik het zo doe

Charlotte: zij sliep door maar ik niet hoor ;) om 4 uur waar ze normaal ongeveer komt werd ik wakker. Zij morrelde wat, maar sliep lekker door. Normaal pakte ik haar dan altijd maar dan was het 1 groot gevecht om haar te laten drinken. Ik weet nu waarom, omdat ze blijkbaar niet echt honger heeft en gewoon doorslaapt. Omdat ik dacht dat ze elk moment toch zou komen bleef ik wakker. Uiteindelijk viel ik tegen half 6 ofzo pas weer in slaap.

Kan me wel voorstellen dat dat frustrerend is! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het best eng vind als ze nu door blijft slapen of ze dan toch wel voldoende voeding krijgt en goed blijft groeien, maar als ik het niet probeer weet ik het nooit. En ik denk maar zo als ze 's nachts echt honger heeft dan meld ze zich wel. Mocht ze niet goed groeien dan las ik uiteraard wel weer nachtvoedingen in!

Liggend voeden is idd wel handig. Deed ik ook veel in het begin, maar nu durf ik dat niet meer omdat als ik in slaap val ik niet zie hoe ze gedronken heeft. Soms valt ze namelijk in slaap voordat ze klaar is en ik blijf dus wakker om haar regelmatig even te activeren.

Milady: ja ik weet dat ze ook de achtermelk moeten hebben. Er zat alleen zoveel in de borst dat ze hem redelijk ver leeg had maar niet helemaal. Voor mijn gevoel 3kwart zeg maar. De volgende voeding heeft ze precies hetzelfde gedaan met de andere borst en de derde voeding heeft ze de linker helemaal leeg gedronken en nog een deel van de rechter. Ik geloof dat het zo wel goed komt. En dat blokvoeden deed ik idd ook in de kraamtijd om mijn tepels wat rust te geven. Hier heeft blokvoeden weinig zin want ze meld zich pas weer naar 3,5 a 4 uur. Mijn kind drinkt grote porties haha
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Mrt 2014 21:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik word ook altijd erg sip als mensen maar doorgaan over doorslapen. Ik wil het niet jinxen maar hij slaapt nu eindelijk al een week achter elkaar door.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 14 Mrt 2014 21:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochter is bijna 2 en slaapt nog niet door, ze drinkt soms 1 keer en doms 4 keer. En ja nu ben ik er wel klaar mee haha, maar als ze zo jong zijn dan hebben ze dat nog nodig als ze er voor komen, maar vermoeiend is t wel, al wend dat ook wel weer.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Mrt 2014 12:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:R krijgt in principe geen nacht voedingen meer. Als hij huilt sussen we hem in slaap. Vooral als mijn vriend dat doet vraagt hij niet om melk.


Carool, hoe laat geef je hem dan de laatste voeding en wanneer weer de eerste?

Ik wilde tussen 23.00 en 06.00 niet meer voeden. Eergisteren ging dat goed. Toen sliep hij om 19.00 en kwam om 22.45 zelf nog een keer. Daarna om 06.00 uur.
Maar afgelopen nacht sliep hij vanaf 19.30 door tot 01.00 uur. Toen vond ik het weer zo wat om hem helemaal geen voeding meer te geven, dus dat heb ik wel gedaan. En om 06.00 uur kwam hij nog een keer.

Ik vind het nog een beetje gepuzzel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Mrt 2014 14:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hij krijgt rond 19/20u zijn laatste voeding, hij heeft geen vaste bedtijd, maar voordat hij gaat slapen dus. En de eerste voeding ligt rond half 8 maar als hij eerder of later wakker wordt krijgt hij het dan. Maar niet voor 05.30 (als ik ochtenddienst heb wordt hij vaak van mij wakker om half 6 en dan mag hij dus best drinken, daarna slaapt hij wel verder).
R. 2013
D. 2016
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Mrt 2014 20:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Volgens mij gaan mensen er na een paar maand gewoon vanuit dat de baby doorslaapt. Ik krijg de vraag amper nog. Als ik m wel krijg antwword ik heel enthousiast dat hij meestal wel drinkt maar dat ik zelf zo goed als doorslaap en dus geen idee heb hoeveel voedingen hij snachts krijgt. Ik heb trouwens ook t idee dat hij me soms gewoon als speen gebruikt. Dat hij geen honger heeft maar wel zuigbehoefte/ contact wil.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Mrt 2014 21:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:Volgens mij gaan mensen er na een paar maand gewoon vanuit dat de baby doorslaapt. Ik krijg de vraag amper nog. Als ik m wel krijg antwword ik heel enthousiast dat hij meestal wel drinkt maar dat ik zelf zo goed als doorslaap en dus geen idee heb hoeveel voedingen hij snachts krijgt. Ik heb trouwens ook t idee dat hij me soms gewoon als speen gebruikt. Dat hij geen honger heeft maar wel zuigbehoefte/ contact wil.


ja hier ook... niet fijn met die scherpe door komende boventandjes. Ik krikg gelukkig nooit de vraag of ze doorslaapt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers