Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klimmende baby

<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2014 10:08

Klimmende baby

Wij hadden een heel kindvriendelijk huis, geen snoeren, geen planten binnen handbereik (toch wel 1, die valt net terwijl ik dit aan het typen was). We hebben zelfs de salontafel weggehaald.
Maar mijn zoon klimt dus overal op, echt overal. Van de week zat hij dus bovenop de eettafel! Ik schrok me wezenloos! Hij klimt ook zelfstandig op de bank en gaat dan in de vensterbank zitten. Hij ziet natuurlijk geen gevaar, dus klettert ook overal vanaf. En als hij ergens niet bij kan dan schuift hij gewoon een stoeltje of speelkist erheen, om er dan alsnog op te klimmen.
Ik loop constant achter hem aan. Doodvermoeiend en heel pittig! Ik heb nergens anders tijd voor. Ter indicatie: ik ben al bijna 2 uur bezig met dit bericht.
Mijn dochter deed dit soort dingen niet.
Geen tips waarschijnlijk?? Gewoon een fase, ben ik bang.. Zucht...
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mrt 2014 10:12

Re: Klimmende baby

Ik had je stukje kunnen typen. Mijn zoon was afgelopen weekend in de triptrap geklommen. Hij zat uiteindelijk klem. Maar ik moet er niet aan denken dat hij capriolen ging uithalen. Ik zag het ook telaat pas.
Ik heb ook geen tips. Ze zijn op onderzoek uit en gaan graag de uitdaging aan. Ik hou mijn hart vast, maar vind het stiekem ook wel leuk om te zien.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mrt 2014 11:08

Re: Klimmende baby

Julian heeft dat ook maanden gehad, dood en doodvermoeiend idd, je kan niet 5 seconde wegkijken dan stond hij alweer ergens op, ik ben toen heel erg geschrokken toen ik boven was en ik gestommel hoorde, was hij via de tripp trapp op het bureau geklommen en hing letterlijk onderste boven op de stoel terug. Ik heb hem 10000x eraf moeten pakken en zo in eens was het klaar en deed ie het niet meer. Er zijn niet echt tips, maar het zal overgaan!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2014 11:15

Re: Klimmende baby

Hier is de tripp Trapp ook favoriet. Zo was hij dus op de eettafel geklommen, levensgevaarlijk! Net had ik de tripp trapp aan de kant geschoven, maar was hij op de gewone eetstoel geklommen.

En idd, ik kan geen 5 sec de andere kant opkijken. Hopelijk is het gauw over!

Wel leuk om te zien dat ieder kind zich zo verschillend ontwikkeld.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mrt 2014 11:18

Re: Klimmende baby

Ook heel herkenbaar. Onze zoon klom en klimt nog steeds overal op en af.
Alleen is hij nooit echt gevallen. Vanaf kleins af aan doet hij heel voorzichtig en bedachtzaam. Dat is ons geluk, dus ik laat hem gaan.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Mrt 2014 15:49

Re: Klimmende baby

Mijn zoon deed dit ook altijd, dodelijk vermoeiend.
1x waren we achter in de tuin, de telefoon ging loop naar binnen om die te pakken en meneer was via de tuinstoellen op de tuintafel geklommen... :omg: Ik ben niet zo van het schreeuwen tegen hem in de achtertuin maar echt de buurt kon me horen :palm:
Mijn zoon is ook niet bedachtzaam, hij ziet geen gevaar en stort zich werkelijk overal vol overgave in/op/af. Hij zit standaard onder de blauwe plekken waarvan we bij 80 procent niet weten hoe hij ze heeft gekregen, hij huilt ook bijna nooit als hij valt.
<<

Anoniem124

Bericht 11 Mrt 2014 15:54

Re: Klimmende baby

Hier ook eentje...al maanden...en het wordt steeds erger want hij weet sinds kort dat hij stoelen kan gebruiken als opstapje. Hij kan nu dus in de vensterbanken en aan de ramen, over traphekjes, overal op. Nu is de woonkamer nagenoeg stoelenloos. En ja, je kunt dit kinderen leren. Maar mijn zoon is nogal hardleers, dochter zou wel meteen luisteren en doet zulke gekke dingen dus ook niet. Ook favoriet: op de rugleuning van de bank staan en aan de schilderijen zwaaien (gevaarlijk!!!).
<<

Anoniem103

Bericht 11 Mrt 2014 16:15

Re: Klimmende baby

Die fase is hier nog steeds niet over bij m'n zoon :laughcry:
<<

Anoniem115

Bericht 11 Mrt 2014 16:23

Re: Klimmende baby

Heeeeeeel herkenbaar. Toen mijn zoon 1 jaar was klom hij al in een schutting van 1,80 hoog.
Terwijl oma een kop koffie aan het halen was
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mrt 2014 16:42

Re: Klimmende baby

Dan staat me nog wat te wachten. :yes:
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 11 Mrt 2014 16:51

Re: Klimmende baby

Hier ook heel herkenbaar. Hij staat geregeld in de vensterbank, op de rugleuning van de bank en de keukentafel. Al word het gelukkig langzaam iets minder nu.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 11 Mrt 2014 17:00

Re: Klimmende baby

Ik heb 2 meiden. Daar waar de 1e heel ontdekkend was maar zonder te klimmen etc is de jongste net als jouw zoon. Eventjes naar de wc gaan is er vaak niet bij, dus dan zet ik haar maar in de gang zodat ik kan zien wat ze daar uit vreet.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Mrt 2014 17:03

Re: Klimmende baby

Gut, ik mag geloof ik in mijn handen knijpen met een jongetje wat al heel tevreden is met staan en stappen en die als ik hem even achter de babywalker probeer te parkeren omdat ik het met hem rondlopen aan mijn vingers zat ben onmiddellijk mij weer probeert vast te pakken omdat het eng is.
Maar goed, met een beetje pech open ik hier over een aantal maanden ook zo'n topic omdat hij in de boekenkast is geklommen of zoiets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Mrt 2014 17:10

Re: Klimmende baby

Ezra klimt nog steeds overal op, inmiddels ook op het aanrecht en de bar tussen de keuken en de huiskamer. Op de camping staan hoge kasten met speelgoed, soms gaat hij op de bovenste plank een beetje zitten te zitten. Natuurlijk halen we hem eraf zodra we het zien, maar hij is watervlug en heel handig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 11 Mrt 2014 22:12

Re: Klimmende baby

Mijn dochter doet dat ook. Op een gegeven moment legde ik de Stokke-stoel op de zijkant op de grond, want ze klom er steeds op en ging er ook op staan. Ik zette de stoel eerst in onze slaapkamer met de deur dicht, tot ik ineens bedacht dat het wel erg stil was en ze deuren open kon maken, toen bleek ze in de slaapkamer op de Stokke capriolen uit te halen. Inmiddels gaat het beter, maar ze klimt nog steeds graag en duwt stoelen ook ergens naartoe als ze er anders niet bij kan.
Ik vind het niet eens zo eng met vallen, maar meer met bekers hete thee die ik voor mijn gevoel nergens meer veilig kan neerzetten.
<<

Anoniem 42

Bericht 11 Mrt 2014 23:36

Re: Klimmende baby

Mijn middelste dochter deed dat ook en zag ook geen gevaar. Zo is ze een keer op de kamertafel geklommen in een poging de lamp van het plafond te trekken :palm: .

Ze ziet sinds ruim anderhalf wel meer gevaar maar ze durft nog steeds heel veel en overschat haar eigen kunnen.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Mrt 2014 09:31

Re: Klimmende baby

Even een snelle tripp trapp tip...haal t voetenplankje eraf! Kunnen ze er zelf niet meer op klimmen!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Mrt 2014 09:33

Re: Klimmende baby

Hier ook een dochtertje die overal opklimt. Word nu wel minder gelukkig.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers