Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2014 18:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

SarahKey schreef:Ik vind de action teseten helemaal niet zo gevoelig. Duurde best een paar dagen voordat die echt duidelijk positief was terwijl die van kruidvat al eerder duidelijk positief was.

Ik had bij de zwangerschap van s pas na de 5 minuten een tweede streep. Met 5 minuten zag ik nog niets, weggelegd en later met het opruimen zag ik een tweede vage streep. Bleek achteraf toen 3 weken en 4 dagen zwanger te zijn. Bij deze zwangerschap kwam het tweede streepje ook pas na een tijd tevoorschijn. Was toen 3 weken en 3 dagen. Op nod stond het tweede streepje meteen.

Spannend hoor biechtje, ik ga voor je duimen.


Wat lief, bedankt!
Nog steeds niet ongesteld........
Mag van m'n vriend dinsdagochtend weer testen. :laughcry:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2014 20:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend test-biechtje!

Hier het bloedingsbiechtje. Vandaag veel krampen gehad maar geen bloedverlies. Als ik met een wcpapiertje iets naar binnen ga, zit er wel wat oud bloed. Ik vind het erg spannend, ben het ene moment bang dat ik te vroeg ongesteld word/geworden ben, het andere moment kan ik echt geloven dat het toch een innestellingsbloeding is geweest en het deze keer toch echt raak is. Wanneer er geen bloed meer komt, een dezer dagen maar eens een test doen. Ik heb er nog maar een in huis, anders had ik zonet al eentje gedaan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2014 21:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik geloof dat ik zwanger ben..
Alleen een beetje raar allemaal. Vorige week ongesteld gewordend. Maar achteraf gezien had ik afgelopen week wel wat vage klachten zoals duizelig, zware benen, erg moe en zere borsten. Maar ja,was ongesteld. Had begin van de week een test gedaan maar daar was een heel licht 2e streepje op te zien en aangezien ik ongesteld was dacht ik dat het was mis gegaan. Vanmorgen stond ik misselijk op en toen dacht ik, laat ik nog maar eens een test doen.

Een action test gedaan en er kwam meteen een 2e streepje te voorschijn. Daarna nog een digitale test gedaan en daar kwam zwanger op te staan.
Nu moet ik morgen toch bij de gynaecoloog zijn dus dan weet ik meer.

Aangezien ik een miskraam heb gehad kan ik nog net blij zijn hoor. Eerst maar eens afwachten morgen en de komende weken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2014 07:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was negatief. Hoewel we hebben afgesproken dat ons gezin compleet is, vind ik het best jammer dat de test negatief is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2014 10:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jammer biechtje dat de test negatief was.

Hier het biechtje die gelooft dat ze zwanger is. Inmiddels weet ik dat ik zwanger ben,heb vanmorgen een echo gehad bij de gyn. Ging eigenlijk voor een follikelmeting maar werd dus een zwangerschapsecho.mik ben nu 5 weken. Op een zwangerschapsring na was er nog niks r zien natuurlijk, moet volgende week terug.

Het kan nog alle kanten op maar hopelijk gaat het nu wel goed komen!
<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2014 13:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Laatste biechtje die toch zwanger blijkt te zijn.
Ik weet wie je bent en ik ben enorm blij voor je. Hopelijk gaat het deze keer wel goed.
Van harte gefeliciteerd meid!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2014 19:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi lieve meiden,

Even dit topic aangezien ik dit liever niet onder mijn eigen naam op het forum heb. Ik maak me namelijk behoorlijk wat zorgen sinds deze week. Ik weet ook niet zo goed waarom nu opeens, maar het overvalt me nogal. Vorig jaar april ben ik gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wilde worden, maar omdat ik klaar was met al die hormonen. In principe zou een kindje welkom zijn, maar vanwege omstandigheden willen we er volgend jaar pas echt voor gaan. Eerst nog wat dingen op de rit en we vinden het ook fijn om nog met z'n tweetjes te zijn. Mijn angst is om niet zwanger te kunnen worden. Eerlijk gezegd heb ik me nooit echt voor kunnen stellen hoe het is om zwanger te zijn. Het lijkt wel alsof ik voel dat het niet gaat lukken. Na bijna een jaar gestopt te zijn met de pil is mijn cyclus ook echt onregelmatig en lang. Gemiddeld tussen de 40 en 50 dagen. Ik heb twee keer een cyclus gehad van 35 dagen. Ik weet dat jullie geen antwoorden hebben, maar misschien ben ik gewoon op zoek naar geruststelling. Iedereen om me heen lijkt zwanger te worden, en ik betrap mezelf erop dat ik soms moeite heb om blij te zijn voor diegene. Erg toch!!

Is het raar om naar de dokter te gaan? We proberen nl. nog niet zwanger te worden, dus in principe geen probleem. Anderzijds ben ik de eerste week van januari ongesteld geweest en ben ik nu echt aan het wachten...

Bedankt voor het lezen!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 10 Mrt 2014 23:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je zou je angst kunnen bespreken maar ik weet niet of je arts actie zal ondernemen als er niet echt aanleiding voor is
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2014 23:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het bloedingsbiechtje weer.

Zwanger-biechtje, gefeliciteerd!
Niet zwanger-biechtje, wat jammer dat je negatief getest hebt. Valt er met je oartner nog wel te praten over toch nog een kindje?

Laatste biechtje, je cyclus klinkt na een jaar nog niet op orde en je cyclussen zijn best wel lang. Volgens mij heeft dat zelfs een naam. Ik zou er wel rekening mee houden dat jullie misschien de medische molen in moeten en op zich zou je daar best al mee kunnen beginnen. Wie weer valt het allemaal mee en kunnen jullie, tegen de tijd dat jullie echt kinderen willen, dan zonder veel moeite zwanger raken.

Ik heb gisteren en vannacht bijna continu krampen gehad en had vanochtend voor mijn doen ineens best veel bloedverlies. Helderrood met redelijk grote stolsels, voor mijn doen althans. Test was uiteraard negatief. Ik zie dit als mijn menstruatie maar het rare is dat ik na vanochtend eigenlijk helemaal niet meer gebloed heb. Deze menstruatie lijkt in niks op mijn normale menstruaties en ik vraag me af of ik niet misschien een vroege miskraam heb gehad. In ieder geval is mijn cyclus na tien maanden/acht rondes nog steeds niet normaal. De teleurstelling is best wel groot en mijn onzekerheid misschien nog wel groter.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 11 Mrt 2014 10:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op onder mijn eigen naam.

Julie is zondagavond van het luierkussen gevallen.
We waren bij mijn schoonouders en ik was haar aan het verluieren aan de rand van de tafel op een kussen. Met mijn ene hand had ik haar vast en met de andere wilde ik een doekje pakken. Tegelijk begon vriend iets te vragen aan mij en plots draaide Julie zich om, schoof het luierkussen mee en lag ze naast de tafel op de stoel. Gelukkig niet op de grond. Ze is meteen beginnen huilen (en ik ook).

Ik voel me zo schuldig :-( Heb ze 's nachts om de 2u wakker gemaakt om na te kijken. Wat was me dat eng!
AfbeeldingAfbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 11 Mrt 2014 11:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Snap dat je je rot voelt! Maar probeer je niet schuldig te voelen hoor, je deed het toch niet expres?!
Goed dat je haar hebt wakker gemaakt, meer kun je denk ik niet doen.
Ja de dokter bellen als je het toch niet vertrouwt, maar zo klinkt het niet. En haar lekker extra knuffelen, daar ga jij je vast ook weer beter door voelen :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mrt 2014 20:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje met onregelmatige cyclus.

Ander biechtje, bedankt voor je reactie! Ik neig toch wel naar een bezoek aan de huisarts. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben. Meer dan goed voor me is en ik wil mezelf niet zo gek maken. De medische molen klinkt meteen zo zwaar. Krijg er steeds zo'n naar gevoel van.

Ik snap dat je teleurgesteld bent! Sterkte...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mrt 2014 20:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even een vraagje: wat vinden jullie van de naam F.ayenne? leuk of niet? Pffff moeilijk om een leuke meidennaam te verzinnen.....
<<

Anoniem185

Bericht 11 Mrt 2014 21:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als Fajenne, Fajèn, Feejenne, Feejèn?

'Fajen' vind ik wel leuk klinken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mrt 2014 21:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@lampenkapje: als in fajenne.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Mrt 2014 21:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sinds de Voice kids schieten die namen echt als paddenstoelen uit de grond (vayen, fayenne, vajen enz enz enz).
Vind het een leuke naam, maar grote kans dat die ineens de top 10 in schiet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mrt 2014 21:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Hier het biechtje met onregelmatige cyclus.

Ander biechtje, bedankt voor je reactie! Ik neig toch wel naar een bezoek aan de huisarts. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben. Meer dan goed voor me is en ik wil mezelf niet zo gek maken. De medische molen klinkt meteen zo zwaar. Krijg er steeds zo'n naar gevoel van.

Ik snap dat je teleurgesteld bent! Sterkte...


Hier ben ik weer. Ik wilde nog even zeggen dat ik je angst heel erg herken. Zoals ik op de vorige pagina schreef, ben ik ook best wel bang onvruchtbaar te zijn. Na deze menstruatie, die je amper zo kunt noemen, en die ook nog een veel te korte luteale fase had, is dit er niet beter op geworden. Ik hoop dat wel allebei ongelijk hebben met onze gedachten.

Jammer dat we van elkaar niet weten wie de ander is, anders hadden we via pm eventueel contact kunnen hebben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Mrt 2014 06:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Fayenne een leuke naam. Ik ken wel veel meisjes met verschillende varianten op de naam.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Mrt 2014 07:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carool schreef:Ik vind Fayenne een leuke naam. Ik ken wel veel meisjes met verschillende varianten op de naam.

Ik ken er ook meerdere sind the voice kids. Al is het best een leuke naam.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Mrt 2014 07:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
SarahKey schreef:Ik vind de action teseten helemaal niet zo gevoelig. Duurde best een paar dagen voordat die echt duidelijk positief was terwijl die van kruidvat al eerder duidelijk positief was.

Ik had bij de zwangerschap van s pas na de 5 minuten een tweede streep. Met 5 minuten zag ik nog niets, weggelegd en later met het opruimen zag ik een tweede vage streep. Bleek achteraf toen 3 weken en 4 dagen zwanger te zijn. Bij deze zwangerschap kwam het tweede streepje ook pas na een tijd tevoorschijn. Was toen 3 weken en 3 dagen. Op nod stond het tweede streepje meteen.

Spannend hoor biechtje, ik ga voor je duimen.


Wat lief, bedankt!
Nog steeds niet ongesteld........
Mag van m'n vriend dinsdagochtend weer testen. :laughcry:


Hier het test-biechtje weer!

Ik had uiteindelijk maandagmiddag al getest, negatief (maar na 7 min. wel een heeeeeeele vage streep)
En daarnet en toen binnen 4 min. een nóg vagere streep...
Ik weet het niet meer!!
(en biecht in een biecht: dit is pas ronde 3 maar ik vind het nu al frustrerend worden. Durf dat hier te biechten maar schaam me tegelijkertijd: kom op hey, ronde 3 nog maar!)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mrt 2014 08:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar wat bedoel je met een vage streep? Ik heb hier geleerd dat een streep een streep is, toch?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Mrt 2014 17:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zó vaag dat ik bijna ga denken dat ik het niet goed gezien heb. En ja nu uren later zie ik inderdaad een streepje, maarja die had ik 3 testen lang al ná de 5 min. als indroogstreepje.
Had ook al geprobeerd een foto te maken, maar daar is niets op te zien.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Mrt 2014 19:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even van me afschrijven, omdat het me zo bezig houdt en ik het even allemaal heel spannend vind. Morgen ben ik 7 weken zwanger. Afgelopen vrijdag had ik een lichte bloeding, met de dag erna bruinverlies, wanneer ik naar het toilet ging. De dagen ervoor was ik heel misselijk, die dag ineens weer alleen de verminderde eetlust en zere tepels die ik daarvoor steeds had. Ik kon die middag terecht bij de verloskundige. Ik ging ervan uit dat het helemaal fout zat. Bij de echo bleek er echter toch een hartje te kloppen, nog langzaam, maar kloppend met de termijn. Ik bleek echter in eerste instantie zwanger te zijn van een tweeling, met 1 van de 2 was het misgegaan, daar kwam het bloedverlies vandaan. Het bruinverlies is nu zo goed als gestopt. Toch ben ik erg goed in het mezelf helemaal gek maken, zal het met het andere frummeltje wel goed gaan? Over een kleine 2 weken mag ik weer voor een echo, nog even afwachten dus. Heb nog steeds gewoon zwangerschapskwaaltjes, dus geen reden tot zorg, maar toch, vind het zo spannend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Mrt 2014 07:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Zó vaag dat ik bijna ga denken dat ik het niet goed gezien heb. En ja nu uren later zie ik inderdaad een streepje, maarja die had ik 3 testen lang al ná de 5 min. als indroogstreepje.
Had ook al geprobeerd een foto te maken, maar daar is niets op te zien.


Vandaag wederom getest en nu geen streep binnen 5 min., wel vlak erna.
Ik ga denk ik maar een clearbluetest halen. Wel vaag, want mn laatste menstruatie was al 6 februari...
<<

Anoniem123

Bericht 13 Mrt 2014 08:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je zou ook even de huisarts kunnen bellen test biechtje. Om te vragen of je bloed mag laten prikken. Kan best zijn dat het hcg bij jou wat later op gang komt. Maar je hebt niet zomaar tweede streepjes. Heb je al eens geprobeerd om met een ander merk te testen?

Zwanger zijn biechtje: wat sneu dat er 1 niet is doorgegroeid. Ik zou ook erg in de stress raken of het andere vruchtje het wel gaat redden. Spannende tijd de komende weken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron