Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots / werk & studie prestaties!

<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2013 18:19

Trots / werk & studie prestaties!

Ik wil even een veer in m'n eigen reet steken omdat ik gewoon zo blij en eigenlijk wel trots ben op mezelf. Niet alleen vind ik m'n nieuwe baan heel leuk, maar voor het eerst in m'n leven dúrf ik gewoon proactief te zijn en te participeren aan de les. Als kind, tiener, student, ALTIJD heb ik zo veel angst gehad om ook maar iets in de klas te zeggen. Ik keek altijd naar beneden als er iets gevraagd werd, vol (hoorbare) zenuwen gaf ik antwoord en presentaties. Als ik een vraag had, durfde ik dat nooit in de klas te stellen, maar deed het altijd achteraf 1op1 met de docent. Zelfs tijdens m'n master, waar het onderwerp van discussie toch echt m'n passie was, durfde ik niet mee te doen en was ik een stil muisje. Ik ben altijd zo bang geweest uit te worden gelachen voor een fout antwoord, of dat iemand anders t beter wist dan ik, echt faalangst zelfs.

En nu met m'n nieuwe baan heb ik dat eindelijk niet meer! Ik zit echt zonder angst in de klas. Ik praat veel, geef veel antwoord, zomaar uit mezelf, en als ik de beurt krijg, schiet ik niet in paniek, geen schok, geen stemverheffing, geen slokje water naderhand. Ik vraag zelfs heel veel zonder eerst minuten te piekeren over hoe ik iets ga stellen.
Weet je hoe fijn dat is?! Ben echt zo ontspannen en dat voegt echt zoveel toe aan de positieve ervaring tot nu toe. Waardoor het precies komt weet ik niet, misschien omdat de stof niet bijster moeilijk is (wel heel veel, but it ain't rocket science) of omdat ik door alle ervaringen zelfverzekerder ben geworden, geen idee.... Maar ik ben er blij mee en eigenlijk ook wel trots op. Voor een ander maar iets kleins, maar ik vind het echt opvallend omdat ik die angst altijd zo heb gehad. Hoop alleen dat ik nu niet in een irritante betweter verander, daar kijk ik wel voor uit. :nerd:
Dat wilde ik even delen!

Wie is er nog meer trots op z'n eigen werk- of studieprestaties en wil dat delen?
<<

Anoniem180

Bericht 11 Sep 2013 19:25

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Ik ben een aantal jaren geleden cum laude afgestudeerd. Ik ben er alleen niet echt trots op ofzo, vind het gewoon normaal. Ik heb me er ook niet echt bijzonder voor ingespannen.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Sep 2013 19:34

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Ohh wat moet dat een fijn gevoel zijn Marin! Ik herken het zo erg, die zenuwen. Ik durf ook nooit vragen te stellen in de les, en zelfs als ik daarna 1 op 1 iets ga vragen sta ik nog te stotteren. Presentaties zijn ook altijd een ramp, alles is echt zo herkenbaar wat je zegt! Hoop ook ooit er nog overheen te komen :P Ben ook blij voor je dat je werk zo goed bevalt!

En waar ik zelf trots op ben: Dat ik aankomend studiejaar in ga zonder nog herkansingen van afgelopen jaren. Ben 3 jaar geleden begonnen met mijn opleiding, en dat was een drama, slechts 29 van de 60 studiepunten behaald etc, zware onvoldoendes. Toen ik het jaar er op weer begon (Resterende vakken opgenomen, met vakken van het tweede jaar er bij) met de diagnose ADHD, medicatie en coaching, leek ik wel in een andere wereld terecht te komen.
Ik kon ineens zoveel beter studeren dankzij de medicatie, en heb toen dat jaar maar 2 of 3 herkansingen gehad en gehaald, en ook allemaal hoge cijfers. Afgelopen jaar heb ik de resterende vakken van het 2e studiejaar opgenomen, met vakken van het 3e jaar er al bij (Laatste jaar, studie duurt 3 jaar). Ondanks dat het een zwaar pakket was, heb ik gewoon alles gehaald! Ik had slechts 1 herkansing, en die heb ik afgelopen augustus ook gehaald en nu ga ik eindelijk een studiejaar in zonder vertraging. Heb nog 41 van de 60 studiepunten openstaan, waarvan er 30 van mijn eindstage en eindwerk zijn, dus aankomend semester heb ik het een stuk rustiger (Pakket van 11 punten ipv 30 studiepunten).
Ben zo trots dat ik nu zo ver al gekomen ben, terwijl ik 3 jaar geleden dacht dat ik beter kon stoppen met mijn studie.
<<

Anoniem15

Bericht 11 Sep 2013 19:40

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Daar kun je ook zeker trots op zijn lijkt mij! :-)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2013 20:02

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Dank jullie :) Het is wel echt een fijn gevoel, wat de achterliggende reden ook is.

Robin, ik vind cum laude wel knap, helemaal als het in Nederland is. Ik baal er nog altijd van dat ik die term niet officieel mag hanteren.

TukTuk, volgens mij doe jij echt best wel een zware studie, of niet? Ik vind dat je daar ook met recht trots op mag zijn. En je hebt ook nog eens een gave stageplek in de wacht gesleept? Is dat ook mede gekomen omdat je goede resultaten hebt behaald? Dat was in mijn geval met m'n stage in het buitenland wel zo. Dat mocht alleen als je een B gemiddeld had, zodat ze wel wisten dat je het aan kon om stage te lopen in het buitenland en tegelijkertijd nog je studie afmaken van alle opdrachten die je ook nog moest maken. Wat ze even niet hadden gerealiseerd was dat de twee topstudenten (vriendinnetje en ik) eenmaal in Bulgarije het daar geweldig hadden, en we dus allebei voor het eerst in de studie een onvoldoende haalden :P Maar we konden het ons veroorloven zeg maar :P
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 21:41

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Wat fijn om te lezen Marin, en terecht dat je trots bent! Dat wil ook wel zeggen dat dit helemaal jouw ding is denk ik, als al die zenuwen weg zijn. Super gaaf!
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2013 22:15

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Tuktuk ik heb bewondering voor je hoor! Dat je op iets latere leeftijd nog een opleiding op hebt gepakt die goed doorloopt, nog gemigreerd ben ook en nu naar Thailand gaat! Echt leuk :).

Marin wat ontzettend fijn dat je het zo maar je zin hebt! Nog 2 weken training toch? Mag je dan helemaalczelfstandig je taken gaan uitvoeren?

Robin cum laude afstuderen is wel iets om trots op te zijn hoor. Goed gedaan!
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2013 22:18

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Ik ben ook wel trots op mezelf. Dat ik na 5 jaar studeren nog de stap heb gezet om een nieuwe studie te beginnen. In iets waar echt mijn passie ligt. De verpleging. Ik ga met veel plezier naar mijn werk. Haal ontzettend veel voldoening uit het patiëntencontact, het samenwerken met collega's en andere disciplines. Het medische vind ik interessant maar ook het verpleegkundige vak is gewoonweg heel mooi. Ik heb mijn propedeuse cum laude gehaald. En hoewel ik moeite heb met het schoolse op het hbo probeer ik me altijd in te zetten en veel te leren.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2013 22:25

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Atelier Madame schreef:Marin wat ontzettend fijn dat je het zo maar je zin hebt! Nog 2 weken training toch? Mag je dan helemaalczelfstandig je taken gaan uitvoeren?


Nee nog wel meer dan een maand! De training duurt 1,5 maand. Maar als je bedenkt wat we nu al allemaal geleerd hebben, echt man, wat een hoop informatie. Er waren collega's van een andere afdeling die hoorden wat we nu op Dag 8 al konden, en die waren onder de indruk, dat hadden zij pas met 4 maanden werkervaring geleerd. Dat vind ik dan wel leuk om te horen. Het is echt goed geregeld. Na die training ga ik inderdaad echt aan de slag.

En wat goed van jou dat je je droom achterna gaat. En er dan in de praktijk nog plezier in blijkt te hebben ook :)
<<

Anoniem122

Bericht 12 Sep 2013 08:44

Re: Trots / werk & studie prestaties!

...
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 19 Sep 2015 08:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Sep 2013 08:46

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Marin schreef:
Atelier Madame schreef:Marin wat ontzettend fijn dat je het zo maar je zin hebt! Nog 2 weken training toch? Mag je dan helemaalczelfstandig je taken gaan uitvoeren?


Nee nog wel meer dan een maand! De training duurt 1,5 maand. Maar als je bedenkt wat we nu al allemaal geleerd hebben, echt man, wat een hoop informatie. Er waren collega's van een andere afdeling die hoorden wat we nu op Dag 8 al konden, en die waren onder de indruk, dat hadden zij pas met 4 maanden werkervaring geleerd. Dat vind ik dan wel leuk om te horen. Het is echt goed geregeld. Na die training ga ik inderdaad echt aan de slag.

En wat goed van jou dat je je droom achterna gaat. En er dan in de praktijk nog plezier in blijkt te hebben ook :)



Klinkt echt super goed geregeld! Ik wordt ook iedere keer blij als ik op FB foto's voorbij zie komen van je werkplek. Ik ken je natuurlijk niet "echt", maar volgens mij is die baan en die werkplek gewoon helemaal Marin! Lijkt me zo'n heerlijke omgeving om te werken.Is iedereen trouwens zeker van een baan, die de training doorloopt? Of kunnen er nog mensen afvallen als blijkt dat ze niet mee komen / het werk ze niet ligt?
<<

Anoniem119

Bericht 12 Sep 2013 08:53

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Ik reageer vanavond weer uitgebreid, ga nu beginnen haha. Maar hebben sowieso een proeftijd van een maand, dan is de training nog niet afgelopen dus.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Sep 2013 12:20

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Yes!

Verder niks toe te voegen.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Sep 2013 16:35

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Wat goed, Marin! Dat moet echt een heerlijk gevoel geven.

Ik herken mezelf heel erg in je tekst. Ik had tijdens mijn opleiding echt exact hetzelfde!
Mijn scriptie moest ik destijds voor 2 docenten presenteren en dat ging toen echt heel goed. Toen kreeg ik ook de opmerking mee dat het jammer was dat ik me zo afzijdig had gehouden, omdat ik een goede aanvulling zou zijn geweest.
Ik functioneer gewoon moeilijk in sommige groepen.

Op m'n huidige werk heb ik het ook regelmatig. Zo irritant.
Net ook nog, ik moest iets bespreken met een OvJ. Toen kwam hij met een uitleg waar ik echt geen moer van begreep. En dan durf ik dus niet te zeggen dat ik het niet snap, omdat ik niet dom over wil komen. Toen moest ik vervolgens die uitleg aan iemand anders vertellen. Haha, echt vreselijk! Uiteindelijk viel het kwartje wel, maar ik maak het mezelf echt veel te moeilijk.
Ik ben echt wel goed in m'n werk. Maar communicatief gaat het nogal eens mis. Stomme faalangst.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 12 Sep 2013 17:10

Re: Trots / werk & studie prestaties!

Wat goed Marin!

Mag ik ook trots zijn op mijn vriend?
Hij heeft 2 weken geleden te horen gekregen dat zijn baas zo goed als failliet is en hij dus per 1 november geen werk meer heeft. Lang verhaal, met veel details.

Hij heeft er nu 8 sollicitaties uitgedaan, heeft al 2 gesprekken gehad en er nog 3 in het verschiet en dat binnen 2 weken! Hij is zelfs gebeld door iemand waar hij niet gesolliciteerd had en die heeft hem vanmiddag een hele mooie aanbieding gedaan. :cheers:
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers