Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem112

Bericht 11 Mrt 2014 09:12

Re: Afvaltopic

Meiden wat eten jullie op een dag?

Ik ontbijt altijd met thee en twee volkeren beschuiten met kokosolie en pure hagelslag.
Daarna tussendoor tot de lunch soms niets of wat fruit
Bij de lunch twee bruine boterhammen met allerlei soorten beleg.
Tussendoor meestal een klein koekje
Avond eten eet ik gewoon wat de pot schaft en als toetje vla of yoghurt
Savonds een blokje pure chocolade

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik rond de 1400 calorieen blijf.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Mrt 2014 09:20

Re: Afvaltopic

girli schreef:Als we wedstrijdje wie het zwaarst is dan win ik wel. Ik ben en zwaarder en kleiner dan jullie allemaal. Voor mij ook één van de redenen om mijzelf niet in de tabel te plaatsen. Benoemen hoeveel ik weeg en afval/aankom vind ik al een stap. Mijn gewicht is mij nog een stap te ver.


Je bent niet de enige, ik kom ook ruim boven iedereen in het tabel uit. Daarom staat alleeen mijn lengte en afgevallen kilo's in het tabel. Pas als er genoeg af is mag iedereen weten hoe erg het was!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Mrt 2014 09:21

Re: Afvaltopic

Ik ontbijt meestal met een kom magere yoghurt met muesli en drink wat water er bij.

Tussendoor kan het fruit zijn of 2 rijstwafels met rode pest en kipfilet bijvoorbeeld

Lunch meestal 2 roggebroodjes...ene keer met vruchtenhagel, dan met kipfilet, of jam, of stroop bv. Maar als ik op het werk ben met eten dan eet ik vaak wel gewoon brood. Maar dat moet ik eigenlijk niet doen.

Tussendoor soms rijstwafel, soms fruit , soms koekje....ligt er aan ook waar ik ben op dat moment.

Diner net wat de pot schaft.

's Avonds neem ik vaak niks meer of ander wat fruit.

En ja natuurlijk heb ik soms ook de verkeerde dingen als er wat lekkers aangeboden wordt op het werk of zelf ergens zin in heb,...maar ik probeer mij te beersen ;)
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 11 Mrt 2014 09:29

Re: Afvaltopic

Mooi schema!
Lemon wat ben jij al veel afgevallen!!
Hoe vul ik het schema aan? ik wil me er graag inzetten maar het lukt me niet.. kan iemand het uitleggen?

Mijn eetschema:
Ontbijt: 2 crackers met melk of bak griesmeelpap
Lunch: 2 donkervolkoren boterhammen met magere pindakaas, jam, kipfilet, ham of net waar ik zin in heb
Avondeten: wat de pot schaft, wij letten niet op sausjes bij pasta's , we eten nooit sausjes bij aardappel groente vlees.

Tussendoor: snack a jack, eierkoek, ontbijtkoek, fruit, zoute sticks, komkommer, rijstwafel, als ik aan het werk ben 2 stuks

Ik woog vanochtend 73.9!! In ruim een week 2.1 kg afgevallen! :banaan: :banaan:
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Mrt 2014 09:36

Re: Afvaltopic

Goed bezig flower!
<<

Anoniem54

Bericht 11 Mrt 2014 09:43

Re: Afvaltopic

Goedzo flower! Is echt veel in 1 week!

Met mij gaat het ook goed. Gister wel wat chocola gegeten. Toch hoop ik morgen de 84 kg te zien. Daarna ga ik een paar dagen weg en kan ik niet wegen.

Ik werk onregelmatig dus eet niet altijd op dezelfde tijden. Maar ik eet ongeveer dit
S'ochtends altijd magere yoghurt met muesli en fruit
Tussendoor fruit of een granenbiscuit
Smiddags omelet met groente of 2 boterhammen met ham of soms een salade
Tussendoor fruit
Savonds avondeten

Savonds probeer ik niks te eten, soms neem ik een glaasje cola light.

En voor de meiden die meer wegen als in de tabel. Ik kom ook van ver! Ik woog ook over de 97 kilo! Als ik het kan dan lukt het jullie ook!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mrt 2014 10:41

Re: Afvaltopic

Flower, dat schema is niet heel ingewikkeld, maar je moet het even zien, het is niet heel makkelijk uit te leggen vind ik. Anders wil ik je er ook wel in zetten hoor ;)

Ik ontbijt `s ochtends met havermout (van melk) met fruit/noten en een beetje honing of bruine suiker of volkorencracker met kaas en een beker melk.
Tussendoor fruit of een paar biscuitjes of een eitje.
Lunch 3 sneetjes bruin brood, waarvan een dubbele met een beetje roomkaas en runderrookvlees en een enkele met hazelnootpasta.
Tussendoor fruit/komkommer of paprika of zoiets.
Avondeten gewoon wat de pot schaft, maar vooral veel groente en niet te veel rijst/pasta/aardappels en wat vlees. Soms neem ik later nog een beker magere fruityoghurt of fruit.

Ik moet in ieder geval meer eten dan voorheen en daar heb ik nog wel eens moeite mee. Aan de andere kant is het wel 'leuk' dat ik de hele dag vol zit en toch af val.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2014 10:43

Re: Afvaltopic

Nee helaas, ik heb mijn been gebroken en mag 8+ weken niet belasten. Ik moet opnieuw leren lopen. Succes meiden, ik meld me gauw weer als het weer kan!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mrt 2014 10:45

Re: Afvaltopic

Wat naar Thunder, hopelijk kan je de schade beperken door een gezond eetpatroon aan te houden. Ik hoop dat je snel weer (letterlijk) op de been bent.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 11 Mrt 2014 10:55

Re: Afvaltopic

Oh Thunder wat balen zeg dat je je been hebt gebroken! dat maakt het afvallen niet makkelijker

Cotton: fijn als je mij in het lijstje wil zetten!
Lengte 1.67
Startgewicht: 76.0
gewicht nu: 73.9
afvallen 2.1
Streefgewicht 70
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mrt 2014 11:01

Re: Afvaltopic

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td] [td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]84,5[/td] [td=50,white]12,5[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-7[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]0,2[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Cotton[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75,8[/td] [td=50,white]75,2[/td] [td=50,white]0,6[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Parel[/td][td=50,white]1,76[/td][td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Marin[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75[/td] [td=50,white]74,6[/td] [td=50,white]0,4[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Marley[/td][td=50,white]1.61[/td][td=50,white]77,2[/td] [td=50,white]75,2[/td] [td=50,white]2,0[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Novalee[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]89,3[/td] [td=50,white]86,9[/td] [td=50,white]2,4[/td] [td=50,white]65/70[/td][/tr][tr][td=50,white]Highway[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]86,3[/td][td=50,white]86,3[/td][td=50,white]0[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Flower[/td][td=50,white]1,67[/td][td=50,white]76,0[/td][td=50,white]73,9[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][/table]

Wat ga je goed Flower! :ja:
<<

Anoniem291

Bericht 11 Mrt 2014 11:25

Re: Afvaltopic

S Ochtends ontbijt ik met een bak magere yoghurt/kwark, muesli en fruit. Vanmorgen had ik haast en 2 crackers met rauwe ham gegeten in de auto en beker optimel maar dan heb ik veel sneller weer honger.
Tussendoor fruit
Lunch rijstewafels met beleg en soms gekookt eitje
Tussendoor fruit of eierkoek
Avondeten wat de pot schaft
Tussendoor soms niks, soms fruit, soms yoghurt

Drink thee en water en soms crystal clear
<<

Anoniem57

Bericht 11 Mrt 2014 11:32

Re: Afvaltopic

Thunder, ik heb je verhaal gelezen, wat een drama zeg! Opnieuw leren lopen, is echt niet niks!

Mijn ontbijt wisselt, ik ben echt een broodeter, ik eet of Vitalu crackers met appelstroop/boter of filet/boter of zoals nu heb ik zuurdesembrood gehaald, en dan eet ik daar 2 sneden van met boter en duo penotti. Daarbij een flesje water van 0,5 liter. Middageten is nagenoeg hetzelfde. Avondeten gewoon wat de pot schaft, en dan weeg ik ook niks af ofzo.

Tussendoor een snelle jelle, een snack a jack of heel soms wat fruit. Verder drink ik cola light of water.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 11 Mrt 2014 13:26

Re: Afvaltopic

Bedankt Cotton!

Parel ohh die vitalu crakcers zijn echt lekker he.. ik koop ze bijna nooit omdat ik ze zo duur vind :redface:

Ik heb nu een bananenbrood in de oven staan, had hier op het forum al een paar keer er wat over gelezen! Ben benieuwd!
Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Mrt 2014 18:49

Re: Afvaltopic

Pff met eten gaat het wel 'goed', want ik ben al de hele dag misselijk, dus totaal geen trek.
Wel probeer ik mezelf er toe te zetten om iedergeval elke 2/3 uur wat te eten, maar vandaag heb ik dus op: 2 volkorencrackers met 30+ kaas, pakje droge volkorentoastjes, snackpaprika's en net een pruim. De salade die ik voor de lunch mee had probeer ik zo maar als avondeten op te eten.
Ik wilde de misselijkheid al gebruiken om dan nu maar niet naar de sportschool te gaan, maar heb net besloten dat ik toch moet gaan, maar voornamelijk krachttraining ga doen en geen cardio, hopelijk wordt het wat!

Maar op een normale dag eet ik:
Ontbijt: 2 of 3 volkorencrackers met 30+ kaas of yoghurt
Tussendoor: volkorentoastjes of mais/rijstewafel
Lunch: Salade (met bijvoorbeeld kip of mozzerrella) of een paar speltboterhammen met philelphia achtig spul of carpaccio
Tussendoor: Fruit, of mais/rijstewafel
Avondeten: verschillende, als het maar vrij is van geraffineerde suikers
Tussendoor: Yoghurt of noten en rozijnen
<<

Anoniem50

Bericht 11 Mrt 2014 21:40

Re: Afvaltopic

Hier gaat het eten ook goed. Ik ben vandaag met mijn moeder op pad geweest en daarna koffie bij haar gedronken. En toen werd ik me daar toch een partij duizelig. Mijn moeder vroeg van schrik of het wel goed met me ging en of ik misschien iets moest eten. Nee, bijwerkingen van de medicatie. Wandelen is vandaag dus ook niets geworden en daar begin ik nu onderhand wel van te balen. Ik vind dat beweging er toch echt bij hoort. Hopen dat het morgen wel kan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2014 22:31

Re: Afvaltopic

Marley schreef:Hier gaat het eten ook goed. Ik ben vandaag met mijn moeder op pad geweest en daarna koffie bij haar gedronken. En toen werd ik me daar toch een partij duizelig. Mijn moeder vroeg van schrik of het wel goed met me ging en of ik misschien iets moest eten. Nee, bijwerkingen van de medicatie. Wandelen is vandaag dus ook niets geworden en daar begin ik nu onderhand wel van te balen. Ik vind dat beweging er toch echt bij hoort. Hopen dat het morgen wel kan.


Bewegen is 20% bij het afvalproces, de rest is je voeding (wijze les van mijn trainer ;-)). Dus niet teveel balen van jezelf als je door medicijnen er gewoon niet aan toekomt!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Mrt 2014 23:13

Re: Afvaltopic

Hier gaat het ook goed. Ik ging net eten met een vriend van me en 'biertjes drinken' > alleen cola light en thee voor mij. (dat ga ik trouwens niet lang doen, dat alcoholvrije, ik vind het maar saai haha) Verder heb ik als voorgerecht een pompoen-tomatensoep gehad en als hoofdgerecht een salade met appel, geitenkaas en walnoten. Lekker! Zelfs het koekje bij de thee heb ik laten liggen, ik heb mezelf weer overtroffen :wink: Ik merk dat ik een beetje 'bang' ben ook om iets zoets te eten nu, want ik vrees dat ik dan meteen weer doorsla en opnieuw kan beginnen. Ik probeer het dus zo lang mogelijk uit te stellen.
❤ 7 juni 2018
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 12 Mrt 2014 08:10

Re: Afvaltopic

Hoi!

Mag ik hier ook meeschrijven? Heb me inmiddels toch maar aangemeld, na 3 (!) jaar (waarom heb ik dit niet eerder gedaan?) actief meegelezen te hebben. Wellicht ook goed voor mijn long-term motivatie zelf wat meer te delen. Iets meer dan een jaar geleden begonnen met werken, ben toen meer dan 10kg aangekomen (14, om precies te zijn :nopompom:). Had mijn stofwisseling daarvoor wel enigzins verpest, at gedurende mijn studie erg weinig en onregelmatig. Inmiddels weeg ik (denk ik) zo'n 66kg bij een lengte van 1,72.

Kan me niet wegen vanwege verblijf in het buitenland voor mijn werk (zonder weegschaal) maar voor ik vertrok was er al 4 kilo af (hoogste punt was 70kg). Ik wil terug naar iets boven mijn voormalige gewicht (woog 56kg), 58kg. Voelde me bij dit gewicht het meest energiek. Doe dit door zo veel mogelijk terug te gaan naar de basisprincipes van gezond eten (of je dit nou clean kunt noemen of niet) en daarnaast een stuk gezond verstand. Nadeel is dat ik een enorme foodie ben + qua hoeveelheden kost me dit soms wat moeite, ben inmiddels echter wel weer gewend aan een gezond eetpatroon. Verder heb ik geen keuken dus het is wel wat lastig creatief te blijven hier.

Doe dit door ongeveer 14/1500cal per dag te eten in combinatie met wandelen, etc. Hou mijn maaltijden bij in fatsecret zodat ik ook iets heb om terug te kijken en aan vast te houden. Uiteraard gaat het me niet snel genoeg, maar denk dat een gezond patroon wel mijn hoofddoel moet blijven..

Hebben jullie een richtlijn qua dagelijkse calorie-inname?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mrt 2014 08:46

Re: Afvaltopic

Bluhhh. Ging net vol goede moed op de weegschaal, had stiekem de hoop nu dan echt voor het eerst onder de 85 te komen. Maar nee hoor: 86.1!! Waar slaat dit op? Ik heb vet goed opgelet steeds en kan hier zo slecht tegen! Zondag was het nog 85.0 en normaal ben ik op woensdag vaak wel een kilo lichter. Ik vind het stommm.
❤ 7 juni 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Mrt 2014 08:56

Re: Afvaltopic

Balen Bliss! Bij mij kan het ook zo verandelijk zijn. Heeft waarschijnlijk ook soms met vocht vasthouden te maken, want een kilo aankomen in 2 dagen is extreem. Ik vind ook dat ik pas een bepaald gewicht heb bereikt als ik dat getal meerder dagen op de weegschaal heb gezien.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mrt 2014 08:58

Re: Afvaltopic

Ja dat heb ik ook hoor, maar rond de 85 zat ik nu al meerdere dagen, dus ik dacht dat dat nu wel goed zat. Nou ja, vandaag fiets ik weer heel veel en ik ga vanmiddag weer skaten, dus ik probeer de moed er maar in te houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mrt 2014 09:28

Re: Afvaltopic

Je gewicht schommelt, en je weegschaal is niet 100% accuraat. Daarom kan er zo wel 2 kg verschil zitten tussen 2 dagen. Het is dus niet zinvol om je iedere dag te wegen. Doe je dat wel, dan moet je je in ieder geval niets aantrekken van dit soort fluctuaties, en het niet gaan relateren aan wat je dag ervoor hebt gedaan of gegeten. Daar heeft het namelijk nuet zoveel mee te maken.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 12 Mrt 2014 09:34

Re: Afvaltopic

Neeee :( toch 97,8 ....vorige week was het 97,4 ....ik schommel de laatste tijd weer van rond de 98 (en er iets boven) naar dus 97,4. Maar ik wil weer zakken!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mrt 2014 09:39

Re: Afvaltopic

Caulfield schreef:Je gewicht schommelt, en je weegschaal is niet 100% accuraat. Daarom kan er zo wel 2 kg verschil zitten tussen 2 dagen. Het is dus niet zinvol om je iedere dag te wegen. Doe je dat wel, dan moet je je in ieder geval niets aantrekken van dit soort fluctuaties, en het niet gaan relateren aan wat je dag ervoor hebt gedaan of gegeten. Daar heeft het namelijk nuet zoveel mee te maken.


Ja is ook zo. Ik wil mn eerste doel gewoon zo graag halen, dat ik erg ongeduldig word :palm:
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers